Jak nakupovat aplikace v Android Marketu

27. 10. 2010 6:00, autor:
Kategorie Návody

Ohodnoťte článek! 20

Podrobný průvodce založením účtu na Google Checkout a nákupem placených aplikací v Android Marketu.

Česko se nedávno dostalo mezi „vyvolené“ země, ve kterých je možné nakupovat v Android Marketu placené aplikace. Pojďme se podívat na to, co budete potřebovat a jak vlastně celý proces probíhá.

První podmínkou je vlastnictví bankovní karty (debetní nebo kreditní) s povolenými internetovými transakcemi. Pokud takovou kartu nemáte, obraťte se na svou banku či osobního bankéře.

Naše cesta začne na webu Checkout (http://checkout.google.com/), kde se přihlásíte uživatelským jménem a heslem ke svému účtu Google. Jen pro jistotu připomínáme, že je velice důležité používat silné přihlašovací heslo, neboť v případě jeho získání může případný útočník zneužít i vaší platební kartu.

Přihlášení ke Google Checkout

Přihlášení ke Google Checkout

Při prvním přihlášení budete požádáni o vyplnění následujících údajů:

Vyplnění formuláře Google Checkout

Vyplnění formuláře Google Checkout

  • Místo: vyberete Česká republika.
  • Číslo karty: opíšete bez mezer z vaší platební karty (jedná se o šestnáctimístné číslo).
  • Datum vypršení platnosti: opět najdete na kartě jako EXPIRES END.
  • CVC kód: nachází se na rubové straně karty, zpravidla vedle podpisového vzoru (typicky jde o tři číslice).
  • Jméno držitele karty: opíšete z karty (důležité je zejména v případě, že používáte cizí platební kartu, zadat na ní uvedené jméno, nikoli své).
  • Fakturační adresa: v našich končinách tedy ulice a číslo domu.
  • Poštovní kód: u nás poštovní směrovací číslo (podle všeho by mělo být zadáváno s mezerou mezi třetí a čtvrtou číslicí).
  • Město/obec: je asi jasné.
  • Telefonní číslo: zde nezapomeňte na předvolbu +420.
  • Dále můžete zvolit, zda chcete zasílat nabídky týkající se služby Checkout.
  • Zbývá poslední krok – potvrzení tlačítkem Chci si vytvořit účet. Je čas nakupovat!

Po odeslání formuláře se zobrazí stránka s přehledem již provedených nákupů. Těsně po registraci zde pochopitelně žádné nebudou, nicméně poté, co si koupíte nějakou aplikaci, budete moci prohlížet a tisknout vaše objednávky.

Na tomto místě je také možné dodatečně upravovat zadané údaje, jako je fakturační adresa a používaná platební karta.

Stránka s přehledem již realizovaných objednávek

Stránka s přehledem již realizovaných objednávek

Tím jste propojili svůj Google účet s platební kartou a nyní můžete začít nakupovat placené aplikace (na rozdíl od PayPalu tedy není nutné čekat na verifikaci karty). My jsme si pro účely testování vybrali softwarovou klávesnici SlideIT. V Android Marketu se zobrazuje její cena přepočtená na české koruny. Počítejte ale s tím, že v období mezi zablokováním částky (nákupem) a jejím skutečným stržením z účtu se může tato částka změnit s ohledem na vývoj kursu naší měny. Stejně tak suma, kterou vám banka zablokuje, se může drobně lišit od té, jež je uvedena v Android Marketu – záleží vždy na aktuálním kursu té které banky.

Placená aplikace s uvedenou cenou v Kč

Placená aplikace s uvedenou cenou v Kč

U placených aplikací najdete po otevření místo tlačítka Instalovat tlačítko Koupit.

Místo Instalovat je zde tlačítko Koupit

Místo Instalovat je zde tlačítko Koupit

Po jeho stisknutí se zobrazí dialog, ve kterém stiskem Zakoupit nyní potvrdíte celkovou sumu a kartu, ze které má být stržena. Při prvním nákupu je ještě předtím nutné potvrdit podmínky služby.

Potvrzení ceny a podmínek platby

Potvrzení ceny a podmínek platby

Po provedení autorizace proběhne stažení programu a jeho instalace. Zde vás patrně nic nepřekvapí – vše probíhá stejným způsobem jako u aplikací zdarma.

Probíhá stažení instalace programu

Probíhá stažení instalace programu

Probíhá stažení instalace programu

Probíhá stažení instalace programu

Jako potvrzení o provedené platbě dostanete e-mailovou zprávu od Google Checkout.

E-mail s potvrzením o provedeném nákupu

E-mail s potvrzením o provedeném nákupu

Tím je celý proces ukončen. Své již realizované platby můžete kontrolovat v rozhraní Google Checkout

Článek byl převzat z Blog.Zarohem.cz.


