LEO Express Jízdenky: Nestůjte ve frontě na lístky!

11. 2. 2013 6:00, autor:
Kategorie Aplikace, Téma

Ohodnoťte článek! 0

Cestujete vlakem na trase Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Bohumín? Pak kvůli nákupu jízdenky nemusíte stát frontu u pokladny, ani není nutné tisknout si lístek na vlak z počítače. S aplikací LEO Express Jízdenky si můžete koupit jízdní doklad kdykoli a kdekoli.

Koncem uplynulého roku vstoupil na české koleje další, v pořadí už třetí dopravce – společnost LEO Express podnikatele Leoše Novotného. Konkurenční boj na koridoru Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava se tak rozjel na plné obrátky a každý dopravce se snaží získat zákazníky nadstandardními službami, ať už se jedná o občerstvení a denní tisk v ceně jízdenky, internetové připojení, elektrické zásuvky, nebo investice do rekonstruovaných respektive zbrusu nových vlakových souprav. Součástí „uživatelské zkušenosti“ cestujícího je také pohodlí při nákupu jízdenek. Všichni tři dopravci již prodávají lístky na své spoje přes Internet, takže není nutné stát nekonečné a nudné fronty u pokladen na nádraží, jak tomu bylo ještě několik let nazad. LEO Express přišel 23. ledna s dalším způsobem, jak si cestující může zakoupit jízdenku. Stačí k tomu chytrý telefon s Androidem a připojení k Internetu.

Pojďme se nyní podívat na to, co nabízí aplikace, kterou pro LEO Express připravila našim čtenářům dobře známá společnost Inmite s.r.o., která má v Obchodě Play status „předního vývojáře“.

Co slibuje?

Aplikace LEO Express Jízdenky umožní zákazníkům:

  • najít požadované vlakové spojení,
  • rezervovat místo dle požadavku a představ,
  • vybrat si z různých cenových nabídek dopravce,
  • zaplatit za jízdenku přímo z mobilního telefonu.

Uživatelské rozhraní

Hned v úvodu nás trochu zmátlo, že jsme ikonu aplikace nenašli v seznamu aplikací pod písmenem L, neboť se zařazuje do seznamu pod názvem „Jízdenky“.

Uživatelské rozhraní je rozděleno do tří sekcí, mezi kterými můžete přepínat záložkami v horní části. Po spuštění se dostanete na prostřední záložku s výběrem výchozí a cílové stanice, data a požadované třídy (LEO Express nabízí tři kvalitativní třídy, označené jako Economy, Business a Premium).

Po spuštění se dostanete na prostřední záložku

Po spuštění se dostanete na prostřední záložku

Na záložce vlevo můžete zadat své přihlašovací údaje, které dostanete e-mailem po nákupu první jízdenky. V budoucnosti zde možná budete moci spravovat své jízdenky a kontrolovat kredit.

Na záložce vlevo se můžete přihlásit

Na záložce vlevo se můžete přihlásit

Přihlašovací údaje dostanete po objednání první jízdenky

Přihlašovací údaje dostanete po objednání první jízdenky

Jsme přihlášeni ke svému účtu

Jsme přihlášeni ke svému účtu

Záložka vpravo funguje jako košík – v průběhu objednávání se sem budou ukládat jednotlivé jízdenky.

V košíku v tuto chvíli není žádná jízdenka

V košíku v tuto chvíli není žádná jízdenka

Odkud, kam a kdy můžete jet?

Aktuálně LEO Express jezdí na jediné trase Praha – Bohumín s následujícími zastávkami z/do kterých si můžete koupit jízdenku:

  • Praha hl. n.
  • Pardubice
  • Olomouc hl. n.
  • Ostrava Svinov
  • Ostrava hl. n.
  • Bohumín hl. n.

Vlaky tohoto dopravce jezdí osmkrát denně v přibližně dvouhodinových intervalech v obou směrech.

Proces nákupu jízdenky

Na prostřední záložce vyberete výchozí a cílovou stanici, datum, kdy hodláte cestovat a požadovanou třídu. Poté kliknete na tlačítko Vybrat jízdenky.

Volba trasy a času

Volba trasy a času

Následuje zadání počtu požadovaných jednotlivých typů jízdenek, které zakončíte stiskem tlačítka Potvrdit vybrané jízdenky.

