Menu

WhatsApp hledá cestu, jak minimalizovat falešné zprávy

whatsapp-hleda-falesne-zpravy-hoax-soukromi-fake-news
WhatsApp hledá cestu, jak minimalizovat falešné zprávy
5 (100%) 3 hlasů

Stejně jako další platformy sloužící k posílání zpráv, má i WhatsApp problém se šířením falešných zpráv (Fake News). Proto WhatsApp hledá nové možnosti, jak falešné zprávy alespoň částečně kontrolovat.

WhatsApp hledá řešení, ale nechce šáhnout na soukromí uživatelů

Podle softwarového inženýra Alana Kaoa je však situace trochu komplikovanější. Jde o to, že aplikace neumožňuje číst zprávy nikomu jinému, než mezi odesílatelem a příjemcem. Kvůli šifrování se normálně k obsahu zpráv nelze dostat a nikdo jiný, než člověk nedokáže relevantně posoudit, zda se jedná o falešnou zprávu či nikoliv.

Jedno z možných řešení , jakým způsobem falešnou zprávu rozpoznat, už byla nedávno edukace uživatelů. To však příliš nepomohlo. Další možností jak šíření zamezit je například i tlačítko nahlášení. Nicméně i to představuje problém, jelikož aplikace byla postavena právě na soukromí.

whatsapp-hleda-omezeni-soukromi-hoax

Lochnesská nestvůra

WhatsApp ukládá zprávy na svém serveru pouze v šifrované podobě. Jakmile příjemce zprávu obdrží, maže ji. To samé se stane i v případě, pokud příjemce zprávu nepřijme do 30 dnů. Minimalizovat šíření falešných zpráv může WhatsApp provést jen díky narušení soukromí. Uvidíme tedy, jestli v budoucnu nabídne cestu osvěty, nebo omezení soukromí uživatelů.

WhatsApp Messenger
WhatsApp Messenger
Vývojář: WhatsApp Inc.
Cena: Zdarma

Myslíte si, že poznáte falešné zprávy na sociálních sítích?

Zdroj: gadgets.ndtv.com

Komentáře

x125

x125

24.8.2017 7:26

„Jde o to, že aplikace neumožňuje číst zprávy nikomu jinému, než mezi odesílatelem a příjemcem. Kvůli šifrování se normálně k obsahu zpráv nelze dostat…“

Tak a teď si to porovnejte s https://www.root.cz/clanky/sifrovani-whatsapp-je-lez-server-umi-klientum-vymenit-klice/ (připomínám, toto není chyba, to je vlastnost).

Už jen to, že někde kecnou, že o něčem takovém vůbec uvažují dává tušit, že „nepřístupnost“ uživatelských zpráv není tak nedotknutelná, jak bychom si měli myslet. Dalším střípkem mozaiky může být taky to, že FB (jehož byznys je postavený na datech o uživatelích) vysolil za Whatsapp 16 000 000 000 USD. Docela slušná pálka za aplikaci zdarma bez reklam a „bez přístupu k datům uživatelů“.

RSS (komentáře k článku)