Komentářů: 89 »

  • carlii

    By me zajimalo, kdyz si takovou aplikaci koupim a pote budu muset provest tovarni nastaveni, nebo aktualizaci rom, tak jestli ji budu muset pote kupovat znovu, nebo ne?

    27.10.2010 07:15 Zobrazit celý komentář
    0
  • milda

    Ne po aktualizaci na froyo jsem v marketu dal hledat mnou zakoupenou aplikaci a stav u ni byl „ZAKOUPENO“ takze das jen install ;)

    27.10.2010 07:24 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    Co jsem zatím tak zjišťoval, tak nákup je vázaný na účet u Google, čili podle všeho se po přihlášení telefonu aplikace v AM objeví jako koupená a stažení tedy bude zdarma. Ale nezkoušel jsem to.

    27.10.2010 07:25
    0
  • Luboš Klicpouch

    Zakoupené aplikace jsou opravdu vázané na Google účet. Po hard resetu, či výměně zařízení nemusíte nakupovat znovu. V sekci Stažené v Android Marketu jsou tyto aplikace vidět jako Zakoupené, stačí tedy jen stáhnout a nainstalovat.

    Ještě bych dodal jednu důležitou věc. Každou koupenou aplikace můžete vrátit do 24 hodin od zakoupení – ale pouze jednou. Po druhém koupení stejné aplikace již vrácení není možné.

    27.10.2010 08:15 Zobrazit celý komentář
    0
  • Pedro

    Tak to mam asi neco spatne, protoze jsem jiz par aplikaci zakoupil a v AM je mam vedene jako nainstalovane a ne jako zakoupene. (Desire, Froyo)

    27.10.2010 09:26 Zobrazit celý komentář
    0
  • Houmak

    Pedro: A teď zkus přemýšlet. Když je aplikace nainstalována, tak ti MARKET ukáže, že jí máš nainstalovanou. A když nainstalována nebude, ale bude zakoupena, tak ti MARKET ukáže, že jí máš zakoupenou. Tím pádem nemáš nic špatně.

    27.10.2010 09:37 Zobrazit celý komentář
    0
  • Dusan

    Take jsem zakoupil aplikaci a do 24h vratil. Penize, ale zustali v zablokovanem stavu na mem uctu. Tento stav uz trva vic jak dva mesice (nakupy jsem pred aktualizaci marketu resil americkou simkou). Neni to moc penez, tak to furt odkladam, ale budu muset zavolat do mbnaky a zjistit kde je problem. Tak toto jsou me zkusenosti s vracenim penez :)

    27.10.2010 11:13 Zobrazit celý komentář
    0
  • carlosac

    Díky za srozumitelný a jednoduchý návod :)

    27.10.2010 11:43 Zobrazit celý komentář
    0
  • HonzaMac

    Konečně návod jak to udělat. A až si zřídím google checkout, tam konečně uvidím i placené aplikace? Teď je tam totiž ani nenajdu. Xperia X10 mini

    27.10.2010 13:22 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: HonzaMac: Nechci střílet od boku, ale podle mne byste je už vidět měl.
    Patrně máte starý Android Market (míněno aplikaci), ale co s tím, to Vám nepovím…. :(
    Pokuste se zeptat na Android Fóru.

    27.10.2010 14:05
    0
  • Pedro

    @Houmak: Aaaaaha :)
    @Dusan: Tez jsem jednu vracel a od 05.10.2010 mi tam visi zablokovane prasule. Pritom mam dojem, ze jsem ve smlouve na google checkout cetl, ze penize budou z uctu strhnuty az po uplynuti 24h.

    27.10.2010 15:50 Zobrazit celý komentář
    0
  • Tomas

    Z tohoto clanku to vypada, ze clovek musi jit na web google checkoutu, aby mohl zaplatit aplikaci v marketu.

    Ja jsem proste dal primo na telefonu v marketu „Koupit“ u nejake aplikace, vyplnil jsem tam cislo karty, adresu a aplikace se nainstalovala.

    (Proste kdyz koupis prvni aplikaci, tak ti market rovnou vytvori google-checkout ucet – aspon predpokladam, ze takto to funguje)

    Od te doby samozrejme uz zadne udaje nevyplnuju staci jen tlacitko „Koupit“ a je to.