Zadání počtu jízdenek

Zadání počtu jízdenek

Zadání počtu jízdenek

Zadání počtu jízdenek

V dalším kroku se zobrazí tabulka s dostupnými časy spojů a jejich cenou. Zejména v případě cestování na delší vzdálenost se cena odvíjí podle atraktivity spoje – například cesta z Prahy do Ostravy v pátek odpoledne vyjde dráž než v sobotu brzy ráno.

Tabulka s časy spojů a jejich cenou

Tabulka s časy spojů a jejich cenou

Vyberete si tedy kýžený spoj, čímž dojde k rezervaci. Od tohoto okamžiku máte deset minut na to, abyste dokončili objednávku, jinak rezervace vyprší.

Na další obrazovce můžete zkontrolovat důležité parametry – tedy start a cíl cesty, datum a čas odjezdu, datum a čas příjezdu a cenu.

Parametry rezervované jízdenky

Parametry rezervované jízdenky

Když tapnete na jízdenku, zobrazí se plánek vlaku s přesným místem sedadla, které vám systém zvolil. Z plánku vyčtete nejen to, ve kterém voze budete sedět, ale také konkrétní sedadlo, jeho pozici ve voze a polohu vůči směru jízdy.

Plánek vlaku s přesným místem sedadla

Plánek vlaku s přesným místem sedadla

Pokud se vám místo nelíbí, můžete si vybrat jiné

Pokud se vám místo nelíbí, můžete si vybrat jiné

Jestliže se vám vybraná sedačka z nějakého důvodu nelíbí, můžete si přímo v plánku vybrat jinou. Možná bychom v tomto místě ocenili lepší barevné rozlišení – místo stávající černé (místo je volné) a šedé (místo je obsazené) by byla výraznější kombinace barev rozhodně k dobru věci.

Stisknutím nenápadného tlačítka Hotovo v pravém horním rohu pak svůj výběr potvrdíte.

Pokud jste s výběrem místa spokojeni, budete pokračovat stiskem tlačítka Potvrdit. Chválíme za možnost v této fázi kdykoli cokoli změnit – ať už vybraný spoj, nebo zvolené místo.

Jízdenku máme uloženou v košíku a můžeme buď pokračovat nákupem další (například zpáteční), nebo jejím zaplacením.

Jízdenku máme v košíku

Jízdenku máme v košíku

Přecházíme tedy do sekce Košík a stiskneme tlačítko Zaplatit.

Následně musíme souhlasit s obchodními a přepravními podmínkami dopravce, které si můžeme nechat zobrazit – v takovém případě se otevřou ve webovém prohlížeči.

Nezbytný souhlas s podmínkami dopravce

Nezbytný souhlas s podmínkami dopravce

Platba probíhá přes zabezpečený portál České spořitelny

Platba probíhá přes zabezpečený portál České spořitelny

Platba probíhá přes zabezpečený portál České spořitelny, na kterém můžete zaplatit kreditní nebo debetní kartou (podporovány jsou karty VISA, Mastercard, VISA Electron a Maestro – samozřejmě je nutné, aby tato karta měla povolené internetové transakce). Platba se odehrává skrze webový prohlížeč, kde zadáte požadované údaje (vydavatele karty, číslo karty, její platnost a CVC2/CVV2) a stisknete tlačítko Zaplatit. Časem prý přibude také možnost zaplatit jízdenku prostřednictvím LEO kreditů.

Zadáte požadované údaje...

Zadáte požadované údaje…

...a stisknete tlačítko Zaplatit

…a stisknete tlačítko Zaplatit

Poté, co transakce proběhne, jsme byli přesměrováni zpět do aplikace, a to i přesto, že jsme k této operaci nepoužili výchozí systémový webový prohlížeč, ale alternativní Operu Mini.

Po nákupu proběhne přesměrování

Po nákupu proběhne přesměrování

Krátce na to přišlo na zadaný e-mail potvrzení České spořitelny, že transakce proběhla úspěšně a prakticky ihned dorazil také e-mail s jízdenkou. Jízdenka byla uložena jako příloha zprávy ve formátu PDF.

Zakoupený jízdní doklad přijde e-mailem

Zakoupený jízdní doklad přijde e-mailem

Pokud se nyní ptáte, zda své jízdenky uvidíte i v aplikaci, vězte, že tomu tak zatím není.

Co by se nám líbilo?

