Menu

Do hry vstupuje Volkswagen, Android Auto bude ve většině modelů 2016

V automobilovém odvětví plyne čas podstatně pomaleji, než jsme my zvyklí. Zatímco výrobci smartphonů vydávají nové vlajkové lodě každý rok, u automobilek to zpravidla nebývá častěji než roky tři. To znamená, že když Google na své loňské konferenci Google I/O oznámil platformu Android Auto, první sériové vozidlo s Androidem na palubě bylo pravděpodobně ještě na papíře, v lepším případě na první testovací jízdě po okruhu výrobce.

Přední výrobci automobilů hodlají zeleného robůtka integrovat do svých automobilů co nejdříve. Například Volkswagen má již nyní vytvořený vlastní systém palubního počítače jménem MIB II. Ten samozřejmě zahrnuje všechny současné mobilní platformy, jako Android Auto, Mirror Link i Apple CarPlay. Displej počítače pak bude ve dvou základních velikostech – 6,5“ a 8“.

MIB II ale není obvyklé zábavní a navigační centrum. Jeho funkce Volkswagen rozdělí do tří hlavních odvětví: „Security & Service“, „Guide & Info“ a „App-connect“. Právě v posledním jmenovaném pak bude sídlit Android Auto a jeho konkurenti.

Volkswagen2016

V oficiálním prohlášení je automobilka konkrétnější, co se integrace systému týče. Systém se má dostat do valné většiny modelů 2016. Dobrou zprávou je, že některé z těchto modelů se mají začít prodávat ještě letos, dokonce se mluví o konci léta. Někteří z vás by si tak mohli vychutnat Android Auto již poměrně brzy.

Volkswagen však nabídne ve svých vozech přesně to samé, co ostatní výrobci. V tom je krása Android Auto – rovnost napříč zařízeními, jednotné ovládání, jednotný zážitek.

Zdroj: PR NewsWire.

Komentáře

kolemjdouci

kolemjdouci

2.8.2015 21:21

Co ze to presne nabidne? Jakoze v RCD/RNS bude MirrorLink? Bude tedy Android Auto pouze v multimedialnim systemu (RCD/RNS) nebo pujdou dal, propojenim i na palubni PC a dal?

Tezko hadam, zda je to zamer a nebo pouze prosta ignorace, ale oproti originalnimu clanku je dost nepresnosti. Prvne tedy se jedna o americky trh (zminka o roku 2016). Rec je o MIB II, ale napriklad generace MIB I je pro model Golf dostupna az od roku 2015 a protoze MIB II pocita i s hw rozdilnostmi (napr. proximity sensor aj.) tak nepujde pouze upgradem fw prejit z MIB I na MIB II.

Informace o MIB II a jednotkach je opet nepresna, MIB II je platforma pro kterou budou 4 zakladni jednotky, ale v zaklade na volbe “doplnkove vybavy” jen nektere budou umoznovat funkci zvanou jako Android Auto, ale vsechny jednotky pobezi na MIB II… atd.

DannyMacho

Daniel Macho 0

z aplikace
2.8.2015 21:26

Za nepřesnosti se jako autor článku omlouvám.
V automobilech se neumím tak dobře orientovat. Ale děkuji za upozornění. Rád si rozšířím obzory.