    27.10.2010 18:38 Zobrazit celý komentář
    0
  • Registrovaný

    Roman Nepšinský

    HonzaMac: Android Market by se měl aktualizovat automaticky. Pokud to u tebe neproběhlo, vypni proces marketu (nebo vypni a zapni telefon), pak jdi
    do Nastavení/Aplikace/Správa aplikací/Market, a dej „Vymazat mezipaměť“. Při dalším spuštění Marketu by se měla nahrát aktuální verze

    27.10.2010 19:00
    0
  • raff

    Cau, k tomuto clanku by mne zajimala jeste jedna drobnost: Jde z marketu odstranit nejak platebni karta? Pritelkyni jsem totiz pres svoji kartu koupil aplikaci (protoze svoji kreditku jeste nemela aktivni transakce na net) a byl bych nerad kdyby nakupovala dal na moji kartu bez meho vedomi…. Dik za odpovedi…

    30.10.2010 12:20 Zobrazit celý komentář
    0
  • Radegast

    Skus prostudovat Google CheckOut. Najdeš tam „Upravit způsoby platby“ a pak u dané karty „Smazat – Upravit“.

    Panebože, proč jsou lidi tak líní ?!

    30.10.2010 23:50 Zobrazit celý komentář
    0
  • Zbynda

    Zdravim,
    nemám absolutně žádné zkušenosti s nakupováním přes net (co se týče placení kartou), manželka používá internetbanking, ale stím asi na marketu nepochodím.
    Cchi se zeptat, jestli pujde třeba platit pomocí PaySec od poštovní spořitelny, protože jediný co mám, je Max Karta a tou se zřejmě platit nedá.
    Díky za radu

    27.11.2010 10:50 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Zbynda
    PaySec bych se hodně divil, kdyby někdy šel.
    Max Karta by jít mohla. Ale musí mít povolené internetové transakce.

    29.11.2010 12:19
    0
  • Zbynda

    Ok, tak ja to zkusim nějak zjistit, zda-li to pujde i tou Max kartou, nechce se mi kvuli tomu zařizovat novou platební kartu.
    Škoda že to není jako jiný účet – poslat peníze a mít nabito :-)

    29.11.2010 21:05 Zobrazit celý komentář
    0
  • Kaja

    Ahoj, mam problem s Marketem. Potreboval bych zmenit google ucet na ktery se mi hlasi app Market na telefonu.

    Kdyz jsem mobil koupil, registroval jsem si zkusebne nejaky novy ucet abych mohl stahovat free apps a ted jsem si ke svemu google uctu ktery normalne pouzivam registroval pres checkout platebni karty ale v mobilu uz mi to nejde zmenit a Market se porad snazi pouzivat puvodni ucet ktery sem zadal pri prvnim spousteni telefonu.

    Diky za radu!!! (jo a nerad bych to resil hard resetem :))

    8.12.2010 00:18 Zobrazit celý komentář
    0
  • 8.12.2010 06:19 Zobrazit celý komentář
    0
  • FIdoboss

    Da sa to pouzivat aj ked som zo Slovenska ??? Lebo chcem platene aplikacie ale namam inu volbu … da sa po registracii stahovat aj zo SR ??? Dik za info

    9.12.2010 14:00 Zobrazit celý komentář
    0
  • 111

    skusal som nakupovat, ide to ! SK

    visa karta, + „market DE switch“

    13.12.2010 19:03 Zobrazit celý komentář
    0
  • MarkS

    Problem, nakoupil jsem přes Market navigaci NDrive (zaplaceno přes PayPal), vše fungovalo jak mělo až do reklamace telefonu (HTC Magic), kdy vyměnili základovou desku přístroje! Po znovustažení aplikace se mě přístroj zeptal jestli chci uplatnit svůj nákup, – „ano“, no nic se nestalo :o( Mám NDrive Free , bez zakoupených map a peněz!!! (I po přihlášení na účet NDrive se nic nezměnilo!) No nic moc …

    13.12.2010 20:39 Zobrazit celý komentář
    0
  • MarkS

    Tak jsem si zprovoznil Google Checkout a jelikož mám koupeny již dvě aplikace z Marketu, ani jednu tam nevidím!! Tak se mi zdá, že to moc provázané s účtem googlu nebude:-(

    13.12.2010 21:25 Zobrazit celý komentář
    0
  • Jan

    Dobrý den, prosím o radu: existuje nějaká možnost jak platit za aplikace z Android Marketu jinak než přes Google Checkout? Např. PayPal či přímo poslat peníze na účet softwarové firmy..? Díky za info..

    8.1.2011 02:26 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Jan
    PayPal byl snad v plánu, ale zatím se to nijak nepohlo.
    Platit na účet – asi jak kde (většinou ne), nicméně když jsme např. posílali peníze na účet do Polska, stálo nás to 700 Kč navíc a to se v případě aplikací za 1 EUR asi moc nevyplatí….

    10.1.2011 06:41
    0
  • Petr

    Dobrý den,
    vytvořil jsem si účet na google checkout, v telefonu mám jedinej googlovskej email ( a to ten který jsem zadal pro vytvoření na google checkout) ale stejně když si chci koupit aplikaci v marketu mi to hlásí že žádný z mích účtů v telefonu nepodporuje google checkout, nebyla by nějaká rada?

