Huawei už prý není lídr prodejnosti mobilů v Číně. Která firma teď vede?

Huawei není jednička prodejnosti v Číně

Americké obchodní restrikce namířené proti společnosti Huawei se, jak se zdá, začínají projevovat i na místě, kde se pozice čínského giganta zdála neotřesitelná. Totiž na domácím trhu v Číně. Podle statistik firmy Counterpoint Research držel Huawei ještě v druhém kvartálu roku 2020 “doma” podíl 46 %. Neuběhl ani rok a stejní analytici společnost řadí až na dělené třetí místo s 16% podílem. Stejně jsou na tom prý Apple a Xiaomi. Kdo je tedy ve vedení, když Huawei už není v Číně jednička prodejnosti?

huawei-p40-4g-ufficiale-scheda-tecnica-prezzo-uscita-01.jpg

S podílem 21 % vede podle Counterpoint Research firma Oppo, následovaná “bratrskou” společností Vivo. Ty, společně s OnePlus či Realme, patří pod hlavičku korporace BBK. Oppo za poslední měsíce poskočilo o pořádný kus. Ještě na konci roku bylo třetí, když mělo šestnáctiprocentní podíl. Tedy stejně, jako má prý aktuálně dřívější lídr statistik a další dva konkurenti.

Huawei není jednička prodejnosti v Číně růst OppoRůst prodejnosti u telefonů značky Oppo

To, že Huawei už není jednička prodejnosti ani v Číně, můžeme nejspíš skutečně přisuzovat hlavně obchodním a právním bojům s USA. Na jejich základě postupně firma ztratila právo využívat velkou část amerického software a následně i součástky vyráběné pomocí zámořských technologií. Pod narůstajícím tlakem se společnost také vzdala svého dceřiné značky Honor, jejíž absence se ve statistikách pochopitelně také promítla.

Jak se asi bude situace pro Huawei dál vyvíjet?

Zdroj: cpresearch

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V kapse stále nosí starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (16)

+ Přidat článek

Články od partnerů

+ Přidat článek