Menu

Test fotoaparátů: Canon EOS 5D Mark III vs. Samsung Galaxy Note 3

samsung-note-3-h1

O úspěšnosti Galaxy Note 3 není zcela jistě pochyb. Tento phablet i přes jeho relativně nižší cenu nabízí opravdu špičkový výkon. Často se tedy mluví o tom, že tento telefon má velmi dobrý poměr cena/výkon, ale v pozadí zůstává možná jeho nejsilnější stránka a tou je fotoaparát. 13 Mpx není sice v dnešní době žádný zázrak, ale jak dobře víme, počet megapixelů nemá s kvalitou fotoaparátu mnoho společného.  Fotoaparát v Note 3 navíc umí nahrávat i 4k videa, což je více než nabízí jeho dnešní konkurent v testu v podobě full-frame zrcadlovky Canon EOS 5D Mark III.

test2

5D Mark III disponuje snímačem s 22 Mpx a cena této zrcadlovky atakuje 80 000 Kč. K porovnání těchto dvou zařízení se rozhodl fotograf Alec Weinstein, který podrobil zařízení testu za stejných podmínek. Video, na kterém je celý test, je uděláno tak, aby si každý z vás nejdříve vybral, které video se mu líbí více a až poté je odkryto, čím byly jednotlivá videa natáčeny. Některé snímky nás opravdu překvapily. Nutno však dodat, že Canon EOS 5D Mark III by ve fotografiích asi vhodného konkurenta nenašel, co se týče telefonů. Podívejte se na video a dejte nám vědět, zda jste uhodli, která videa patří k jakému zařízení.

Zdroj: phonearena

Komentáře

Rasto Brunovsky

Rasto Brunovsky

2.5.2014 20:15

ak niekto napise “5D Mark III disponuje objektivem s 22 Mpx” iste rozumie kvalitam DSLR a o com pise :)))

Vlastimil91

Vlastimil91 0

2.5.2014 20:16

WOW NICE NOTE 3. Celkem jsem to uhodl ,ale ty dvě první video jsem myslel že je to naopak. Osobně vím jelikož Note 3 vlastním že videa umí pořizovat nádherné a je jen trochu škoda že 4K videa jsou omezena na 5min. Kdyby měl Note 3 ještě OIS tak by byl výsledek určitě ještě lepší :)

dunco

dunco

z aplikace
2.5.2014 20:23

To víte že jo,zrcadlovka za 80 000 Kč versus foťák v mobilu.Co si ještě ten Samsung nekoupí. Na toto může skočit doopravdy jen úplný magor. K čemu dalšímu se ještě tento výrobce sníží.

Jan Tipmann

Jan Tipmann 0

2.5.2014 20:29

Rasto Brunovsky – Přiznám se, že se o DSLR zas tak nezajímám, ale chyby jsem si všiml. Jedná se tedy o snímač s 22 Mpx. Díky za info

adsamcik

2.5.2014 21:04

Nevidím důvod proč by nemohl ten telefon natáčet v lepší kvalitě. DSLR fotoaparáty mají senzory zaměřené hlavně na fotografie a video je tam spíše jako takový bonus. Mark III zase předežene Note III v kvalitě fotografie. Jde tu pouze o to, že snímací senzor v Marku III není schopen 4K, to je hlavní rozdíl. Pokud snížíte obrázek na plochu, tak také najednou vypadá lépe, než ten, který byl vyfocen přesně v tom rozlišení.

mangekiu

z aplikace
2.5.2014 21:08

srovnejte fhd u obou a uvidíte ze zase lepší bude 5D Mark III.

Xender

Xender 0

z aplikace
2.5.2014 21:47

Pane Tipmann. Poprosil bych číslo na vašeho dealera. Jak můžete uvést takovýto článek? Je mi jedno jestli je to z vaší hlavy nebo ne. Normálního člověka by to ani nenapadlo zveřejnit. Co takhle porovnat Octavii RS a Porsche 911 RS3?
Myslete trochu při vybírání článku na překlad.

Wexter

Tomáš Očadlýgrafik 2

2.5.2014 21:51

Nižší rozlišení videa a menší hloubka ostrosti hraje v tomto video v neprospěch Canonu. Malý čip s velkým rozlišením vyhrává na čáře ostrosti celé scény. Ale všimněte si v tom parku toho vypáleného místa na chodníku od slunce. Dynamický rozsah Canonu je znát. Nehledě na to, že postprocesingu lze z Canonu vytáhnout ještě mnohem více a video je záměrně upraveno tak, aby se podobalo tomu z Note 3.

