Hra Anomaly 2 – válka strojů s oslnivou grafikou [recenze]

featured

Netradiční směsice žánrů v podobě druhého dílu série Anomaly se konečně dostavila na Google Play. Dechberoucí grafické zpracování není ani zdaleka jedinou devizou této tower offense hry, ve které budete zachraňovat svět před nevídanou mimozemskou hrozbou. Pojďme se nejnovějšímu přírůstku studia 11 bit studios podívat na zoubek.

broken

Co že je to vlastně ten Tower Offense?

Stručně řečeno, jedná se o opačný princip klasických tower defense her. Místo toho, abychom stavěli své věže jako obranu proti přicházejícím vlnám nepřátel, ocitneme se v opačné roli (alespoň tedy co se singleplayerové části hry týče). V praxi to znamená, že se zhostíme role konvoje, jehož trasu si definuje samotný hráč. Hned poté, co si vytvoříte své jednotky, bude tedy vaším úkolem do detailu naplánovat trasu korespondující s požadavky konkrétní mise. Stejně jako v předchozích dílech Anomaly, i zde máte na výběr mezi taktickým a bojovým módem. V taktickém se zastaví čas a vy si tak můžete v klidu naplánovat každý váš nadcházející krok, kdežto v bojovém řešíte situace nárazově.

anomaly 2 1

Příběh hry

Lidstvo se ocitá na pokraji zkázy. Robotičtí mimozemšťané usilují o kompletní podmanění světa. Jediný, kdo jim v jejich stupňující se dominanci může zabránit, jste vy, velitel konvoje Yukon. Od minulé invaze se nepřátelé značně vyvinuli, disponují novými schopnostmi a jejich likvidace vyžaduje mnohem větší úsilí. Technologický pokrok však neučinili pouze mimozemšťané, ale také lidé, kteří se museli stupňující mimozemské převaze přizpůsobit. V rámci obrany země a zachování lidské rasy byly vytvořeny nové stroje pro účinný boj s nepřítelem, stroje, které se dokáží přizpůsobit všem bojovým podmínkám.

anomaly 2 3

Transformace jednotek

Jednou z největších novinek nového dílu Anomaly je bezesporu možnost transformace vašich jednotek. Ty pak nejen že jinak vypadají, ale také nabízí odlišné schopnosti. Vaším primárním úkolem je adaptace vašich jednotek nepřátelskému prostředí. Některé jednotky jsou účinnější z blízka, jiné zase dokáží nadělat paseku i z větší vzdálenosti. Když například transformujete jednu z vašich základních jednotek zvanou Hound, z obyčejného obrněného vozidla s kulometem se stane obří robot s plamenomety. Samotná transformace jednotek vás nic nestojí a můžete ji využívat naprosto libovolně. Když tuto schopnost plně ovládnete a uvědomíte si, kdy je která forma výhodnější, hra se pro vás stane mnohem jednodušší. Ve hře na vás čeká celkem 10 jednotek. Ty postupně přibývají, čímž vás hra neustále překvapuje a neupadá tak do stereotypu.

anomaly 2 transformation

Jak už bylo jednou řečeno, i mimozemšťané používají sofistikovanou techniku. Některé z nepřátelských věží využívají štíty, či jiné obranné systémy. Každá z věží má svoji přednost, ale také slabinu. Čím dříve se vám podaří tyto slabiny rozpoznat, tím lépe se vám ve hře povede.

anomaly 2 5

Uspořádání konvoje

Vaše jednotky, které si můžete dokupovat za herní peníze, si můžete uspořádat dle libosti. Uspořádání jednotek vašeho konvoje je jedním z klíčových prvků úspěchu této hry. Hra vám v průběhu misí doporučuje, jakým nejvhodnějším způsobem byste si měli konvoj sestavit. Postupem času tak budete přicházet na to, které jednotky je lepší umístit hned na začátek, doprostřed, nebo na konec vašeho konvoje. Změnu uspořádání jednotek lze provést kdykoliv a to i v těch nejvyhrocenějších přestřelkách. Každou z vašich jednotek můžete upgradovat, čímž docílíte buďto její větší odolnosti, delšího dostřelu, nebo zvýšeného poškození.

anomaly 2 convoy

Používání speciálních skillů

Kromě naplánování trasy a uspořádání jednotek je zde ještě jeden nezbytný prvek ovládání – podpora vašeho konvoje prostřednictvím speciálních sil. Každá z nich má svůj akční rádius a unikátní funkci. Seznam sil je následovný:

• Oprava – po omezenou časovou dobu opravuje všechny jednotky nacházející se v poli působnosti.
  • Falešná kořist – nepřátelé se místo útočení na vaše jednotky zaměří na falešnou kořist (do té doby, než ji zneškodní).
  • EMP – dočasné vyřazení nepřátelských věží z provozu.
  • Cílený útok – přiměje vaše jednotky útočit na konkrétní místo.

Na začátku každé mise máte v zásobě několik těchto pomocných sil. Další pak získáváte z padlých věží, nebo ze speciální jednotky, která tyto síly produkuje. Včasné a hlavně efektivní užití těchto sil z vás učiní noční můru všech nepřátelských věží.

anomaly special skills 2

Grafika

Grafické zpracování Anomaly 2 je opravdová pastva pro oči. Jedná se o hru, která bezesporu prověří výkon vašeho zařízení. Nádherná grafika se projevuje nejen vypilovanými texturami, ale také efekty prostředí. Ať už budete projíždět ulicemi zdevastovaného New Yorku, džunglí, nebo brazilským Rio de Janeirem, vždy vám bude nad grafickým provedením padat brada.

anomaly 2 graphics 1

Multiplayer jako třešnička na dortu

Klasický herní koncept Anomaly byl v novém díle přenesen i do hry pro více hráčů – ano, Anomaly 2 má multiplayer. Na začátku recenze jsme uvedli, že tower offense nebude jediným žánrem, který tuto hru provází. S multiplayerem totiž přichází i tower defense část. Buďto se tedy vydáte do boje proti mimozemským věžím řízených protihráčem, nebo se chopíte role mimozemšťanů a vybudujete si vlastní infrastrukturu věží s cílem vyhladit lidstvo. Koncept hry zůstává téměř stejný jako u singleplayeru, ovšem jsou zde i novinky související s ovládáním věží. S věžkami můžete například zpomalit protivníka, vyrušit jeho speciální síly, nebo vyvolat sebedestrukci, jejíž tlaková vlna smete protivníky široko daleko. Než se pustíte do bitev s reálnými protihráči, doporučuji vám absolvovat všechna kola tutoriálu, kde je vše podrobně vysvětleno.

anomaly 2 multiplayer 1

Verdikt

11 bit studios nám naservírovalo velmi chutný herní kousek, z jehož zpracování číší dokonalost. Kampaň pro jednoho hráče nabízí dlouhou herní dobu, skvělou atmosféru a hlavně téměř nulový výskyt stereotypu. Co se herního principu týče, Anomaly 2 se drží svého stálého, oblíbeného konceptu a obohacuje jej o další, zcela nové prvky. Díky poutavému příběhu vás hra udrží vzhůru i do ranních hodin.  Když úspěšně dokončíte kampaň, stále na vás čeká zmiňovaná třešnička na dortu v podobě multiplayeru.

Video

Anomaly 2

Anomaly 2