Asistent zařízení Google pomůže začátečníkům a vyřeší problémy

Asistent-zařízení-Google

Vyhledávací gigant v Obchodě Play bez větší propagace publikoval svou aplikaci Asistent zařízení Google (v originále Device Assist). Dle oficiálního popisku má tento program “poskytovat tipy a proaktivní odstraňování problémů, které pomohou využít zařízení na maximum.” Co lze od této aplikace očekávat? To se vám pokusíme nastínit v tomto článku.

Co Asistent zařízení Google slibuje?

Začněme nejprve poměrně zásadním omezením: program je dostupný výhradně pro zařízení řady Nexus, Google Play Edition a Android One s operačním systémem Android 5.0 Lollipop a novějším. Na jiné telefony a tablety aplikaci Asistent zařízení Google běžným způsobem nenainstalujete.

Asistent zařízení Google slibuje pomoc s problémy Asistent zařízení Google slibuje pomoc s problémy

Asistent zařízení Google umožňuje:

  • Získat proaktivní pomoc se zjištěnými problémy (GPS, konektivita, baterie, atd.)
  • Získat tipy k objevování nových funkcí a zlepšení výkonu přístroje.
  • Pro telefony a tablety Nexus a Google Play Edition přístup k živé podpoře Google (pouze v Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Španělsku, Velké Británii a Spojených státech).

Jak Asistent zařízení Google funguje v praxi?

Aplikaci jsme testovali na dvou zařízeních: verzi z října jsme stáhli ze serveru APKMirror a pokusili se ji nainstalovat na nepodporovanou Sony Xperii Z3 s Androidem 5.1.1. Instalace proběhla bez sebemenších problémů. Dále jsme standardní cestou nainstalovali poslední verzi 106163821 na postarší Nexus 7 2012.

Příjemným překvapením je skutečnost, že Asistent zařízení komunikuje česky, díky čemuž může být užitečný i uživatelům, kteří si s cizími jazyky právě “netykají.”

Po spuštění lze v prvním kroku vybrat úroveň svých zkušeností s Androidem. K dispozici jsou tři stupně:

  • Začátečník – naučí se používat své zařízení včetně naprostých základů.
  • Mírně pokročilý – základy budou přeskočeny, vše ostatní zůstává.
  • Pokročilý – dostává pouze doporučení pro zkušené uživatele.

Zvolili jsme nováčkovskou úroveň, načež jsme se ocitli v rozhraní ve stylu designu “Material” na obrazovce se dvěma záložkami. Na té první, nazvané Tipy, je k dispozici celá řada krátkých návodů, jež jsou pro lepší přehlednost roztříděných do kategorií (Začínáme, Neutrácejte zbytečně moc, Lepší připojení, Přizpůsobte si telefon podle sebe, Zvládněte toho víc).

V každé kategorii je pak několik postupů, které lze přímo ze seznamu přes kontextovou nabídku archivovat, hodnotit jako užitečné či naopak neužitečné.

Stručně a jasně!

Tipy a postupy jsou napsány stručně, každý je doprovázen ilustračním obrázkem, veškeré texty se zpravidla vejdou na jednu obrazovku, takže k jejich studiu vystačíte s minimem času. Zpravidla se celý popisovaný proces skládá z méně než pěti kroků a jednoho náhledového obrázku. Je ale nutné počítat s tím, že všechny položky jsou pojmenovány tak, jako v čistém Androidu, takže na upravených grafických nadstavbách výrobců se může lišit nejen jejich název, ale i umístění v nabídce.

Aby nebylo nutné vracet se neustále do hlavní nabídky, je možné mezi tipy listovat horizontálním posunem. Také v tomto pohledu lze označovat jednotlivé tipy, jako Byla užitečná, Nebyla užitečná a Archivovat – tentokrát se tak děje přes kontextovou nabídku v pravém horním rohu.

Druhá záložka Zjištěné problémy by měla nabízet řešení potíží, které se objeví během provozu. Původně byl seznam prázdný, ale během několika dnů se zde objevila nabídka Zařízení se samo náhodně restartuje? Vyzkoušejte nouzový režim. V podrobnostech jsme se pak dozvěděli, že za náhodné restarty zpravidla může některá nainstalovaná aplikace a následoval postup, jak převést telefon do nouzového režimu za účelem otestování. Nutno konstatovat, že na testovaném telefonu jsme se ale s tímto problémem během testování aplikace reálně nesetkali.

V kontextové nabídce hlavní obrazovky najdete tyto položky:

  • Protokol akcí – seznam úkonů, provedených pomocí aplikace Asistent zařízení Google.
  • Archivované karty – jak jste viděli výše, jednotlivé tipy lze kromě kladného a záporného hodnocení také archivovat. Ty, jež jste archivovali, naleznete právě zde.
  • Odeslat zpětnou vazbu – odeslání zpětné vazby Googlu.
  • Informace o zařízení – poměrně zevrubné informace o systému, aplikacích, baterii, nastavení displeje, mobilní síti a dalších komponentách zařízení.
  • Nastavení – možnost zapnout a vypnout tipy v oznámeních, změna úrovně zkušenosti uživatele, informace o aplikaci Asistent zařízení Google a licenční ujednání.

Resumé

Naučit se nový operační systém může být obtížné. Ačkoli je na webu řada průvodců pro nováčky, ne každý vyhledá a přečte tento typ materiálů před prvním použitím svého nového telefonu. Pokud jste právě dostali svůj první telefon či tablet s Androidem, může být aplikace přímo od společnosti Google užitečným pomocníkem.

Asistent zařízení Google dle statistik Obchodu Play zaznamenal něco přes sto tisíc instalací a jeho průměrná známka je 4,2. 12 MB velký balíček lze instalovat na zařízení Nexus, Google Play Edition a Android One s Androidem 5.0 Lollipop a vyšším.

Z uživatelů, kteří tomuto programu udělili pět hvězdiček, citujme dva. Petr Dombrovský napsal: “Užitečné pro začátečníky. Jen není nikde moc propagována, takže moc lidí o ni neví.” Petr Matula konstatuje: “Pěkná app pro BFU, já naštěstí nepotřebuji, protože si umím nastavit a používat.”

Asistent zařízení
Asistent zařízení
Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

S překonanou čtyřicítkou je s náskokem nejstarším členem redakce :-). Před několika lety hypoteticky vymyslel operační systém svých snů, aby následně zjistil, že přesně na… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (5)