    11.1.2011 22:03 Zobrazit celý komentář
    0
  • Petr

    jo jestli to k něčemu pomůže mám samsung galasy S

    11.1.2011 22:07 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Rád bych poradil, ale při dodržení postupu, který je uveden v článku, jsem na tento problém nenarazil.
    Máte GMail jen jako e-mailový účet, nebo jako účet pro synchronizaci? Tam by IMHO mohl být problém. Kontrolu můžete provést přes Menu-Nastavení-Účty a synchronizace a podívejte se, zda máte svůj účet zde.

    12.1.2011 10:56
    0
  • Petr

    ano účet tam mám a mám tam povoleny synchronizace pro všechno, jen mě možná napadla taková blbost jestli je to možný, že nemám doménu gmail ale klikni.cz, ale pochybuju že by v tomhle byl problém…

    12.1.2011 11:48 Zobrazit celý komentář
    0
  • radegast

    No, dost odstatný.

    12.1.2011 11:51 Zobrazit celý komentář
    0
  • Petr

    proč dost podstatný? tahle doména je založená na gmailu a výhodou je že nemusím mít Petr1234568@gmail.com ale obyčejný jméno, jinak kdyby to snad nebyl googlovskej mail tak by mi nedovolil telefon ho používat jako gmail no ne?

    12.1.2011 11:59 Zobrazit celý komentář
    0
  • Petr

    tak ok omlouvám se je to opravdu tím že používám klikni.cz, založil jsem si mail na gmail.com a vše funguje jak má

    12.1.2011 12:22 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    No, je to možné…. Přinejmenším bych to na Vašem místě zkusil. Je to totiž asi to jediné, co odlišuje mé nastavení od Vašeho.

    12.1.2011 12:25
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Super! Jsem rád, že se to vyřešilo :)
    A mám alespoň o zkušenost navíc :)

    12.1.2011 12:25
    0
  • hary

    Zdravim,
    poradil by mi někdo jak nainstalovat aplikaci, kterou mam v pc na HTC desire (fyro)?
    Dostal sem balicek plny vsech moznych aplikaci, ale nedokazu je instalovat.

    13.1.2011 16:54 Zobrazit celý komentář
    0
  • Martin

    Zdravim,
    Potřeboval bych pomoc stáhl jsem si aplikace z androidmarketu a nemůžu je najít. Kde je mám hledat ????děkuji za odpověď.

    19.2.2011 17:44 Zobrazit celý komentář
    0
  • mimo

    Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli jde nějak platit mimo ty karty, jestli to nejde třeba tak, že by se mi peníze odečetli z kreditu a vlastně byc to zaplatil přes SIM.

    29.7.2011 22:47 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: mimo
    Dobrý den,

    ne, to není možné.
    Dokonce i o PayPalu se mluví už nevím jak dlouho a kde nic, tu nic.
    IMHO tam by byl asi problém s přeúčtováním od operátora ke Google. Operátor by chtěl nemalý podíl, Google by musel mít smlouvu s každým jedním operátorem… …takže osobně si myslím, že takový způsob platby nebude asi možný nikdy.

    1.8.2011 09:29
    0
  • Danek

    dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli taky musíte zaplatit velké prachy za to, že provádíte platbu přes kartu do cizí měny.. je to celkem naprd, když si chcu koupit hru za 20,- a za platbu musím zaplatit 250,-. díky

    26.8.2011 20:54 Zobrazit celý komentář
    0
  • Manažer

    Petr Mišák

    Danek:
    takto velké prachy se neplatí za převod do cizí měny, ale spíše do zahraniční měny. Pokud převádíte na jinou měnu, řídí se kurz přepočtu českou národní bankou.

    27.8.2011 04:19
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Danek
    Dobrý den,

    záleží především na bance, takže se zkuste zeptat své banky.
    Samozřejmě za klasický převod na zahraniční účet opravdu zaplatíte nehorázné poplatky.
    Ale aplikace v Android Marketu se platí kartou a také jsou bankou brány jako platba kartou u obchodníka (tj. ne jako výběr z bankomatu). Pokud vím, normálně si banky za platbu kartou ani v zahraničí nic neúčtují – prostě převedou částku platným kursem.
    Osobně jsem u RB, nakoupil jsem poměrně dost aplikací a banka mi vždy strhla jen částku odpovídající aktuálnímu kurzu a ani korunu navíc.