  • Ocenili bychom i další možnosti platby – například PayPal by jistě našel využití u nejednoho uživatele. To je ovšem otázka na LEO Express, nikoli na autory aplikace, zda bude časem podporovat i další platební metody.
  • Líbilo by se nám, kdybychom po přihlášení viděli všechny své jízdenky – třeba i ty, které již neplatí (s možností filtru). Přeci jen e-mail s přílohou ve formátu PDF není, dle našeho skromného mínění, úplně stoprocentním naplněním představy o aplikaci pro nákup jízdenek. S tím souvisí také požadavek na možnost správy objednaných jízdenek – například jejich změny, provedení storna apod.
  • Očekávanou funkcí je také možnost nákupu za LEO kredity.

Aplikace je zatím ve verzi 1.0.1 a na dalších vylepšeních se údajně pracuje.

Resumé

V každém případě jde o krok dobrým směrem – pokud váš telefon podporuje soubory ve formátu PDF (stačí k tomu jednoduchá čtečka – například Adobe Reader či PDF Reader), můžete si koupit jízdenku kdykoli a kdekoli – třeba i v okamžiku, kdy stojíte na nástupišti a čekáte na vlak.

Pochválit musíme způsob rezervace místa – z plánků snadno pochopíte, zda je sedačka u okna či v uličce, ve které části vozu se nachází i jestli budete sedět po nebo proti směru jízdy. I méně zkušený uživatel si bez zaváhání dokáže rezerovat například místo u stolečku.

Stávající uživatelé zatím hodnotí aplikaci LEO Express Jízdenky velmi kladně – průměrné hodnocení 4,7 je skutečně hodně nadstandardní.

LEO Express Jízdenky
Inmite s.r.o.
Verze 1.0.1 (24. 1. 2013)
Velikost 1,3 MB
2.2+


Zdarma

 

Štítky:


Komentářů: 17 »

  • Fazol

    … je to rozhodne hodne uzitecna vec, ale jedna velka vytka, aplikace po prihlaseni neukazuje zakoupene mistenky napr. cislo sedadla. Jelikoz tyto vlaky uz nepotrebuji vytisknutou jizdenku (papirovou), a pokud si jizdenku koupite tyden dopredu, ja to sedadlo proste zapomenu. Btw, zluty ma take androidi aplikaci pro nakup, ta si zase nepamatuje prihlaseni, ale ukazuje zakoupene mistenky :)

    11.2.2013 09:21 Zobrazit celý komentář
    0
  • Veska

    Nevím, ale zrovna takové články smrdí PR článkem…..

    11.2.2013 16:20 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Jan Dolejš

    Veska
    A to si zrovna nemyslím. Nedávno jsem Leo Express využil (shodou okolností na redakční sraz), ale o této aplikaci jsem nevěděl a trochu neprakticky jsem musel lístek objednat přes prohlížeč v telefonu. Vědět o aplikaci, tak ji hned využiju. A předpokládám, že takových uživatelů bude spousta.

    11.2.2013 16:26
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Veska
    Dobrý den,

    samozřejmě Vás chápu – asi by mě to napadlo také :)
    Ale v tomto případě se skutečně o PR nejedná. Dokonce ani Inmite, ač máme úzké vazby, nás na toto své dílko neupozornil.
    Pointa je prostší: jel jsem jako řadový cestující vlakem této společnosti a palubní rozhlas upozorňoval na aplikaci pro Android. Řekl jsem si, že využiji přítomnou Wi-Fi a otestuji ji. Nakonec jsem se rozhodl o tom napsat recenzi, protože mi to připadalo jako dobře zpracovaný nápad.
    Ostatně – myslím, že jsem i poměrně kritický. Za to by mě případný zadavatel asi nepochválil :)).

    11.2.2013 16:32
    0
  • Veska

    Jako nechápejte mně špatně:) Není to zase výtka, spíše by bylo lepší zpracovat článek na všechny dopravce, nejenom na Leo express:)Který mimochodem není žádný zázrak. Nefungující Wi-fi, otravná obsluha a hnusné kafe.

    11.2.2013 17:04 Zobrazit celý komentář
    0
  • Příhoda

    Veska má pravdu, ten Leo expres je jen takové trochu přerostlé metro.
    Zkuste si koupit lístek poblíž dveří.
    Tím že to má dveře přímo do kabiny tak na každé zastávce vás „osvěží“ mráz z venku. Navíc to ne moc dobře těsní a tak všem táhne na nohy což má za následek stálou frontu před WC ;)
    Že by dali nějaké kafe či čaj a noviny zdarma jako u konkurence tak to ani náhodou.

