ordu escort escort kıbrıs izmit escort bodrum escort rize escort konya escort kırklareli escort van escort escort halkalı erzurum escort sivas escort samsun escort tokat escort

Facebook a Instagram se pomalu slévají v jedno. Testuje se další novinka

Facebook testuje Popular Photos

Od chvíle, kdy společnost Facebook koupila Instagram, se s touto audiovizuální sociální sítí stala už velká spousta věcí. Mezi nejvýznamnější patří zavedení reklamního prostoru a algoritmem řízený kanál příspěvků. Na tyto věci byli uživatelé dříve zvyklí jen na Facebooku a na Instagram se postupně dostaly díky zásahům nové mateřské společnosti. Poslední dobou je ale viditelná inspirace i v opačném směru. Největší sociální síť na světě pod svá křídla převzala například Stories. A dost možná nezůstane jen u nich. Teď Facebook testuje Popular Photos. Funkci, která jej ještě více přibližuje k Instagramu. Funkčně i vizuálně se tyto dvě sítě ještě více slévají v jednu.

Novinka, která v podstatě kopíruje nekonečnou zeď s fotkami a popisky, si všimla redakce TechCrunch. Popular Photos jsou v tomto ohledu neskrývanou kopií Instagram Feedu. I když se pár rozdílů najde. Takto zobrazené fotky například mají omezený prostor pro popisek na 65 znaků. K testované novince se dostanete kliknutím na jednu z fotek ve standardním News Feedu. Zatímco nyní po přejetí nahoru či dolů celoobrazovkový náhled zavřete a vrátíte se mezi ostatní obsah, díky Popular Photos můžete pokračovat v prohlížení dalších fotek vašich přátel. Novinka velmi připomíná také funkci Populární videa.

Instagram dělá Facebooku sluhu

Není pochyb, že se mateřská společnost stále více snaží dostat uživatele Instagramu všemožnými způsoby zpět na web a do aplikace Facebook. A také svou primární síť díky vlastnictví Instagramu pořádně propagovat. Mezi důkazy můžeme zařadit tlačítko Otevřít Facebook, zobrazování notifikací týkajících se Facebooku, pozvánky k “lajkování” stránek i profilů, které se nacházejí na obou sítích, nebo nejnovější viditelné umístění loga Facebooku v aplikaci menšího sourozence. Všechny tyto kroky sítě ještě více propojují. Je ale otázkou, zda se to uživatelům z jedné či z druhé strany líbí.

Kdyby byla novinka plně zavedena, Facebook s Instagramem by se stali už téměř identickými. Mluvčí firmy potvrdil, že test probíhal v říjnu v úzkém kruhu uživatelů a plánují se další. Bližší detaily ale prozradit odmítl. To, že Facebook testuje Popular Photos, ale na první pohled znamená, že největší sociální síť světa nepřestává využívat oblíbených funkcí z jím vlastněného Instagramu. Jsme zvědaví, jaká budoucnost obě sítě ještě čeká.

Co říkáte na postupné novinky na Facebooku a Instagramu?

Zdroj: TechCrunch

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý myší zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V kapse roky nosí starý OnePlus2, ale nikdy neodmítne možnost vyzkoušet… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (0)