Tak i tak, Note 3 hodně dobrý!

Xender: A koho by nezajímal, že vývoj jde tak kupředu, že i normální člověk už dnes může mít v kapse takovou techniku? Pokud se nelíbí, není potřeba číst, jiní to ocení ;-)

Miloš

Miloš

2.5.2014 21:52

Ha, ha, to je teda sprostosť.

Jan Tipmann

Jan Tipmann 0

2.5.2014 22:08

Xender – vtipné…Netřeba nic dodávat, Tomáš Očadlý to přesně vystihl. ;)

Rasto Brunovsky

Rasto Brunovsky

2.5.2014 22:14

Tomas Ocadly – ostrost celej sceny je pre mna plochost obrazu, a teda nevyhoda, kreativita fotografie a aj videa je v regulovani snimania objektu v ramci hlbky ostrosti, a na odpichnutie objektu v DOF treba velky cip a dobre sklo … u mne jedine DSLR v porovnani s kompaktami, alebo smartfonmi … ale uznavam technologicky pokrok, mat v telefone hodnotny kompakt … ale porovnania s profi alebo sermiprofi zariadeniami je dla mna marketingovy tah

standa

standa

2.5.2014 22:28

Tohle tělo mám s 24-70 verze 2 od Canonu a dalšími objektivy. Nenechte se prosím vysmát. Už jen to, že berete nízkou hloubku ostrosti jako nevýhodu je vypovídající. Mimochodem, víte, že s předchůdcem mark II byl natočen film, několik dílů seriálu a části několika reklam? Ale klidně to tedy asi mohli natočit telefonem, o nic nejde.

erik

erik

z aplikace
2.5.2014 22:31

nemohol by ziaden telefón natocit lepsie video ako zrkadlovka uz len koli velkosti fotocipu,ktory vsetky telefony obmedzuje ;-) clanok a test uplne zbytocny :-)

michal

michal

2.5.2014 22:39

Šlo to poznat velice snadno, stačí se zaměřit hlavně na třepot, kdy Note 3 nemá stabilizaci a pak na ostrost. Sice Note 3 má obraz ostřejší, ale je na tom hodně vidět velikost čipu, kdy se spousta detailů ztrácí, prostě kde Canon vykreslí krásný obrázek, tam má Note 3 jen barevnou čmouhu, prostě něco za něco. Pokud si to video člověk pustí na FullHD TV a bude se na to dívat dejme tomu ze 3 metrů (taková klasika), tak by ve výsledku byl Canon hezčí, protože má mnohem více detailů a méně přepalů ;)

bzum

bzum

2.5.2014 22:56

Asi jako když dám vedle sebe neupravené fotky zrcadlovky a k tomu to přeostřený co leze z kompaktů, taky na první pohled bude plno lidí říkat, jak je ta zrcadlovka zbytečná a jak ten jeho kompakt pěkně ostře fotí, ale tak na ty obyčejný cvaky to stačí, ale zrcadlo je zrcadlo :-)

boanerges84

z aplikace
2.5.2014 23:30

Vy kreténi! Jestli Vám připadá skoro 20000 Kč za telefon málo, tak jste fakt úchylní! Mám ho a jsem za něj strašně rád, ale že by byl levný, to fakt pocit nemám. Asi je to tím, že neprcám bankéře…

knizmi

knizmi

3.5.2014 0:59

Jak už zmiňoval Tomáš Očadlý, ta videa nejsou špatná, ale:
1. Hloubka ostrosti – u telefonu ji nemůžete ovlivňovat, protože ten telefon neumí pracovat s clonou a kvůli pidičipu bude stejně ostré vše od 3 metrů po nekonečno.

2. Ve scénách s vysokým kotrastem se Note proti Canonu těžce nechytá. Pidičip nikdy nebude mít DR srovnatelný se zrcadlovkou.

3. Měli zkusit něco natočit v horších světelných podmínkách, třeba večer při rodinné oslavě, ale to by pak to video nemohlo vyznít tak senzačně, protože by bylo jasně vidět, o kolik je Note horší.

