Menu

Vodafone vám po překročení FUP automaticky naúčtuje navýšení

Český mobilní trh prodělal v průběhu několika minulých let zcela zásadní proměnu. K zákazníkům se konečně dostaly neomezené tarify za rozumné ceny. Nyní je ale léto, což většinou znamená různé výhody pro zákazníky. Některé výhodné opravdu jsou, jiné bohužel ne.

Vodafone-logo

Nyní přišla společnost Vodafone s “modernizací portfolia služeb”. Modernizace bohužel ne vždy znamená zjednodušení či zlepšení služeb a v tomto případě je potřeba si dát opravdový pozor. Na konci léta, přesněji 13. září 2014, proběhne změna nastavení internetu. Doposud se zákazníkům mobilního internetu snížila po vyčerpání datového limitu (FUP) rychlost připojení na 20 kb/s. Nyní se tato pravidla změní.

Po vyčerpání datového limitu se zákazníkům nově data nezpomalí, ale automaticky se aktivuje služba “Data nad rámec balíčku“. To znamená, že se objem dat automaticky navýší o 50 až 250 MB, v závislosti na tarifu. Cena přitom bude 49 Kč. Tato služba půjde vypnout pomocí internetové samoobsluhy

„Nechceme nadále snižovat pozitivní zkušenost zákazníků drastickým zpomalením rychlosti. Je to podobné, jako kdybychom zákazníkům záměrně rušili kvalitu hovoru po vyčerpání minut v balíčku,“ říká Petr Dvořák.

Pokud tedy vlastníte mobilní připojení od společnosti Vodafone, tak si na tuto změnu dejte určitě pozor. Mohla by vás totiž velmi nepříjemně překvapit.

Na cenu služby “Data nad rámec balíčku” se můžete podívat na obrázku níže.

Vodafone FUP

Co říkáte na podobné změny v nastavení služeb? Jste zákazníky Vodafone?

Zdroj: Tisková zpráva.

Komentáře

Láďa

Láďa

z aplikace
20.7.2014 12:21

Pořídil jsem si v lednu neomezený tarif u virtuála Bohemia Telekom za 699 a mám i neomezený fup.Jsem nadmíru spokojen.

Pluto

z aplikace
20.7.2014 14:01

bzum : Thx for support ;-)

raddeekk

raddeekk

20.7.2014 14:52

Jak mi může nějaký poskytovatel bez objednání změnit to co mám na něco, co jsem si nic takového neobjednal? Ano službu si můžu vypnout, ale proč bych to měl dělat? Pokud si to vypne a v budoucnu jakkoliv upraví tarif, má to zpátky a platí opět za něco, co si neobjednal. Navíc proč by na to měl zákazník myslet,když on nic takového nechtěl…pokud někomu nevyhovovala rychlost po překročení FUP, sám si objednal balíček dat navíc, nebo změnil operátora.
Co mi je do toho, že chce Vodafone vydělávat? Buď se přizpůsobí situaci na trhu a bude v plusu, a nebo ať chcípne hlady. Nekupuji si věci, protože někdo si chce vydělat, ale protože je chci, nebo potřebuji.
Michal Lepicek, bazzkillah powerfullcz a jim podobní jsou úplně mimo. Pokud si nic neobjednám, tak to v mém nastavení nemá co dělat. To vám jako domů příjde něco co jste si neobjednali domů se složenkou a vy jdete automaticky posílat peníze jenom proto že si chce někdo vydělat? Jste blázni…

spot

spot

20.7.2014 15:59

2 radekkk: ale muzou je to doplnkova sluzba neco jako premium sms taky staci odeslat a platis ze..spis sem zvedavej jak toto bude fungovat u firemnich zakazniku/preprodavajicich firem pac mame uplne jine tarify..jinak pred mesicem sem nechtic kvuli video hovoru pres hangout prekrocil limit a pak 14dni chcipal na tom jejich 20kb netu a jak bych byl rad za aktivni tlacitko v samoobsluze pro moznost dokoupit data..to 50,- bych klidne obetoval…

PowerfulCZ

z aplikace
20.7.2014 16:18

O2 nebo T-Mobile to může určitě udělat taky. Na 100% je to někde v podmínkách/ ve smlouvě. Je to skoro všude, že poskytovatel může něco změnit bez udání důvodu nebo bez oznámení.