nepoviem

nepoviem

2.8.2015 21:34

ach jaj.
v automobilovom svete je aktualny modelovy rok vzdy +1.
Cize modely 2016 sa predavaju uz dnes.
Mirrorlink ponukal v novych modeloch (polo, fabia a dalsie) od minuleho roku, combo Car Play, Android Auto a Mirrorlink ponuka vo vacsine aut od aprila, kedy sa aktualizovali modelove rady infotainmentu – zakladna 5,8″ obrazovka sa nahradila v Composition Media (pre VW, pre Skoda a Seat to ma ine nazvy) na 6,5″, rovnako ako Discover media (s built in navi), velka navi Discover Pro ma 8″ displej.
Ja mam Golf s Composition Media, vyskusal som vsetky tri pripojenie. Mirrorlink je suverenne najviac narocny na telefon, GS6 sa doslova topi, Sygic vsak funguje plynulo, akurat ze sygic samotny…no Navigon to rozhodne nie je.Komplikovanu 300km trasu prejde bez problemov a potom tie 3km z Lednic do Valtic zblbol tak, ze tam chcel ist cez Mikulov.
Problem, ktory som nevyriesil je ako dostat hlasove pokyny cez Mirrorlink. Bluetooth je sparovany, aj je bez problemov mozne prijat hovor pocas fungovania mirrorlink spojenia, ale samotny zvuk cez mirrorlink z telefonu nejde, zo ziadnej appky.
No a treba mirrorlink 1.1 – cize GS5 a Gs6 a z tych lacnejsich len predrazene A- serie, par HTC modelov , LG G4 a celkom dost Sony modelov, akurat vraj Sony ma este vacsie potiaze ako GS6 a seka a Z3 vraj nevie sygic prenasat plynulo (neskusal som, ale pocul som z dvoch nezvislych zdrojov, jeden mal Z3 a druhy Z3c, obaja VW)
Car Play – vyzera najlepsie, funguje najhorsie. Apple Maps je tak zle, ze aj najzarytejsi fanboy Applu prizna aspon potichu, ze pouziva google maps. Fakticky jedina vyhoda Apple Maps je, ze mi ponukol adresu hotela na zaklade toho, ze ju vyspehoval v inboxe, kde som mal z booking.com o potvrdeni rezervacie. Mala vyhoda oproti Android Auto – nemusite pouzivat Apple Music, mozete si na telefone pustit hudbu napr. z Deezeru (spotify ma nativnu car play appku), a potom cez menu Now playing si mozete posuvat pesnicky (aj ovladanim na volante), cize v podstate cokolvek co pouziva API systemu viete prehravat cez car play a robit zakladne play/stop/forward/backwards akcie. Nevyhoda je, ze ked pustim hudbu cez car play tak to znie ako tranzistor, ta ista pesnicka v tom istom aute cez bluetooth hra vyrazne lepsie. Nuz, apple. (o tom, ze gs6 kope do kolien iphone pri prehravani hudby cez bluetooth v aute s trochu lepsim audiom pomlcim, ten soundalive ci co to maju korejci je asi prvy ekvalizer, ktory fakt stoji za to). Na kraji Breclavi, kde bol len 2G signal vsak apple maps potrebovalo vyrazne viac casu na natiahnutie mapy a trasy ako google maps (ani jedna namala mapy pred-cacheovane). Jednoducho – car play ako navigacia, nic moc. Ako prehravanie hudby – nic moc. Vyhody? Mozno Siri, ak to casto pouzivate. Uskutocnenie hovoru, poslanie smsky (po anglicky), kontrola pripomienok atd., funguje bezchybne (tu sa android auto moze ucit).
Suvereny vitaz infotainmentu je Android Auto, aj ked tiez to nie je ruzove. Neviem ci je to problem len s telefonmi pre SK operatorov, ale S5 v Orange a S6 v Telekome nemaju Android Auto kompatibilny, bolo treba stiahnut APK. (vyskusane aj na S4 i9505 beziaci cyanogen 12.1, a tam sa AA nechytil vobec).
Na S6 vsak APK chytilo spojenie, stiahlo par kb dat a ficime. prva nevyhoda – hudba. Jedina Play music. Cize mozete si lokalne ulozene mp3 prehravat, ale pre tych co maju napr. Deezer – dovidenia. Telefonovanie bez problemov, ale hlasove povelya v yhladavanie z nejakeho dovodu funguju vyrazne horsie ako priamo na telefone.
Google Now – karta z pocasim a info o trase ak je zadana v mapach.
Pre mna najpodstatnejsia funkcia spolu s prehravanim hudby je navigacia. A ta je oproti Car Play o milove kroky vpred. Material design fakt nemusim, ale tu v aute to vyzera vyborne. Musim sa priznat, ze osm nikdy predtym google maps nepouzil na navigovanie v aute a bol som prekvapeny, ze pokyny boli aj k tamy menej jasnym razcestiam, kde ine navigacie beru, ze sa jednoducho ide rovno. Hlasove pokynyu na jednotku. Ale co mi chybalo je minimalna moznost nastavit si take komfortne prvky ako zobrazenie maximalnej povolenej rychlosti, vystrahy pred ostrymi zakrutami, pred zeleznicnymi priecestiami (ma toto nikto iny ako sygic?), je to tak jednoduche, az tam dost zakladnych veci chyba.
A jedna z dolezitych vyhod – Android Auto ako jediny obraz na displeji auta vykresluje nativne. Mirrorlink aj Car Play robia scaling, co vidno na horsej kvalite ostrosti obrazu, AA ma nativne rozlisenie podla kazdeho displeja. A dalsia vyhoda – telefon je mozne pocas behu AA pouzivat (bluetooth hudbu si ale napr. z deezeru nepustite),
Nevyhoda – AA mapy maju vlastnu cache map – aspon tak to vyzera. Ten stary dobry trik, ze doma si zadam trasu, necham ho nacachovat a v aute idem, tu nefunguje. Resp. funguje, ale len priamo v appke Google Maps na telefone. V mapach cez AA si to natahuje cele znovu.
A tu sa dostavame ku kamenu urazu – bez dobreho pokrytia aspon 3G signalu ma clovek problem. V dedinke, kde sila signalu ponuka GPRS a sem-tam Edge je zadanie novej trasy utrpenie na 10 minut.
A teraz si do toho zaratajte situaciu v zahranici. Pokial sa uplne nezrusi roaming, je taketo navigovanie komplikovanejsie.
Vo VW stoji funkctionalita AppLink (zahrana AA, CP aj Mirrorlink) cca 170 EUR. Priplatok za malu navi je 700 EUR. Mala navi ponuka asi taku funkcitonalitu ako Sygic cez Mirrorlink – ako tak svizne, ale mierne retardovane, obmedzene funkcie. Avsak drahe updaty map, ale co je obrovska vyhoda – navigacne pokynuy na strerdovomm displeji palubneho pocitaca. Vidiet najblizsi pokyn medzi tachometrom a otackmoerom je vec, co mi chyba.
Treba sa ale zamysliet, ci sa ta investicia oplati. za 700 EUR si mozem doplatit Applink za 170 a stale mi zostane na flagship telefon. Telefon mam pri sebe stale, cize aj navigaciu. Nemam ale pohodlie ako v zabudovanej navi, nemam TMC (a mapy v android auto zatial nejak aktivne nepracuju s datami o problemoch na ceste, je sice pekne, ze mi nakresli, ze stojim na cervenom kusku cesty, ale to ze stojim v kolone uz asi tak polhodinu tusim, kedze som sa pohol max o 100 metrov. Ale ze by mi navi dala vediet a ponuka re-route, to nie.
Kombinacia sygicu cez mirrorlink a Android Auto je ako tak pouzitelna. Este sa tak zbavit tej povinnosti pripajat USB kabel. Stredova konzola auta vyzera ako zadna strana kancelarskeho PC.
Naprek vsetkemu je Android Auto jasny vitaz z tejto trojice.