JaroB

JaroB

3.5.2014 2:18

Inak kto chce vidieť ako fotia skoro všetky TOP mobily súčastnosti tak tu je “slepý test” aby neboli ovplyvnený značkou a sympatiami…

http://www.mobile-review.com/articles/2014/blind-comparison2-result.shtml

LukaS

z aplikace
3.5.2014 7:41

Tak a teď všichni prodaj zrcadlovky a začnou kupovat samsung :D :D v sobotu ráno po opici dobrej vtip k snídani :)

bzum

bzum

z aplikace
3.5.2014 9:36

Jasně, hned jdu do toho, prodám zrcadlo a koupím pár Samsungů :-)

rokyshit

z aplikace
3.5.2014 10:27

Tak přece Note 3 je nejlepší foťák☺

Oskar Štejfa

z aplikace
3.5.2014 11:42

Note je fajn ale nevim kde jste vzali ze je za relativne nizsi cenu

Trent

trent -1

z aplikace
3.5.2014 11:49

Ona ta relativně nižší cena byla asi v porovnání s fotoaparátem. Nicméně, je to napsané, jako by note stal kolem 8 tisíc.

rokyshit

z aplikace
3.5.2014 13:30

Note už máte za relativně nižší cenu.Už je dražší jen S5.

ErgoProxy

ErgoProxy

z aplikace
3.5.2014 13:56

Autor bud neumi cesky, nebo by potreboval nejake leceni. Note 3 a relativne nizsi cena? Muze autor napsat, kolik zna drazsich pristroju?

ErgoProxy

ErgoProxy

z aplikace
3.5.2014 14:07

Mimochodem, tento clanek je krasnym dukazem toho, ze dneska na weby o mobilech pise kde jake strevo, ktere o technice nevi zhola nic a umi leda tak porovnavat cisla z katalogu, nebo zmerit jak rychle na tom jedou hry. Mobilni sfera bohuzel tento typ lidi pritahovala odjakziva… Autore, nechcete si o danych vecech nejdriv neco zjistit , nez tu povesite clanek jako od pubertaka ze zakladni skoly? Tohle fakt pusobi dojmem, ze vrcholem vasich technickych schopnosti je pocitani megahertzu… S takovymhle pristupem vazne nemate narok na to, rikat si odbornik, at uz na cokoliv a je velmi smutne, ze clanek takovychto “kvalit” je na jednom z nejctenejsich odbornych webu o mobilech v CR. Omlouvam se, ale uz toho bylo na mne moc… :-(

ErgoProxy

ErgoProxy

z aplikace
3.5.2014 14:18

Mohl bych pokracovat, nebot napriklad zde vychvalovana kvalita fotoaparatu na Note 3 je dlouho diskutovany problem, viz. napr. chybejici nocni rezim. Fotak pri jakychkoliv jinych nez absolutne idealnich podminkach nastavuje dlouhe expozicni casy, takze uz bezne osvetlene mistnosti je temer nemozne poridit ostrou fotku. Galaxy S4, S4mini, ale i stary S3 v tomto ohledu mely minimalne o tridu lepsi vysledky. Dale muzeme u Note3 mluvit o spornych kvalitach displeje, ktery ma nerovnomernou gamu, jas, desivou odezvu ve tmavych barvach na cernem pozadi (stejne jako S4, ale tam je to trochu lepsi). Mam Note3 od doby co se objevil na trhu a muzu rict, ze kdybych za nej platil plnou cenu, sel bych ho Samsungu omlatit o hlavu, za ty penize velmi mizerne odvedena prace, byt jinak slouzi skvele a nedaji se mu uprit mnohe kvality, ale tohle je u zarizeni za 18500 spatny vtip… Holt kvalita fotoaparatu se nepocita na megapixely a kvalita displeje take ne…

Jan Tipmann

Jan Tipmann 0

3.5.2014 14:35

knizmi – přesně tak, jsem stejného názoru. Bohužel někteří si myslí, že se tím snažíme postavit do stejné lainy obě zařízení, což opravdu nejde.

Pro ostatní: Jde o pouhé srovnání. U DSLR je navíc důležitá mimojiné úprava fotografií po vyfocení. Zde se však jedná o video, u kterého i tak v mnohém vítězí Canon, i když se to na první pohled nemusí takto jevit.

