Menu

Prospěje, či uškodí výdrži baterky aktualizace na Android 5.0 Lollipop?

Nářky uživatelů, že jejich zařízení po aktualizaci na Android 5.0 Lollipop vydrží méně než s předchozí verzí Android 4.4 KitKat, jsou mnohdy způsobeny špatnou optimalizací jedné či více aplikací na nejnovější verzi operačního systému. Často se také jedná o ryze subjektivní pocit. Google přitom před vypuštěním Androidu 5.0 sliboval, že díky projektu “Volta” bude výdrž zařízení s Lollipopem viditelně delší.

Připomeňme, že součástí projektu “Volta” je například plánovač úloh, který organizuje úkoly z různých aplikací na pozadí a realizuje je “na jeden zátah”. To znamená, že úkoly, které vyžadují připojení k Internetu, budou plněny najednou místo opakovaného probouzení datového modemu. Aplikace také mohou určit, co potřebují ke spuštění (např. Wi-Fi připojení k Internetu nebo zapojení do nabíječky) a plánovač spustí úlohy pouze při splnění podmínek. Android 5.0 také přinesl režim úspory baterie, jehož obdobu mnozí výrobci implementovali již ve starších verzích vlastním způsobem.

Jak je to ve skutečnosti, to ukázala série testů, provedených serverem GSM Arena, ve kterých byla porovnávána výdrž telefonů Samsung Galaxy S5 (verze s procesorem Qualcomm Snapdragon 801), LG G3 (2 GB RAM a 16 GB interního úložiště), HTC One (M8) a Nexus 5 před a po aktualizaci. Trochu teď předběhneme události, když prozradíme, že výsledky jsou překvapivým zklamáním pro Nexus 5. Testována byla výdrž v pohotovostním režimu, doba trvání telefonního hovoru, spotřeba baterie při přehrávání videa a prohlížení webových stránek. V každém testu byly výše jmenované telefony testovány se starší verzí Androidu 4.4 KitKat proti nejnovějšímu Androidu 5.0 Lollipop.

Začněme výdrží v pohotovostním režimu, ve kterém Samsung Galaxy S5 vydrží s Lollipopem 83 hodin, kdežto s KitKatem 72 hodin, což znamená zlepšení o 11 hodin. HTC One (M8) si aktualizací polepšil o šest hodin, zatímco výdrž LG G3 o stejnou hodnotu klesl. Nexus 5 s KitKatem vydržel 40 hodin, zatímco s Androidem 5.0 o dvě hodiny méně.

Android 4.4 versus Android 5.0: výdrž telefonů v pohotovostním režimu

Android 4.4 versus Android 5.0: výdrž telefonů v pohotovostním režimu

Z hlediska délky telefonního hovoru budou aktualizaci chválit především majitelé Samsungu Galaxy S5 – zatímco s KitKatem vydržel telefon volat 21 hodin a 20 minut, po aktualizaci se doba telefonování prodloužila na 27 hodin a 37 minut. Ještě v mezích očekávání je v tomto směru LG G3, u kterého se doba telefonování zkrátila o 16 minut z původních 25:54 na KitKatu na 25:38 s Lollipopem. Bohužel méně pozitivní výsledek měl update na HTC One (M8) a Nexus 5 – délka hovoru se u obou mobilů zkrátila o relativně zásadních šest hodin.

Android 4.4 versus Android 5.0: délka hovoru

Android 4.4 versus Android 5.0: délka hovoru

V oblasti prohlížení webových stránek znamenala aktualizace výraznější přínos pouze pro HTC One (M8), jehož výdrž se při tomto využití prodloužila z 9 hodin a 6 minut na 12 hodin a 29 minut. V případě zbývajících tří zařízení nepřinesl update tak viditelnou změnu výsledku, což se ostatně očekávalo.

Android 4.4 versus Android 5.0: prohlížení webových stránek

Android 4.4 versus Android 5.0: prohlížení webových stránek

V testu přehrávání videa zůstala životnost baterie Samsungu Galaxy S5 po aktualizaci téměř beze změny, zatímco ostatní smartphony v tomto směru ztratily asi hodinu času přehrávání.