    31.8.2011 12:17
    0
  • Pavel Kaše

    Dobrý den,
    jde pro nakupování na Android Marketu použít také kartu e-Card od KB?
    Jedná se o elektronickou platební kartu určenou pouze k platbám na internetu.
    Pozn.:
    Charakteristika karty e-Card:
    jde o 16místné číslo platební karty
    výhradně k provádění transakcí v síti Internet (tzv. e-commerce transakce)
    bez osobního identifikačního čísla PIN
    není určena
    -k provádění transakcí v obchodní síti včetně provádění rezervace letenek, hotelů, automobilů, apod.
    -k výběrům hotovosti a k provádění transakcí, u nichž je nezbytné předložení standardní plastikové karty
    -ke všem úkonům, kde je u běžných plastikových karet vyžadováno PIN
    Děkuji.

    3.9.2011 13:01 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Pavel Kaše
    Dobrý den,

    podle toho popisu by to jít mělo. Ale nezbývá, než to zkusit v praxi a případně reklamovat u své banky.

    5.9.2011 12:15
    0
  • Michal Burian

    dobrý den,
    zadal jsem číslo mé kreditní karty a další potřebná data do android marketu, registrace karty proběhla bez problémů, ale při nákupu aplikací nelze zvolit jako způsob platby moje Mastercard karta. Karta na marketu je v nabídce, ale nelze ji zaškrtnout. Internet transakce mám povolené. Děkuji za pomoc.

    7.12.2011 09:15 Zobrazit celý komentář
    0
  • Barča

    Chci se zeptat, co se dělá, když zapomenu heslo ke google účtu. Do marketu mě to již nepustí.. Musím obnovit tovární nastavení telefonu? Co všechno bych tím ztratila??

    13.12.2011 21:40 Zobrazit celý komentář
    0
  • Itter

    Barča:
    Na wallet.google.com dej Sing in a pod tlačítkem Přihlásit je odkaz „Nemáte přístup k účtu?“ A neměla bys ztratit nic

    Snad pomohlo

    13.12.2011 21:45 Zobrazit celý komentář
    0
  • Vilem

    Jak byste vyřešili následující situaci ?
    Dítě kolem 13-ti let, dostane pod stromeček android telefon a jedna z prvních věcí, ne-li úplně první bude, že si chce hrát. Drtivá většina rozumných aplikací je placená. Jak teď na to ? Dítě nemá, ani nemůže mít platební kartu a registrace platební karty rodiče do google profilu potomka je jednak v rozporu s podmínkami android marketu a za druhé to není příliš zodpovědný přístup s ohledem na případné spory. Řešením by byla registrace karty do rodičovského profilu a následná autorizace rodiče, nebo nšjaká forma debetního účtu na adnroid marketu. Máte někdo řešení ?

    28.12.2011 18:15 Zobrazit celý komentář
    0
  • Ondra

    Je sice pěkné, že je Google Wallet pod jedním účtem, ale spíš bych uvítal, kdyby to bylo oddělené, když se jedná o prachy. Přidám tam kartu a po krádeži/ztrátě telefonu může každý bez problémů kartu vyluxovat. Jak tohle řešíte? PINem, gestem nebo heslem telefonu?

    30.12.2011 12:20 Zobrazit celý komentář
    0
  • Lovap

    Dobrý deň
    mám takýto problém:nefunguje mi kupovanie na android markete. Kartu mám zviazanú s účtom – na google checkout ju vidím, stiahlo mi to 1 € (takže asi je to v poriadku), ale tlačítko „Kúpiť“ pri platených aplikáciách mám stále neaktívne. Kartu som spároval včera (30.12.2011).
    Pripomínam, že som účet vytváral cez mobil, ale to by asi malo byť jedno … údaje boli rovnaké ako cez checkout (číslo karty, CVC, platnosť, adresa, mobil).

    31.12.2011 13:00 Zobrazit celý komentář
    0
  • Wolf

    A nevíte někdo, jak zakoupit aplikaci, přestože není podporována mým telefonem s tím, že bych si ji nainstaloval, až na to budu mít HW ?

    4.1.2012 03:54 Zobrazit celý komentář
    0
  • Libb76

    Vilem: nový Android Market umí chránit nákupy PINem. Problém je, pokud máte svázaný Market s účtem, kde je i pošta – sice jde zrušit synchronizace, ale to si puberťák rychle povolí, když bude chtít (i ten PIN jde zatím obejít odinstalací poslední verze Marketu).

    4.1.2012 09:11 Zobrazit celý komentář
    0
  • Kayla

    Zdravím.. když spustím android market platí se za to nebo ne ? dík

    17.1.2012 15:12 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Kayla
    Ne, to určitě ne :)
    Dokonce odtama můžete stahovat aplikace, které jsou zadarmo :)
    Platit budete až za stažení placené aplikace a to poznáte, kromě toho, že u takové bude napsaná cena, podle toho, že Market bude chtít číslo Vaší kreditky.