Radon

Radon

2.8.2015 23:12

s každou generací má VW ty své “autorádia” o kousek dál. A generace nastupují cca po 4 létech. A ty “autorádia” má pro každý model auta rozdělená do 3 (různě drahých) řad. Takže teď přijde na trh Android Auto v nejdražší řadě, za 4 roky už bude ve střední a za 8 let se dočkají všichni :-). No v dobách kdy byl u autorádií největší hit zásobník na 10 cédéček a alfanumerický displej to dávalo smysl, ale připlácet si za Android Auto 25.000 Kč když totéž zvládne čínskej tablet za 5.000 Kč … to bude problém udat.

nepoviem

nepoviem

3.8.2015 6:27

Radon v Golfe Composition Media (minimalny stupen infotainmentu pre Android Auto) potrebujes k zakladnemu radiu priplatit 340 EUR (v Trendline a Comfortline, v Highline je seriovo), plus tych cca 180 EUR za applink konektivitu, cize cca 14500 CZK, plus – minus autobus.
Je to jedna z vybav, ktore ked auto budes predavat sa bude povazovat za samozrejmu ako klima alebo elektricke okna, a to composition media radio samotne je podla mna dost podstatny prvok vybavy, na ktorom netreba setrit, bez neho nema clovek v aute ani bluetooth.
Praveze to ma VW nacenene celkom OK, napr. nenuti to cloveka kupit za dalsich extra 700 EUR navigaciu.
Ked si nedoplatis za compo. media tak nemas ani USB slot, cinsky tablet mozes nabijat s CL zasuvky ale nespojis ho cez bluetooth s audiom, takze budes tahat aux in kabel, cize v novom aute za pol mega budes mat lacnu cinu na palubovke s pochybnym drziakom, dvoma kablami. Vynikajuco :D

Pavel

Pavel

z aplikace
3.8.2015 7:15

@nepoviem:
Začal jsem číst Tvůj nekonečně dlouhý příspěvek a skončil hned u první věty a mám dost.
Nový MR nabíhá vždy po létě (a tí m pádem po celozávodní dovolené). Čili letos od září se začnou prodávat MR 2016 a budou se oeodávat do srpna 2016. Tj., že ještě dnes, srpen 2015 se prodávají MR 2015.
Minimálně takhle to má Škodovka předpokládám, že takto to má celý VW koncern.

nepoviem

nepoviem

3.8.2015 9:27

no vidis, tak si si dal zalezat a nemas pravdu.
Letna odstavka prebieha vo VW prave teraz, a modelovy rok 2016 zacal od aprila, kedy zmenili ponuky motorov (vypadli EURO5), niektore prvky vybavy (vratane radii) a par dalsich drobnosti. S nabehom vyroby po odstavke sa nic nezmeni, auta, ktore sa objednali od cca polovice juna uz boli zaradene do vyroby po odstavke. Ja to viem preto, lebo som si auto objednaval na konci maja a hrozilo, ze ho vyrobia az v auguste po odstavke, ale vyrobili ho este pred.
V USA napr. Ford zacne predavat niektore modely ako modelovy rok 2017 uz od septembra tohto roku… kazda automobilka ma svoj system modelovych rokov.
Podstata v tomto clanku je v tom, ze android auto konektivitu u VW je mozne objednat u vsetkych aut, ktore su na platforme MQB resp. modely predstavene od minuleho roku na inych platformach (Polo, Touareg) od aprila tohto roku.

zipiik

zipiik

3.8.2015 9:52

Nepoviem: Co ma podvozkova platforma spolecneho s autoradiem?