Android 4.4 versus Android 5.0: přehrávání videa

Android 4.4 versus Android 5.0: přehrávání videa

“Testování výdrže mobilů na jedno nabití po aktualizaci z Androidu 4.4 KitKat na Android 5.0 Lollipop přineslo poměrně rozporuplné výsledky,” konstatuje redaktor GSM Peter. Zatímco Samsung Galaxy S5 dokázal poměrně viditelně využít přínosů projektu “Volta” především v oblasti pohotovostní doby a délky hovorů, ostatní smartphony v této sérii testů příliš nepřesvědčily. HTC One (M8) se může pochlubit zlepšením doby prohlížení webových stránek, což z něj udělalo jeden z nejlepších telefonů v této oblasti. Bohužel je to na úkor horší výdrže při telefonování a mírného zhoršení v oblasti sledování filmů. Uživatelé LG G3 aktualizací nezískali nic zásadního, ale ani ztráty nebyly velké – výrazněji se zkrátila pouze doba přehrávání videa. Nejvíce updatem na Android 5.0 Lollipop ztratil Nexus 5 – o 6 hodin méně volání a hodinu kratší sledování videa jsou poměrně zásadní hodnoty. Zejména majitelé Nexusů 5 tak mohou jen vzpomínat na staré dobré časy, kdy výdrž baterie s KitKatem byla viditelně delší.

Zdroje: GSM Arena, Digital Trends.

 

Komentáře

KejPi

KejPi

17.2.2015 8:21

A proto jsem se na N5 vratil ke KitKat a jsem spokojeny :-)

eee

eee

z aplikace
17.2.2015 8:39

Zasraný Samshit. Zase mu to všechno trvá nejdéle. Jestli to jen nebude tím touchshitem.

DoMiNo

17.2.2015 8:53

No je to trochu ostuda pro Google a Nexus 5. Mohl by přijít nějaký update, co by si s tím pohrál. Změnu ve výdrži pozoruji, bohužel.

lol

lol

z aplikace
17.2.2015 8:54

Tak všimli ste si jak ma samsung nejlepsi vydrz vsude? Je nejlip optimalizovanej! Ano, ten “blbej, zasekanej tw” je lepe optimalizovany nez vas cistej android.

Petr

Petr

17.2.2015 9:01

Zdravim chci se zeptat kde najdu navod na N5 jak se vratit zpatky na kitkat z lolipopu

mimar48

z aplikace
17.2.2015 9:04

lol: tak mne napadlo, jestli nespočívá ta “optimalizace” ve větší baterii.

Zipps

Zipps

17.2.2015 9:19

@ Eee a Lol: A nebude to třeba tím, že S5 má největší baterii ze všech testovaných telefonů?? (až na LG G3) Ty rozdíly S5 oproti M8 nejsou tak velké , ale například výdrž při obyčejném procházení webu má M8 o tři hodiny delší, a to už není zrovna zanedbatelná hodnota… ;)

Hellebrand

Hellebrand

17.2.2015 9:19

Mohu poskytnout pouze subjektivní názor. Mám rootnutý Note II s Cyanogenmod ROM. Vyzkoušel jsem všechny od 4.2.2 po 5.0.2 ( teprve na třetí pokus jsem našel tu, kde mi fungovala GPS). Android 5 je sice pěkný, ale pokud se týká výdrže na baterii je podle mého názoru horší jak 4.4.4. Paradoxně nejlepší výdrž alespoň pokud se týká CM má stable ROM což je 4.2.2.
Vzhledem k tomu, že používám prostředí Nova Launcher, tak je to opticky jedno na jakém systému mašinka jede. Vzhledem k tomu, že mám mobil “na hraní” a měním ROMky jako ponožky, tak určitě zase zkusím nějakou 5.0.2 jestli se situace nezlepšila. Zrovna včera jsem se na… a nahodil jsem historickou 4.2.2 a výdrž se dost zlepšila. Upozorňuji, že mám nainstalované své osvědčené programy v každé verzi stejné. Potom si systém přes Recovery zálohuji a další apk jen tak zkouším. Berte to ale jako subjektivní názor, který není podložený žádným měřením.

fefecz

z aplikace
17.2.2015 9:25

S článkem nesouhlasím. Mám nexus 5 s Androidem 5.0.1 a výdrž je 100% lepší…

Petr

Petr

17.2.2015 9:25

@Mimar48:
Kdyby se porovnávaly různé telefony mezi sebou, tak by ten Tvůj komentář snad i měl smysl.
Ale, jelikož se porovnával týž telefon, ale pokaždé s jiným systémem, tak si mimo.

pavoukandre

z aplikace
17.2.2015 9:27

mam lg g3 a uz asi 3 nebo 4 aktualizaci lolipopu a vydrz mi prijde stejná. Jaká to byla verze testovaná? Ja mam V20h-EUR.