    18.1.2012 10:48
    0
  • Kayla

    A tam jak to spustím je že si mám vytvořit nějaký účet:D a já se bojím že za to budu platit:D Jinač díky:)))

    21.1.2012 12:43 Zobrazit celý komentář
    0
  • Martin

    Mám kartu Maestro od KB – když zatám to 16místné číslo tak mi to hlásí, že je neplatné :-(

    3.3.2012 18:03 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Martin
    Pravděpodobně máte Maestro Chip bez povolených transakcí přes Internet.
    V každém případě to je otázka, kterou byste měl směrovat na svou banku.

    4.3.2012 15:36
    0
  • Honza

    Ahojky,
    je použitelná pro platbu i karta Maestro? Mezi kartami (loga) na checkoutu jsem ji neviděl. Neplánuje se něco ve stylu top-up u paypal? Tj. nabití kreditu bankovním převodem kamsi na virtuální účet a z toho pak placení. To by dost pomohlo, platím takhle na paypal a v pohodě.

    dík

    4.4.2012 14:39 Zobrazit celý komentář
    0
  • Ala

    Koupoila jsem hru Cut the Rope, je u ní uvedená cena 19,80. Z účtu ale šly dvě částky a to nějak 17 a 18.56, přičemž to druhé má v detailu informaci, že jde o jeden dolar. Víte někdo, co to má znamenat? Je snad nějaký poplatek za platbu do zahraničí nebo já nevím co? Vlastně ani jedna částka neodpovídá uvádění ceně.

    17.5.2012 20:38 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Ala
    Dobrý den,

    tohle je otázka, kterou byste měla probrat se svým bankovním ústavem respektive vydavatelem platební karty.
    Skoro jistě to není chyba Android Marketu/Obchodu Play.
    Sám nakupuji opravdu hodně často a nikdy se mi nestalo, že by mi byla naúčtována jiná částka, nebo že by byla naúčtována vícekrát. Pozor ale na to, že se k platbě ještě může přičítat daň!
    Na výpisu z účtu byste měla najít, komu a za co která částka byla stržena.

    18.5.2012 09:59
    0
  • Fulda

    To: Ala
    Těch 17kč (1 dollar) je autorizace karty. Je to jen jednorázové a nemělo by se to odečíst. viz. https://support.google.com/wallet/bin/answer.py?hl=cs&answer=105940&topic=8954&ctx=topic

    1.6.2012 03:56 Zobrazit celý komentář
    0
  • awacs

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda mohu, až dokončím všechny potřebné nákupy údaje o kartě z Google checkout odstranit? Přeci jen, pro jistotu, jelikož se mi telefon připojuje k free wifinám po okolí, tak pro jistotu ;)

    19.6.2012 11:28 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: awacs
    Dobrý den,

    ano, přes webové rozhraní Checkoutu je to možné.

    19.6.2012 11:32
    0
  • Petr

    Dobry den,

    nechci pouzivat firemni kartu na nakup aplikaci, nehlede na to ze se docela bojim zneuziti. Je mozne se prihlasit v mem telefonu na jine jmeno google uctu kamarada ktery to na svem telefonu pouziva s tim ze stahne aplikaci, zaplati ji ze sveho uctu nainstaluje a pak se zpet odhlasi a ja prihlasim svuj ucet znovu kvuli kalendari a jinym vecem na google??? Bude to tak fungovat? (jen detail kvuli pochopeni. Vzdy se bude jednat o jeden telefon, jen se prepnou ucty.)
    Dekuji moc za odpoved

    4.7.2012 15:16 Zobrazit celý komentář
    0
  • VQ

    V úvodu článku je zdůrazněno „je velice důležité používat silné přihlašovací heslo“, s čímž plně souhlasím. Ale já, jako mnozí jiní, používám i jiné aplikace Google, např. kalendář. A tam je nutné provádět synchronizaci automaticky každou chvíli. Zadávat heslo k přístupu ke kalendáři pořád nelze, mám tedy heslo uložené na PC doma, v práci, na notebooku, v mobilu. A tady vidím velký problém – když STEJNÉ heslo platí pro různé (všechny? včetně Checkout) mé aktivity na Google, je bezpečnost peněz na takto připojené kartě zásadně ohrožena, takové riziko snad soudný člověk nepodstoupí. Ideální by bylo mít samostatné (hodně silné) heslo pro Checkout. Jak tuto situaci řešit? Předem dík

    7.7.2012 21:25 Zobrazit celý komentář
    0
  • scubi007@seznam.cz

    Jak si mám koupit hru, když mi je 14 a nemám kartu? Nejde to nějak strhnout z kreditu?

    9.7.2012 23:13 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Obávám se, že Vámi uvedený postup by fungoval jedině tehdy, pokud byste si účet kamaráda v telefonu ponechal. Po jeho smazání to pravděpodobně fungovat nebude.

