Jak nakupovat aplikace v Android Marketu

27. 10. 2010 6:00, autor:
Kategorie Návody

Ohodnoťte článek! 20

Podrobný průvodce založením účtu na Google Checkout a nákupem placených aplikací v Android Marketu.

Česko se nedávno dostalo mezi „vyvolené“ země, ve kterých je možné nakupovat v Android Marketu placené aplikace. Pojďme se podívat na to, co budete potřebovat a jak vlastně celý proces probíhá.

První podmínkou je vlastnictví bankovní karty (debetní nebo kreditní) s povolenými internetovými transakcemi. Pokud takovou kartu nemáte, obraťte se na svou banku či osobního bankéře.

Naše cesta začne na webu Checkout (http://checkout.google.com/), kde se přihlásíte uživatelským jménem a heslem ke svému účtu Google. Jen pro jistotu připomínáme, že je velice důležité používat silné přihlašovací heslo, neboť v případě jeho získání může případný útočník zneužít i vaší platební kartu.

Přihlášení ke Google Checkout

Přihlášení ke Google Checkout

Při prvním přihlášení budete požádáni o vyplnění následujících údajů:

Vyplnění formuláře Google Checkout

Vyplnění formuláře Google Checkout

  • Místo: vyberete Česká republika.
  • Číslo karty: opíšete bez mezer z vaší platební karty (jedná se o šestnáctimístné číslo).
  • Datum vypršení platnosti: opět najdete na kartě jako EXPIRES END.
  • CVC kód: nachází se na rubové straně karty, zpravidla vedle podpisového vzoru (typicky jde o tři číslice).
  • Jméno držitele karty: opíšete z karty (důležité je zejména v případě, že používáte cizí platební kartu, zadat na ní uvedené jméno, nikoli své).
  • Fakturační adresa: v našich končinách tedy ulice a číslo domu.
  • Poštovní kód: u nás poštovní směrovací číslo (podle všeho by mělo být zadáváno s mezerou mezi třetí a čtvrtou číslicí).
  • Město/obec: je asi jasné.
  • Telefonní číslo: zde nezapomeňte na předvolbu +420.
  • Dále můžete zvolit, zda chcete zasílat nabídky týkající se služby Checkout.
  • Zbývá poslední krok – potvrzení tlačítkem Chci si vytvořit účet. Je čas nakupovat!

Po odeslání formuláře se zobrazí stránka s přehledem již provedených nákupů. Těsně po registraci zde pochopitelně žádné nebudou, nicméně poté, co si koupíte nějakou aplikaci, budete moci prohlížet a tisknout vaše objednávky.

Na tomto místě je také možné dodatečně upravovat zadané údaje, jako je fakturační adresa a používaná platební karta.

Stránka s přehledem již realizovaných objednávek

Stránka s přehledem již realizovaných objednávek

Tím jste propojili svůj Google účet s platební kartou a nyní můžete začít nakupovat placené aplikace (na rozdíl od PayPalu tedy není nutné čekat na verifikaci karty). My jsme si pro účely testování vybrali softwarovou klávesnici SlideIT. V Android Marketu se zobrazuje její cena přepočtená na české koruny. Počítejte ale s tím, že v období mezi zablokováním částky (nákupem) a jejím skutečným stržením z účtu se může tato částka změnit s ohledem na vývoj kursu naší měny. Stejně tak suma, kterou vám banka zablokuje, se může drobně lišit od té, jež je uvedena v Android Marketu – záleží vždy na aktuálním kursu té které banky.

Placená aplikace s uvedenou cenou v Kč

Placená aplikace s uvedenou cenou v Kč

U placených aplikací najdete po otevření místo tlačítka Instalovat tlačítko Koupit.

Místo Instalovat je zde tlačítko Koupit

Místo Instalovat je zde tlačítko Koupit

Po jeho stisknutí se zobrazí dialog, ve kterém stiskem Zakoupit nyní potvrdíte celkovou sumu a kartu, ze které má být stržena. Při prvním nákupu je ještě předtím nutné potvrdit podmínky služby.

Potvrzení ceny a podmínek platby

Potvrzení ceny a podmínek platby

Po provedení autorizace proběhne stažení programu a jeho instalace. Zde vás patrně nic nepřekvapí – vše probíhá stejným způsobem jako u aplikací zdarma.