Nevill

17.2.2015 9:46

Myslím že u N5 to vyjde zhruba nastejno, snad jen že po aktualizaci na Lollipop se objevilo pár bugů které dovedly pěkně rozpálit telefon a rychle vyždímat baterku. Těch aplikací bylo víc, pamatuju si zejména mediaserver bug (to bylo těsně po updatu na 5.0) a teď v poslední době Facebook Messenger, který už teda naštěstí opravili. A připadá mi že bezdrátové nabíjení trvá výrazně déle, ale nedovedu říct jestli to třeba nemůže být problém mojí nabíječky.

Ing JaJsemSiNicNeobjednala

z aplikace
17.2.2015 9:52

Dobré dopoledne přeji, jakožto právník ekonom a majitelem 2 VŠ titulů musím konstatovat velice nepříjemnou věc. Android 5 je dílem Iluminátů. Běžní lidé se středoškolským vzdělaním nemají šanci si něčeho povšimnout… Android 5 neboli Lollipop – Lollipop ma ve slově 2 pismena “p”. 5-2=3. 3 strany ma trojúhelník. Trojúhelník je znak Iluminatů. Náhoda? Nemyslím si. ▲ 
Sayonara
(PS. Teď vážně, Google sleduje Vaše zařízení a jeho software obsahuje spyware, důkazem je snížená výdrž baterie, doporučuji si stahnout do telefonu nějakou linuxovou distribuci, např. Ubuntu)

Radek Ježík

z aplikace
17.2.2015 9:53

Čekám až budou testovat Z3 se staminou

Radek Ježík

z aplikace
17.2.2015 9:53

Čekám až budou testovat Z3 se staminou

uni

uni

17.2.2015 9:55

eee: Zapomeň, na Lenovo nemá. Ten vydá svůj hiend v regulérním Beta stádiu, 2 měsíce z toho dělá použitelné zařízení a pak slavnostně ohlásí, že se za půl roku dočkáme nové verze OS, co bychom chtěli za 14k ne?

baron

baron

17.2.2015 10:19

Petr
nakitkat se vrat přes nexus root tolikt, je to jak pro blbce a zapul hodky mas kitkat

mimar48

z aplikace
17.2.2015 11:05

@Petr: asi jsem se špatně vyjádřil. Měl jsem na mysli, jestli “lepší optimalizace” podle Lola nespočívá spíš ve větší baterii než v geniálně Touchwizu.

Riczosh

Tomáš Kadeřávek 0

17.2.2015 11:06

V mém případě (LG G3 32GB) s článkem souhlasím. Výdrž v pohotovostním režimu se při mém běžném využití o pár hodin zkrátila, na Kitkatu vydržel běžně až do druhého dne do večera, než si řekl o nabíječku, nyní si o ní řekne už chvíli po poledni. Na druhou stranu, při náročnějším využití vydrží o pár hodin déle než dříve.
Z mého pohledu je Lollipop jednoznačně pokrok ve výdrži, pokud jsou aplikace na něj optimalizované, což některé aplikace dodané přímo LG nejsou, a to je taky zřejmě důvod kratší doby výdrže v pohotovostním režimu.

spot

spot

17.2.2015 11:17

o vejkendu sem nahodil na SGS2 CM12 beta5 a maka to celkem fajn..vydrz mi pripada stejna…uvidime casem.

Skautik

Lukáš Kymla 0

z aplikace
17.2.2015 11:17

N5 vydrzim s lizatkem o cca 3/4 – 1 den dyl.

Pepík

Pepík

z aplikace
17.2.2015 11:20

mohu říct že na mém note 3 se baterie zlepšila o dost…v klidu vydrží i 3 dny …na android 4.4 to byli max. 2 dny….

Pete

Pete

17.2.2015 12:28

Na mojí S5 výdrž znatelně lepší.

Karel

Karel

17.2.2015 13:29

Taky na Nexusu 4 pozoruji znatelne lepsi vydrz.

Routh

Routh

17.2.2015 13:33

Docela sračkoidní výsledky když vezmu v potaz že můj stock Nexus 5 po přehozu ze 4.4.4. na 5.0.1 vydrží déle.
Při aktivních datech (LTE), práce a doma na WiFi (Llama), poloze. Průběrná aktivita – 4h popředí, tak stím udělám i dva dny (5.0.1) a pod 4.4.4 mi docházela štáva ke konci pracovní doby druhého dne.

Výsledky zprůměrované statisticky v rámci několika měsíčního měření.

Kdo ví co jim to tam běželo na pozadí. Protože stále platí: největší žrout baterky jsou neohlídané aplikace.

