TOPlist

Obarví Google chytré karty? Testuje to u počasí

google_now_ico

Karta počasí, která se zobrazuje v aplikaci Google Now (v češtině známé jako „Chytré karty Google“), nebo při vyhledávání povětrnostní situace v konkrétním městě, funguje poměrně dobře a lze ji označit jako přehlednou. Nese se ve skoro až sterilním stylu Material – je tedy bílá se šedým textem, poskytuje možnost přepínání mezi dny, interaktivní časovou osu, a několik minimalistických ikon v šedé, žluté a modré barvě. To, co vidíte jako náhledový obrázek tohoto článku, ovšem vypadá poněkud jinak. Zdá se, že Google testuje nový vzhled karty s mnoha úpravami vzhledu i funkčnosti.

Karty počasí bude nově moci zabírat celou obrazovku a de facto se transformuje do plnohodnotné meteorologické aplikace. Tři záložky dovolují přepínat mezi aktuálním dnem, zítřkem a následujícími deseti dny.

Vnese počasí do Google Now barvičky?

Na rozdíl od starého provedení karty mají být ty nové barevné – barva se přitom bude měnit v závislosti na denní době a aktuálních podmínkách. Vývojářům se také zjevně zalíbily barevné přechody, které v nové kartě najdete doslova na každém kroku.

Karta s denním přehledem přichází s roztomilou grafikou, která opět závisí na počasí a denní době. Jakýmsi maskotem se má stát žabák, který například provozuje pěší turistiku, sedí na pláži, nebo provádí jiné outdoorové aktivity.

Rozšíření se také dočkaly informace o výhledu počasí na další hodiny, které již nebudou ukazovat jen předpokládanou teplotu, ale i další podrobnosti, jako jsou kvalita ovzduší, časy východu a západu slunce nebo různé zdravotní zprávy.

Nová karta počasí zatím není dostupná všem – její zobrazení hlásilo jen několik uživatelů Google Now. Můžeme tedy předpokládat, že vyhledávací gigant zatím jen testuje odezvu na vzorku uživatelů a následně se rozhodne, zdali nové provedení zpřístupní všem v této podobě, dále upraví, nebo nikdy nenasadí do praxe.

Zdroje: Android Police, Droider.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (11)