Japonci vyrazili zbraň z ruky odpůrcům elektrických aut. Jejich nehořlavá baterie je řešení Hlavní stránka Zprávičky Sdílejte: Peťo Vnuk Publikováno: 21.1.2025 22:00 4 komentáře 4 Vědci z japonské Doshisha University a společnosti TDK Corporation dosáhli významného pokroku ve vývoji lithium-iontových baterií. Nově vyvinutá solid-state baterie přináší nehořlavé řešení, které eliminuje riziko vzniku požáru, což je dlouhodobý problém tradičních baterií. Kombinace kapalných a pevných elektrolytů přináší výraznější bezpečnost při zachování vysoké energetické hustoty. Vyvážený výkon a bezpečnost Tento inovativní design představuje ideální kompromis mezi energetickou hustotou a bezpečností. Použití křemíkové (Si) záporné elektrody a kladné elektrody z materiálu LiNi0.8Co0.1Mn0.1O2 (NCM811) zajišťuje výrazně lepší kapacitu a životnost. Klíčovým prvkem je také použití sklo-keramického elektrolytického separátoru LICGC od společnosti OHARA, který zvyšuje stabilitu a vodivost. Testování pomocí akcelerované kalorimetrie potvrdilo, že nová baterie si udržuje vysokou tepelnou stabilitu i při teplotě kolem 150 °C. Minimalizace vedlejších reakcí a produkce tepla je klíčová pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti. Díky tomuto designu se baterie vyznačuje vysokou kapacitou nabíjení/vybíjení a dlouhou životností. Další výhodou této technologie je nižší riziko degradace materiálů během dlouhodobého používání. Stabilní rozhraní mezi elektrodami a elektrolyty umožňuje efektivnější tok iontů a minimalizuje vznik mikroskopických prasklin, které by mohly ovlivnit výkon baterie. Budoucnost elektromobilů a udržitelné technologie Novinka má potenciál výrazně ovlivnit budoucí vývoj elektromobilů a dalších bezdrátových akumulátorových zařízení, jako jsou drony. Zvýšená bezpečnost a výkon mohou přispět ke zvýšení uživatelského komfortu a podpořit rozvoj šetrný k přírodě. Problém ve světě baterií bývá s aplikací nových objevů do praxe. Klasické lithium-iontové baterie jsou na trhu etablované a nové objevy se málokdy dostanou až ke komerčnímu využití. Na druhou stranu právě tento objev by mohl reálně vylepšit stávající technologii hlavně v rychle se rozvíjející oblasti elektromobility. Dostane se podle vás tato baterie brzy na trh? Zdroj: Doshisa University O autorovi Peťo Vnuk Sdílejte: 4 komentáře Vložit komentář akumulátor Auto baterie elektromobil elektromobilita novinka Přehřívání baterie v mobilu Mohlo by vás zajímat Android Auto dostane schopnějšího asistenta! Takto (zhruba) vypadá Gemini v akci Adam Kurfürst 9.1. Nová Tesla Model Y je tady. Faceliftovaný model se inspiroval Cybertruckem i konkurencí Jana Skálová 10.1. Android Auto dostává nový hudební přehrávač. Mrkněte, jak vypadá Adam Kurfürst 29.12.2024 Sony chce konkurovat Tesle, začne vyrábět svůj vlastní elektromobil. Afeela bude ale jen pro bohaté Jana Skálová 7.1. Druhé véčko od Xiaomi prý nabídne fantastické zlepšení. Ocení ho každý Adam Kurfürst 6.1. Xiaomi prý připravuje vůz ve stylu Range Roveru. Takto má vypadat Adam Kurfürst 30.12.2024