TOPlist

Android vs iOS: 5 věcí, které můžeme nově jablíčkářům závidět

Sdílejte:
Jakub Kárník
Jakub Kárník
12.6.2019 (9.12.2022)
Ikona komentáře 74
android vs ios 13 iphone nebo android

Minulé pondělí Apple na své vývojářské konferenci představil nový iOS 13, který přináší do jablečných telefonů spoustu novinek. Systém jsme otestovali a přinášíme vám srovnání Android vs iOS a seznam těch nejzajímavějších novinek, které jablečnému ekosystému tiše závidíme a doufáme, že se někdy objeví i na Androidu.

Obsah článku

[alert-warning-svetandroida title=“Upozornění“ icon=“aler“]Cílem tohoto článku není vyzdvihovat Apple před Androidem. Moc dobře víme, že Android má spoustu funkcí, které jablíčkáři nemají a dlouho mít nebudou. Jde pouze o srovnání nového operačního systému, který jsme si vyzkoušeli.[/alert-warning-svetandroida]

Přihlásit se pomocí Apple dbá na vaše soukromí

Jedna z vůbec nejzajímavějších věcí, kterou Apple představil. Jedná se o nový proces přihlášení, který budou muset vývojáři používat, chtějí-li používat aplikace a služby na iOS. Přihlášení je podobné, jako přes účet Google a není tak potřeba si vytvářet nový a pamatovat si heslo. Nová služba od Applu má ale přeci jednu výhodu, a tou je soukromí. Představa, že se do libovolné aplikace přihlásíte pomocí Touch ID či Face ID a navíc nesdílíte vaši e-mailovou adresu je při nejmenším zajímavá. Pokud e-mail nebudete chtít sdělovat, stačí tuto možnost zvolit, Apple vygeneruje náhodnou e-mailovou adresu, skrz kterou vám bude přeposílat zprávy od dané služby na váš e-mail. V celkovém srovnání Android vs iOS vyhrává co se týče soukromí Apple. Ten na něj klade velký důraz, což sebou pochopitelně přináší spoustu omezení.

Automatický tmavý režim

S iOS 13 přišla i jedna z nejočekávanějších novinek – tmavý režim. Ten funguje podobně jako na macOS a lze vedle tmavého a světlého režimu zvolit také možnost automaticky. Znamená to, že po západu slunce se zařízení automaticky přepne do tmavého režimu a naopak se při východu slunce přepne zpět na světlý režim. Pokud jste upír, jde tato možnost i přehodit.

ios 13 dark mode tmavy rezim android vs ios

Nabíjení baterie se přizpůsobí návykům uživatele

Většina populace nabíjí svůj telefon přes noc. Alespoň tak se na to dívá Apple. iOS 13 nebude dobíjet baterii na 100%, když bude vědět, že telefon bude na nabíječce dalších x hodin. Jinými slovy iOS zjistí, kdy vstáváte (ať už pomocí budíku, nebo průměrné doby, kdy poprvé sáhnete na telefon) a začne ho do plné kapacity dobíjet až po nějaké době. Pro příklad – pokud vstáváme v 6:00 a telefon dáme do nabíječky ve 23:00, zařízení se dobije na 80%, ve kterých zůstane do 5:00 a od této doby, jelikož ví, že za hodinu vstáváte doplní zbývajících 20 %. Tím se zvýší nejen zachování výkonu zařízení, ale také výrazné prodloužení životnosti baterie.

