Hugo Barra promluvil o tajemství úspěchu Xiaomi Hlavní stránka Zprávičky Sdílejte: Vašek Švec Publikováno: 19.1.2015 22:10 15 komentářů 15 Xiaomi působí ve světě chytrých telefonů, a poslední dobou spotřební elektroniky obecně, jako zjevení. Společnost, jež vznikla teprve před necelými 5 lety, totiž v současnosti ukazuje záda i mnoha tradičním výrobcům elektroniky, kteří se na trhu pohybují i několik desítek let. Co stojí za úspěchem Xiaomi a na čem je založen jeho obchodní model? To se pokouší objasnit současný viceprezident společnosti – Hugo Barra. Pro Xiaomi je klíčové udržet co nejnižší náklady pro dosažení potřebných zisků. Toho dociluje kombinací malého portfolia, dlouhodobých smluv s výrobci komponent a oproti konkurenci delším životním cyklem svých výrobků. Dokonce i starší zařízení zůstávají v maloobchodním prodeji ještě dlouho po uvedení jejich nástupců. Kombinací těchto faktorů s výhradně online prodejem dokáže Xiaomi ušetřit značné množství nákladů a tím pádem prodávat své produkty za nižší ceny, než konkurence. Hugo Barra Hugo Barra nejdříve vysvětlil životní cyklus telefonů Xiaomi. Většina našich produktů zůstává v maloobchodním prodeji po dobu 18-24 měsíců během níž dojde 3x až 4x k jejich zlevnění. Například Mi2 a Mi2S jsou v podstatě stejné telefony a v prodeji strávily dohromady 26 měsíců. Redmi 1 se začal prodávat v září 2013 a Redmi 2 byl oznámen tento měsíc, čili o 16 měsíců později. Díky dlouhým životním cyklům jednotlivých zařízení pak Xiaomi získá slevu na komponenty od svých dodavatelů, díky čemuž lze v průběhu prodeje hned několikrát skokově snížit cenu daného přístroje. A nezapomněl ani zdůraznit důležitost malého produktového portfolia. Drtivá většina komponent v našich zařízeních je stále stejná, tudíž, z hlediska zásobovacího řetězce a získávání komponent, využíváme stejné kontrakty, jako u Redmi 1. To znamená, že stále dostáváme stejné slevy na komponenty. Můžeme tak pokračovat ve stanovené nákladové křivce, tím pádem je mít velmi malé portfolio pro nás stěžejní – z toho plyne také fakt, že na trh uvádíme pouze pár produktů ročně a máme pouze dvě produktové řady. (Redmi a Mi, pozn. redakce) Barra ovšem dodává, že nestačí pouze po dobu 2 let snižovat cenu prodávaného zařízení, ale Xiaomi rovněž staví na zodpovědném přístupu k softwarovým aktualizacím. Vypíchnul přitom také fakt, že Xiaomi poskytuje softwarovou podporu pro svá zařízení déle, než většina konkurence. Xiaomi má pro letošek velké plány, kdy hodlá expandovat po celé Asii a předpokládá prodej 100 milionů zařízení. I nadále však spoléhá především na prodej prostřednictvím internetu. Zdroj: Techcrounch.com. O autorovi Vašek Švec Vaška prakticky od dětství zajímaly nové technologie, ať už se jednalo o telefony, počítače či třeba auta. V době, kdy většina jeho kapesného padla na… Více o autorovi Sdílejte: 15 komentářů Vložit komentář Čína Hugo Barra prodej Xiaomi Mohlo by vás zajímat Xiaomi spustilo obří zimní výprodej. Za mobily, tablety i další elektroniku ušetříte tisíce korun Jana Skálová 7.1. Datart prodává extra oblíbené Redmi za nesmyslně nízkou cenu! Kde je háček? Adam Kurfürst 28.12.2024 Black Friday: Datart vyprodává elektroniku za absurdní ceny, našli jsme skutečné perly (aktualizováno) Jakub Kárník 6.11.2024 POCO X7 (Pro) přichází do Česka! Za skvělou cenu nabídnou nejen vysoký výkon Adam Kurfürst 9.1. Jakou výbavu přinese Xiaomi 15T Pro? Nejspíš známe první detaily! Adam Kurfürst 10.1. Xiaomi zahajuje Black Friday! Zlevnily mobily, televize i chytrá domácnost, vybrali jsme TOP nabídky Adam Kurfürst 30.10.2024