YouTube skončí s půlminutovými nepřeskočitelnými reklamami
- Zprávičky
- Karel Kilián
- 20.2.2017
- 9
Máme pro vás dvě zprávy – jednu dobrou a druhou špatnou. Pokud chcete první tu dobrou, pokračujte ve čtení. V opačném případě přeskočte na další odstavec a pak se vraťte :). Nuže: podle zprávy serveru Campaign YouTube skončí s půlminutovými nepřeskočitelnými reklamami, které Google zpravidla zařazoval před sledované video. Vyhledávací gigant v oficiálním prohlášení vysvětlil, že jeho cílem je poskytnout uživatelům lepší reklamní zážitek. „Jako součást tohoto plánu jsme se rozhodli, že od roku 2018 přestaneme podporovat 30sekundové nepřeskočitelné reklamy a zaměříme se na formáty, které dobře fungují z pohledu uživatelů i inzerentů.“ Vypuštění nepopulárního reklamního formátu je jistě dobrou zprávou, ale jak říká přísloví: nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.
Dostáváme se k té horší části zprávy. Místo 30sekundových reklam bude YouTube častěji zařazovat nepřeskočitelné šestisekundové reklamní spoty, které Google představil v dubnu loňského roku. Portál se také nemíní vzdát 20sekundových reklam, a to přesto, že „si YouTube uvědomuje, že spotřebitelé nemají rádi nepřeskočitelné reklamy,“ jak poznamenal Andrew Peake, generální ředitel kreativní agentury VCCP.
Proč YouTube skončí s půlminutovými reklamami?
Důvodem ke změně je rostoucí vliv Facebooku v oblasti online videa. Zatímco dosud byl YouTube jakýmsi centrálním místem pro streamovaný videoobsah, stále častěji nahrávají uživatelé svá videa na Facebook, který je v podstatě konkurenční platformou. „Vnímám to jako signál, že YouTube je velmi znepokojen Facebookem,“ řekl Callum McCahon, ředitel pro strategii z Born Social. „Víme, že video je jednou z hlavních součástí plánu Facebooku. Jejich nabídka videí je stále atraktivnější pro různé značky a YouTube panikaří.“
I když se tento krok nebude líbit inzerentům, dle McCahona je to cena, kterou bude YouTube ochoten zaplatit, aby nepřišel o své diváky. Phil Smith, generální ředitel sdružení reklamních agentur ISBA, tento tah uvítal: „Reklamní průmysl potřebuje zlepšit uživatelskou zkušenost s online reklamou a toto je jeden krok správným směrem. Je provedený na základě reakcí spotřebitelů a oznámený v dostatečném předstihu, aby dal inzerentům a agenturám čas přizpůsobit své plány.“
Zdroje: androidauthority.com, 9to5google.com, campaignlive.co.uk.
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi
Komentáře (9)
Přidat komentář