Probíhá stažení instalace programu

Probíhá stažení instalace programu

Probíhá stažení instalace programu

Probíhá stažení instalace programu

Jako potvrzení o provedené platbě dostanete e-mailovou zprávu od Google Checkout.

E-mail s potvrzením o provedeném nákupu

E-mail s potvrzením o provedeném nákupu

Tím je celý proces ukončen. Své již realizované platby můžete kontrolovat v rozhraní Google Checkout

Článek byl převzat z Blog.Zarohem.cz.


Komentářů: 92 »

  • Wolf

    A nevíte někdo, jak zakoupit aplikaci, přestože není podporována mým telefonem s tím, že bych si ji nainstaloval, až na to budu mít HW ?

    4.1.2012 03:54 Zobrazit celý komentář
    0
  • Libb76

    Vilem: nový Android Market umí chránit nákupy PINem. Problém je, pokud máte svázaný Market s účtem, kde je i pošta – sice jde zrušit synchronizace, ale to si puberťák rychle povolí, když bude chtít (i ten PIN jde zatím obejít odinstalací poslední verze Marketu).

    4.1.2012 09:11 Zobrazit celý komentář
    0
  • Kayla

    Zdravím.. když spustím android market platí se za to nebo ne ? dík

    17.1.2012 15:12 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Kayla
    Ne, to určitě ne :)
    Dokonce odtama můžete stahovat aplikace, které jsou zadarmo :)
    Platit budete až za stažení placené aplikace a to poznáte, kromě toho, že u takové bude napsaná cena, podle toho, že Market bude chtít číslo Vaší kreditky.

    18.1.2012 10:48
    0
  • Kayla

    A tam jak to spustím je že si mám vytvořit nějaký účet:D a já se bojím že za to budu platit:D Jinač díky:)))

    21.1.2012 12:43 Zobrazit celý komentář
    0
  • Martin

    Mám kartu Maestro od KB – když zatám to 16místné číslo tak mi to hlásí, že je neplatné :-(

    3.3.2012 18:03 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Martin
    Pravděpodobně máte Maestro Chip bez povolených transakcí přes Internet.
    V každém případě to je otázka, kterou byste měl směrovat na svou banku.

    4.3.2012 15:36
    0
  • Honza

    Ahojky,
    je použitelná pro platbu i karta Maestro? Mezi kartami (loga) na checkoutu jsem ji neviděl. Neplánuje se něco ve stylu top-up u paypal? Tj. nabití kreditu bankovním převodem kamsi na virtuální účet a z toho pak placení. To by dost pomohlo, platím takhle na paypal a v pohodě.

    dík

    4.4.2012 14:39 Zobrazit celý komentář
    0
  • Ala

    Koupoila jsem hru Cut the Rope, je u ní uvedená cena 19,80. Z účtu ale šly dvě částky a to nějak 17 a 18.56, přičemž to druhé má v detailu informaci, že jde o jeden dolar. Víte někdo, co to má znamenat? Je snad nějaký poplatek za platbu do zahraničí nebo já nevím co? Vlastně ani jedna částka neodpovídá uvádění ceně.

    17.5.2012 20:38 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Ala
    Dobrý den,

    tohle je otázka, kterou byste měla probrat se svým bankovním ústavem respektive vydavatelem platební karty.
    Skoro jistě to není chyba Android Marketu/Obchodu Play.
    Sám nakupuji opravdu hodně často a nikdy se mi nestalo, že by mi byla naúčtována jiná částka, nebo že by byla naúčtována vícekrát. Pozor ale na to, že se k platbě ještě může přičítat daň!
    Na výpisu z účtu byste měla najít, komu a za co která částka byla stržena.

    18.5.2012 09:59
    0
  • Fulda

    To: Ala
    Těch 17kč (1 dollar) je autorizace karty. Je to jen jednorázové a nemělo by se to odečíst. viz. https://support.google.com/wallet/bin/answer.py?hl=cs&answer=105940&topic=8954&ctx=topic

    1.6.2012 03:56 Zobrazit celý komentář
    0
  • awacs

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda mohu, až dokončím všechny potřebné nákupy údaje o kartě z Google checkout odstranit? Přeci jen, pro jistotu, jelikož se mi telefon připojuje k free wifinám po okolí, tak pro jistotu ;)

    19.6.2012 11:28 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: awacs
    Dobrý den,

    ano, přes webové rozhraní Checkoutu je to možné.

