Menu

Vyhněte se dopravním zácpám: City Traffic Praha

No Image-06

V prosinci jsme si představili aplikaci tudyNE, poskytující v reálném čase informace o dopravě v rámci celé České republiky. Dnes tu máme něco pro obyvatele hlavního města – program se jmenuje City Traffic Praha a jeho autorem je Jakub Klos, zakladatel společnosti IceWarp, kterou můžete znát díky produktu Merak Mail Server (dnes IceWarp Server).

Co tedy City Traffic umí? Hned na úvodní obrazovce se dostanete na seznam křižovatek, na kterých jsou veřejně přístupné kamery (v okamžiku testu, tj. 31. května v 7 hodin ráno, jich bylo dostupných 88). V náhledu okamžitě vidíte, jak vypadá dopravní situace v daném místě, přičemž po tapnutí můžete zhlédnout detailnější pohled s možností aktualizace snímku, uložení daného místa mezi oblíbené, nebo zobrazení pozice kamery na mapě.

Seznam dopravních kamer

Seznam dopravních kamer


Detailní pohled na Nuselský most

Detailní pohled na Nuselský most

Pod klávesou Menu se pak skrývá nabídka na obnovení všech snímků, vyhledání kamery (resp. křižovatky podle názvu jedné z ulic) a přepnutí ze seznamu do režimu tabulky, ve kterém se na jednu obrazovku vejde více snímků, nicméně může zde být problém s identifikací, o jakou kameru vlastně jde.

Seznam kamer v úspornějším tabulkovém pohledu

Seznam kamer v úspornějším tabulkovém pohledu

Druhá záložka Oblíbené čítá nabídku kamer, jež jste si označili hvězdičkou. To využijete především v případě, pokud jezdíte pravidelně jednu a tutéž trasu – například do/z práce – kdy na této záložce jedním pohledem zjistíte situaci na všech křižovatkách, kterými budete projíždět. Položky v tomto seznamu lze snadno – pouhým přetažením – seřadit dle libosti, takže si můžete kamery uložit třeba v tom pořadí, v jakém trasu obvykle jezdíte.

Abyste nemuseli kamery hledat, můžete si je přidat do Oblíbených

Abyste nemuseli kamery hledat, můžete si je přidat do Oblíbených

Poslední záložka Mapa přináší globální pohled na dopravní situaci v Praze. Pomocí barevných čar informuje o stupni zatížení hlavních tahů, jako jsou například ulice Ječná, Vinohradská, Barrandovský most a další. Vše je situováno do praktických map Google, které lze posouvat, přibližovat a oddalovat dle potřeby.

Přehled dopravní situace na mapě

Přehled dopravní situace na mapě

Volitelně můžete do těchto podkladů promítat všechny nebo jen oblíbené kamery a také aktuální uzavírky.

Volitelně si můžete zapnout ty vrstvy, které vás zajímají

Volitelně si můžete zapnout ty vrstvy, které vás zajímají

Po tapnutí na příslušnou ikonku v mapě se následně dozvíte podrobnosti k dané uzavírce, nebo se na místo můžete podívat okem kamery.

K uzavírkám jsou k dispozici i podrobnější informace

K uzavírkám jsou k dispozici i podrobnější informace

Podporováno je také nalezení a zobrazení aktuální pozice, což oceníte především v okamžiku, kdy chcete vědět, jak to s dopravou vypadá ve vašem okolí.

V nastavení lze určit délku intervalu načítání dopravních informací, zapínat a vypínat náhledy kamer v seznamu a zvolit, zda chcete obnovovat data při každém spuštění aplikace.

Možnosti nastavení aplikace

Možnosti nastavení aplikace

City Traffic Praha takřka zjevně čerpá informace z oficiálních webových stránek pražské dopravy. Ač si již nyní dokážeme představit, jak významně může tato aplikace usnadnit život motoristům, vidíme celou řadu dalších potenciálních vylepšení. Velmi by se například hodil výpis dopravních omezení a komplikací na zadané trase („z – do“), upozornění na stacionární radary (nejlépe za jízdy několik desítek metrů předem), možnost vyhledání parkoviště P+R (nejbližšího nebo na zadané trase), případně též údaje z meteočidel. Z výše zmíněného tudyNE by se hodila funkce upozornění na nově vzniklé události v zadaném perimetru (například aktuální nehody, změnu stupně dopravy atp.). V každém případě ale můžeme konstatovat, že City Traffic Praha může být dobrým pomocníkem, díky kterému získáte kdykoli a kdekoli aktuální informace o dopravě v hlavním městě. Pokud bude jeho vývoj pokračovat – třeba i načrtnutými směry – má tento program našlápnuto na funkci nepostradatelného pomocníka. Za ostravskou část redakce Světa Androida nám nezbývá než si přát, abychom se podobně užitečného programu dočkali i v ocelovém srdci republiky ;).

City Traffic Praha
Jakub Klos
Verze1.4.0 (30. 5. 2011)
Velikost115 kB
2.2+


Zdarma

Komentáře

jhe

31.5.2011 9:01

Zdravím, co nejdřív vyzkouším a porovnám s realitou. Například u aplikace mapy.cz se mi už několikrát stalo, že stupeň dopravy ukazoval 2 a já přitom stál v koloně (minimálně stupeň 4), takže tam je asi problém s aktualizací informací…

Jean

31.5.2011 9:04

Je tam zatím málo kamer pri širší využití. Spíš bych aplikaci uvítal jako integrovanou součást do nějaké navigace. Třeba sygic aura se jeví jako skvělý adept.