Martin P.

Martin P.

3.8.2015 10:23

Android Auto bude ve většině modelů 2016 nebude…. ….bude jen v některých modelech v nejvyšším výbavovém stupni, jako možný příplatek.

Takže na Polo a Jettu zapomeňte…. …Golf v základu nebo střední výbavě také ne . Ve vyšší výbavě u Golfa možná k rádiu za 25000,-, již od 9900,- jako příplatek. …

Novou elektroniku v autech nižžší a nižší střední třídy fakt nečekejte, pokud jim to nenařídí EU vrámci bezpečnostních předpisů tak to tam nedaj.

nepoviem

nepoviem

3.8.2015 11:06

Preboha vy sa tu vsetci pripajate cez dial up a mate pristup na internet len v kniznici?
To je problem si pozriet konfiguratory alebo cenniky VW ked uz chcete mudrovat?
Kde stale beriete ze k radiu za 25000 a 9900 ako priplatok. Uz nacisto ste sa zbalznili a rozhodli ste sa vymyslat si vsetko z chorej hlavy?
V Pole bol App Connect (VW nazov pre kombo car play, mirrorlink a android auto) ako prvy! uz minuly rok, 2014. Polo bolo prvy model s novym infotainmentom. Priplatok za radio stoji 360 (v zakladnej vybave) resp 220 pre CL a HL vybavu plus 160 pre app connect.
http://volkswagen-carnet.com/int/en/start/car-models/polo.html#tab/open/app-connect

banda hlupakov co je leniva vyguglit nieco ale budu po diskusiach pisat hovadiny

nepoviem

nepoviem

3.8.2015 11:10

ziplik – spolocne ma to, ze auta na starej platforme neboli upgradovane na nove systemy, napr. stary Touran, ktore vyroba tento mesiac konci sa stale predaval len s RNS. Jedina vynimka je Tiguan, ten nove infotainmenty dostal, pretoze je to top 5 najpredavanejsie VW auto a napriek tomu ze generacne je stare, este sa bude vyrabat do buduceho roku.

Martin P.

Martin P.

3.8.2015 11:30

To nepoviem dnes v 11:06 app Connect není u taky není plnohodnotný systém Android Auto…

mates

mates

3.8.2015 13:43

SmartLink s Android auto mam ted v nove Octavii taky – bohuzel to nefunguje. Ad.1) aplikace Android Auto v google play neni dostupna pro nasi zemi. Ad.2) podpora telefonu je miziva. Funguji s tim snad jen 3 modely. No moje LG G2 nikoliv, napise mi to ze telefon neni podporovan a to mam Android 5.0.1 a aplikaci stazenou pres apkmirror. Stejne nic. Bych blil. Priplatek za neco co nefacha.

nepoviem

nepoviem

3.8.2015 14:08

Martin P. a co to je ked to nie je plnohodnotny android auto? neviem ci si troll alebo fakt tak zabrzdeny

Martin

Martin

3.8.2015 17:32

nepoviem – Aha, dik za info. Koncernova auta me zas tak moc neberou, takze tyhle detaily nesleduju. Z toho tveho linku se da neco vycist, ale chce to vybrat si zemi DE. Na automobilovy prumysl rychlost zavadeni AirPlay a Android Auto neni spatna, necekal jsem, ze to budou zavadet do aktualnich generaci jen na zaklade noveho MY. Ale podle tve recenze to zadna velka vyhra neni, pokud jsem odkazany treba v navigaci jen na Google Maps, tak to v zahranici nebo v oblasti bez poradnych dat neni zadna vyhra. Cekal bych obecne API pro aplikace tretich stran.

nepoviem

nepoviem

3.8.2015 19:06

ak budu dalsie appky z kategorie offline satnav, tak to bude zial takmer ucite len Mirrorlink na styl Sygic.
Ani Google ani Apple si nevezmu na svedomie potencialnu zalohu v pripade nehody, oni chcu len navigaciu, ktoru vedia kontrolovat. Z rozhovor s vyvojarmi, napr. ludia z Navigonu/Garminu mali nedavno na nemeckom webe rozhovor – vyplynulo, ze su v podstate ready uvolnit svoje aplikacie pre car play a android auto, ale Apple ani len nerokuje a Google vraj zatial vsetko odklada na “neskor”.
Skor si myslim, ze Google prida casom moznost offline map, nieco sa urcite chysta, vratane plnej integracie Waze.

RSS (komentáře k článku)