Jak se v Messengeru zbavit hlášení „Standardní poplatky za přenos dat“?

standardni-poplatky-za-prenos-dat-ico

Uživatelům Facebook Messengeru se v posledních týdnech často objevuje hlášení Standardní poplatky za přenos dat s dovětkem Nahrávání videí na Facebook je zpoplatněno jako přenos dat. Dialog dává smysl, pokud je zařízení připojeno přes mobilní data, nicméně, jak jsme si sami ověřili, objevuje se i v případě připojení přes Wi-Fi, kde se poplatky zpravidla neúčtují.

Hlášení Standardní poplatky za přenos dat Hlášení Standardní poplatky za přenos dat

Co znamená hlášení Standardní poplatky za přenos dat?

Čistě z logiky věci bychom toto upozornění očekávali v případě, kdy je telefon nebo tablet připojen přes mobilní data. Na nich bývá uživatel nějakým způsobem omezen – zpravidla maximálním objemem přenesených dat za určité období. V případě překročení tohoto limitu jsou pak datové přenosy buď zpomaleny, zastaveny, nebo zpoplatněny. Dialog bychom tedy chápali jako upozornění na skutečnost, že se odesláním obrázku odčerpá část z celkového objemu dat.

Zvláštní ovšem je, že upozornění mluví o nahrávání videí, aniž by bylo v daném okamžiku jasné, co vlastně hodlá uživatel odeslat. Zobrazuje se ve chvíli, kdy klepnete na tlačítko pro odeslání snímku z galerie nebo jeho pořízení fotoaparátem. Skutečnost, že se tento dialog ukazuje i ve chvíli, kdy je zařízení připojeno přes Wi-Fi, naznačuje, že se jedná spíše o chybu než záměr.

Jak situaci řešit?

Nám se výše uvedený problém objevil na dvou zařízeních: redakčním telefonu Sony Xperia Z3 s oficiálním Androidem 6.0.1 a Samsungu Galaxy S6 Edge v poslední verzi systému Android 7.0 Nougat. Začali jsme tedy se studiem problematiky na zahraničních fórech, přičemž jsme narazili na uživatele, kterému se zmíněná hláška zobrazuje při pokusu o videohovor, realizovaný přes Wi-Fi. Hned první rada směřovala k vymazání dat a mezipaměti aplikace Facebook Messenger. Několik uživatelů následně potvrdilo, že uvedené řešení skutečně funguje. Objevily se ale také ohlasy, podle kterých se hláška po čase začala znovu objevovat.

Doporučený postup je následující:

  1. Otevřete systémové nastavení.
  2. Přejděte do sekce Aplikace.
  3. Otevřete položku Messenger.
  4. Pokračujte do sekce Úložiště.
  5. Použijte tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť.
  6. Vraťte se na předchozí stránku.
  7. Použijte tlačítko Vynutit ukončení.

Pokud byste chtěli vědět, co konkrétně provedete příkazy Vymazat data a Vymazat mezipaměť, doporučujeme náš starší článek Kdy použít funkci Vymazat data, a kdy Vymazat mezipaměť?

Když poté aplikaci Messenger znovu spustíte, budete se muset přihlásit, což spočívá ve stisku jednoho tlačítka. Čeká vás také úvodní konfigurace, zaměřená na to, zda chcete v tomto programu spravovat také textové zprávy. Při pokusu o odeslání obrázku budete muset povolit přístup k úložišti, pak by ale vše mělo fungovat tak, jak očekáváte, tedy bez hlášky o poplatcích.

Vyzkoušeli jsme uvedený návod na obou „postižených“ telefonech a můžeme spokojeně konstatovat, že hláška se nám již nezobrazila.

Vyzkoušeli jste výše uvedený postup? Podělte se o své zkušenosti!

Zdroje: forums.androidcentral.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (19)