Menu

Výpadky webu, problémy s účty a premium otevřely cestu k novým možnostem

Výpadky webu Svět Androida a další problémy, které jste mohli v posledních týdnech zaznamenat, byly způsobeny několika faktory. O tom, co se stalo, jsme vás v rychlosti informovali na naší Facebook stránce. Ne všichni ale Facebook používáte, a tak jsme se rozhodli s odstupem času sepsat tento článek, kde se jednak pokusíme více objasnit, co se stalo a jak to budeme řešit. A i zde nakonec platilo, že vše špatné je pro něco dobré. Ale nepředbíhejme.

Obsah článku

Výpadky webu, co se vlastně stalo?

Přibližně před 4 týdny, začalo docházet k nahodilým výpadkům webu Svět Androida. V kooperaci s našimi server specialisty z VShostingu, jsme odhalili masivní útoky, které přetěžovaly hardware serveru. Podařilo se nám je odrazit. Po několika dnech se ale útoky a s tím související výpadky opakovaly. Museli jsme se rychle rozhodnout. Buď hodně posílit hardware serveru, tak aby zvládal rychle servírovat zajímavý obsah i v době zatěžujících útoků, nebo výrazně optimalizovat prostředí redakčního systému, který celý web pohání. První varianta by sice byla proveditelná téměř ihned, ale neřešila by problém, pouze by jej “zaplácla”. Je tedy dost velká šance, že za půl roku by se musely kapacity znovu navyšovat a pak znovu a znovu. Rozhodli jsme se tedy pro radikálnější a dlouhodobější řešení. 

Hloubková revize webu

Abychom vám na webu i nadále mohli přinášet zajímavé novinky, bez jakéhokoliv výpadku, museli jsme obratem vypnout většinu jeho funkcí. Identifikovat problémová místa a výrazně optimalizovat. A to na všech frontách. Nebudeme zabíhat do technických detailů, ale znáte takovou tu hru, kdy z karet stavíte domeček a pak máte zespoda pár karet odebrat :). Tak přesně to se stalo i u nás. Přestože to pravděpodobně na první pohled není moc vidět, místo pár klíčových částí, jsme jich nakonec vyměnili/optimalizovali většinu. 

Museli jsme provést i pár nepopulárních rozhodnutí, jako je stopnutí API pro Android aplikaci, kterou už rok se slzou v oku vypínáme, odstranění některých uživatelských účtů, které již nešly zachránit, vypnutí prémium účtů… Bohužel jen tak jsme mohli nasadit nové systémy a udělat krok vpřed, který zajistí, aby se v budoucnu podobná situace již neopakovala.

gamifikace svetandroida

Ztratil se mi účet a co moje data?

Nebojte, žádná data nebyla ztracena, ani ohrožena. Před úpravami webu, jsem vše řádně zálohovali a pečlivě uschovali. Pokud ale i přes to patříte mezi několik málo uživatelů, kterým zmizely účty, omlouváme se, nebylo možné je zachránit. Komentáře a veškerou další aktivitu na webu sice stále najdete, ale již není propojena s vaším účtem. Vaše přezdívka je tedy volná a můžete si ji na dvě kliknutí znovu zaregistrovat, například skrz sociální sítě. 

Premium účty

Aktuální premium účty jsme museli bohužel ukončit. Nově pro vás ale připravujeme jejich vylepšenou verzi, kterou oznámíme za pár dní. Všichni, kdo měli v době ukončení aktivní premium účet, dostanou automaticky speciální bonus.  V opačném případě vám s omluvou vrátíme peníze. Kontaktujte nás prosím na info@svetandroida.cz budeme se vám obratem věnovat. 

A teď to dobré, na co se můžete těšit?

I v životě platí, že vše špatné je k něčemu dobré. Jsme moc rádi že to platí i v našem případě. Dokonce se nám podařilo vyřešit i některé kostlivce ve skříni, ke kterým jsme se dříve nedostali. Většina úkonů, nejenom že vyřešila některý z malých, či velkých problému, ale taky otevřely dveře novým možnostem, které jsme dříve nemohli realizovat. 