    23.7.2012 10:16
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: scubi007@seznam.cz
    Dobrý den,

    v tuto chvíli to v Česku jinak než s kartou nejde.
    Jestli to někdy půjde strhávat z kreditu, to je otázka.

    23.7.2012 10:17
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: VQ
    Ano, bohužel s Vámi musím jedině souhlasit, že ideální heslo pro Checkout by mělo být jiné než k ostatním službám, případně že by transakce měly být jištěny ještě dalším krokem ověření.

    23.7.2012 10:23
    0
  • Roman

    Dobrý den, může mi někdo pomoci odpovědět na tuto otázku? Na rady syna jsem si stáhnul z obchod play jednu hru která byla zdarma. Chvíli jsem hrál a když jsem vystřílel náboje tak jsem se proklikal až na stránku kde bylo možno náboje zakoupit a to až za 2.000,- Kč. Párkrát jsem toto odklikl a nějak jsem se vrátil do hry, aniž bych zpozoroval něco nově nakoupeného. Moje otázka zní: je možné, abych si takto něco koupil aniž by mi naskočila tabulka pro vyplnění kreditní karty, resp. že by mi byla odečtena tato hrozná suma přímo z paušálu?. Z předešlých příspěvků jsem měl možnost pochopit, že kromě zadání karty mailu ap. není možno jinak na obchodu play nakupovat. Děkuji za odpověď. Nyní trnu hrůzou, že mi přijde faktura se strašnou sumou.

    4.8.2012 19:25 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Roman
    Dobrý den,

    těžko takhle na dálku soudit, co se vlastně dělo, co jste odklikl, odsouhlasil, nebo zadal.
    Obecně: ne, z paušálu Vám nic strhnout nemohou.
    Pokud jste ale odsouhlasil instalaci nějaké aplikace, tak ano, ta může posílat SMS na zpoplatněná čísla.
    Útok, kdy by bylo možné strhnout peníze z karty zadané v Google Checkou/Wallet, ale zatím, pokud vím, zaznamenán nebyl. Oficiální Obchod Play vždy vyžaduje „odklepnutí“ platby uživatelem.

    6.8.2012 12:00
    0
  • Roman

    Dobrý den, děkuji za zprávu, přesto stále zaznamenávám pocit nejistoty. Pokud jsem můj problém konzultoval s mým operátorem, tak mi bylo sděleno, že je toto možné pouze prostřednictvím karty, tu jsem v tomto a ani v jiném případě do mobilního telefonu nezadával, takže přes kartu to nemohlo jít.V případě SMS mi bylo sděleno, že bych tuto zprávu musel odeslat a následně by mi přišla odpověď. Já jsem však žádnou odpověď nedostal a proto se chci domnívat, že k žádnému nákupu nedošlo. Protože pokud by k nákupu mělo dojít, tak by zdarma stažená hra musela sama po odkliknutí nákupu v průběhu hry, vyslat SMS a pak by mi již žádná potvrzující SMS nepřišla. To ale operátor vyloučil. Možná mám jenom přehnané obavy, protože pokud jsem to poté opakovaně zkoušel, tak mi již po odkliknutí nákupu nábojů v ceně 2000( v průběhu zdrama stažené hry), již naskočila tabulka pro zadání kreditní karty. Možná jsem předtím jenom něco odklikl a vůbec se nic nestalo. Nezdá se mi, že by mi v prvních dvou případech odešla SMS bez mého vědomí a potom když jsem to zkoušel, tak už naskakovala tabulka pro kartu. Děkuji za odpověď Kočí

    7.8.2012 16:30 Zobrazit celý komentář
    0
  • Martin

    Mám nakoupeno několik aplikací a teď uvažuju o změně telefonu. Budu muset aplikace znova kupovat pro nový telefon ?

    4.9.2012 18:32 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Martin
    Dobrý den,

    zakoupené aplikace jsou vázané na Váš účet Google, nikoli na konkrétní zařízení. Pokud tedy na novém telefonu použijete stejný účet, ze kterého jste aplikace zakoupil, budete si moci zakoupené programy stáhnout, nainstalovat a používat (a to i současně na více aktivních zařízeních) bez nutnosti platit za ně znovu.

    5.9.2012 10:17
    0
  • Petr

    Dobrý den,

    mám problém. Zakoupil jsem samsung gslsxy S advance, když chci stáhnout nějakou aplikaci z marketu, ať už z samsung Apps nebo google play, objeví se hláška o nepodpoře tohoto mobilu. Nabídne seznam smartphounů, kde opravdu tento typ mobilu není. Dá se s tím něco dělat? Je možné to nějak obejít?

    5.10.2012 21:48 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Máte účet Google?
    Je telefon s tímto účtem synchronizován?
    Přiznám se, že Vámi popisovaný problém jsem ještě neviděl.
    Jedná se o některé aplikace, nebo o úplně všechny?