Cena – telefon se podle serveru heureka prodává od 12 000 Kč, což je o dost méně, než zmiňovaných 20k, což byla startovací cena. A vzhledem k výkonu, velikosti displeje, S-penu, zpracování, kvalitě displeje a foťáku si myslím, že cena je opravdu dobrá a to Samsung nemám zrovna v lásce. ;)

ErgoProxy – Jak jsem již možná zmínil, nejsem autorem testu. Porovnání technologií je dle mého zcela mimo a o to se ani nesnažím. Jde pouze o výsledek nebo spíše jeho první dojem. Nikdo tu však neříká, že Note 3 kvalitou na profesionální zrcadlovky stačil :)

Jsem však rád, že někteří tento test chápou a berou ho s nadhledem. Mimojiné přináší věcné poznatky k tématu, takže děkuji ;) knizmi, Tomáš Očadlý, michal, erik a další

dunco

dunco

z aplikace
3.5.2014 15:32

Jan Tipmann :jak to tady denně čtu, tak skoro každý redaktor Světa androidu zde píše jak Samsung nemá rád, ale každý den nám tady vnucujete každý nesmysl a prd o o téhle značce. Z toho mi jednoznačně vyplývá, že jste tedy za ty články dobře placení,jinak nechápu důvod tolika článků o Samsungu, když ho redaktoři nemají rádi (samozřejmě kromě p.Kiliána).

ErgoProxy

ErgoProxy

3.5.2014 15:33

No, myslite si, ze porovnavat ceny sedivych dovozu s cenou oficialni distribuce je objektivni? Neprekvapuje me, ze to bezne delaji neodborne weby typu Novinky/Idnes, ale od odborneho magazinu me to vazne prekvapuje… Mimochodem, na Heurece najdete i ostatni konkurenty patricne levneji, takze to tuto uvahu nikam dal neposouva.

Pluto

z aplikace
3.5.2014 22:57

No, nevím, kam by to vedlo, kdyby zdejší redaktoři byli i autoři. Autora jste viděli možná na fotce, přeložil strejda Google a pod svým jménem publikujete, aniž byste měli ponětí, co za hromádku jste stvořili. I naprostý amatér ví, jak to s foto v mobilu je a srovnání má předem jasného vítěze. Ale co, hlavně že se za to mozkové vakuum sype do pokladny bakšiš, zvlášť když se v titulku píše “Samsung”…

Pluto

z aplikace
3.5.2014 23:06

Víc než redakci odborně se zabývající Androidem a mobilními přístroji připomínáte tlupu středoškoláků, co pro školní časopis ‘překládají’ reklamy Samsungu. Šíříte dezinformace za cenu oblíbenosti (???).
Jste Svědci Jehovovi mezi techniky i novináři.

LukaS

z aplikace
4.5.2014 7:43

jen jim dejte,ať už jdou s tím samsungem do řiti….poslední dobou jde kvalita tohodle webu do kopru…To už je opravdu skoro jako na idnes apod….zavádějící blbosti který které jdou vždycky na ruku samsungu!!

zelená popelnice

zelená popelnice

z aplikace
4.5.2014 21:42

jediná nevýhoda u Note3 je že ostří strašně ale strašně dlouho…

Cikada

z aplikace
4.5.2014 22:21

Jo, hoši jen tak dál! :D Daří se Vám Svět Androida ničit neuvěřitelným způsobem. Je smutné, že zájem o mobilní svět, technologie, etc. nahradil prostý kalkul… Ale jo, pokračujte a brzo Vás překonají jiné weby, které si to alespoň zaslouží. ;)

Mimochodem, jde velice lehce poznat, které články píše pan Tipmann, a které pan Kilián (1. je absolutně neschopný, 2. je nejlepší redaktor tohoto webu).

Jen ještě jedna poznámka. Myslím si, že každý redaktor v mobilním světě , by měl mít povědomí o celé problematice obecně. Navíc by měl mít oblast, která ho baví a chce se jí více zabývat. U pana Tipmanna jsem ještě nečetl článek, který by byl dobře napsaný a působil dojmem, že autor ví, o čem píše (a že se psaní článku neúčastnil překladač od Googlu).

Pluto

z aplikace
4.5.2014 23:59

Cikada: +1, jsem rád, že jsou tu i jiní rozumní lidé, kteří se jdou pobavit na Bulvár Androida…

Jan Tipmann

Jan Tipmann 0

5.5.2014 0:33

dunco – Za články placeni od Samsungu nejsme, ale jak jistě dobře víte, Samsungu je plný mobilní svět, a tak není divu, že se o něm častěji psalo. Přiznávám však, že náš výběr článků občas vypadal zvláštně, avšak jistě jsme neopomíjely schválně články, které popisovaly chyby u jejich zařízení.

Cikada – Srovnávat mne s panem Kiliánem opravdu nejde, to uznávám a myslím, že není jen nejlepším redaktorem tohoto webu, ale jeden z nejlepších vůbec. U sebe přiznávám chybovost. Snažím se ji eliminovat, avšak neumím mávnout kouzelnou hůlkou a být najednou bezchybný. Stále se s některými věcmi v SA sžívám velmi těžko a pak se to někde projeví. Myslím, že v tomto případě to odneslo především špatné vybrání tématu. Bohužel se mi asi nepovedlo úplně dostatečně v článku vystihnout to, že tyto dvě odlišná zařízení se nedají srovnávat z mého pohledu. Na druhou stranu mne mrzí situace, která kolem toho vznikla. Snažil jsem se opravdu jen informovat o zajímavém videu a testu, nikoliv se snažit tyto stroje porovnávat, což nedělám já, ale autor testu.

Nechci vám brát váš názor a ani nijak se zde snažit přesvědčit vás, že o této problematice přehled mám. Pokusím se vás v dalších článcích přesvědčit o opaku. Nic víc dělat nemůžu. Ale za kritiku děkuji, snad mne to nakopne k lepším výkonům.

Tomas

Tomas

5.5.2014 10:52

Ta diskuse je 100x hodnotnejsi nez cely clanek, vyborne se bavim :D

DavesMan

DavesMan

5.5.2014 13:34

Proboha, co to je? Sám mám Note 3 i 5D Mark III s hóóódně drahými skly a srovnávat to by mě ani ve snu nenapadlo…
Výsledky srovnání jsou (možná) zajímavé, ale oba přístroje jsou úplně z jiného světa. Srovnat to s kompaktem, jasně, proč ne, to by bylo vzájemně zaměnitelné, ale srovnávat telefon s jednou z nejlepších DSLR na světě, to vážně postrádá smysl.

Pluto

z aplikace
5.5.2014 17:28

Jan Tipmann: Nepřekládejte, natož každou blbost. Tvořte. A pokud zjistíte, že na vlastní tvorbu nemáte, chybí Vám invence, schopnosti, cokoli, zamyslete se, jestli by nebylo lepší, než trápit čtenáře i sebe, se živit jinak.
Jinak si cením Vaší sebekritiky (v SA jev nevídaný). Ostatně chybami se člověk učí a nikdo není neomylný.
Dovolím si radu – berte zahraniční články jen jako inspiraci. Třeba si přeložte JEN nadpis a převezměte téma, nastudujte si fakta, technikálie a přidejte vlastní (fundovaný) názor. Pokud si o tématu něco (čím více, tím lépe) nastudujete, budou mít Vaše argumenty váhu.
Nekopírujte – nastudujte, zamyslete se a tvořte.
Hodně úspěchů ;-)

Cikada

z aplikace
6.5.2014 19:09

Pluto má pravdu.

Uvidíme, jak to nakonec dopadne. Hodně štěstí a inspirace.

Alex Skribuckij

7.7.2014 21:18

Mé resumé je takové, že bych rozhodně šel do Mark III. Porovnávat nějaké rozlišení nebo “úžasnou” ostrost je výborný marketingový tah na nýmandy, co fotografii a potažmo videu vůbec nerozumí a neznají ani základní pojmy. Ok, Note 3 má to a to, ale je tak přesně akorát tak vhodný k dělání fotek a videí typu báječná dovolená apod. Když se pozorně zadíváte na uvedená videa a neřešíte nějaké pixely sem a pixely tam, tak si na každém záběru můžete všimnout jaký má Mark III oproti Note 3 úžasně široký dymanický rozsah. A to nemluvím o tom, že Mark III mi umožňuje měnit skla a hlevně používat filtry – myslím ty skleněné, které žádný sofwarové udělátko nepřekoná. Kdo nevěří, tak naštivte například FB Československá fotografie, kde se filtry, práci s nimi a jejich vlivem na výsledný obraz často a obšírně zabývají.
Shrnuto a podtrženo, vítězem je pro mě Mark III. Sice se nevejde do kapsy, ale je ve všech ohledech lepší.

RSS (komentáře k článku)