    11.2.2013 18:43 Zobrazit celý komentář
    0
  • zdeminem

    no a já si zase na Premium třídu nemůžu stěžovat. Ono totiž někdo chce jet za 180,- a pak mu musí být jasné, že se bude mít jinak než ten, kdo dá za lístek 550,- Je rozdíl se někam potřebovat dostat a nebo se někam chtít dostat pohodlně , potřebuju u toho občas i pracovat, nebo se prospat před důležitým jednáním.
    A pokud se člověk přenese do nedávné minulosti, tak 600,- stálo pendolino a člověk tam seděl jak sardinka… takže já si ne Lea nestěžuju…

    11.2.2013 21:00 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Veska
    Jasné, jasné :). Jak jsem řekl: také by mě jako čtenáře napadlo, že je to PRko :)
    Student Agency se samozřejmě chystám otestovat také a ČD, pokud se nemýlím, aplikaci pro Android nemají.
    Co se týká cestování, tak já osobně byl spokojený. Asi záleží na tom, s čím srovnáváme. Já srovnávám s rychlíky, kterými jsem pět let nazad jezdil každý druhý týden 330 km tam a 330 km zpět. Proti tomu je LEO Express letadlo :)))
    Wi-Fi mi na cestě fungovala – pravda, cestou do Prahy lépe než cestou zpět (kdy bylo více cestujících). Obsluha mě neotravovala a to kafe… …no, za tu cenu se to dalo :))

    12.2.2013 06:57
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Příhoda
    Ona je souprava Stadler kratší než metro ;)

    12.2.2013 06:57
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Příhoda
    Zvláštní s tím kafem a novinami. Opravdu jste jel LEO Expresem, nebo jste to jen někde slyšel?
    Já v té nejlevnější třídě dostal 0,5 l minerálky a noviny zdarma :)

    12.2.2013 06:59
    0
  • Fazol

    To: Karel, Prihoda
    .. urcite to tady nepatri, ale jenom pro info. V LEO udelali novinku – o ty veci zdarma si musite rict. Nerozdavaji je automaticky jako ve zlutem nebo v pendolinu.

    12.2.2013 10:39 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Fazol
    Fakt? Od kdy to cca zavedli?

    12.2.2013 10:57
    0
  • Fazol

    To: Karel
    Ted jsem jel a zaslechl to v tom rozhlase. A fakt to tak bylo. Tyden zpatky jsem si toho nevsimnul – koukal jsem na film :) Uvidim tento tyden,zda-li to pouze nebyl rozmar posadky …

    12.2.2013 17:47 Zobrazit celý komentář
    0
  • Veska

    No CD nemají aplikaci jako samostatnou v případě Leo či Agency, ale mají mobilní aplikaci na bázi prohlížeče z důvodů rozdílnosti OS v telefonech:) Mají to napsané i na stránkách.

    http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/aktualni-tema/-14786/

    12.2.2013 19:36 Zobrazit celý komentář
    0
  • Adamantium

    StudentAgency (RegioJet) mají oficiální aplikaci? Já našel jenom neoficiální: https://play.google.com/store/search?q=regiojet&c=apps

    13.2.2013 14:21 Zobrazit celý komentář
    0
  • Fazol

    To: karel
    tak pro zmenu nedavali dneska vubec zadne piti zdarma – prej dosla :)

    To: Adamantium
    asi spatne hledam, ale nemuzu najit na GP ani toho zluteho klienta … ?! Nakonec jsem nasel:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.yellowclient
    a je tam napsano toto: Nejedná se o oficiální aplikaci společnosti Student Agency!

    Toho jsem si nikdy nevsimnul :(

    14.2.2013 21:24 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Fazol
    No, hlavně hodnocení 3,0 není moc dobré…. :(

    Ad. LEO – já bych v takovém případě psal majiteli. Nejde o tu minerálku za 5 či 10 korun, ale o princip. Pokud to deklarují jako konkurenční výhodu, tak by se to nemělo stávat. Tím spíše, když před jízdou docela přesně vědí, kolik lidí pojede.

    14.2.2013 21:31
    0

RSS (komentáře k příspěvku) TrackBack URL

Napsat komentář

Pokud se váš komentář nezobrazí ihned po jeho odeslání, kontaktujte nás prosím na info@svetandroida.cz (může za to filtr proti spamu).