    8.10.2012 11:31
    0
  • Petr

    Omlouvám se p.Kyliánovi, dlouho jsem tu nebyl, zapoměl jsem dodat podstatnou věc a to že se jedná o stažení z obchodu Google play přes počítač. Jinak vzduchem připojení funguje. Je to můj první smartphoun a proto možná můj naivní dotaz.

    19.10.2012 22:01 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    Čili abych tomu rozuměl: stahování z Obchodu Play v telefonu funguje normálně, ano?
    Nefunguje Vám instalace přes webovou verzi Obchodu Play, chápu to správně?
    A je to tak, že aplikace, kterou v mobilu normálně nainstaluje, hlásí při pokusu o stažení přes webový Obchod Play, že telefon s ní není kompatibilní?
    Zkuste, prosím, uvést konkrétní příklad nějaké takové aplikace.
    A zkontrolujte, prosím, zda jste skutečně v prohlížeči na PC přihlášen ke svému účtu Google – tj. k tomu, který máte zadaný v telefonu.

    22.10.2012 15:14
    0
  • Petr

    Ano, je to přesně tak jak říkáte. Telefon není kompatibilní s webovým obchodem – podotýkám že jenom přes počítač. V nabídce telefonů kompatibilních s tímto obchodem není.ˇMůj telefon je samsung -číslo modelu I9070P zakoupen v electroworldu ofic. české distribuci.

    22.10.2012 17:13 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Petr
    Dobrý den,

    rád bych poradil, ale opravdu nevím co ….
    Nikdy jsem se na žádném zařízení (a to ani těch, jež oficiálně Obchod Play nemají) s podobným problémem nesetkal.
    Zkoušel jsem hledat i na Googlu „I9070P google play web not compatible“, nicméně ani jeden výsledek.
    Pokud tedy jste opravdu v prohlížeči přihlášen tím samým účtem, pod kterým jste přihlášen na telefonu, pak pro to nemám vysvětlení…. :(

    23.10.2012 14:10
    0
  • Petr

    Dobrý den,

    díky za váš čas, je to asi tím, že vše jde jen přes „air“ a s tím se dá nakonec žít. S pozdravem – Petr.

    25.10.2012 22:08 Zobrazit celý komentář
    0
  • stano

    zdravim chcel som si kupit hru z marketu ale po zadani vsetkych vyzadovanych info ktore som myslim ze dobre zadal napisalo vyskytla sa chyba serveru a nejake cisla a pismena neviete kde je problem??

    16.12.2012 20:36 Zobrazit celý komentář
    0
  • Pavel

    Dobrý den, při vyplňování políčka „Fakturační adresa“ je pod políčkem následující text: Zadejte fakturační adresu spolu s bankou, která vydala vaši kartu. Načež se otevřou dvě políčka k vyplnění. Ve vašem návodu ale nic nepíšete o zadávání adresy banky. Mohli by jste tenhle bod ještě trochu upřesnit? Opravdu postačí zadat pouze svojí ulici a číslo? Díky

    24.2.2013 14:37 Zobrazit celý komentář
    0
  • Gucky

    Dobrý den,

    dá se nějak koupit aplikace kamarádovi? Prostě tak aby mnou zaplacenou aplikaci dostal někdo jiný (jiný gmail účet)? Prostě tak, abych u něho nemusel vyplňovat údaje o mé platební kartě.

    24.2.2013 18:36 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: Gucky
    Dobrý den,

    darovat aplikaci jinému uživateli není v Obchodě Play zatím možné.
    Postupné updaty a zvěsti ale naznačují, že to časem půjde (ostatně je to i v zájmu Googlu). Kdy to ale bude, je zatím ve hvězdách.

    25.2.2013 12:37
    0
  • Dominik

    Prosím kohokoliv mě to hlásí ze ta karta je nějak špatná nebo co že se mi to nemůže uložit co stím?

    16.12.2013 20:03 Zobrazit celý komentář
    0
  • marek

    Dá se nastavit maximální limit transakce?

    20.12.2013 09:29 Zobrazit celý komentář
    0
  • Redaktor

    Karel Kilián

    To: marek
    Ne. Jedině u banky, jako limit na internetové transakce.

    20.12.2013 09:37
    0
  • Jirka M.

    Dobrý den,
    je možné platit kartou SKRILL ? (dříve Moneybookers) Měna €.
    Díky, Jirka

    9.4.2014 09:04 Zobrazit celý komentář
    0

RSS (komentáře k příspěvku) TrackBack URL

Napsat komentář

Pokud se váš komentář nezobrazí ihned po jeho odeslání, kontaktujte nás prosím na info@svetandroida.cz (může za to filtr proti spamu).