IOS 13 battery charging optimalizovane nabijeni

Find My najde ztracené zařízení kdykoliv a kdekoliv

Možnost nalézt ztracené tablety, telefony, hodinky a třeba i Chromebooky máme už mnoho let. Pokud je ale zařízení offline, můžeme vyhledat pouze místo, kde bylo zařízení naposledy připojeno. Nová služba Find My umožňuje uživatelům nalézt ztracená zařízení i přesto, že jsou offline. Zařízení totiž začne vysílat nouzové signály pomocí bluetooth, které může zachytit jakékoliv jiné iOS/macOS zařízení a anonymně odeslat data zpět k uživateli. V praxi to znamená, že kdybyste nechali svou tašku s MacBookem v parku a okolo prošel vlastník jakéhokoliv iPhonu s podporou iOS 13, tak právě on vám pošle anonymně svou aktuální polohu. Vy tak zjistíte, kde se zařízení nachází. Chytré, že? Pokud tak patříte mezi jedince, kteří často ztrácejí svá zařízení, měli byste nad otázkou, zda zvolit iPhone nebo Android při nejmenším zapřemýšlet.

ios find my ztrata iphone android vs ios

Sdílení hudby skrz AirPods

Díky nové funkci v iOS 13 můžete sdílet zvuk v AirPods. A to pouhým dotykem obou zařízení. Co to znamená? Dva lidé, čtyři sluchátka, stejný zvuk. Využití zde vidím zejména při cestování, kdy budu v letadle koukat na film a pokud bude mít druhá osoba zájem, bude se moct koukat se mnou. Zvuk půjde skrz její AirPody a já budu moci pokračovat aniž bych cokoli měnil v nastavení.

Nových funkcí má iOS 13 pochopitelně mnohem více. V tomto článku jsme vyzdvihli ty, které nám přišli ze všech nejzajímavější. Ostatním funkcím a tématu Android vs iOS se budeme věnovat příště. Na co se můžete těšit?

  • Aplikace Připomínky
  • Nový design aplikace Fotky
  • Nový foto a video editor
  • Čas u obrazovky
  • Siri Zkratky

V redakci jsme měli možnost vyzkoušet si kromě iOS 13 také nový iPadOS. Jaký je a co oproti Androidu přinese? To se můžete dovědět ve videu.

Kterou z funkcí iOS 13 byste využili i na Androidu?

Zdroj: androidpolice.com

O autorovi

Jakub Kárník

Jakub je znám svou nekonečnou zvědavostí a vášní pro nejnovější technologie. Jeho láska k mobilním telefonům začala s iPhonem 3G, ale dnes se spoléhá na… Více o autorovi

Jakub Kárník
Sdílejte:

Komentáře

Krusty:

stačí se podívat na alternativní ROMky, jo aha, já zapomněl, že u Applu není možnost alternativy :D
25.7.2019 14:30

kluzo:

proč? Protože to co tvrdíš je pro uživatele irelevantní. Jen se snažíš prudit.
17.7.2019 14:09

Nox:

Trefa
17.7.2019 13:32

uni:

btw https://www.svetandroida.cz/android-q-novinky/ (hned první novinka) ???
17.7.2019 13:05

uni:

? Nic takového v Nougat nevidím? https://www.greenbot.com/article/3106421/20-new-features-in-android-7-0-nougat.html#slide24
17.7.2019 12:47

uni:

Co to má s tím společného? Je prostě nesmysl číst, že Google přidal novinku do OS, když xyz výrobce to má dávno ve své nadstavbě. Nebo např. tedy u iOS. Ale jak to souvisí s počtem výrobců dané platformy, to nevím.
17.7.2019 12:43

kluzo:

to, že vidíš na displeji 100%, neznamená, že to je 100% kapacity baterie. Neboj, inženýři navrhující nabíjení nejsou tupci jako uživatelé, kteří skáčou výrobcům na rádoby užitečné prdy..
17.7.2019 12:16

Krusty:

"Automatický tmavý režim" - to je mi ale novinka z roku 2016
17.7.2019 12:06

uni:

Tak to není právě moc inteligentní program, protože se v aku nemá 100% držet:)
16.7.2019 13:13

kluzo:

a kolik je výrobců s iOS?
16.7.2019 08:23

kluzo:

Jen upřesním, není to inteligence nabíječek, ale inteligence nabíjecího programu v mobilu. Po dosažení 100% se přepne do jiného režimu a do akumulátoru pustí už jen tzv. udržovací proud.
16.7.2019 08:19

kulichoid:

Tak samozřejmě. Většina uživatelů stejně celý telefon mění mnohem dřív než jim odejde baterie.
10.7.2019 11:02

uni:

Tak jasně. výrobců telefonů je 600. To ale přeci neznamená, že se nesmí nic přidávat do OS, protože to někdy někdo někde použil. To je pochopitelně naprostý nesmysl.
4.7.2019 12:25

Rezna85:

to nabijeni a jeho optimalizace dle navyku uzivatele (dle nastaveni budiku atd) neni zadna novinka. Sony uz ma tohle v telefonech dobre 3 roky
4.7.2019 12:21

Mar23:

Skutečný dark mode bude mít až Android Pie.
27.6.2019 16:18

airwar1939:

Troufám si tvrdit, že přín,s této vychytávky pro životnost baterie, se bude rovnat nule.
25.6.2019 20:10

Jiří Raur:

Dobrý článek. Není od věci se dozvědět o kladech konkurence nejen z jeho reklamy. Díky
20.6.2019 11:35

kulichoid:

Přitom to nemůže být tak složitý. Apka, kde půjde ručně nastavit čas odkdy dokdy se má ne/nabíjet baterie.
19.6.2019 18:06

uni:

Chodíval jsem namátkou téma map, jak Apple dva na soukromí uživatelů.
15.6.2019 08:37

uni:

Řekl bych, že drtivá většina. Uvědom si, že výrobců je 600 nebo kolik. A většina z nich jen smontuje součástky, nahraje AOSP a šup do světa.
15.6.2019 08:36

jaroslavpal:

Sony už to má v nadstavbě.
14.6.2019 19:10

jaroslavpal:

Mají je i u levného modelu L3. Adaptivní dobíjení má Sony napříč všemi řadami. To se mi na Sony líbí. Možná L3 bude můj další telefon.
14.6.2019 17:43

Lin:

A pro příště bych se být tebou nepletla do konverzace, když si ji ničím užitečným neobohatila.
14.6.2019 17:17

Lin:

Hele... né vůbec nečtu článek víš co.... vůůbec, samozřejmě to myslím ironicky. Neboj umím číst a narozdíl od tebe neopakovat jednu a tu stejnou věc jako papoušek.
14.6.2019 17:16

Lin:

Být tebou bych byla ticho...
14.6.2019 10:51

Lin:

Já se tě ptala na to, co jsi napsala předtím, mě nezajímá co tady meleš furt dokola.
14.6.2019 10:49

Lin:

Který výrobce využívá AOSP bez nadstavby? Tak 2%-5%?
14.6.2019 10:48

Lin:

Proomiň...
14.6.2019 10:46

uni:

Jj, aplikace zvyšující výkon, výdrž, apod. nebrat ?
14.6.2019 07:56

uni:

Růžový čtvereček? To vysvětluje neorientaci v OS. Ale ve flat landu jsi jistě hvězda ?
14.6.2019 07:54

Dobsonie:

Ich bin ..... ♀️
13.6.2019 21:26

Dobsonie:

Aplikace slibující adaptabilní nabíjení je jen placebo které má krom malwaru i zpomalování funkci zařízení.. Apek které opravdu stojí za instalaci, je jako šafránu ?
13.6.2019 21:23

kulichoid:

Zaujalo mě to chytřejší nabíjení baterie. Taková "maličkost". Divím se, že doposud něco podobného nenabídla ani žádná aplikace. Nebo ano?
13.6.2019 20:33

Lin:

Trefils! ????
13.6.2019 20:12

peppa80:

bile pozadi a ted letí černá. to je teda novinka :-D inteligentní nabíjeni? jako když musím hledat odpolko nabíječku ? :-D tak hlavně že jsou jablka happy ;-)
13.6.2019 17:47

uni:

No to je právě ta otázka. Zda se srovnává AOSP:)
13.6.2019 17:21

Dobsonie:

Nevím kdo je tu zmaten , nebo spíše pometený ?. Srovnává se tu systém který je sto let za opicema a plný chyb . A tvou přezdívku znám , jsi vyhlášený trol a všichni tě milují .
13.6.2019 16:28

Jan Dolejš:

Srovnává se to z toho důvodu, že to lidé REÁLNĚ mají v telefonech. Vás nějaký Asus či Samsung nezajímá, ale běžné uživatele ano. To je holt rozdíl mezi Androidem a iOS, kdy se Android upravuje do více podob ,ale IOS ne. Proč by za to měl Android pykat? Vyšel jste někdy za poslední roky mimo lidi? Přijde mi, že žijete v nějaké bublině, která je mimo realitu. :)
13.6.2019 16:10

uni:

No však si sám odpovídáš:)
13.6.2019 15:20

dibon:

urcita inteligencia nabijaciek existuje uz xx rokov v podobe nabijacieho cyklu, ktory je setrny k baterii... bateria po dosiahnuti 100% nikdy nepokracuje v plnom nabijani ale proces nabijania sa prepne na udrziavaci rezim... nechapem teda v com je tento od apple vynimocny... oni len prehodili 100 na 80 a zvysnych 20% dobiju pred odpojenim nabijacky :D
13.6.2019 14:52

uni:

Samsung jede na AOSP. Nerozumím téma? Rozlišuješ, co umí nainstalovaná aplikace, co nainstalovaná nadstavba a co systém?
13.6.2019 14:29

SeppWinkler:

To adaptívne nabíjanie má aj Sony Xperia ZX3 a je super. Funguje spoľahlivo a neviem si ho vynachváliť.
13.6.2019 13:21

Lin:

A Samsung jede na čem? Na ARK OS?
13.6.2019 12:58

Lin:

Prosím, přelož mi to do srozumitelné češtiny, vůbec jsem tě nepochopila. ?
13.6.2019 12:58

peter34:

Teraz si pobavil :)
13.6.2019 12:51

uni:

Existuje taková instituce, Policie.
13.6.2019 12:33

Tealc:

Zajímalo by mě zda ta funkce vyhledání ukradeného zařízení už v praxi někomu opravdu pomohla ? K čemu mi v Brně bude vědět že se moje ukradené zařízení pohybuje v Harlemu (Cejl, Bratislavská)? To víme všichni že ukradená zařízení končí v těchto místech ale co s toho? Půjdete si tam pro něj? I když budete vědět konkrétní barák nejspíš se nedostanete ani přes první partaje ? A pokud to dají do zastavárny v těchto oblastech kde je překvapivě zastavárna na každém rohu, opravdu si myslíte že vám ho zastavárník jen tak vydá? Všichni vědí že tam vykupují z 90% kradené zboží a přesto prosperují, jak to asi dělají? ? Protože v tom umějí chodit a vědí komu mají co strčit aby nepřicházeli o zboží ? Jediné plus těchto funkci vidím pouze v tom že mi napoví kde je když mi vypadne někde v lese kde nechodí lidi nebo ho zapomenu na chalupě. A samozřejmě super je funkce vymazání dat na dálku což je ale ve všech OS už nějakou dobu.
13.6.2019 12:05

spixy:

aj moj Sony to má
13.6.2019 11:24

uni:

Takže téma je iPhone vs Pixel? Představitelé zařízení od vývojářů OS? Pak se vracíme k otázce výše, koho zajímá Pixel, když ho používá málokdo?
13.6.2019 08:35

uni:

A opět. Proč tedy vůbec srovnávat, když si výrobce či uživatel v daném zařízení funkci přidá sám? ? A k čemu je informace, co umí daný telefon? Ano, u Lenova jsem měl historii notifikací. Ne, u jiného výrobce ji nemám. Co to vlastně tedy vypovídá o sytému Android?
13.6.2019 08:31

