Nejlepší reklamy a kampaně českých operátorů – I. díl [video]
- Články
- Matěj Machytka
- 2.5.2014
- 16
Ať už reklamy berete pouze jako nutné zlo, nebo rádi oceníte ty povedené, možná mi dáte za pravdu, že čeští operátoři reklamy dělat umí. Ať už se jedná o Vodafone, O2 či T-Mobile. Reklamy velké trojky často stojí daleko nad šedým a nudným průměrem. Napadlo nás, že by mohla být zábava zopakovat si ty nejpovedenější – a že jich za posledních 18 let bylo!
V prvním díle tohoto miniseriálu se podíváme do dob dnes již prehistorických, kdy českému telekomunikačnímu světu vládl Eurotel, Paegas a Oskar. S trochou nostalgie tak zavzpomínáme na staré slogany, co zlidověli, typu: „Nevaž se, odvaž se“, podíváme se na dnes již překonané služby a zhodnotíme, jak odlišně vypadala reklama tenkrát a dnes.
Eurotel
Eurotel byl ze všech operátorů největší. V roce 2006 se spojil s Českým Telecomem a ve stejnou chvíli se přejmenoval na Telefónica O2. Do povědomí zákazníků se zapsal sloganem: „Eurotel – více ze života“ a několika povedenými reklamami, které nám dnes mohou přijít retro. Minutový spot „průlet krajinou“ působí dnes spíše jako intro k nějakému filmu. Klidné záběry naší vlasti s harmonickou hudbou a útržky telefonních hovorů jsou jeho hlavní náplní. Na konci nechybí logo společnosti a již zmíněný slogan.
Eurotel – Více ze života
Stejný slogan razila i reklama pravděpodobně z roku 2003, ve které se perfektně skloubí jednotlivé záběry a hudební doprovod v podání Death In Vegas. Výsledkem je reklama, o které vím, že jsem ji někdy viděl, i když to je 11 let.
Eurotel – Více ze života 2001?
Úplně první reklama na karty GO! vznikla kolem roku 1997. Z reklamy je patrná nutnost vysvětlit zákazníkům, co to vlastně služba GO! je. Žádný paušál, žádné měsíční poplatky, prostě dobij a GO!
EuroTel GO – první reklama na službu GO (asi 1997, případně 1998)
Další spot působí o dost aktuálněji, i když pochází z roku 2000. Kolorit Vánoc v naší společnosti silně dokreslují známé reklamy. Takový vánoční náklaďák Coca Coly či Kofola s prasátkem ke svátkům tak nějak patří. Vánoční reklamy každým rokem připravují i všichni operátoři. Go, Ježíšku, Go byl slogan Eurotelu k předplaceným kartám GO! Ještě si vzpomenete, jak jste si je nabíjeli z kuponů?
go jezisku
Paegas
Peagas začal GSM služby poskytovat v roce 1996, zhruba dva měsíce po Eurotelu. Za Paegasem stála společnost RadioMobil, jež byla z větší části vlastněna německým Deutsche Telekom. Ten následně stál za změnou názvu z Paegas na T-Mobile. Stalo se tak před těžko uvěřitelnými 12 roky, tedy v roce 2002. Přejmenování nenastalo přes noc, ale probíhalo několik měsíců. Jak už jsem zmínil, slogan: „Nevaž se, odvaž se“ najdeme snad v každém spotu z dané doby.
Paegas Twist – Nevaž se, odvaž se – reklama z roku 1999 @ Staré Reklamy
PAEGAS mobile operator
Nemůže chybět ani jedna vánoční, aneb „nejlépe zabalený dárek“. Telefon od Paegasu jste totiž mohli dostat ve stylovém batohu Reebok.
Paegas Twist – Nejlépe zabalený dárek – vánoční reklama z roku 2000 s Ľubošem Kostelným
Oskar
I třetí hráč na trhu dokázal za léta své působnosti vyprodukovat skvělé reklamy. Na český telekomunikační trh vstoupil Oskar jako poslední. Služby oficiálně spustil 1. března 2000, několik měsíců po vyhraném tendru z roku 1999. Od nového operátora se očekávalo snížení cen a zpřístupnění mobilních telefonů široké veřejnosti. Oskar se rozloučil v roce 2006, kdy ho koupil Vodafone. V roce 2013 se znovu objevila pamětníkům známá Oskarta.
Reklamy Oskara uměly být hodně vtipné. Mezi ty nejlepší patří spot Robert a stopařka, kde se objevil Jiří Macháček.
stopařka
Do různých cen hovorů ve špičce a mimo ní se strefovala další reklama Oskaru. Proč byste měli za stejnou službu platit různě podle denní doby? Oskar nabízel 3 Kč/min po celý den. Na WC byste taky nechtěli čekat.
wc
Na závěr přidejme opět jednu vánoční. Oskar se nás ve spotu snažil přesvědčit, že jeho pokrytí je tak husté, že těžko najdete nějakou díru.
http://youtu.be/DfxBzySrtQg
Vzpomenete si na další reklamy z tohoto období? Sdílejte je v komentářích!
Akční a věčně pozitivní člověk, studující svůj vysněný obor - marketingovou komunikaci a PR. Ujíždím na elektronické hudbě, zajímám se o DJing a jsem pravidelným… více o autorovi
Komentáře (16)
Přidat komentář