    19.6.2012 11:32
    0
  • Petr

    Dobry den,

    nechci pouzivat firemni kartu na nakup aplikaci, nehlede na to ze se docela bojim zneuziti. Je mozne se prihlasit v mem telefonu na jine jmeno google uctu kamarada ktery to na svem telefonu pouziva s tim ze stahne aplikaci, zaplati ji ze sveho uctu nainstaluje a pak se zpet odhlasi a ja prihlasim svuj ucet znovu kvuli kalendari a jinym vecem na google??? Bude to tak fungovat? (jen detail kvuli pochopeni. Vzdy se bude jednat o jeden telefon, jen se prepnou ucty.)
    Dekuji moc za odpoved

    4.7.2012 15:16 Zobrazit celý komentář
    0
  • VQ

    V úvodu článku je zdůrazněno „je velice důležité používat silné přihlašovací heslo“, s čímž plně souhlasím. Ale já, jako mnozí jiní, používám i jiné aplikace Google, např. kalendář. A tam je nutné provádět synchronizaci automaticky každou chvíli. Zadávat heslo k přístupu ke kalendáři pořád nelze, mám tedy heslo uložené na PC doma, v práci, na notebooku, v mobilu. A tady vidím velký problém – když STEJNÉ heslo platí pro různé (všechny? včetně Checkout) mé aktivity na Google, je bezpečnost peněz na takto připojené kartě zásadně ohrožena, takové riziko snad soudný člověk nepodstoupí. Ideální by bylo mít samostatné (hodně silné) heslo pro Checkout. Jak tuto situaci řešit? Předem dík

    7.7.2012 21:25 Zobrazit celý komentář
    0
  • scubi007@seznam.cz

    Jak si mám koupit hru, když mi je 14 a nemám kartu? Nejde to nějak strhnout z kreditu?

    9.7.2012 23:13 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Obávám se, že Vámi uvedený postup by fungoval jedině tehdy, pokud byste si účet kamaráda v telefonu ponechal. Po jeho smazání to pravděpodobně fungovat nebude.

    23.7.2012 10:16
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: scubi007@seznam.cz
    Dobrý den,

    v tuto chvíli to v Česku jinak než s kartou nejde.
    Jestli to někdy půjde strhávat z kreditu, to je otázka.

    23.7.2012 10:17
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: VQ
    Ano, bohužel s Vámi musím jedině souhlasit, že ideální heslo pro Checkout by mělo být jiné než k ostatním službám, případně že by transakce měly být jištěny ještě dalším krokem ověření.

    23.7.2012 10:23
    0
  • Roman

    Dobrý den, může mi někdo pomoci odpovědět na tuto otázku? Na rady syna jsem si stáhnul z obchod play jednu hru která byla zdarma. Chvíli jsem hrál a když jsem vystřílel náboje tak jsem se proklikal až na stránku kde bylo možno náboje zakoupit a to až za 2.000,- Kč. Párkrát jsem toto odklikl a nějak jsem se vrátil do hry, aniž bych zpozoroval něco nově nakoupeného. Moje otázka zní: je možné, abych si takto něco koupil aniž by mi naskočila tabulka pro vyplnění kreditní karty, resp. že by mi byla odečtena tato hrozná suma přímo z paušálu?. Z předešlých příspěvků jsem měl možnost pochopit, že kromě zadání karty mailu ap. není možno jinak na obchodu play nakupovat. Děkuji za odpověď. Nyní trnu hrůzou, že mi přijde faktura se strašnou sumou.

    4.8.2012 19:25 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Roman
    Dobrý den,

    těžko takhle na dálku soudit, co se vlastně dělo, co jste odklikl, odsouhlasil, nebo zadal.
    Obecně: ne, z paušálu Vám nic strhnout nemohou.
    Pokud jste ale odsouhlasil instalaci nějaké aplikace, tak ano, ta může posílat SMS na zpoplatněná čísla.
    Útok, kdy by bylo možné strhnout peníze z karty zadané v Google Checkou/Wallet, ale zatím, pokud vím, zaznamenán nebyl. Oficiální Obchod Play vždy vyžaduje „odklepnutí“ platby uživatelem.

