Zlobí vás synchronizace kalendáře? Víme, jak ji opravit!

Reklama
Nefungující synchronizace kalendáře může nepříjemně zkomplikovat život. Tak například: do kalendáře v telefonu si uložíte schůzku, a ona se nepromítne do webového rozhraní. Kvůli tomu se pak nezobrazí ani v dalších zařízeních, spárovaným s tímtéž účtem. Je přitom jedno, zda používáte oficiální aplikaci Kalendář Google nebo nějaký alternativní program na jeho bázi. Pojďme se podívat, jak můžete tento problém řešit.
Jak problém detekovat?
Je to jednoduché: vytvoříte v telefonu schůzku, ale ani po čase ji nenajdete ve webovém rozhraní Kalendáře Google. Stejně tak se nepromítají ani provedené změny. Méně často se pak problém projevuje obousměrně – tedy nové či změněné události z webového rozhraní nevidíte v telefonu.První kroky řešení
Než se pustíte do radikálních zásahů, doporučujeme v první řadě zkontrolovat, zda je zařízení připojeno k Internetu. Můžete například otevřít webový prohlížeč a načíst nějakou stránku. Dalším důvodem potenciálního problému může být, že události zadáváte do nesprávného kalendáře (například pouze do lokálního). Vytvořte tedy novou schůzku a zkontrolujte, zda jste skutečně jako kalendář pro uložení zvolili ten na Googlu.- Zkontrolujte, do jakého kalendáře událost zadáváte
- Zkontrolujte, do jakého kalendáře událost zadáváte
- Zkontrolujte, do jakého kalendáře událost zadáváte
- V systémovém nastavení jděte do sekce Účty.
- Zde pokračujte do účtů Google.
- Zkontrolujte, zda je aktivní volba Synchronizace Kalendář, případně kdy proběhla naposledy.
- Sekce Účty
- Účet Google
- Synchronizace probíhá
- Sekce Úložiště
- Vnitřní úložiště
- Máme dost místa
Oprava nefungující synchronizace kalendáře
Posledním, nicméně fungujícím a námi v praxi opakovaně potvrzeným řešením, je odstranění dat úložiště kalendáře. Zde musíme upozornit, že následujícím postupem přijdete o všechny dosud nesynchronizované změny. Všechny nové, smazané a upravené události, které nevidíte ve webovém rozhraní Kalendáře Google, budou ztraceny a nezbyde vám, než je zadat/smazat/upravit znovu.- Jděte v systémovém nastavení do sekce Aplikace.
- Přes kontextovou nabídku si nechte Zobrazit systémové.
- Vyhledejte v seznamu aplikaci Úložiště kalendáře a otevřete ji.
- Jděte do sekce Úložiště.
- Zde klepněte na tlačítko Vymazat data.
- Potvrďte, že chcete odstranit data aplikace.
- Sekce Aplikace
- Zobrazení systémových
- Úložiště Kalendáře
- Otevřít Úložiště
- Vymazat data
- Potvrdit OK
Řešili jste někdy problém se synchronizací kalendáře?
O autorovi
Karel Kilián
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi