TOPlist

Google Play dává sbohem napodobeninám a otravným reklamám

Obchod Google Play napodobeniny reklamy pravidla 2022

Stalo se vám někdy, že jste si do mobilu nebo tabletu stáhli hru či aplikaci, která se ukázala být pouze náhražkou s podobnou ikonou a názvem jako originál, jenž jste původně hledali? Když pomineme možnost napadení nějakým malwarem či jiným škodlivým nástrojem (ano, i u aplikací z Obchodu Play se to stává), už i samotné zklamání z toho, že nejde o kýženou aplikaci, je dost velké. Že vytváření takových her a aplikací není etické, si evidentně uvědomuje i Google. Proto se konečně rozhodl zavést, mimo jiné, přísnější pravidla pro vydávání takovýchto napodobenin.

Google Play napodobeniny pravidla 2022

Google: Programové zásady pro vývojáře (oznámení z 27. července 2022 - Předstírání jiné identity)

Nepovolujeme aplikace, které uživatele klamou tím, že se vydávají za někoho jiného (např. za jiného vývojáře, společnost, subjekt apod.) nebo za jinou aplikaci. Nenaznačujte, že vaše aplikace s někým souvisí nebo že je někým schválena, pokud tomu tak není.Nepoužívejte ikony aplikací, popisy, názvy ani prvky aplikace, které by mohly uživatele mást ohledně vztahu vaší aplikace k jiné osobě nebo aplikaci.

Dodržování zmíněných podmínek začne Google vyžadovat již od 31. srpna 2022. O měsíc později, tedy na konci září, začnou platit také nová pravidla pro zobrazování reklam. I tady dojde ke zpřísnění a celkové ochraně uživatelů. Google se totiž rozhodl zatočit s vyskakovacími bublinami, které se ve hrách či aplikacích objevují ve chvíli, kdy se uživatel pravděpodobně chystá provést nějakou akci, případně trvají příliš dlouho. Výňatek z pravidel najdete níže, kompletní znění pak v nápovědě pro vývojáře.

Google: Programové zásady pro vývojáře (oznámení z 27. července 2022 - Lepší dojem z reklamy)

Kvůli zajištění kvalitního uživatelského dojmu při používání aplikací z Google Play jsou vývojáři povinni dodržovat následující pokyny pro reklamy. Reklamy se uživatelům nesmějí zobrazovat následujícími neočekávanými způsoby:

  • Nejsou povoleny vsunuté reklamy na celou obrazovku všech formátů (video, GIF, statické apod.), které se zobrazují neočekávaně, obvykle když se uživatel rozhodne udělat něco jiného.
    • Nejsou povoleny reklamy, které se objevují během hraní hry na začátku úrovně nebo na začátku segmentu obsahu.
    • Nejsou povoleny vsunuté videoreklamy na celou obrazovku, které se zobrazují před obrazovkou načítání aplikace (před úvodní obrazovkou).
  • Nejsou povoleny vsunuté reklamy na celou obrazovku všech formátů, které nelze zavřít po 15 sekundách. Vsunuté reklamy na celou obrazovku, k jejichž zobrazování se uživatelé výslovně přihlásili, nebo vsunuté reklamy na celou obrazovku, které uživatele nepřerušují v akci (například po obrazovce se skóre v herní aplikaci), mohou přetrvávat déle než 15 sekund.“

Jak často se setkáváte se dvěma uvedenými problémy?

Zdroj: 9to5

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (1)