    6.8.2012 12:00
    0
  • Roman

    Dobrý den, děkuji za zprávu, přesto stále zaznamenávám pocit nejistoty. Pokud jsem můj problém konzultoval s mým operátorem, tak mi bylo sděleno, že je toto možné pouze prostřednictvím karty, tu jsem v tomto a ani v jiném případě do mobilního telefonu nezadával, takže přes kartu to nemohlo jít.V případě SMS mi bylo sděleno, že bych tuto zprávu musel odeslat a následně by mi přišla odpověď. Já jsem však žádnou odpověď nedostal a proto se chci domnívat, že k žádnému nákupu nedošlo. Protože pokud by k nákupu mělo dojít, tak by zdarma stažená hra musela sama po odkliknutí nákupu v průběhu hry, vyslat SMS a pak by mi již žádná potvrzující SMS nepřišla. To ale operátor vyloučil. Možná mám jenom přehnané obavy, protože pokud jsem to poté opakovaně zkoušel, tak mi již po odkliknutí nákupu nábojů v ceně 2000( v průběhu zdrama stažené hry), již naskočila tabulka pro zadání kreditní karty. Možná jsem předtím jenom něco odklikl a vůbec se nic nestalo. Nezdá se mi, že by mi v prvních dvou případech odešla SMS bez mého vědomí a potom když jsem to zkoušel, tak už naskakovala tabulka pro kartu. Děkuji za odpověď Kočí

    7.8.2012 16:30 Zobrazit celý komentář
    0
  • Martin

    Mám nakoupeno několik aplikací a teď uvažuju o změně telefonu. Budu muset aplikace znova kupovat pro nový telefon ?

    4.9.2012 18:32 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Martin
    Dobrý den,

    zakoupené aplikace jsou vázané na Váš účet Google, nikoli na konkrétní zařízení. Pokud tedy na novém telefonu použijete stejný účet, ze kterého jste aplikace zakoupil, budete si moci zakoupené programy stáhnout, nainstalovat a používat (a to i současně na více aktivních zařízeních) bez nutnosti platit za ně znovu.

    5.9.2012 10:17
    0
  • Petr

    Dobrý den,

    mám problém. Zakoupil jsem samsung gslsxy S advance, když chci stáhnout nějakou aplikaci z marketu, ať už z samsung Apps nebo google play, objeví se hláška o nepodpoře tohoto mobilu. Nabídne seznam smartphounů, kde opravdu tento typ mobilu není. Dá se s tím něco dělat? Je možné to nějak obejít?

    5.10.2012 21:48 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Máte účet Google?
    Je telefon s tímto účtem synchronizován?
    Přiznám se, že Vámi popisovaný problém jsem ještě neviděl.
    Jedná se o některé aplikace, nebo o úplně všechny?

    8.10.2012 11:31
    0
  • Petr

    Omlouvám se p.Kyliánovi, dlouho jsem tu nebyl, zapoměl jsem dodat podstatnou věc a to že se jedná o stažení z obchodu Google play přes počítač. Jinak vzduchem připojení funguje. Je to můj první smartphoun a proto možná můj naivní dotaz.

    19.10.2012 22:01 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    Čili abych tomu rozuměl: stahování z Obchodu Play v telefonu funguje normálně, ano?
    Nefunguje Vám instalace přes webovou verzi Obchodu Play, chápu to správně?
    A je to tak, že aplikace, kterou v mobilu normálně nainstaluje, hlásí při pokusu o stažení přes webový Obchod Play, že telefon s ní není kompatibilní?
    Zkuste, prosím, uvést konkrétní příklad nějaké takové aplikace.
    A zkontrolujte, prosím, zda jste skutečně v prohlížeči na PC přihlášen ke svému účtu Google – tj. k tomu, který máte zadaný v telefonu.

    22.10.2012 15:14
    0
  • Petr

    Ano, je to přesně tak jak říkáte. Telefon není kompatibilní s webovým obchodem – podotýkám že jenom přes počítač. V nabídce telefonů kompatibilních s tímto obchodem není.ˇMůj telefon je samsung -číslo modelu I9070P zakoupen v electroworldu ofic. české distribuci.