Efthoris

z aplikace
20.7.2014 22:17

Zrovna na mí narozeniny :)

raddeekk

raddeekk

20.7.2014 22:22

to powerfulcz: Asi si nerozumíme. Já neřeším obchodní podmínky, ale princip. To že si vědomě něco nezměním, nemá to v mém nastavení co dělat a pokud se to tam objeví, je to důvod jít jinam.
To spot: Ale to má teď zákazník možnost udělat. Překročíš FUP, máš možnost si dobrovolně dokoupit další data (ano, ty jako firemní zákazník to máš složitější, musíš všechno řešit přes odpovědnou osobu ve firmě).
Ano, tvrdím to protože pořád vidím rozdíl mezi daty a voláním. A jak už jsem několikrát říkal tak svévolná změna nastavení je už z principu špatně a to ani nemluvím o tom, že každá změna nastavení vrátí automaticky nastavení balíčku dat na “defaultní” nastavení. Každopádně tohle je dobrá zpráva pro ostatní operátory včetně virtuálů, protože jim teď Vodafone udělal obrovskou službu.
Spousta lidí půjde od Vodafonu pryč už s předstihem, případně jakmile jim skončí smlouva, protože co můžou vymyslet příště?

Roman

Roman

21.7.2014 6:37

Vážení zákaznící Vodafonu,
operátor k této změně určitě vydal nové všeobecné podmínky o čemž vás taky určitě informoval (emailem, SMS, dopisem při vyúčtování) a součásti tohoto sdělení je taky informace, že ke dni konce platnosti starých všeobecných podmínek máte možnost od stávající smlouvy zcela beztrestně (máte-li jakýkoliv závazek) odstoupit právě z důvodu změny všeobecných podmínek.
Neodstoupením od smlouvy souhlasíte s podmínkami novými zcela vědomě.

PowerfulCZ

z aplikace
21.7.2014 9:23

radekkk: No a já jen říkám, abyste si nedělali iluze, že to jiný operátor nemůže udělat a neudělá. (Nevím jestli to bylo na mě, ale firemní tarif nemám.)

Podle mě je to prostě úplně zbytečná celá konverzace. Automaticky to odmítáte, přitom je to krok dopředu. Podle mě to Vodafone udělal dobře. 50 Kč není zase tak moc a většině nám stejně stačí ten náš FUP limit a nastavit restrikci, aby ho telefon nepřekročil není těžké. Má to snad každý telefon s androidem 4.X.X. No a prostě když bude potřeba tak překročím limit a nebudu se muset jak debil nervit, že to jede jen 20kbps.

langi

langi

21.7.2014 13:43

powerfulCZ: krok vpřed? jsou to parchanti a sázejí na to že se nějakých 50 Kč na faktuře ztratí…tohle by mi O2čko udělalo jednou…vzhledem k tomu že platím měsíčně 300 Kč paušál, mám FUP 200 MB a 3/4 měsíce jedu na omezenejch datech (a nevadí mi to), tak bych jim určitě měsíčně sypal 50 Kč navíc k paušálu za blbejch 50 MB navíc.

Nevill

21.7.2014 14:15

V samoobsluze to zruším jak to jen půjde. Jinak Vodafone už taky nějak začíná příliš tlačit na pilu, jedna věc je že jeho potenciální zákazníci nemají příliš mnoho důvodů k tomu aby přešli k Vodafonu, ovšem nevím jestli si uvědomuje že stávající zákazníci nemají příliš mnoho důvodů zůstat, snad vyjma toho že mají uzavřenou smlouvu.

kluzo

kluzo

z aplikace
21.7.2014 15:11

Super sluzba. 50 za 50. To bych mesicne platil tak o 150 vice. Asi uz nechteji zakazniky. Jeste,ze je nemam a doufam,ze s podobnym vylepsenim neprijde TM.

Lukáš Pánek

Lukáš Pánek

23.7.2014 12:49

Docela ujde, ale lepší byla rychlost, protože se mi to ani nezměnilo u mě na vesnici 20 kb/s normální rychlost

Jirka

Jirka

18.8.2014 10:23

Zrovna jsem jim volal na zakaznickou linku. Protože už jednou nedodrželi co mi slíbili, tak jsem je na úvod hovoru informoval, že hovor je nahráván. Já to musím odsouhlasit, tak proč né oni. Operátorka mne informovala, že s nahráváním nesouhlasí a je oprávněna hovor položit. Požádal jsem o přepojení na nadřízeného. Prý to nesmí udělat.
Evidentně dělají vše pro to aby od nich odešlo co nejvíce zákazníků, já to jdu udělat dnes odpoledne.

Lukáš

Lukáš

21.9.2014 9:28

Stačí nemít k 13.9. kredit a službu následně vypnout.Při jaké koliv změně datového tarifu bude třeba službu vypnout.

RSS (komentáře k článku)