SHADOWGUN: DeadZone – recenze betaverze

deadzone featured

Kdo by neznal populární střílečku brněnských vývojářů Shadowgun. Tato akční řežba z třetí osoby si díky své perfektní grafice a hratelnosti vydobyla jedno z nejlepších pozic v těch nejstahovanějších hrách na Google Play a není se čemu divit. Shadowgun je totiž jedna z mála mobilních her, kterou můžeme hravě srovnat s ostatními počítačovými či konzolovými tituly. Před pár týdny pro nás vývojáři z Madfinger Games zpřístupnili multiplayerovou betu. Nejprve se jí dočkali vlastníci Tegra 3 zařízení a nyní už je dostupná i pro ostatní telefony. Pojďme si shrnout základní poznatky z této betaverze. Bude se skutečně jednat o revoluci v hraní na telefonech online?

deadzone featured

Po nainstalování a spuštění této bety, která je zdarma, se dostaneme do nabídky s přihlášením. Stačí si v rychlosti vytvořit účet, lognout se a začít hrát. Nejprve se však dostaneme do menu, kde si navolíme vše potřebné pro budoucí hraní. Kromě nákupu zbraní, itemů a perků si zde můžeme nastavit senzitivitu míření, statický či dynamický joystick a dokonce také samotnou grafiku hry. Když už je náš hrdina vyzbrojen, stačí stisknout tlačítko game a vydat se do hry. Systém přihlášení do her je zatím automatický a nelze mu nic vyčíst. Hra vám nalezne ten nejlepší server ve vašem regionu a vy nemusíte čekat ani vteřinu. Vyberete si mód (DeathMatch či Zone Control o vlajky) a stisknete tlačítko play.

Screenshot_2012-11-03-21-17-36

A nyní k tomu hlavnímu. Určitě vás zajímá, jak se hra hraje, jestli je plynulá a zda se nejedná o pouhé pobíhání ze strany na stranu a snahu o zasažení nepřátel zoufalou střelbou do prostoru. Odpověď je stručná. Ne! Co se týče samotných přestřelek, jsou zvládnuté na jedničku a to ať už se jedná o souboje tváří v tvář, nebo palbu z krytu. Schovat se můžete za téměř každou zeď, bednu či jakoukoli jinou překážku. Získáváte tak velkou výhodu nad hráči, kteří pouze brouzdají mapou a snaží se střílet na vše, co se hýbe. Jelikož se ve hře většinou nachází větší množství hráčů, tak se vám „camping“ může šeredně vymstít.

Screenshot_2012-11-03-21-19-06

Dalším základním faktorem úspěchu bude vaše schopnost správně mířit. Nebudeme se teď bavit o bezdrátových gamepadech, ale o hraní holýma rukama. Použijeme zde zaběhlou frázi: je to o zvyku. Zpočátku jsme při testování této betaverze každé kolo končili s ne příliš úspěšným skóre. Po hodince hraní se to však obrátilo a bez problému jsme dosáhli kladného KD (Kill-Death) ratingu. Bylo tomu tak i díky tomu, že většina hráčů si na dotykové ovládání multiplayerové střílečky ještě nezvykla. Poznáte to podle toho, když vidíte zmateně pobíhající nepřátele, kteří se k vám otáčejí zády a marně se vás snaží zasáhnout. Přitom míří kdesi ke stropu a vám nezbyde, než se pousmát a odpravit je.

Screenshot_2012-11-03-21-19-43

Grafická stránka hry je totožná se základním Shadowgunem. Je tedy vynikající. Nepřátelé při zásahu odlétávají, různě se krčí a celkově to na hráče působí velmi kladným dojmem. Stručně řečeno, máte ze svých killů radost, a proto vás bude bavit DeadZone hrát. Při stisknutí hvězdičky v levé horní straně displeje se můžete podívat na své statistiky hraní. Je to obdoba tlačítka Tab v jakékoli střílečce na stolních počítačích. Za získané killy dostáváte zkušenosti a zvyšuje se vás rank. Čím vyšší je, tím lepší výzbroj můžete použít.

Screenshot_2012-11-03-21-21-31

Jelikož je hra zdarma a zřejmě tomu tak i zůstane, budou zde hrát velkou roli mikrotransakce. Doufejme však, že se vývojářům z Madfinger Games podaří zaměřit in-game platby na skiny, či méně podstatné předměty, které by ostatní hráče ve velké míře nezvýhodňovaly. Nikdo z nás by určitě nechtěl, aby hra dopadla způsobem, že kdo si více zaplatí, získá tu nejlepší zbraň a zabije každého protivníka na jednu ránu.

Screenshot_2012-11-03-21-22-25

Multiplayerový Shadowgun se rozhodně vyvedl. Autorům se povedlo to nejdůležitější. Skvělou hratelnost ze Singplayeru ve stejné formě převedli do hry více hráčů a k tomu mnohé přidali. Musíme mít na paměti, že se jedná o pouhou betaverzi, na což i Madfinger při spuštění hry sami upozorňují. Neobsahuje tedy vše, co později nabídne plná verze. I tak se jedná o naprosto skvělý zážitek. Shadowgun Deadzone je výborně zpracovaný, optimalizovaný a hlavně se s ním dobře zabavíte. Multiplayerová éra mobilních telefonů právě začíná!

Video

SHADOWGUN: DeadZone – recenze betaverze

SHADOWGUN: DeadZone - recenze betaverze