Jan Dolejš:

Svět není černobílý, je potřeba se s tím smířit. Vaše porovnání je sice "fér", ale mimo realitu, protože většina lidí nepoužívá čistý Android. U Androidu je výhodou, ale samozřejmě i v mnoha směrech nevýhodou, že si výrobce funkce může přidat sám. Reálně tedy některé novinky z ios uživatelé už mají. Je nezajímá nějaký AOSP. Je zajímá, co umí jejich telefon. :) Osobně se mi novinky z IOS 13 moc líbí a těším se na ně (používám IOS I Android).
13.6.2019 08:16

uni:

Hmm. A co je komu do Asusu s podílem nula nula prd? Logika ? Ještě jednou, téma je AOSP vs iOS. Nic jiného nemá smysl.
13.6.2019 07:59

Pavel Klimeš:

Co je komu po AOSP, který tu používá málokdo. Výsledek teda je, že reálně iOS 13 žádné extra novinky nepřináší pro většinu uživatelů nadstaveb od výrobců telefonů.
13.6.2019 07:56

Lukáš Mrkvička:

On stačí jednoduchý případ - ukradený iPhone, který záhadně nekryje kód se prodá do bazaru. Jakmile ho bazarník zapne a má v kapse svůj iPhone, tak tvůj kradený iPhone nahlásí svojí polohu. Samozřejmě tohle je ideální případ v ideálním světě, který je plný Apple produktů, ale s tím Apple pracuje při vymýšlení produktů.
13.6.2019 07:44

uni:

Jj, BT smart resp. BT 4.0 Lower Power má spotřebu v podstatě shodně jako ANT+, tzn. měsíce na min. baterií. Samozřejmě, mobil má sám o sobě větší režii.
13.6.2019 07:17

uni:

Pro zmatené jedince již zde a pro pomoc nově příchozím. Jediný smysluplný způsob, jak srovnat iOS a AOSP (případně iPadOS) jsou fakta, která rok co rok jsou uvedena na Apple Keynote a Google I/O. Nemíchat 3rd party kód, 12000 existujících přístrojů, 900 výrobců, atd. Let's plodná diskuse begin ?
13.6.2019 07:14

uni:

"Data, která služba Maps shromažďuje při používání vyhledávacích dotazů, navigace a informací o dopravě, jsou spojena s náhodnými identifikátory, takže nemohou být svázána s vašim Apple ID." Apple Maps, ne, tak to u Google není ?
13.6.2019 07:07

uni:

Téma je iOS vs AOSP-Android. Ne iOS vs 600 výrobců a 11000 zařízení.
13.6.2019 07:05

uni:

Téma je iOS vs AOSP-Android. Ne iOS vs 600 výrobců a 11000 zařízení. Aspoň předpokládám. V podstatě jsi neřekl žádný fakt k téma, jen prdy do větru.
13.6.2019 07:04

mat:

Tak to s tím tmavým režimem, co se sám zapne při západu slunce mám na svém Samsungu galaxy s8+ taky. Takže žádná novinka.
13.6.2019 06:50

Lin:

S tím jak Apple ,,dbá" na soukromí souhlasím... Stačí zadat jakýsi kód nebo spustit nějakou appku, teď už netuším... a zobrazí se Vám, kde všude jste byli, jak dlouho jste tam byli atp. Google to dělá sice taky, ale naštěstí né s takovou přesností...
13.6.2019 06:10

Adam Kahánek:

Ne, Find my phone na Androidu takhle nefunguje. A low power BT umí i na minimální kapacitu (rezervní, kdy už se telefon automaticky vypnul) být aktivní ještě dost dlouho. A jinak to dobíjení bude fungovat na každém iPhonu, který bude mít iOS 13, tzn. např. i iPhonu 7, tak nechápu řeči o telefonu za 60k. A to, že iPhone vydrží déle než tři roky, je téměř jisté.
13.6.2019 05:28

uni:

