Menu

Google rozšiřuje technologii AMP: Interaktivní emaily a články přichází

Technologie Google AMP se v minulosti používala hlavně k rychlejšímu zobrazování stránek. Google ale dnes jde o krok dále, nejprve představila nový druh interaktivních článků, o chvíli později se také dostalo na oznámení interaktivních emailů.

Google AMP se nově zaměří na interakci

Na první pohled to vypadá na hodně zvláštní kombinaci, hlavně u emailu, kde si lidé často stěžují na objemné emaily, které se dlouho načítají. A Google tu chce přidat ještě nové interaktivní prvky. Podle Googlu jde však o modernizaci, kdy budou emailové zprávy dynamické, aktuální a vybídnou příjemce k úkonu. Zároveň by to také mělo šetřit čas.

google amp gmail

Ukázka interaktivního emailu

Pomocí technologie AMP se můžou přímo do emailů přidávat interaktivní kalendáře, informace o letech, průzkumy atd. Ušetřit to má tak několik kliknutí a načítaní, které nyní musíte provést u těchto věcí. AMP pro emaily jsou dostupné pouze vybraným vývojářům, kteří mají přístup do testování. Plnohodnotné vydání se ale plánuje ještě na tento rok.

AMP Stories

Druhou novinkou jsou AMP Stories. Už někteří z vás pravděpodobně zbystřili u slova Stories, ano i Google se inspiroval u známé funkce Snapchatu, kterou od té doby napodobila většina sociálních sítí. Teď se dostává i na Google, ale pozor, neznamená to, že Google spouští novou sociální síť. AMP Stories slouží médiím k tvorbě zajímavých zpráv a článků, které jsou interaktivní a uzpůsobené mobilním displejům.

AMP Stories jsou propojeny s hlavním webovým serverem zpravodajství a u podporovaných článků se brzy začnou objevovat ve vyhledávání Google. Už dnes můžete vidět několik desítek různých zpravodajství, které podporují AMP Stories, jako třeba CNN, Cosmopolitan apod. Jak to v reálu vypadá, se můžete podívat na videu výše.

Těšíte se na novinky, které jsou spojeny s Google AMP?

Zdroje: techcrunch.com, androidcentral.com

RSS (komentáře k článku)