Googlu dochází trpělivost. YouTube sabotuje blokátory reklam
- Zprávičky
- Marek Houser
- 13.5.2023
- 4
Už roky je všeobecně známým a kupodivu i tolerovaným zvykem, že když divák na portálu YouTube nechce být vyrušován reklamami a současně není ochotný platit si předplatné Premium, stačí mu pro skrytí inzertních spotů a bannerů používat AdBlock či jiné nástroje pro blokování reklamy. Jak se ale zdá, tato dlouholetá praxe možná rázem skončí. A to ne tím, že Google přijde s novým formátem nepřeskočitelné reklamy, ale blokujícím uživatelům prostě vůbec nezobrazí video.
Americká firma už se do tohoto typu „sabotáže“, která je běžná na spoustě jiných webů s různými druhy obsahu, opatrně pustila. Jako jeden z prvních se s následky tohoto testování pochlubil uživatel Sazk100 na Redditu. Web YouTube ve vyskakovacím okně píše, že uživatelé blokující reklamy nejsou na portálu vítáni. Následuje vysvětlení, že služba žije právě ze zobrazování reklam. Nakonec jsou k dispozici tlačítka „Povolit reklamy“ a „Vyzkoušet YouTube Premium“. Obdobně bojují proti blokování reklamy další weby.
Apparently Ad Blockers are not allowed on Youtube. Is this a new thing they’ve implemented?
byu/Sazk100 inyoutube
Několik hodin po zveřejnění zmíněného příspěvku bylo testování potvrzeno mluvčím společnosti Google. „Provádíme malý globální experiment, který vyzývá diváky se zapnutými blokátory reklam, aby reklamy na YouTube povolili nebo vyzkoušeli službu YouTube Premium. Detekce blokátorů reklam není novinkou a i jiní vydavatelé pravidelně vyzývají diváky, aby blokátory reklam vypnuli,“ sdělil redakci IGN.
Nechcete si nechat ujít zprávičky, články, návody či recenze ze Světa Androida? Můžete nás sledovat i přímo přes Google News nebo na Facebookové stránce. Máme také komunitní skupiny na Discordu a na Facebooku. Další možnosti sledování najdete v našem návodu.
Co vy a reklamy na YouTube?
Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi
Komentáře (4)
Přidat komentář