Telefony OnePlus mají v navigaci Waze problémy s GPS

waze-oneplus

Majitelé telefonů OnePlus od začátku tohoto týdne stále častěji hlásí problémy s GPS při používání navigace Waze. S potížemi se potýkají uživatelé takřka po celém světě, a to bez ohledu na model smartphonu.

Na výpadky signálu GPS narážejí majitelé telefonů OnePlus 6, 5T, 5, 3T i 3. Dobře fungující GPS je přitom naprosto nezbytným prvkem nejen pro samotnou navigaci, ale i kvůli dalším funkcím, jako je zobrazování dopravních informací a upozorňování na problémy. Dá se říci, že bez signálu GPS je aplikace v podstatě nepoužitelná.

Problémy s GPS jsou v některých případech natolik zásadní, že části uživatelů nakonec nezbylo jiné řešení než používat jiný navigační software. Potíže přitom začínají obvykle již po zapnutí aplikace, která po krátké snaze o vyhledání satelitů nahlásí chybu, že není dostupný signál GPS.

Telefony OnePlus mají v navigaci Waze problémy s GPS Telefony OnePlus mají v navigaci Waze problémy s GPS

Paradoxní ovšem je, že v jiných aplikacích, jako jsou například Mapy Google či Runkeeper, k podobným potížím nedochází. Stejně tak na telefonech jiných výrobců (Apple, Samsung, Xiaomi, …) funguje Waze bez sebemenších problémů.

Mohlo by vás zajímat: Proč používání GPS tak radikálně „vysává“ baterii telefonu?

Problémy s GPS a jejich řešení

Nejčastěji hlásí potíže uživatelé, kteří aktualizovali Waze na verzi 4.42.0.5 na telefonech s operačním systém Android 8 Oreo. Přinejmenším jeden majitel telefonu OnePlus se starší verzí Androidu 7.1.1 potvrdil, že v jeho případě aplikace funguje bez problémů. Naopak uživatel, který zkusil nainstalovat starší verzi Waze, zjistil, že nefunguje také. Potíže se řeší i na oficiálních fórech podpory výrobce a aplikace Waze.

Jako dočasné řešení nepomáhá ani obvykle účinné vypnutí a zapnutí GPS či restart telefonu. Někteří uživatelé zkoušeli odstraňovat data aplikace, mazat vyrovnávací paměť i odinstalovat a znovu nainstalovat celé Waze. Bohužel po opětovném spuštění problémy s GPS přetrvávaly.

Někteří uživatelé potvrdili, že aplikace začala fungovat poté, co vymazali mezipaměť služby Google Play Services. Nejčastěji však prý situaci řeší následující postup:

  1. Přejděte do systémového nastavení.
  2. Pokračujte do sekce Baterie.
  3. Otevřete položku Optimalizace výdrže baterie.
  4. Klepněte na kontextovou nabídku v podobě tří teček v pravém horním rohu a zvolte Pokročilá optimalizace.
  5. Zapněte volbu Pokročilá optimalizace.

 

Toto řešení na sociální síti Twitter potvrdil i účet komunity Waze ve Francii.

Podívejte se na 5 tipů a triků pro navigaci Waze, které (možná) neznáte!

Kde je chyba a kdo ji odstraní?

Zásadní otázkou tedy je, zda se jedná o chybu na straně aplikace Waze, nebo nějaký problém, specifický pro telefony OnePlus s Oreem. S ohledem na dostupné informace to však vypadá, že pomyslný míček bude na straně čínského výrobce.

Zástupci společnosti OnePlus se k situaci vyslovili v tom duchu, že problém není na straně jejich telefonů – mimo jiné i proto, že další navigace na nich fungují. Na druhé straně v Googlu jsou si prý vědomi problémů, evidují hlášení jako chybu, nicméně neuvedli žádné podrobnosti, kdy a jak budou potíže vyřešeny.

Máte na svém telefonu také problémy s GPS při používání navigace Waze?

Zdroje: androidheadlines.com, phonearena.com, reddit.com, piunikaweb.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (8)