Menu

Google testuje, jestli budou lidi platit za články

google testuje placeni za clanky
Google testuje, jestli budou lidi platit za články
4.4 (88.57%) 7 hlasů

Není žádným tajemstvím, že Google a tradiční zpravodajské služby a servery spolupracují, brzy se to možný posune ještě o úroveň výše. Google testuje způsoby, jak získat uživatele, kteří by si platili za články a zprávy. Momentálně se tato novinka testuje v zahraničí s New York Times a Financial Times.

Google testuje, kolik lidí by si zaplatilo za články

Google tak pomáhá vydavatelům najít uživatele a zjistit, kolik jsou schopni zaplatit za články. Nemusí se přitom jednat o klasickou platbu platební kartou, ale také o různé cílené reklamy. Společnost z Mountain View řekla, že prozatím je brzy mluvit o této funkci více, a že testování probíhá hlavně s články, které jsou volně přístupné.

Také se experimentuje s počtem článků, které se dají zdarma přečíst poté, co se na stránky serveru dostanete přes vyhledávač Googlu. Zatím neexistují žádné výsledky, jestli to někomu pomůže, ať už vydavatelům, Googlu, nebo uživatelům. Existuje velká šance, že lidé prostě jen přejdou na stránky, které mají články zdarma. Samozřejmě, že se bavíme hlavně o zahraničí. Česká republika je příliš malá k tomu, aby tu ve velkém zpravodajské servery mohly fungovat s placenými články.

Zprávy a počasí Google
Zprávy a počasí Google
Vývojář: Google LLC
Cena: Zdarma

Platili byste si někdy za články na internetu?

Zdroj: engadget.com

Komentáře

churli

churli

21.8.2017 10:57

Proč? To si můžu rovnou zase kupovat klasické papírové noviny

radeg

radeg

21.8.2017 11:02

@churli:
Proč?
Protože odpadá tisk (s tím jde ruku v ruce výroba papíru) a distribuce (doprava, prodej).

mkyral

mkyral

21.8.2017 11:49

@churli: Právě proto. Prodej papírových novin klesá a redaktoři to zadarmo dělat nemůžou.

Zvětšující se podíl agresívní reklamy naučil lidi používat blokátory reklamy a zisky zřejmě nestoupají tak jak by měly. Další zvyšování podílu reklamy už nemá efekt, tak se hledají další cesty. Ovšem nejsem si jist, že placení za každý článek je ten správný směr.

peppa8053

peppa8053

21.8.2017 12:04

jablkáři je ta správná cílová skupina. těm to nevadí platit za nějakou blbost.
Ale vážně. za něco co chci si zaplatím ale tady třeba na SA nejsou schopni opravit ani App a přihlášení do ní.

Pavel_Bezak60

Pavel_Bezak60

21.8.2017 12:15

jasně, lidé budou platit za něco, co je jindě zadarmo. To je logika.

radeg

radeg

21.8.2017 12:23

@mkyral:
Jenže by stačilo najít správný poměr mezi množstvím a způsobem a lidi by se vykašlali na blokování.
Takhle, když to z každého rohu bliká, vyskakují celé okna, automaticky spouští video a před ním reklama, se nedivím, že to lidi blokují.
Když to vztáhnu na aplikace tak mně reklamní proužek někde dole na displeji v aplikaci nevadí, ale jen jednou mi vyskočí celoobrazovková reklama tak taková aplikace jde ihned pryč.

radeg

radeg

21.8.2017 12:32

@Pavel_Bezak60:
Ty jsi ztracený případ a známý zloděj placeného obsahu.

jav61

jav61

21.8.2017 12:37

Ne. Za dnešní úroveň žurnalistiky bych rozhodně nezaplatil ani šesták. Až bude zase existovat investigativní novinařina, tak za to rád zaplatím, ale to by se zase musel z novinařiny stát hlídací pes demokracie. To mi tady v podstatě ani nikdy nezažili. Za nějaké zprávičky, které jsou vesměs jen přepsaným PR firem nebo na objednávku zájmových skupin, ať už ekonomických nebo politických, za to opravdu platit nebudu. Třeba bez tohoto serveru bych se obešel okamžitě. Pro zajímavost dobré a asi se na tom lidi okolo uživí, jinak by to nedělali, ale hodnotu to (pro mě) nemá.

uni

uni

21.8.2017 13:26

Je to o obsahu. DTest má obsah, lidé platí. SA nemá obsah (až na jednu dvě recenze za měsíc), není důvod platit.

Pavel_Bezak60

Pavel_Bezak60

21.8.2017 13:44

radeg: já nejsem zloděj.

mkyral

mkyral

21.8.2017 15:09

@radeg:
> Jenže by stačilo najít správný poměr mezi množstvím a způsobem a lidi by se vykašlali na blokování.

