Jak gigant Google čelí epidemii? Šéf firmy o tom informuje v nové zprávě

Google Alphabet koronavirus reakce

Výkonný ředitel Googlu a společnosti Alphabet Sundar Pichai před pár dny poslal svým podřízeným dlouhou a souhrnnou zprávu o tom, jak firma čelí aktuální virové epidemii. Komplexní text, který shrnuje dosavadní kroky společnosti v důsledku šíření nákazy, nakonec zveřejnil Google také na svém blogu. Šéf amerického giganta v něm popisuje aktuální pracovní podmínky uvnitř firmy i nově vydané funkce a nástroje, které v souvislosti se zdravotnickou krizí pomáhají uživatelům. Přinášíme přehled, jak doteď Google na koronavirus reaguje a reagoval. O některých funkcích jsme již dříve psali.

Google vyhledávání koronavirus

Omezení na pracovištích

Google zavedl týmy, které ve 24hodinových intervalech monitorují aktuální stav ve světě a ve firmě. Vedení společnosti se schází každý den a rozhoduje o kritických otázkách provozu jednotlivých poboček. Na základě informací od Světové zdravotnické organizace (SZO) a lokálních úřadů se zvažuje, která pracoviště mohou nadále fungovat ve standardním režimu. Google respektuje doporučení expertů a současně se snaží neomezovat služby, na které jsou uživatelé zvyklí. Firma teď sama na sobě testuje i maximální možnou míru práce zaměstnanců z domu. Některé pobočky nyní fungují kompletně vzdáleně, jiné jsou v běžném provozu. „Jde o kritický okamžik a je důležité, abychom k němu přistupovali odpovědně a s klidem. Mnoho lidí dál počítá s našimi službami,“ apeluje v oběžníku Pichai.

K tomuto výčtu za nás doplníme, že rozšiřující se koronavirus firmu Google v mezičase přinutil fyzicky zrušit její největší konferenci I/O. Měly na ní být předvedeny zejména novinky v systému Android 11 a další softwarové pokroky. O konferenci se šéf Googlu nezmiňuje. Buď neměl zapotřebí ji zmínit, nebo text vznikl před rozhodnutím o zrušení akce.

Nové funkce a nástroje

Upravené vyhledávání

Google v souvislosti s epidemií nasadil do vyhledávání svá „SOS upozornění“ pro případ vyhledání pojmu koronavirus. Ta již dříve využíval třeba při povodních nebo požárech. Lidé vyhledávající informace o koronaviru tak dostávají ve speciální formě co nejčerstvější a ověřené informace například od SZO. Zdá se ale, že v češtině zatím vyhledávač nic takového neukazuje. Firma také rozšiřuje obsah v Panelu znalostí pro ty, kteří hledají informace o symptomech, prevenci nebo léčbě. Na YouTube dostanou na domovské stránce v hlavičce prostor SZO a místní úřady, aby mohly fundované instituce uživatele efektivně informovat. Užitečné informace o epidemii budou poskytovat také Google Mapy.

Ochrana před dezinformacemi

Firma nonstop monitoruje výskyt phishingových útoků, nepodložených teorií a dezinformací. Na YouTube pak například blokuje videa propagující falešné léky a protilátky. V reklamních nástrojích Google zablokoval za posledních 6 týdnů desítky tisíc klamných inzerátů. Omezeni byli také vývojáři aplikací pro Obchod Play, kteří nesmějí epidemie využívat k neetickému obohacování.

Zjednodušené formy online komunikace

V reakci na šířící se koronavirus Google až do 1. července zpřístupnil zdarma nástroj Hangouts Meet v pokročilé verzi pro hromadná volání. Aplikace je součástí G Suite pro osobní i firemní profily a běžně jsou její rozšířené možnosti placené. Zmírnily se také podmínky pro živá vysílání na YouTube.

Google koronavirus Hangouts Meet

Dary zdravotníkům a vládám

Google zatím daroval SZO a vládám 25 milionů dolarů a je připravený přidat během letošního roku i více, pokud to bude nutné. Různá odvětví firmy Google pomáhají zprostředkovat také technické prostředky. Google Cloud například s vládami řeší snazší komunikaci s postiženými oblastmi. V Singapuru třeba služba nainstalovala na vládní web chatovacího robota, který odpovídá na nejčastější dotazy obyvatel. Skrze AdGrants firma poskytuje institucím také volný reklamní prostor.

Umělá inteligence jako pomoc při rozklíčování viru

Firma DeepMind, která je dceřinou společností Alphabetu, pracuje s vědci na predikci dalšího chování a mutování viru. Jejich dosavadní práce se mimo jiné věnovala předpovídání reakcí proteinů spojených s virem SARS. Své zkušenosti teď vědci zkoušejí prohloubit a předat dál pro boj se současnou hrozbou. Google se tak snaží porazit koronavirus i na věděcké úrovni. Tým také vyvíjí malou náplast, kterou bude možné spárovat s aplikací, aby včas informovala o horečce.

Který zmíněný prostředek se vám zdá nejúčinnější?

Zdroj: Google

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (4)