Konečně! (Ne)vyžádané marketingové hovory mají nová pravidla

marketingové hovory pravidla 2022

Tak jsme se nakonec přece jen dočkali. Jestli také nesnášíte marketingové hovory s všemožnými nabídkami či průzkumy, můžete se začít těšit na velkou změnu. Pro tyto druhy telefonátů začnou od roku 2022 platit nová přísnější pravidla. Poslanecká sněmovna 15. září schválila novelu zákona o tzv. elektronických komunikacích, který implementuje několik předpisů EU a mimo jiné stanovuje, že majitel čísla musí s těmito hovory předem výslovně souhlasit. Ještě na konci srpna to měl zákon nahnuté, sněmovna ale nakonec přehlasovala senát a návrh prošel v původní podobě.

„V současnosti platí, že osoba, která si nepřeje být obtěžována marketingovými hovory, musí aktivně vyjádřit svůj nesouhlas v tzv. veřejném účastnickém seznamu. Nově se princip obrátí. Automaticky bude předpokládáno, že marketingové hovory nelze uskutečnit, protože si je účastník nepřeje. Pokud by chtěl být těmito druhy hovorů kontaktován, bude naopak moci vyjádřit aktivní souhlas v účastnickém seznamu,“ vysvětluje změny Český telekomunikační úřad. Ten se od počátku za tuto podobu zákona stavěl.

„Schválená změna zajistí lepší prokazatelnost, a tedy i možnosti trestání případných porušení zákona, čímž jednoznačně dojde k posílení postavení českých spotřebitelů. Nepochybně také nastane určitá kultivace podnikatelského prostředí a jeho narovnání pro společnosti, které dnes daných nepřijatelných praktik nezneužívají,“ vysvětluje Lukáš Zelený, člen Rady ČTÚ. Lhůta pro implementaci předpisů EU přitom byla již 21. 12. 2020, což se nestihlo. Nyní musí tento zákon podepsat prezident a platit by měl následně od 1. ledna 2022.

Jak běžně řešíte marketingové hovory?

Zdroj: ČTÚ

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (16)