Jean

31.5.2011 9:12

Jhe. Dokážu si představit použití záběrů z kamer pro digitalizaci počtu vozidel ve vztahu k místu, datu a času a následné automatizované stanovování stupňů dopravní vytíženosti. V rámci navigace by šlo z tohoto vstupu obohatit algoritmus pro výpočet optimální trasy s ohledem na časové parametry. Pro představu .. v pondělí v osm je Evropská obvykle na čtyřce .. jed přes …

Karel Kilián Redaktor

31.5.2011 9:38

To: jhe
Super! Určitě budeme rádi, když se pak podělíte o praktické zkušenosti :)

George

31.5.2011 9:39

škoda že to je pro 2.1 :/
s xperii si budu muset počkat na update

Karel Kilián Redaktor

31.5.2011 9:39

To: Jean
To máte pravdu – jako součást navigace by to byla bomba :) IMHO o dost praktičtější než např. 3D modely budov… :)

Karel Kilián Redaktor

31.5.2011 9:40

To: Jean
Něco podobného už některé navigace mají – jmenovitě TomTom a jeho IQ Routes. Ale mám dojem, že to netahají z online DB, ale z nějakých obecných průměrů dlouhodobých dat.

Jean

31.5.2011 10:29

Karel. Souhlasím. Něco má i Sygic. Jde i to jak se sbírají data a jak jsou využita.

Pavel

31.5.2011 10:33

Jean.Laroux@seznam.cz

31.5.2011 11:34

Pavel. A proč by je neměla mít policie? Proč by neměla mít možnost měřit rychlost tam, kde se přeračuje nejvíc?

Honza

31.5.2011 15:19

@Jean.Laroux
Třeba proto, že rychlost se statisticky nejčastěji překračuje v místech kde je takové omezení rychlosti nemyslné.
Např.:50km/h ještě půl kilometru za posledním barákem v obci, ale před značkou konec obce.
90km/h na rovném, širokém a bezpečném úseku silnic prví třídy (někdy i víceproudových).
To jsou místa kde se rychlost překračuje nejčastěji. Měli by snad proto policisté zaměřit pozornost na ty nebezpečné řidiče, kteří jedou po čtyřproudové komunikaci za minimálního provozu 110km/h nebo by se měli věnovat číhání na daleko menší procento řidičů, kteří svým chváním skutečně bezpečnost dopravy ohrožují? myslím tím například měření kolem autobusových zastávek, škol či nepřehledných křižovatek, kde je vyšší rychlost skutečným ryzikem?

sati

1.6.2011 5:58

V navigacni aplikaci WAZE lze take jednoduse pridavat a zobrazovat dopravni situaci na celem uzemi nasi republiky. Rozhodne stoji za vyzkouseni. http://world.waze.com

seznam

1.6.2011 6:32

Zkuste free navigaci WAZE s dopravnimi informacem, ktere pridavaji uzivatele. Je v cestine. http://world.waze.com

enki

1.6.2011 15:58

Asi tak, už jsem myslel že jsem jediný kdo zná waze. Není to úplně supr navigace, ale jako dopravní info je to nedocenitelný.

Tazy

2.6.2011 11:09

Tak tak waze je supr apk mužu jen doporučit je i na marketu.

zaba

2.6.2011 14:08

haha..a ja tomu neverím..:D:D:D:Daj gps-ko klame..prečo by neklamal smartphone?

Karel Kilián Redaktor

3.6.2011 8:07

To: Jean
Tak samozřejmě existují i alternativy – poměrně dobrou zkušenost mám v tomto směru s Waze. Jen by to chtělo více uživatelů, protože v tom počtu, v jakém jsme například v Ostravě, se občas do neohlášené kolony samozřejmě jako řidič dostanu :(

Karel Kilián Redaktor

3.6.2011 8:08

To: Pavel
No, ona je tu ještě jedna věc: TomTom ta data předal pro jiné účely: totiž aby pomohl zlepšit problematická místa. Že to někdo pojal takovým řekněme českým způsobem a místo řešení problémů poslal policajty s radarem, to už je jiná věc. Ale TomTom v tom je do jisté míry nevinně.

postak

3.6.2011 15:18

takhle je to přece uplne k nicemu, na co mi je 500 obrazu kamer na ulicich. Chybi prece jeste software ktery by obraz na kamerach analyzoval a urcoval prujezdnost, tato data pak ladoval primo do navigace ktera temto datum prizpusobi kalkulaci trasy …. jinak je to pouze polovicate a nepouzitelne.

postak

3.6.2011 15:19

kdyby nejaky software umel prujezdnost silnic vypocitat primo z meniciho se obrazu tech kamer mohl by data v dnesni dobe poskytovat treba do navigace waze, nebo se nejak dohodnout s google ktery by data zaclenil do google navigace … pak by to melo nejaky smysl.

Hugo

4.6.2011 22:05

WAZE není navigace, ale parodie na navigaci a odnož fejsbůku… Jak to může dopadnout v momentě, kdy navigaci (kterou normálně dělají odborníci) může vytvářet každý jouda, kterému tatínek pořídil (na firmu, jak jinak) smartfouna?

RSS (komentáře k článku)