ordu escort escort kıbrıs izmit escort bodrum escort rize escort konya escort kırklareli escort van escort escort halkalı erzurum escort sivas escort samsun escort tokat escort

Unity nově podporuje technologii Vulkan v Androidu

unity-engine-podporuje-vulkan-api

Pokud byste tápali, co to je Unity, vězte, že jde o multiplatformní engine používaný k vývoji 3D her. Přestože nejčastěji ho najdete na počítačích, existuje spousta mobilních her, využívajících tohoto enginu (například Lara Croft: Relic Run, Monument Valley, Crossy Road a další). Včera ale Unity oznámilo Vulkan Render Preview, které konečně umožňuje vývojářům používat Vulkan API v jejich Androidích hrách.

Není Unity jako Unity a Vulkan jako Vulkan

Jelikož se jedná o multiplatformní engine, musí být připraven pro grafická rozhraní každé z nich. Například u nejnovějších grafických procesorů AMD musí Unity počítat s tzv. Mantle API. Na ostatních počítačích využíval engine až dosud rozhraní OpenGL ES, které jinak přímo konkuruje rozhraní Micrososft DirectX 12. Něco jiného je ale remake akční hry Doom. Ta běží na Vulkan API na všech podporovaných platformách.

Unity Engine Real-Time Tech Demo

Unity Engine Real-Time Tech Demo

Vulkan API (nepleťte si se stejnojmennou rasou ze StarTreku) je totiž lepší než OpenGL ES API, což jen potvrzuje většina nových 3D her na Androidu. Rozdíl je podle některých dostupných informací především v rychlosti vykreslování, kdy Vulkan API potřebuje o 35% kratší dobu na zpracování jednoho snímku oproti OpenGL ES 3.1, a to dokonce v případě, kdy obě API běžely na jediném procesorovém vlákně (single thread).

Vulkan demo running on ARM Mali GPU

Vulkan demo running on ARM Mali GPU

V tuto chvíli je Vulkan Render Preview do jisté míry experimentálním počinem a aktuálně se testuje na nejrůznějších modelech. Například na Samsung Galaxy S7, Nvidia Shield Tablet a Shield TV nebo Nexusy 6P a 5X. V náhledu nové verze enginu mohou vývojáři libovolně aktivovat rozhraní Vulkan, což již nyní může umožnit vznik prvních her na Unity pod tímto rozhraním. Unity tak dělá velký pokrok, protože vše již bude moci být připraveno, až se vývoj enginu v novém API definitivně zabydlí.

Zdroj: androidpolice.com

Daniel Macho
O Autorovi - Daniel Macho

Svéhlavý geek, který od dětství digitalizuje svět kolem a přivádí do něj nejnovější technologické prvky a výstřelky. Také zarytý Androiďák, v posledních letech organizátor GUG.cz… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

aplikaci Svět Androida

Proč (ne)vypnout aplikaci Svět Androida?

Články Petr Mišák Petr Mišák
6 min. uložit na později
image00

Vyvíjíme pro Android – úvod

Návody Tomáš Kypta Tomáš Kypta
10 min. uložit na později
image02

Vyvíjíme pro Android – tvoříme aktivity

Návody Tomáš Kypta Tomáš Kypta
9 min. uložit na později

Komentáře (1)