  • výrazně jsme pro vás zrychlili web (načteno pod 1.5s) 
  • snížili jsme jeho náročnost (rychleji se zobrazí i na starších zařízeních) 
  • optimalizovali jsme zatížení serveru a zajistili tak, ať se situace neopakuje (desítky tisíc návštěv za den) 
  • preventivně jsme posílili zabezpečení 
  • spustili jsme zbrusu nové uživatelské účty 
  • spustili jsme vychytávku v podobě notifikačního centra (ikonka zvonečku vpravo dole) 
  • upozorníme vás, když někdo reaguje na článek, který jste komentovali (jde vypnout, spouštíme zítra) 
  • ve vašem profilu nově najdete všechny vaše komentáře na jednom místě 
  • za pár dnu spustíme gamifikaci s příběhem (body, karma … ) 
  • připravujeme nové premium účty provázané celým webem 
  • teď dokážeme mnohem rychleji realizovat vaše “návrhy na vylepšení 
  • aktualizovali jsme katalog Android zařízení (nově je vidět i cena a rychleji se objevují nová zařízení) 
  • a další drobná vylepšení

Na kterou novinku se těšíte nejvíce?

 

Komentáře

Whajt

White_Bullet -1

8.2.2018 17:18

Článek sice mohl vyjít trochu dříve, ale nevadí. Hlavně, že je to objasněné :)
Je v plánu opět aplikace, nebo tato funkce je kompletně zrušena NAVŽDY? :)
Děkuji.

Mach4

Petr MišákAdministrátor 30

8.2.2018 17:47

Dekuji za pochopení a souhlasím s vámi. Byly dva důvody, proč jsme dali krátkou zprávu pouze na Facebook a neinformovali jsme vás formou většího článku zde na Svět Androida. Chtěli jsme vás informovat až v době kdy budeme mít připravené řešení. Veškerý čas jsme věnovali do optimalizace a úprav systému.

Aplikace je bohužel nenávratně pryč, jak jsme už avizovali před rokem. Mrzí nás to.

Kalich

kalich 0

8.2.2018 17:50

Škoda, tak třeba i můj účet byl mezi těmi zrušenými :-(

Mach4

Petr MišákAdministrátor 30

8.2.2018 17:59

Nebylo jich mnoho. Doufáme, že teď už vám vše funguje v pořádku a tuhle nepříjemnost vám možnosti nových účtu rychle vynahradí.

CUCU

CUCU 0

8.2.2018 18:16

Tak taky jsem byl z těch šťastných, ještě že není problém používat stejný email.

Enolka

Vis Maior 9

8.2.2018 18:48

Také jsem přišel o účet. Ale snad už to bude frčet. Popravdě, mobilní aplikace mi chybí hodně. Bude ještě?

Fuzo

Fuzo Trubka -7

8.2.2018 19:15

Zdravím. Je to teda 5 minut po dvanácté ale stejně dobrá práce. Je důležité, že jste dokázali server zachránit a ochránit. Už jsem vás odepsal, ale po přečtení tohoto článku to chápu. Tak že jsem rád, že jste znova plně funkční. Dík

Karle

karle40 49

8.2.2018 19:49

Ještě by bodlo, kdyby po každém otevření něčeho obsah neskákal několikrát nahoru/dolů.

Loqan

loqan 0

8.2.2018 20:27

můj účet byl ten, co nešel zachránit :D nevadí mi to… ale každopádně u nové registrace byste mohli rovnou dát info, jak má být poskládané heslo… ne že poprvé mi to řekne, že moje heslo musí mít nejméně 8 znaků a refreshne stránku a podruhé, že heslo musí mít jedno velké písmeno a jedno číslo a opět refreshne stránku…

Imaster

Petr Šťastný 20

8.2.2018 20:42

Taky jsem přišel o účet. No co už, přišel jsem o víc.

Wexter

Tomáš Očadlýgrafik 2

8.2.2018 21:12

loqan: Dobrý nápad! Děkujeme. Doplněno pro budoucí registrující se :)

Trent

trent 0

8.2.2018 21:45

To je super, že jste spustili další zvoneček. Takže jsou zde už dva. A není to málo, Antone Pavloviči?

Gerbil124

David Gottesman 2

8.2.2018 21:55

Pokud vám chybí aplikace tak si můžete “vytvořit něco velmi podobného” pomocí aplikace hermit. Mě to funguje výborně. :)

Mikihans

mikihans 81

8.2.2018 22:49

Asi těch ztracených účtů nebylo až tak málo. Můj mezi ně patřil taky. Divné je, že když jsem si ho zaregistroval znovu, už tam automaticky byla moje fotka.

Tom_pavlat

Cheaterboy 6

8.2.2018 23:05

Chci aby články šly hodnotit, hned bych dal palec.

Kulichoid

kulichoid 148

9.2.2018 0:29

Prosím, jak jde ten zvoneček odstranit? Opravdu mě ruší a překáží.

Skrisa

skrisa 0

9.2.2018 2:48

2David Gottesman: Moc diky, supr appka!

