TOPlist

Reklamám už neuniknete ani na WhatsAppu. Jak a kde se projeví?

  • WhatsApp zavádí reklamy do sekce Status a testuje předplatné tarify pro kanály
  • Tvůrci a firmy budou moci platit za zviditelnění svých kanálů v adresáři
  • Hlavní chatovací zážitek však zůstane nedotčen, změny se týkají pouze záložky „Aktualizace“

Sdílejte:
Pavlína Čížková
Pavlína Čížková
17.6.2025 10:00
Ikona komentáře 0
WhatsApp přidává předplatné, reklamy a propagaci

Až doposud si WhatsApp držel pověst čisté a jednoduché komunikační platformy bez reklam a zbytečného chaosu. Tato skutečnost se ale nyní začíná měnit. Společnost Meta, která za WhatsAppem stojí, zjevně hledá nové cesty, jak monetizovat nejen samotnou aplikaci, ale i její rychle rostoucí funkce jako kanály a statusy, a tím pádem i tvůrce obsahu působící na platformě.

Největší novinkou je možnost zavedení placeného předplatného pro kanály. Správci kanálů tak budou moci nabídnout exkluzivní obsah za měsíční poplatek – podobně jako to známe z Telegramu nebo Patreonu. Vedle toho dostanou možnost platit za propagaci svých kanálů v adresáři WhatsAppu, aby se dostali k širšímu publiku.

Reklamy a monetizace na WhatsAppu

Zásadní je ale i další změna: reklamy se začnou objevovat ve statusovém feedu (sekce „Aktualizace“). To znamená, že uživatelé uvidí sponzorovaný obsah mezi příspěvky od přátel a oblíbených kanálů. Prozatím se nejedná o reklamy přímo v chatech – WhatsApp zdůrazňuje, že konverzace mezi uživateli zůstanou nadále čisté i bezpečné.

Je to pro WhatsApp vítaná změna?

Ačkoliv by oznámení této novinky na první dobrou mohlo uživatelům vytvořit vrásky na čelech, vesměs se nejedná o příliš invazivní změnu, alespoň ne ve své počáteční fázi. Naopak lze ocenit, že Meta poskytuje svým uživatelům a zároveň tvůrcům obsahu možnost monetizovat svůj obsah, což je alespoň v mých očích rozhodně férový krok.

Jakou formu však zmíněné novinky nabydou časem, jen těžko odhadnout. Scénář, ve kterém jsou reklamy a předplatné na WhatsAppu užitkem, je vlastně stejně realistický jako ten, ve kterém se nyní zavedené změny stanou až příliš rušivými. Rozhodně je tedy na místě, aby monetizace na platformě spadala pod pečlivou regulaci.

Aktualizace se v tuto chvíli začala šířit na Android a iOS. Je tedy na místě očekávat změny v chodu aplikace již brzy.

Jaký je váš názor na nové změny? Nevadí vám, nebo vůči nim máte výhrady?

Zdroj: 9to5Google, WhatsApp Blog

O autorovi

Pavlína Čížková

Pája nemálo kdy slýchá, že vypadá, jako by do přítomnosti přišla z cyberpunkového budoucna. Nejen svou prezentací, ale i svými zájmy dává veřejnosti každý den… Více o autorovi

Pavlína Čížková
Sdílejte: