Menu

Google IO 2016: letos u toho budeme osobně na co se můžete těšit?

Vývojářská konference Google IO 2016 již bouchá na dveře. Všechno to vypukne již tuto středu v 18.00 našeho času, my jsme ale na místě již nyní, abychom stačili vstřebat časový posun a důkladně se připravili na konferenci.

Google IO je skoro tady a my jsme přímo u toho

Během následujících dnů vám budeme servírovat vlogy, které budete moci sledovat především na našich sociálních sítích, a zajímavé informace a postřehy ze San Francisca. Několik postřehů z cesty již máme a občas jsme se nestačili divit, jak jednoduše mohou fungovat některé služby, které u nás vůbec neznáme.

Například v Londýně, kde jsme přestupovali na let do San Francisca jsme viděli automat na SIM karty tamního operátora. Za cenu 20£ (tedy asi 680 Kč) tam získáte 30-ti denní předplacenku s 300 minutami hovorů, 300 SMS a 12 GB mobilních dat. Co bychom za takové tarify dali u nás, že?

SIM karty v Londýně

Na letišti Heathrow jsme měli delší chvilku. Takže abychom času využili, rozprostřeli jsme si na letišti svou mobilní základnu. Člověk musí být neustále v obraze a vědět o všem důležitém, co se děje. Také je třeba hlídat komunitní kanály a organizační pokyny pro účastníky Google IO, abychom byli neustále v obraze.

základna Heathrow

Nyní jsme ale již přímo v San Franciscu. Celá konference Google IO je dlouhá a přinese nám obrovskou hromadu novinek. Je proto třeba si nejprve pořádně orazit po cestě a pak se nadýchat čerstvého vzduchu. Menší procházka k mostu Golden Gate je ideální procházkou, která z nás zaručeně dostane veškeré stresové záležitosti.

procházka přes Golden Gate

Ze San Francisca ještě uvidíte spoustu videí i fotek. Budeme vás průběžně zásobovat těmi nejčerstvějšími zprávami a informacemi z dění kolem celé konference. Nyní bychom se ale mohli podívat na to, co vlastně od konference Google IO a její keynote můžeme očekávat.

Jistě toho příliš nevíme, protože Google samozřejmě předem nic neprozradil. Jsou ale témata, o kterých se Google jednoduše musí alespoň zmínit. Pak jsou tu také témata, o kterých se mluví a diskutuje již delší dobu, ale jistotu nemůžeme mít žádnou. Pojďte se tedy s námi podívat na několik nejzajímavějších témat, která by mohla na úvodní keynote zaznít.

Google IO 2016 a naše odhady

Android N

Novinky v novém Androidu jsou v podstatě jasným tématem, které na letošním Google IO zazní zcela určitě. Google totiž v minulosti prohlásil, že vývojářské náhledy budou vždy zveřejněny právě na této každoroční konferenci. Jenže letošek je jiný. První vývojářské náhledy nového systému byly zveřejněny již dva měsíce před konferencí.

Vydání plné verze očekávat nemůžeme, na to uplynula ještě příliš krátká doba. Pravděpodobně se ale dočkáme další verze vývojářského náhledu, první oficiální řeči o novinkách v systému a s trochou štěstí by nám Google mohl odhalit i jméno nové verze systému.

Aktualizační plán Androidu N uvádí, že vývojářské náhledy by měly být aktualizovány každý měsíc až do července, přičemž vydání finální verze je stanovené na třetí kvartál roku. Měli bychom se tedy dočkat jako tradičně v září, kdy by měly být představeny i nové Nexusy.

Projekt Tango

Smartphone z projektu Tango předvádělo již na MWC 2016 Lenovo, které na projektu s Googlem spolupracuje. Ačkoli oficiální debut této spolupráce by měl být odhalen až 9. června na Lenovo TechWorld, právě na Google IO bychom se mohli dozvědět nějaké informace ze strany Googlu.

Vzhledem k tomu, kolik prostoru je projektu Tango věnováno v celém programu konference, bychom se měli dočkat alespoň nějakých zajímavých informací a novinek již na úvodní keynote.

Android Auto

Android Auto je stále poměrně nerozšířená platforma. Jedním z důvodů je pomalý vývoj v automobilovém průmyslu, druhým pak zvyk automobilek nasazování nových technologií jen do nejvyšších, a tudíž i nejdražších řad vozů. Teprve nedávno bylo oznámeno první vozidlo se systémem Android Auto na palubě a cenovkou pod 500 000 Kč – Hyundai Elantra.

AndroidAuto

Vzhledem k tomu, že na loňské konferenci se této verzi Androida nevěnovala vůbec žádná pozornost, na Google IO bychom se již měli dozvědět alespoň nějaké info o tom, co se bude dít dál a jak budou automobilky nadále postupovat s nasazováním systému do svých vozů.