I pro tebe. Vypnout se bezdráty nedají, neprojdeš autentizací.
12.6.2019 23:54

uni:

Lépe do přečti článek. Jinak pro ztrátě Maca či iVěci ti nikdo BT apod. samozřejmě nevypne, není pro to daná osoba autentizovaná. A vyndání SIM (ne tedy eSIM samo) také není řešení.
12.6.2019 23:52

Dobsonie:

Že Apple dbá na soukromí svých zákazníků??! To je asi vtip roku ? Tmavý režim měli androidi už před 3-4 lety, a tuším že s tím přišel Asus. Chytré dobíjení u prémiových značek funguje už taky velmi dlouho a není to zásluhou Androidu ale jeho nadstavbou jako to má třeba Sony xperia. V podstatě žádné inovace se nekonají... Jsou to jen prdy do větru!
12.6.2019 23:48

uni:

Téma je iOS vs AOSP-Android. Ne iOS vs 600 výrobců a 11000 zařízení. Aspoň předpokládám. U předešlého dílu to nějak nebylo zřejmé a redakce se v diskusi nevyjádřila.
12.6.2019 23:47

kluzo:

Nemá tohle chytré nabíjení už nějaký Asus?
12.6.2019 19:39

Nox:

Souhlas
12.6.2019 18:20

Benja:

Vypnout BT na iOS není tak jednoduché, v ovládacím panelu se jen odpojí od všech zařízeních po zbytek dne a pro úplně vypnutí musíte do nastavení. (Stejně to budou mít nějak ošetřené, aby obyčejné vypnutí BT nezničilo funkčnost tohoto řešení). Ale pokud se telefon vybije nebo je vypnutý, tak to fungovat nebude. :-/ Jinak pro předávání těch informací o poloze, je používána technologie převzatá z kryptoměn. :) btw: mám iOS ale dneska jsem kámošovi půjčoval svůj starý android, zapl ho a zkoušel funkčnost a skoro mi ukápla slza ... nejlepší by byla kombinace obojího
12.6.2019 17:27

Lin:

No jo... ale co když bluetooth nebude zapnuté či dokonce iPhone bude vybitý než ho někdo najde? To už se dostáváme k podobnému nebo dokonce stejnému problému... nebo tomu jen špatně rozumím? Ráda se něco nového dozvím ^^.
12.6.2019 17:00

Benja:

Find my phone v téhle podobě už je na androidu několik let? Já si myslím, že ne v téhle podobě (ztracené zařízení přes bluetooth vysílá svůj veřejný klíč, ten může zachytit jiné apple zařízení a vy anonymně zjistíte polohu kde byl tento klíč zachycen...to vše aniž by ztracené zařízení bylo připojeno k internetu). Na androidu vím o jediné možnosti a to, že před odpojením od internetu pošle zařízení svojí poslední polohu. :) Nebo se pletu a to samý už android umí několik let? Přijde mi, že neumí.
12.6.2019 16:42

Lin:

Souhlas!
12.6.2019 16:29

Drojdik:

"Pokud jste upír, jde tato možnost i přehodit." - Oceňuji autorův smysl pro humor :DDDD --- Ale svůj android za iOS bych teda nevyměnil :)
12.6.2019 16:24

Lin:

"Findy my phone" funguje už pár let na Androidech, takže žádná novinka. Ohledně toho nabíjení... Je to sice fajn, jenže kolik tento telefon bude stát? 60 000 Kč? To už si koupím radši za 6 000 Kč, stejně za cca 3 roky by mi byl za těch 60 000 Kč na nic... (nestíhal by palikace aj.) :-) Takže raději zůstanu u Androidu, prosím pěkně.
12.6.2019 16:25