    22.10.2012 17:13 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Dobrý den,

    rád bych poradil, ale opravdu nevím co ….
    Nikdy jsem se na žádném zařízení (a to ani těch, jež oficiálně Obchod Play nemají) s podobným problémem nesetkal.
    Zkoušel jsem hledat i na Googlu „I9070P google play web not compatible“, nicméně ani jeden výsledek.
    Pokud tedy jste opravdu v prohlížeči přihlášen tím samým účtem, pod kterým jste přihlášen na telefonu, pak pro to nemám vysvětlení…. :(

    23.10.2012 14:10
    0
  • Petr

    Dobrý den,

    díky za váš čas, je to asi tím, že vše jde jen přes „air“ a s tím se dá nakonec žít. S pozdravem – Petr.

    25.10.2012 22:08 Zobrazit celý komentář
    0
  • stano

    zdravim chcel som si kupit hru z marketu ale po zadani vsetkych vyzadovanych info ktore som myslim ze dobre zadal napisalo vyskytla sa chyba serveru a nejake cisla a pismena neviete kde je problem??

    16.12.2012 20:36 Zobrazit celý komentář
    0
  • Pavel

    Dobrý den, při vyplňování políčka „Fakturační adresa“ je pod políčkem následující text: Zadejte fakturační adresu spolu s bankou, která vydala vaši kartu. Načež se otevřou dvě políčka k vyplnění. Ve vašem návodu ale nic nepíšete o zadávání adresy banky. Mohli by jste tenhle bod ještě trochu upřesnit? Opravdu postačí zadat pouze svojí ulici a číslo? Díky

    24.2.2013 14:37 Zobrazit celý komentář
    0
  • Gucky

    Dobrý den,

    dá se nějak koupit aplikace kamarádovi? Prostě tak aby mnou zaplacenou aplikaci dostal někdo jiný (jiný gmail účet)? Prostě tak, abych u něho nemusel vyplňovat údaje o mé platební kartě.

    24.2.2013 18:36 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Gucky
    Dobrý den,

    darovat aplikaci jinému uživateli není v Obchodě Play zatím možné.
    Postupné updaty a zvěsti ale naznačují, že to časem půjde (ostatně je to i v zájmu Googlu). Kdy to ale bude, je zatím ve hvězdách.

    25.2.2013 12:37
    0
  • Dominik

    Prosím kohokoliv mě to hlásí ze ta karta je nějak špatná nebo co že se mi to nemůže uložit co stím?

    16.12.2013 20:03 Zobrazit celý komentář
    0
  • marek

    Dá se nastavit maximální limit transakce?

    20.12.2013 09:29 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: marek
    Ne. Jedině u banky, jako limit na internetové transakce.

    20.12.2013 09:37
    0
  • Jirka M.

    Dobrý den,
    je možné platit kartou SKRILL ? (dříve Moneybookers) Měna €.
    Díky, Jirka

    9.4.2014 09:04 Zobrazit celý komentář
    0
  • Emil

    Dobrý den,
    je možné nakupovat aplikace přes Paysafecard ?
    Tuto kartu bych mohl zřídit např. u Tipsport.
    Díky za info

    27.4.2014 11:08 Zobrazit celý komentář
    0
  • Samo

    Da se nejako kreditny učet vymazat .

    8.6.2014 15:01 Zobrazit celý komentář
    0
  • Emilio69

    Dovolil bych si namítnout, že zadávat číslo platební karty a údaje kamkoli na web je v dnešní době, kdy je zavirovanej každej počítač šílenství. Rád bych si i nějaké placené appky koupil ale strach mi to prostě nedovolí, copak není nějaká jednodušší možnost jak zaplatit, hlavně bez platební karty, vždyť funguje bezpečný pay pal nebo převod na účet nebo si to strhněte z kreditu ale toto prostě ,, nedám,, a placené aplikace si raději odpustím. Myslím, že takto smýšlí obrovské množství lidí a přicházíte o velké peníze v jednoduchosti je síla. Zápolím s tím už nejméně rok ale odvahu sem zadat platební údaje nemám…

    24.6.2014 20:37 Zobrazit celý komentář
    0

RSS (komentáře k příspěvku) TrackBack URL

Napsat komentář

Pokud se váš komentář nezobrazí ihned po jeho odeslání, kontaktujte nás prosím na info@svetandroida.cz (může za to filtr proti spamu).