Virtuální realita “AndroidVR”

O virtuální realitě od Googlu se hovoří již poměrně dlouhou dobu. V posledním vývojářském sestavení Androidu N se navíc našly docela jasně hovořící zmínky o virtuální realitě, se kterou Android nativně komunikovat.

S největší pravděpodobností by mohlo jít o podobný hardware, jako je Samsung Gear VR. Podle některých zdrojů by ale mělo jít o lepší a funkčně propracovanější zařízení.

youtube 360° živé video

Google si s virtuální realitou pohrává již poměrně dlouho díky kartonovému Cardboardu. Má tak již ve svém Obchodě Play dost obsahu, který může nabídnout. Navíc začal Google produkovat první filmy v 360° 3D, které si o vžití do děje doslova říkají.

Samořídící vozy

Loni Google oznámil, že v roce 2016 vyjedou do ulic Mountain View desítky samořídících vozů. A jaké lepší demo by mohlo být, než samotná konference Google IO 2016? Samozřejmě se nedá počítat s tím, že by Google zařídil dopravu po areálech tisícům účastníků konference, ale každý by mohl mít šanci získat zkušenost a vyzkoušet si malou projížďku.

google-self-driving-prototype-car

Projekt Aura

Projekt Aura je něco jako Google Glass 2.0. Z původních Google Glass zbyl v podstatě jen monokl – jedna nožička s pantem a zobrazovacím hranolem. Přestože projekt Aura zůstává zatím uzavřený pod pokličkou společnosti Google, nedávno se na veřejnost dostaly dokumenty FCC, které zařízení jasně definují.

Google-Glass-Enterprise-Edition-AA-1

 

Design byl z velké části značně přepracován, zobrazovací hranol trochu povyrostl. Možná, že se nikdy nedočkáme spotřebitelské verze, možná zůstává současný projekt Aura jako nástroj pracovníků Googlu. A možná, že je to vše naopak a Google již na Google IO 2016 něco málo o projektu prozradí.

Android Wear

Humbuk kolem Android Wear je ten tam. Platforma vyšla brzy, ale šířila se pomalu, a tak byla zanedlouho překonána platformou Applu a později i Tizenem od Samsungu. Škoda, že Google nezačal svou platformu pro nositelnosti tlačit agresivněji, a že nad vydáním vlastního zařízení jen uvažoval.

android_wear_onenote-100437743-primary.idge

O čem se bude na Google IO 2016 hovořit samozřejmě nevíme, ale když se podíváme do relací konference, můžeme vidět, že je této platformě věnováno poměrně hodně bloků, což naznačuje, že se nějaké novinky zajisté odehrají.

Budete letošní Google IO sledovat s námi?

Keynote Google IO 2016 bude vysílána v přímém přenosu, takže i vy se budete moci z pohodlí domova dívat na představování novinek a nastolování pravidel pro následující rok. Pokud byste však chtěli zažít atmosféru podobnou té v San Franciscu, můžete navštívit některé z Google IO 2016 Extended, které pro veřejnost pořádá nezisková organizace GUG.cz. Tyto veřejné akce, jejichž součástí je právě sledování přímého přenosu se uskuteční v jedenácti městech napříč celou Českou Republikou a jejich kompletní seznam naleznete ve výpisu všech akcí pro tento měsíc. Nezapomeňte že aktuální informace z Google IO v češtině, najdete vždy u nás na webu, Facebooku, YouTubu, Google+, nebo Twitteru.

Google IO Extended

Jaké jsou vaše tipy, co letos představí Google I/O?

 

Komentáře

Karl

z aplikace
16.5.2016 23:36

Android auto je k dispozici už rok ve Škodovkách a to i ve Fabii klidně i v ceně okolo 250tis. To samé platí i pro ostatní značky v koncernu. Vesele to používám. Tak jaký pak Hnujdaj.

Googler

z aplikace
17.5.2016 6:38

Ohledně toho Android Wear už by si mohl Google najmout konečně někoho na překlad. Nevidím důvod, proč by měl být klasický Android přeložený do češtiny a Wear ne.

Martin P.

17.5.2016 10:14

Karl z aplikace 16.5.2016 23:36:… ….Tak se podívejme se do konfigurátoru pod 250000,- určitě né , 300000,- je rozhodně reálnější u většiny automobilek. Tedy ani u Hyundai to není lepší . Lépe řečeno u žádné univerzální automobilky to ne lepší.

Mezinárodní předpisy je tlačí k prodeji výbav co by jinak byly za příplatek. Takže airbagy, pasivní\aktivní bezpečnostní prvky ochrany , filtry, asistenty… konče 6st převodovkou vše je u nových povinnost.
Takže co jim zbude? Multimedia, komfort, barva, design… to si zaplatíte.

jinak k CityGo nebo i10 či C1 to není ve výbavě vůbec.

Martin P.

17.5.2016 10:15

No moje přání je opravdový nástupce Nexus 7 LTE, jenže to je při bohužel jen sen.

Orbit09

17.5.2016 11:07

Paráda, už se těším.

RSS (komentáře k článku)