Aplikace Zásilkovna poskytne dokonalý přehled o vašich balíčcích

zasilkovna

V Obchodě Play se počátkem tohoto týdne objevila nová česká aplikace Zásilkovna. Slibuje dokonalý přehled nad balíčky, které si přes tuto službu objednáte, jakož i několik dalších funkcí. Pochopitelně jsme ji podrobili krátkému testování, s jehož výsledky vás nyní seznámíme.

Obsah článku

Co aplikace Zásilkovna slibuje?

Začněme nejprve tím, co to vlastně ta Zásilkovna je. Jedná se o přepravní společnost, poskytující své služby internetovým obchodům. Na rozdíl od kurýrních služeb nedoručuje zásilky „ke dveřím“, ale na výdejní místa, kde si je zákazníci mohou vyzvednout. Na českém trhu působí od roku 2010 a v současnosti má více než dva tisíce poboček.

Poště a kurýrním službám konkuruje především cenovou politikou – sazby začínají na 41 korunách. Z pohledu zákazníka je výhodou především dostupnost poboček (zejména ve velkých městech), kde zpravidla není nutné čekat, jak bývá zvykem na řadě pošt.

Podle popisku v Obchodě Play s aplikací Zásilkovna už nikdy neztratíte kontakt se svými zásilkami. Stačí zadat vaše telefonní číslo a e-mail a v aplikaci se zcela automaticky zobrazí všechny vaše zásilky. A to jak ty, které máte zrovna na cestě, tak ty minulé.

Z funkcí jsou jmenovány:

  • Sledování zásilky na cestě od odesílatele k adresátovi.
  • Upozornění formou notifikace, jakmile je balíček připraven k vyzvednutí.
  • Interaktivní mapa se seznamem výdejních míst s možnosti filtrování.
  • Archiv všech zásilek, které kdy byly spárovány s vaším účtem.

Jak to funguje v praxi?

Po prvním spuštění aplikace Zásilkovna je nejprve nutné odsouhlasit pravidla a podmínky pro použití služby. Následuje zadání telefonního čísla, které je z bezpečnostních důvodů ověřováno zasláním SMS s jednorázovým kódem. Poté je ještě nutné zadat e-mailovou adresu, kterou budete muset také ověřit – tentokrát klepnutím na odkaz v zaslané zprávě.

Pokud vám zabezpečení připadá poněkud přehnané, vězte, je na místě. Patrně málokomu by nevadilo, kdyby se někdo cizí mohl dostat k informací o zboží, které si objednal.

Rozhraní aplikace je velice jednoduché – skládá se ze tří sekcí, mezi kterými budete přepínat pomocí tlačítek v dolní nástrojové liště. První sekce Zásilky zobrazuje informace o balíčcích, které jsou na cestě k vám, nebo jsou připravené k vyzvednutí.

Druhá sekce Výdejní místa zobrazuje v mapových podkladech pobočky, kam si můžete nechat doručovat své balíčky. K dispozici jsou filtry, kterými můžete zobrazit pobočky, kde přijímají platby kartou, případně mají otevřeno i o víkendu.

Vedle pohledu v mapě lze pobočky zobrazovat také v podobě seznamu, kde jsou seřazeny podle vzdálenosti od aktuální pozice. U každé je k dispozici adresa s možností navigace (bohužel jen přes Mapy Google), otevírací doba, fotky a další podrobnosti.

V sekci Profil si můžete prohlédnout Archiv zásilek. Zde nás čekalo malé překvapení – ač jsme přes doručovací službu Zásilkovna s uvedenými kontaktními údaji v minulosti několikrát objednávali, uvedená sekce zela prázdnotou s tím, že nemáme žádné zásilky.

Díle jsou k dispozici Obchodní podmínky, možnost změny e-mailové adresy, telefonický a e-mailový kontakt na Zásilkovnu a případně odhlášení z aplikace.

Resumé

Aplikace je skutečně jednoduchá a poskytuje patrně vše, co můžete při doručování balíčků přes službu Zásilkovna potřebovat. Kromě sledování zásilek pomůže také s výběrem vhodné pobočky, kam si můžete nechat balíček doručit.

Trochu nás zklamala sekce s archivem zásilek, kde jsme předpokládali přehled o všech balíčcích, které nám byly v minulosti doručovány. To jsme však v aplikaci nenašli.

Mobilní aplikace Zásilkovna je v Obchodě Play necelý týden a za tu dobu zaznamenala teprve něco přes deset stažení. Průměrná známka 5,0 vypadá velmi pěkně, vychází však zatím jen ze čtyř hodnocení. Instalační balíček velký 3,4 MB můžete použít na zařízeních s Androidem 5.0 a vyšším.

Ke sledování zásilek, doručovaných jinými přepravci, můžete použít aplikaci Sledování zásilek, která vedle Zásilkovny podporuje Českou poštu, PPL, DHL, Geis, DPD, TopTrans, In Time, GLS, Fofr, FedEx, Uloženku a UPS. Na balíčky z Číny je pak velmi šikovný program 17Track.

Sledujete své očekávané zásilky? Pokud ano, jak?

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (3)