Reklamám už neuniknete ani na WhatsAppu. Jak a kde se projeví? Hlavní stránka Zprávičky WhatsApp zavádí reklamy do sekce Status a testuje předplatné tarify pro kanály Tvůrci a firmy budou moci platit za zviditelnění svých kanálů v adresáři Hlavní chatovací zážitek však zůstane nedotčen, změny se týkají pouze záložky „Aktualizace“ Sdílejte: Pavlína Čížková Publikováno: 17.6.2025 10:00 Žádné komentáře 0 Až doposud si WhatsApp držel pověst čisté a jednoduché komunikační platformy bez reklam a zbytečného chaosu. Tato skutečnost se ale nyní začíná měnit. Společnost Meta, která za WhatsAppem stojí, zjevně hledá nové cesty, jak monetizovat nejen samotnou aplikaci, ale i její rychle rostoucí funkce jako kanály a statusy, a tím pádem i tvůrce obsahu působící na platformě. Největší novinkou je možnost zavedení placeného předplatného pro kanály. Správci kanálů tak budou moci nabídnout exkluzivní obsah za měsíční poplatek – podobně jako to známe z Telegramu nebo Patreonu. Vedle toho dostanou možnost platit za propagaci svých kanálů v adresáři WhatsAppu, aby se dostali k širšímu publiku. Zásadní je ale i další změna: reklamy se začnou objevovat ve statusovém feedu (sekce „Aktualizace“). To znamená, že uživatelé uvidí sponzorovaný obsah mezi příspěvky od přátel a oblíbených kanálů. Prozatím se nejedná o reklamy přímo v chatech – WhatsApp zdůrazňuje, že konverzace mezi uživateli zůstanou nadále čisté i bezpečné. Je to pro WhatsApp vítaná změna? Ačkoliv by oznámení této novinky na první dobrou mohlo uživatelům vytvořit vrásky na čelech, vesměs se nejedná o příliš invazivní změnu, alespoň ne ve své počáteční fázi. Naopak lze ocenit, že Meta poskytuje svým uživatelům a zároveň tvůrcům obsahu možnost monetizovat svůj obsah, což je alespoň v mých očích rozhodně férový krok. WhatsApp má nové praktické funkce. Zpříjemní vám chatování, hovory i správu kanálů Pavlína Čížková Zprávičky Pavlína Čížková Zprávičky Jakou formu však zmíněné novinky nabydou časem, jen těžko odhadnout. Scénář, ve kterém jsou reklamy a předplatné na WhatsAppu užitkem, je vlastně stejně realistický jako ten, ve kterém se nyní zavedené změny stanou až příliš rušivými. Rozhodně je tedy na místě, aby monetizace na platformě spadala pod pečlivou regulaci. Aktualizace se v tuto chvíli začala šířit na Android a iOS. Je tedy na místě očekávat změny v chodu aplikace již brzy. Jaký je váš názor na nové změny? Nevadí vám, nebo vůči nim máte výhrady? Zdroj: 9to5Google, WhatsApp Blog O autorovi Pavlína Čížková Pája nemálo kdy slýchá, že vypadá, jako by do přítomnosti přišla z cyberpunkového budoucna. Nejen svou prezentací, ale i svými zájmy dává veřejnosti každý den… Více o autorovi Sdílejte: Žádné komentáře Vložit komentář WhatsApp Mohlo by vás zajímat WhatsApp dokáže zlikvidovat paměť vašeho mobilu. Jak ho zkrotit? Jana Skálová 30.12.2024 Pozor, WhatsApp od 1. ledna přestane fungovat na spoustě mobilů. Týká se to i vás? Jana Skálová 22.12.2024 WhatsApp u soudu: přelomový rozsudek ukazuje, kdo zodpovídá za sledování uživatelů Jana Skálová 29.12.2024 Používáte WhatsApp? Pak si hned zapněte tuhle novou funkci Jakub Kárník 24.6.2023 Skvělá novinka ve WhatsAppu: na zprávu odpovíte během vteřiny! Jana Skálová 14.12.2024 Haló, tady ChatGPT. Oblíbený chatbot má nyní vlastní telefonní číslo, využijete ho i vy Adam Kurfürst 21.12.2024