Jako ve filmu: Vozy Tesla samy dojedou z továrny až k nakládacím rampám
- Tesla zavádí plně autonomní přesun vozů z výroby na nakládací rampy ve Fremontu
- Elektromobily samy urazí téměř 2 kilometry a zvládají i interakci s ostatní tovární dopravou
- Systém může být později rozšířen do dalších továren jako krok k plnému nasazení FSD

Elektromobily značky Tesla se proslavily nejen interiérem, kde se vše točí kolem dotykového displeje a ve srovnání s klasickými auty v podstatě neobsahuje žádná tlačítka, ale především systémem autonomního řízení, jenž spoléhá na propracované algoritmy a pokročilý kamerový systém. Značka vedená kontroverzním miliardářem Elonem Muskem nyní vše povznáší na vyšší úroveň – vozy bez zásahu člověka dojedou v rámci uzavřeného továrního komplexu z výrobní linky na nakládací rampu.
Tesla se tímto úspěchem pochlubila v příspěvku na sociální síti X, na který mimo jiné upozornil i samotný Musk. Ve skoro minutové ukázce si můžeme všimnout vozů jedoucích po průmyslové oblasti bez řidiče, a to směrem na parkoviště, odkud jednotlivá auta vyzvedne (tentokrát už člověkem řízený) nákladní vůz. Automobilům přitom ani nedělá problém dát přednost couvajícímu vysokozdvižnému vozíku – zvládnou se tedy přizpůsobit dalšímu dění v areálu.
Jak Tesla přiblížila v další ukázce, elektromobily Tesla Model 3s a Tesla Model Y se budou tímto způsobem samy dopravovat ze svého rodiště až k odstavišti nejprve v továrně v kalifornském Fremontu, následně se systém zřejmě rozšíří do dalších výrobních komplexů. Trasa, kterou musí vozidla bez jakékoliv lidské asistence urazit, je dlouhá bezmála 2 kilometry. Na záznam z celé cesty zbrusu nového auta se můžete podívat níže.
Podle Tesly jsme zase o krok blíže k velkoplošnému nasazení asistenčního systému Full-Self-Driving (FSD) bez dohledu člověka. Bližší detaily ohledně funkčnosti systému v areálu fremontské továrny však společnost neposkytla.
Máte nějakou zkušenost s vozy Tesla?
O autorovi
Adam Kurfürst
Adam studuje na gymnáziu a technologické žurnalistice se věnuje od svých 14 let. Pakliže pomineme jeho vášeň pro chytré telefony, tablety a příslušenství, rád se… Více o autorovi