ordu escort escort kıbrıs izmit escort bodrum escort rize escort konya escort kırklareli escort van escort escort halkalı erzurum escort sivas escort samsun escort tokat escort

Jak používat telefon v noci a šetřit své tělo?

Jak pouzivat telefon v noci

Spousta z nás používá mobilní telefon celý den, a tak naše oči upřeně hledí do displeje nejen ve dne, ale i v noci. Zejména při čtení za tmy ale mohou naše oči trpět – dnes si proto ukážeme, jak používat telefon v noci a šetřit přitom své oči.

Snižte jas na minimum a ještě méně

Kdo používá automatické nastavení jasu, jistě si všiml, že za špatných světelných podmínek je snížena intenzita podsvícení displeje na minimum. Pokud ale ležíme třeba v posteli a okolo nás je úplná tma, mnohdy ani nejnižší hodnota podsvícení nestačí – displej stále nepříjemně září. Co s tím? Přímo se vybízí použití aplikací, které dokážou snížit jas pod nejnižší systémovou hodnotu.

Příkladem může být například povedená aplikace Darker, kterou jsme si představili v samostatném článku Aplikace Darker: Využívejte telefon komfortně i ve tmě. Zde jen malé upozornění – i přehnaně podsvícený displej (tedy s velmi malou intenzitou podsvícení) může být pro oči namáhavý, proto je nutné najít dobrý kompromis.

Darker (Screen Filter)
Darker (Screen Filter)

Pozor na modré světlo, může narušit náš spánek

Displeje našich mobilních telefonů mají na náš organismus ještě jeden negativní dopad – produkují velké množství modrého světla, které nám potlačuje tvorbu melatoninu. To nám může rozhodit spánkové cykly. Doporučuje se 1-2 hodiny před spaním vyhýbat zdrojům tohoto záření, tedy například mobilním telefonům. V praxi to ale bohužel dnes funguje tak, že právě miláček s Androidem je často naším posledním kontaktem před spaním.

Řešením je tedy nastavit displej tak, aby byla produkce modrého světla co nejmenší. Mnoho novějších telefonů již tuto funkci má. Pokud ne, tak na to existují speciální aplikace, jmenovat můžeme například velmi povedený Twilight. Tento nástroj nám umožní odfiltrovat barevné světlo, nastavit teplotu barvy, intenzitu i automatické spouštění filtru podle času. Lze dokonce nastavit použití filtru jen u vybraných aplikací.

Výsledky použití této aplikace a filtrování modrého světla se u mnohých uživatelů liší – u některých jsou změny spánku k lepšímu znatelné, u někoho nikoliv. Doporučujeme to alespoň vyzkoušet.

Twilight: Blue light filter for better sleep
Twilight: Blue light filter for better sleep

Máte zaručený tip, jak používat telefon v noci? Používáte nějakou aplikaci?

Jan Dolejš
O Autorovi - Jan Dolejš

Uchvácen mobilními technologiemi a veškerým dějstvím v oblasti IT. Google Android se stal mojí srdcovou záležitostí a nehodlám se jej jen tak vzdát. S oblibou… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (19)