A navíc: na čem se testoval vývoj Lollipopu? áno na Nexus 5, takže určitě… Google si vycucal větší výdrž z prstu že?
Kolega využivá telefon daleko častěji na volání a dohled při aktivních datech a všem možném. telefon pořád v ruce a už v době 4.4.4. v pohodě 1,5dne.
Po updatu se na to nijak extrémně nedíval ale určitě by si všiml že vydrží méně a vrátil by to z5.
Takže je to kec… Už jen ty délky testů. Navíc testováno v rámci jednoho zařízení. Nejednoznačné a tupé.

mark516156

mark516156

17.2.2015 15:03

ty výsledky by zasloužili revizi … nezdají se mi pravdivé, neodpovídají mé zkušenosti s telefonem nexus 5 po upgradu.

Libor Foltýnek

17.2.2015 15:21

Chybí mně seznam instalovaných a reálně běžících aplikací v testu. Nebo to jeli na čistém systému? Co by pak mohlo využít novinky?
U S5 bych se nedivil, kdyby vytřískali čas navíc spíš optimalizací nádstavby (za cenu plynulosti).

Ascension

Ascension

z aplikace
17.2.2015 15:22

Na to že má g3 2k má to dobré s baterkou neříkám nejlepší ale dobrou.

DJ89

DJ89

z aplikace
17.2.2015 15:45

Je to kravina. LG G3 vydrží i trochu lépe než na 4.4.4 . Mám poslední oficiální aktualizaci.
PS: telefon vydrží i při hrani o půl dne déle než manželce, která má S5 a jen sem tam volá, píše a čte si články na netu….

vendahora

vendahora

z aplikace
17.2.2015 16:27

Nedávno mi na LG G3 přišla nejnovější aktualizace a musím říci, že vydrž se znatelně zlepšila. Přestože hraji hry a jsem na internetu, telefon má kolem 20:00 průměrně 55% baterie, kdežto dřív už jsem musel nabíjet.

Ondra

Ondra

z aplikace
17.2.2015 17:28

Na mojí S5 po upgradu na Android 5 spadla výdrž baterky na polovinu :( systém se zpomalil a padá mi aplikace kontakty. Tak doufam, že bude brzo vydaná oprava, protože takhle se to nedá používat :(

Jarpet

z aplikace
17.2.2015 18:23

Je to všechno relativní. Strašně záleží na tom jak člověk telefon používá. V rodině máme dvě N5 a kamarádka další. Výdrž je takřka stejná. Večer nabiju a druhý den kolem osmé večer je nadoraz. Při normálním používání to tak je. Dva dny a podobně je prostě lež a nebo telefon leží jen v kapse.
Když přijedou vnoučata a začnou mastit Angry, tak je mrtvej za dvě hodiny.. tak to prostě je.
Rozdíl mezi kitkatu nemohu objektivně posoudit protože jsem měl od začátku vadnou baterku a teď mám novou. Ti dva ale tvrdí, že nevidí rozdíl.
Manželce vydrží HTC desire Z dva dny… prostě ho nevyužívá, přitom ten telefon mně vydržel sotva dvanáct hodin…. Je to o vytížení… :D

JaroB

JaroB

17.2.2015 19:23

Už som to písal ale ešte raz …ten Nexus má hádam menšiu výdrž ako iPhone :D
A to je čo povedať…:D

zlatý SONY a to nech mi ešte jeden nexusák vypisuje aký je skvelý Nexus oproti Xperiám…
U G2 som ani na 4.4.4 nešiel kvôli tomu detskému prostrediu z G3 ….a nieto na 5ku

Na 5ku ani u SONY neviem či vôbec pôjdem …4.4.4 na Z3C ide ako na žiadnom inom telefóne takže načo..

Irun66

z aplikace
17.2.2015 19:47

Minar 48 : tak tomu říkám inteligence :-). Baterka by měla vliv kdyby při 1 měření měla xy kapacitu a při druhém yx kapacitu… Tady přece vůbec nejde o to, který mobil má jakou výdrž, ale jak se projeví na tom kterém mobilu systém kit kat a lízátko…

Ostatní : kurňa ten pos**ný Samsung dává se svým TW ostatním na prdel, co??? Najednou se tady nikdo neozyva… Nepíše nesmysly o zasekanem TW, lagujicim systému a další lži a nepravdy… Čím to asi tak je??? Samsungem určitě ne!!! Fakt si myslím, že více pokrytectví na jednom místě (webu) aby člověk fakt pohledal… (nemyslím redakci, ale komentáře :-):-)).

