TOPlist

Android je dvakrát stabilnější než iOS, tvrdí zpráva Crittercism

Crittercism_ico

Samozřejmě subjektivně můžeme s větším či menším úspěchem pochybovat či naopak souhlasit se závěrem zprávy společnosti Crittercism, který jste si přečetli v titulku této aktuality. Začněme nejprve tím, co je vlastně Crittercism zač – jde o firmu, založenou roku 2010 v San Franciscu, zabývající se systémy monitorováním chyb a výkonu aplikací, jejíž mobilní aplikace sleduje a hlásí pády programů na různých mobilních platformách. Nejde přitom o žádný „garážový startup“ – Crittercism v reálném čase sleduje a diagnostikuje pády aplikací na více než 600 milionech zařízení s operačními systémy iOS, Android, Windows Phone 8, Hybrid a HTML5 aplikace a každou sekundu přijímá a zpracovává 30 000 požadavků. V lednu 2012 pak společnost srovnávala stabilitu iOS a Androidu, čímž zaujala odborný tisk i šířeji orientovaná média (zdroj: Wikipedia).

Nyní Crittercism přišel s dalším „reportem“, ve kterém určitě nepřekvapí informace, že Android 2.3 byl z hlediska aplikací nejméně stabilní verzí tohoto systému. Podstatně zajímavější je ale údaj, že stabilita aplikací na Androidu je vyšší než na iOS napříč všemi verzemi.

Crittercism: Android 2.3 byl z hlediska aplikací nejméně stabilní verzí Crittercism: Android 2.3 byl z hlediska aplikací nejméně stabilní verzí

Aplikace na Androidu 2.3 Gingerbread zamrzaly v průměru v 1,7 % času, ale pozdější generace 4.x Ice Cream Sandwich, Jelly Bean a KitKat stlačily tuto hodnotu na 0,7 % času. Proti tomu zamrznutí aplikací na iOS 6 vyjadřuje číslo 2,5 %, o něco lepší je to na iOS 7, kde hodnota klesla na 2,1 %. Ještě lépe je na tom iOS 7.1 s 1,6 %, což je ale stále dvakrát více, než v případě současných verzí Androidu. Na špatné odezvě se přitom často podílí práce s cloudem.

Crittercism: U jablíček vede iOS 7.1 Crittercism: U jablíček vede iOS 7.1

Zpráva dále konstatuje, že nejstabilnějším zařízením byl Samsung Galaxy S4 s 0,9 % „crash rate“, zatímco na opačné straně pomyslného žebříčku skončil iPad 2 se 2,6 %. Nejčastěji havarovaly graficky náročné aplikace, jako jsou například hry, zatímco nejméně programy pro e-komerci.

Crittercism: Nejčastěji havarovaly graficky náročné aplikace Crittercism: Nejčastěji havarovaly graficky náročné aplikace

Celou zprávu si můžete stáhnout po vyplnění formuláře z webu Crittercism.

Jak to vidíte vy?

Zdroj: Android Central.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (21)