Obávám se, že tak jednoduché to nebude. Ten, kdo jednou ztratil důvěru vyskakujícími, blikajícími a řvoucími reklamami, ji bude mnohem obtížněji získávat zpět.

mkyral

mkyral

21.8.2017 15:11

@jav61:
> Ne. Za dnešní úroveň žurnalistiky bych rozhodně nezaplatil ani šesták.

Přesně.

jav61

jav61

21.8.2017 16:38

No tvl, ta kolosální hrubka v mém příspěvku. Ostuda.

vl.k

vl.k

21.8.2017 17:00

Vážená redakce,čtu Vaše články dlouho a poprvé musím napsat. Nebo spíš položit otázku. Ta společnost
z ,,Monument Valley“,to je která? Děkuji za odpověď.

uzivatel

uzivatel

21.8.2017 17:14

stránka skončí a uživatele si najdou jinou alternativu zadarmo …takže pokud to chce web svetandroida zkoušet ..může a uvidí jak rychle upadne

David Trlica

David TrlicaRedaktor

21.8.2017 17:58

@vl.k

Děkujeme za upozornění, samozřejmě se jedná o Mountain View. V článku byla informace upravena.

Michal Kusý

Michal Kusý

21.8.2017 18:50

Platím za televizi, platím 4x za internet, za hry za aplikace, za auto, za odpad,za recyklaci při koupi nového vyrobku, autorský poplatek při zakoupení HDD, SD karty, flešky, za školku, za školu. ATD. Takže za mě ne, protože musíme taky něco žr.t. (Jíst)

Petr Mišák

Petr MišákAdministrátor

21.8.2017 19:58

Díky všem za reakce. Zkusím na to dát i náš pohled z redakce byť v obecném duchu, jako je to v článku (čili s co největším nadhledem a pokud možno nevztaženo na Svět Androida).

Žijeme v době, kdy exponenciálně roste počet informací na internetu. S větším počtem se najde i hodně těch, kteří profitují a nic extra nepřináší. Buď jen využívají některé z vlastností lidí, nebo naopak prozatimní hloupost strojů. Firmy které mají živnou půdou na internetu a chtějí to dělat opravdu poctivě se ale snaží, aby informace pro nás lidi byly co nejpřínosnější.

Nedávno i sám Google prohlásil, že ve vyhledávání bude znevýhodňovat weby u kterých zjistí, že publikuje lživé nebo zavádějící informace. Seznam ho chtěl následovat, ale jeho síla na našem trhu není v tomto směru tak významná, tak nakonec informaci odvolal.

Co tím chci říct? Že je to jako slepice a vejce, co bylo první? Bude prvně kvalitnější obsah a pak lidé za něj zaplatí rádi. Dá se nějak definovat „kvalitní obsah“ a je to pro všechny stejné? Pokud tedy jsme schopni za kvalitu platit, proč je tak populární crackování programů, stahování firmu a hudby na warez servrech a o aplikacích kdy cena nepřesahuje většinou 50 Kč ani nemluvím. Nelžeme tak trochu náhodou sami sobě? Nebo hudba, filmy atd. nejsou pro nás dost kvalitní?

Pokud chceme na internetu i u nás v ČR kvalitní a zajímavý obsah, je potřeba přiložit ruku k dílu a to jakkoliv. Pokud se tak nestane, velké vydavatelství se zaměří na bulvár (což bohužel nejvíce táhne a vydělává), 90% malých to neufinancují a zavřou krám. No zbytek, řekněme blogerů, kteří to dělají jen tak pro radost, s tím seknou jakmile jim do cesty vstoupí zaměstnání, rodina a další důležité povinnosti, které mají přednost.

Pro ty co by chtěli přidat ruku k dílu i zde, nám mohou napsat na info@svetandroida.cz. Jsme otevřeni takřka čemukoliv, nebo mrknout sem https://www.svetandroida.cz/nabidka-prace-svet-androida/ a sem https://www.svetandroida.cz/premium-clenstvi/

jav61

jav61

21.8.2017 22:15

Pokusy o cenzuru ze strany Googlu a Seznamu – to je mi tedy argument „blicí smajlík“. To raději komentovat nebudu, co za lidi proboha může hýkat blahem, že se něco takového realizuje? To jsme to dopracovali.

uni

uni

22.8.2017 9:42

Ad kvalitní obsah. Tady jsou recenze vcelku dobré, ale často má člověk pocit, že je to spíše okomentovaní tech. parametrů a vlastností z krabice:/ A abych se z recenze dočetl, jak funguje čeština (resp. „nefunguje“) v SMS, v dialeru, jaké to má (zda) ovládání z PC (a opět jak je to s češtinou), jak se dělá „reachability“ apod., to ne. Takže pak samozřejmě nepotřebujeme zdejší lokální cance a prostě jdeme na GSMArenu aspol., to je jasné.

jav61: Však taky v Seznamu někdo dostal hodně rychle přes prsty:) A to si to možná snad jako jediný apolitický mediální dům může jako jediný případně dovolit…. Tady vyhrál zdravý rozum. Ale ten cenzorský státní aparát (nejustiční), to je problém.

RSS (komentáře k článku)