Radeg

radeg 40

9.2.2018 8:24

@redakce:
V Profil/Upozornění mohu povolit/zakázat čtyři události na které budu upozorněn:

1. Když uživatel okomentuje můj příspěvek

2. Když nepřihlášený uživatel okomentuje na můj příspěvek

3. Když si přihlášený uživatel zobrazil tvůj profil

4. Když si nepřihlášený uživatel zobrazí můj profil

Ad1.: Jak mohu komentovat něčí příspěvek? Tudíž upozornění ztrácí smysl.
Ad2.: Totéž jako 1, ale nepřihlášený uživatel. Tudíž upozornění ztrácí smysl.
Ad3.: Jak si mohu zobrazit něčí profil? Tudíž upozornění ztrácí smysl.
Ad4.: Totéž jako 3, ale pro nepřihlášený. Tudíž upozornění ztrácí smysl.

No, nicméně NEchci dostávat žádná upozornění a chci zvoneček vypnout úplně. Nejlépe zvonečky oba.
Děkuji.

Jo, a sjednoťte si popisy ve smyslu přihlášený/nepřihlášený (v bodech 1 a 2) a mů/tvůj (body 3 a 4).
S pozdravem.

Jinak díky za popis problémů, které provázely tento web a za vše co toto (ne)přineslo.

Mach4

Petr MišákAdministrátor 30

9.2.2018 15:56

Moc děkujeme, že většina z vás má pro aktuální situaci pochopení. Vážíme si toho a těšíme se až budeme moct představit všechny novinky, které jsou už v procesu příprav a testování.

karle40, trent, Cheaterboy, kulichoid, radeg:
Máte-li nějaký “návrh na vylepšení”, zde https://www.svetandroida.cz/navrhy-na-vylepseni/ je to správné a jediné místo kam jej zapsat, tak aby nezapadl a měl velkou šanci na realizaci. Díky

David Gottesman
Zajímavý myšlenka, díky za ni. Bohužel ale jen na webu, budete moct aktuálně využívat náš magazín naplno i se všemi vychytávkami.

mikihans
Pokud máte fotku nahranou v tzv. Gravataru, po zadání emailu se vám do systému automaticky doplní. V nastavení profilu si jí ale můžete kdykoliv změnit

radeg
Děláte si zbytečné vrásky. Jak bylo uvedeno v článku, notifikace naplno spouštíme až dnes https://www.svetandroida.cz/ucet/webnotifications/. Čili až dnes je seznam finální a obsahuje pouze možnosti.
Chci dostávat upozornění:
– Když někdo přidá komentář ke článku, který jsem komentoval
– Když někdo komentuje můj článek
Věřím, že vaše reakce byly myšleny pozitivně i přesto, že mohou na první pohled znít jako ironie a sarkasmus.

Sinco

sinco 2

11.2.2018 9:48

Tak můj účet ok. Snad se tím pořešil problém s přihlašovaním. Když jsem chtěl reagovat na članek. Je dobře že se to povedlo, jste parta šikovných lidí.

Trent

trent 0

12.2.2018 16:44

Milý Petře Mišáku, právě jsem odeslal návrh na zrušení nepotřebných zvonků, tak jsem zvědav, jestli ne západně pro změnu někde u vás.
Ale stejně se nemohu zbavit dojmu, že těch komentářů na toto téma bylo víc, než jen ten můj a proto by stálo za to, abyste se k tomu sám vyjádřil. Místo toho prázdné fráze a odkaz do jinam. Stejně, jako když jste se ptal před cca měsícem na návrhy na zlepšení. V komentářích jste je dostal, ale asi to nebylo dostatečně pochvalné, tak následoval odkaz na formulář. Chcete zpětnou vazbu a sám ji dáváte, jen když se to hodí, ale ve vašem případě ji spíš nedáváte a schováváte se nejprve za info mail a teď za “knihu přání a stížnosti”. PR vám prostě nejde.

Mach4

Petr MišákAdministrátor 30

12.2.2018 17:20

trent:
Díky, návrh na vylepšení je v éteru a je možné pro něj hlasovat.

Ke všemu kde jsem měl co říct, jsem se vyjádřil už výše. S tím schováváním mi možná trochu křivdíte, kdyby tomu tak opravdu bylo, nesnažím se s vámi zde komunikovat.

Jis20

jis20 1

9.3.2018 20:39

Můj účet také zmizel, a protože sem zase tak často nepřispívám, zjistil jsem to až dnes.

RSS (komentáře k článku)