Sudoku Zenkai recenze: Poctivé sudoku na váš telefon

Sudoku Zenkai Android

Sudoku není asi třeba nikomu představovat. Na Google Play lze najít nespočet jeho různých provedení. Co je ale náročnější, je najít to dobré. Ty nejpopulárnější jsou totiž doslova prošpikované reklamou nebo jim chybí něco jiného jako třeba anotační systém nebo generátor úrovní. Sudoku Zenkai se nám z mnoha zkoušených verzí líbilo nejvíce. Zaujme i vás?

Sudoku kam se podíváš

Když zadáte do obchodu Google Play slovo „sudoku“, tak na vás vybafne obrovský výběr tuny bezplatných aplikací. Některé z nich hrají statisíce až milióny hráčů, přičemž aplikace samotné často od uživatelů nesou vysoká hodnocení. Trefit kvalitní sudoku na Google Play na první pokus je prakticky nemožné. Ty nejpopulárnější z nich jsou doslova zaplácané reklamou. V redakci jsme tedy postupně vyzkoušeli několik různých sudoku aplikací. Až na několikátý pokus jsme narazili na Sudoku Zenkai, které splňovalo všechny naše požadavky. Rozhodli jsme se o naše zkušenosti podělit.

Důležitým faktorem pro nás byla schopnost generovat vlastní úrovně. Se Sudoku Zenkai se tak nikdy nestane, že hru dokončíte a nebudete mít co hrát. Hra nabídne šest rozdílných úrovní náročnosti, přičemž prvních pět je bezplatně dostupných. Nejnáročnější šestá se odemkne pouze po zakoupení prémiového balíčku, který vás zbaví reklam, jenž jednorázově stojí cca 60 Kč. To ale nevadí, protože osobně preferujeme náročnosti 3-4 kvůli času. Obvykle hrajeme nárazově a za optimální jednohubku osobně považujeme délku hry kolem 10 minut. Nejvyšší úroveň nám přišla už příliš dlouhá. To však bude silně individuální dle vašich schopností a preferencí.

Rychlost řešení záleží i na využívání některých integrovaných pomocníků jako zvýraznění řádku a sloupce, nápovědy či funkce návratu do stavu před první chybou. V menu si můžete hru silně upravit a spoustu pomocníků vypnout, pokud o to máte zájem. Systém poznámek i vkládání čísel (či znaků) funguje dobře. Z hraní dostanete i podrobné statistiky. Jednak celkové – jako čas, procentuální úspěšnost řešení, počet využití nápověd, tak i hezky rozdělené pro jednotlivé náročnosti zvlášť. Hra dále obsahuje spoustu ačívmentů. Zde jsme se ale setkali s drobnou chybkou – hra je kompletně v češtině, ale ačívmenty zůstaly anglicky. Nejde o nic závažného, ale jedná se o takovou nehezkou kaňku.

Jak se hraje Sudoku Zenkai

Grafika je sice jednoduchá, ale působí sympaticky a nám se líbila. Pokud se vám osobně z obrázků nelíbí, tak hra nabízí přes desítku odlišných barevných témat. Určitě si vyberete takové, které vám bude sedět. Když už se zmiňujeme o grafické stránce, nemusíte luštit jen arabské číslice. Znovu je na výběr kupa jiných znaků od římských číslic po japonské znaky kandži. Horší je to se zvukovou stránkou – dodaná hudba nám opravdu nesedla. To ale nevadí, zvuk u mobilních her stejně většinou rychle vypneme. Tady kvůli tomu nemusíte ani do menu, protože zvuky a hudba jdou vypnout přímo z úvodní obrazovky.

Krom klasického hraní, Sudoku Zenkai obsahuje „denní výzvu“. To je dnes normální. Co je zde navíc – je multiplayer. Můžete tedy sudoku luštit společně s kamarádem. Na veřejném serveru jsme nikoho nezastihli, což je způsobeno malou hráčskou základnou. Spojit se ale přímo s konkrétní osobou nám fungovalo dobře a rychle. Odehráli jsme takto několik her a nenarazili jsme na žádný problém. Takový kooperativní multiplayer lze vyvolat i přímo z rozehrané úrovně. Dostali jste se do bodu, že si nevíte rady? Pozvěte si na pomoc přítele! Navíc v menu najdete zatím neaktivní položku „duel“, takže vývojáři viditelně pracují i na kompetitivním multiplayeru.

Koupit či nekoupit?

Sudoku Zenkai je dostupné hned na čtyřech platformách zároveň. Krom Androidu ho naleznete i na iOS, Microsoft Windows Store a Steam. Osobně jsme multiplayer vyzkoušeli i na telefonu Xiaomi Redmi 5 s PC se Steam verzí. Hra vypadá na obou zařízeních stejně a vše fungovalo normálně. Minimálně tyto dvě platformy jsou tedy mezi sebou kompatibilní.

Verze na Steamu je placená a stojí rovnou 2 Eura, ale zase je hra kompletně odemčená a bez reklam. Sudoku Zenkai na Androidu je v základu zdarma, ale několik drobností je uzamčeno prémiovým balíčkem. Androidová verze bez prémia též obsahuje reklamy. Naštěstí jsou použity relativně decentně. Krátká reklama se zobrazí po dokončení rozehrané úrovně. Žádná neustále blikající reklama, jako u některých jiných sudoku, zde není. Jinak v každé úrovni máte 3 nápovědy zdarma. Po jejich využití můžete dobrovolně shlédnout 15-30s video reklamu, po jejímž shlédnutí dostanete další 3 nápovědy. Ideální by bylo zcela bez reklam, ale vývojáři z něčeho žít musí a tento způsob integrace reklam neruší. Pokud se vám hra zalíbí, tak se lze prémiovým balíčkem reklam zcela zbavit.

Sudoku Zenkai – Mobile Trailer

Sudoku Zenkai - Mobile Trailer

Finální hodnocení Sudoku Zenkai

Po vyzkoušení několika různých sudoku aplikací, považujeme Sudoku Zenkai za velmi povedenou iteraci této známé hry. Reklamy jsou užity decentně a samotné hraní neznechutí. Úrovně díky integrovanému generátoru nikdy nedojdou, hra samotná vypadá na pohled příjemně a integrovaný multiplayer je třešinkou na dortu. Sudoku Zenkai není nijak revoluční, ale jde o poctivě provedenou aplikaci, která není zamořená přemírou reklam. Pokud máte rádi sudoku, tak vám Sudoku Zenkai můžeme vřele doporučit.

Klady Sudoku Zenkai pro Android

+ Generátor levelů
+ Hezká grafika