K tématu : věřím že ten test byl proveden/prováděn za stejných podmínek. Velice mě mrzí, že těch mobilů nebylo víc, aspoň Sony a Xiaomi a třeba Huawei by si to také zasloužily. Tedy mě osobně nejvíc chybí porovnání třeba zrovna se Sony Z3.

A na závěr. Ano mám Samsung, ano jsem s ním spokojen, ano i další můj mobil bude nejspíš Samsung. A komu se to nelíbí, tak ať mi… Víte co…
A poslední – nemám opravdu radost z toho, že zrovna Nexus dopadl takto. A i kdyby dopadlo takto jiný mobil, tak bych z toho taky neměl radost!!!!
Jsem Androiďák a to co je na Androidu krásné ať zůstane a to co se z nějakého důvodu zrovna nedaří, tak ať se co nejdříve zlepší, opraví, odstraní.

Abstinent

Abstinent

17.2.2015 21:49

taky jsem zvědav na rozdíl u Sony při zapnuté Stamině

JaroB

JaroB

17.2.2015 23:04

pri zapnutej Stamine NIKDY nebudú testovať a nikdy netestovali …
A ULTRA STAMINA …to by sa nedočkali :D

To je na tom, že SONY je najlepší aj bez Staminy …ak ju zapneš nemá už vôbec konkurenciu :)

skyler

skyler

18.2.2015 11:11

Zdravím :-)
Mám si 4 týden novou Sony D5803 Xperia Z3 Compact a při zapnutém modu Stamina telefon vydrží 3,5 dne a to (volám,pišu ,jsem připojen na FB či občas používám navigaci.)Telefon běží na systému 4.4.4 kitkat a nemůžu si stěžovat oproti co jsem měl Samsunga S2 tam jsem nabíjel třeba i 2x denně :( takže shrnu zatím za 4 týdny jsem naprosto spokojený uživatel Sony Z3 compacta :)

mercenary

18.2.2015 16:34

Nexus 4 – znatelnější výdrž , ne nějak převratná ale je to znát . Jsem absolutně spokojen

tablet

tablet

18.2.2015 21:22

Na Nexus 10 jednoznačně horší výdrž. Že jde baterka dolu rychleji je lehce znatelné už ve standby.

Orbit09

19.2.2015 14:35

U G3 jsem nezaznamenal žádný rozdíl.

Akyo

Akyo

19.2.2015 19:09

Ty testy jsou holý nesmysl, realita je bohužel.

JardaJ_G3

JardaJ_G3

8.6.2015 11:32

Zdar chlapi, mám problém na LG G3 32GB. Telefon mám cca rok a po oficiální aktualizaci na 5.0 mi nefunguje GPS (je příliš slabá a neustále se odpojuje), prý to má opravit aktualizace na 5.1, ale nikde jsem se nedočetl, kdy a jestli vůbec bude. Má někdo stejný problém, případně radu co s tím…? Díky.

eMaxcze h

eMaxcze h

26.6.2015 23:28

Já mam Samsung Galaxy S5 a nejsem vůbec spokojen s updatem! Telefon je zasekaný a hlavně se vše zastavuje např. Budík se zastavil. Zlatý KitKat! Navíc často Lollipop padá. Stává se to cca 2x do dne, že najednou černá obrazovka a ukáže se SAMSUNG a načítá se jak při zapnutí! Takže s příspěvkem nesouhlasím! Bohužel.

plevel

plevel

2.7.2015 23:23

nevi nekdo jak co nejjednodusejc (a pokud mozno bez mazani dat uzivatele) vratit android 4.4? ta 5 je naprostej shit

Tomáš Nesvadba

Tomáš Nesvadba

4.8.2015 11:10

Mám právě 4.4.2 a nevím jak aktualizovat na android 5.0 ? Poradite dekuji

Rtw

Rtw

9.10.2015 1:15

Zdravim,me by zajimalo,jestli je tu jeste nekdo komu pada casto internet…kolikrat neco potrebuju najit a spadne to…rozciluje me to,pac mam Samsung galaxy s5 neceleho pul roku a predtim to nedelal….nejake rady?

matyass

matyass

14.10.2015 21:41

Dobrý večer chtěl bych poradit s androidem mel sem na tabletu Asus nexus 7 s androidem 4.4.4 kit kat a udělal jsem aktualizaci na 5.0.5.0.2 lollipop a tablet funguje jen o na nabíječce a taky jenom občas Prosím poraďte mi Děkuji
pěkně.

RSS (komentáře k článku)