Menu

Nexus 7 a Nexus 5: fatální problémy po aktualizaci na Android 5.0 Lollipop

nexus_problemy_ico

V nejrůznějších internetových fórech se stále častěji objevují příspěvky uživatelů, kteří provedli aktualizaci na Android 5.0 Lollipop a jejich telefon či tablet přestal zcela fungovat. Uvedené problémy se týkají zařízení Nexus 5 a Nexus 7. Patrně se nejedná o jednotnou chybu, protože uživatelé hlásí širokou škálu různých příznaků. Není zcela jasné, které aktualizace ovlivňují která zařízení, ale potíže se zdají být dosti rozšířené…

Nejčastěji hlášeným problémem je zamrznutí Nexusu 7 na obrazovce s logem Google, ze které se systém nedostane dál. Tyto potíže jsou přitom postupně hlášeny již od prosince. Části postižených se povedlo uvést tablet do režimu konzole pro obnovu („recovery“), nicméně někteří při pokusu o reset do továrního nastavení zůstali na hlášce „Erase Userdata“. Nejčastěji se tyto problémy týkají Nexusu 7 z roku 2013 s Wi-Fi konektivitou.

Nejčastěji jsou hlášeny problémy se zamrznutím Nexusu 7 na obrazovce s logem Google

Nejčastěji jsou hlášeny problémy se zamrznutím Nexusu 7 na obrazovce s logem Google

Jeden z uživatelů například popisuje situaci takto: „Mám stejný problém – můj Nexus 7 2013 s Wi-Fi konektivitou fungoval dobře. Myslím, že jsem zrovna poslouchal hudbu ze Spotify a tablet se najednou vypnul. Když jsem ho znovu zapnul, zůstal na obrazovce s logem Google a dál nepokračoval. Snažil jsem se provést reset a obnovení, nicméně pokaždé jsem skončil na logu Google. Teď se snažím nainstalovat tovární obraz systému, nicméně asi ani to nepomůže. Mám teď drahý digitální rámeček se dvěma obrazy: logem Google nebo Androidem připraveným k operaci.“

Vypadá to, že problém se dotýká i uživatelů, kteří neprovedli žádné zásadní změny či zásahy do systému, pouze prostě aktualizovali na Android 5.0 Lollipop. Podle všeho jsou nejčastěji tyto potíže hlášeny při updatu na Android 5.0.2. Další uživatel napsal: „Můj Nexus 7 2013 také zůstal na obrazovce s logem Google. Tablet není rootnutý a je v naprosto původním stavu. Četl jsem, že příčinou je aktualizace na Android 5.0, ale ještě jsem nenašel řešení. Když jsem volal do ASUSu, bylo mi řečeno, že zařízení je po záruce, a nemohou pro mne nic udělat.“

V mnoha případech nepomůže ani konzole pro obnovu

V mnoha případech nepomůže ani konzole pro obnovu

Z dalších příspěvků to vypadá, že se problémy objevují až několik dnů či týdnů po instalaci aktualizace. Jeden z uživatelů například tvrdí, že jeho Nexus 7 2013 zamrznul asi tři týdny po aktualizaci na Android 5.0.2, a při následném restartu uvízl na obrazovce s logem Google. Dá se z toho usuzovat, že některé verze Lollipopu pomalu způsobují problémy s hardwarem, které nemusí být opravitelné bez výměny (na mysl se, s ohledem na příznaky, vkrádá závada interní paměti). To potvrzuje jeden z uživatelů, který svůj Nexus odnesl do servisu: „Dal jsem svůj tablet do opravy, kde mi bylo sděleno, že v poslední době viděli tyto problémy na několika zařízeních Nexus. Jediným řešením je podle nich výměna celé logické desky v ceně asi 200 dolarů.“ Uvedená cena působí značně přemrštěně, vezmeme-li v úvahu fakt, že nový tablet stojí méně.

Další uživatel se podělil o svou zkušenost: „Asus Nexus 7 2013 32 GB asi 3 týdny po aktualizaci na 5.0.2: všiml jsem si, že se tablet zahřál více, než je obvyklé. K problému došlo během stahování aktualizací z Obchodu Play. Po zamrznutí jsem provedl reset (podržel jsem tlačítko pro zapnutí déle než deset sekund) a poté jsem zkusil tablet zapnout. Zůstal jsem přitom na černé obrazovce s logem Google. Udělal jsem pokus o „hard reset“ (napájení + tlačítko pro snížení hlasitosti), ale zde jsem se zasekl na mazání dat.“

Ačkoli to původně vypadalo, že se problémy týkají jen Nexusu 7, začali se ozývat i majitelé loňského Nexusu 5 s Androidem 5.0.1. Jednou z potíží je opakované restartování telefonu, jak popisuje jeden z postižených: „Můj Nexus 5 přestal pracovat. Po restartu se zacyklil a dokola se restartuje.“

Majitelé zařízení Nexus 7 a Nexus 5 se potýkají s fatálními problémy

Majitelé zařízení Nexus 7 a Nexus 5 se potýkají s fatálními problémy

Bohužel to vypadá, že ASUS, Motorola ani Google přinejmenším prozatím nabídnou uživatelům žádné rozumné řešení – ani jedna firma se oficiálně k situaci dosud nijak nevyjádřila. V rámci záruky těchto zařízení patrně vymění nebo opraví komponentu, ale mnoha majitelům Nexusu 7 2013 již záruční doba vypršela.

Aktualizace softwaru mají zlepšit různé aspekty, nicméně update na Android 5.0 Lollipop je v mnoha směrech poněkud sporný. I když představil vizuální inovace a novým design „Material“, čelí vedle toho časté kritice za odstranění některých funkcí, které by uživatelé rádi viděli zpátky. Ukázkovým příkladem může být odstranění „tichého režimu“, respektive jeho nahrazení režimem prioritním. Pokud jde o čísla, poslední statistiky uvádějí, že Android 5.x Lollipop je na zhruba 5 % zařízení.

Jaké máte zkušenosti s aktualizací na Android 5.x Lollipop na telefonu Nexus 5 a tabletu Nexus 7? Podělte se o ně v diskuzi pod tímto článkem!

Zdroje: 9to5Google, Android Headlines, Android Authority a Phone Arena.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

Nery

21.4.2015 20:22

Před chvílí se mi aktualizoval Nexus7 (2013) na 5.1. První dojmy, řekl bych že je rychlejší a plynulejší. Že by konečně…???

Patrick

22.4.2015 16:00

Tak já nevím,mám nexus7 2013 32gb wifi a od kitkatu všechny aktualizace bez problému.Aktuálně verze 5.1.Akorát jsem vždy provedl hard reset zařízení a šlape,jako hodinky,nemůžu si stežovat.

hua hula

29.4.2015 14:37

nexus 7 2012 též downgrade zpět na čtyřku. Lolipop nebrat.

Martin

2.5.2015 16:44

Tak právě teď mi tablet na této chybě zamrzl, zobrazí se pouze Google logo, a dál nic, tablet má v sobě 5.1. Naštěstí je ještě v záruce

Míra

17.5.2015 15:34

Před měsícem se mi automaticky aktualizoval tablet Asus memopad na android 5 a začal jsem pociťovat potíže. Tablet zamrzá a některé apky padají. Před touto aktualizací bylo vše ok.

vojta

13.6.2015 18:41

nexus 7, 2012, po upgrade na 5.1. tablet totalně zamrz následně běhá stále dokola restart a načítaní aktualizace…. hard reset nefunguje.

Neví prosím někdo nějaké řešení?

Lešek

9.11.2015 16:01

Mám zřejmě společný problém s Vojtou. Tablet Google Nexus 7 jsem zakoupil v září 2014 . V lednu 2015 přestal fungovat, zamrzl u Loga Google. Proto jsem je poslal k reklamaci. Vrátil se mi zhruba po třech týdnech zpět. Fungoval do čevna 20015 a stejný problém se objevil znovu. Znovu jsem jej poslal k reklamaci. Opět se vrátil v továrním nastavení a fungoval do 7. listopadu 2015. Objevila se opět stejná závada. Telefonoval jsem proto do značkové prodejny Assus, kde mi bylo sděleno, že závada je způsobena tím, že jsem tablet zahltil. Na námitku, že jej používám jen pro internet bylo odpovězeno, že stačí kliknout někde vedle a už se to stane. Pak mi zaměstnanec poradil, že mám tablet uvést do továrníhorního nastavení sám. I když se mi to povede, jak dlouho asi bude v provozu, než se závada začne opakovat znovu? Jedná se o třetí stejný problém, vždy ve dvou předchozích zprávách o reklamaci bylo uvedeno že se jedná o mimozáruční úkon.

RSS (komentáře k článku)