Menu

Sony: Nasadíme quadcore, až to bude mít smysl

Na akci Mobile World Congress 2012 bylo představeno několik přístrojů s čtyřjádrovými procesory. Nejvíce zařízení vsadilo na čip Nvidia Tegra 3, Huawei vyvinul vlastní čtyřjádrový procesor a ani Samsung nezůstal pozadu, když oznámil čtyřjádrový Exynos. Mezi velkými hráči však schází Sony. To narozdíl od ostatních výrobců necítí potřebu zběsilého nasazování čtyřjádrových monster do svých zařízení, což prozradil šéf marketingové oddělení Stephen Sneeden.

Podle jeho slov nejsou současné akumulátory dostatečně efektivní, aby rozumně uspokojily nejvýkonnější čtyřjádrové procesory. Stejně tak podotkl, že dnes jsou procesory se dvěma jádry dostatečně výkonné a quadcore procesory zatím nemají smysl. Ve druhém čtvrtletí firma Sony přejde na architekturu Cortrex A15, o které jsou přesvědčení, že je dostatečně výkonná. Nasazení čtyřjádrových modelů plánuje Sony až na rok 2013, kdy by se potenciál čtyřjádrových procesorů mohl rozumně využít.

Sony je tak nejspíše narozdíl od jiných společností přesvědčena, že jejich zákazníci nejsou hledači nejvyššího počtu jader, frekvencí a vůbec vysokých cifer u specifikací komponent, ale spíše uvítají vyšší výdrž telefonu a lepší zpracování.

Co si o tom myslíte? Má Sony pravdu? Jsou zatím čtyři jádra zbytečná?

zdroj: talkandroid.com

Komentáře

YAMATO

YAMATO

1.3.2012 23:42

Mají pravdu a proto budou po zásluze potrestáni.

Petr

Petr

1.3.2012 23:46

souhlasím, že quad nemá smysl z hlediska výkonu – dnešní dvoujádra maj výkonu na rozdávání, stačí se podívat třeba i na pc, kolik věcí využije víc jader. ale naopak imo mají právě smysl z hleidska spotřeby, kdy 4 lehce zatížená jádra budou míň náročná než jedno zcela zatížené dvoujádro. nebo ještě líp, kdy se podíváme na řešení tegry, kde standardně běží jedno méně výkonné jádro a další se zapínají dle aktuální potřeby.

gammer

gammer

1.3.2012 23:48

Maj pravdu ale kdoby se nechtel pochlubit 4 jadrem v mobilu … Pro mobil je zbytecnost mit 4 jadra v pc mam jen dvoujadro a taly to rozjede jakoukoliv hru ve fullHD

BigT

BigT

2.3.2012 0:05

Podle mě má Sony pravdu. Dokud nebudou lepší baterie, nedá se o současných smartphonech mluvit jako o mobilních zařízeních.
Musím reagovat na uživatele @Petra. Dokud se v praxi neukáže, že Tegra3 je úspornéjší jak jednojádra, nemá smysl polemizovat. Mě osobně Nvidia zatím nepřesvědčila. O úspornosti se vedly diskuse i u Tegry 2 a sami víme jak to dopadlo, je to ještě větší žrout jak výše taktované jednojádro…

Geary

Geary

2.3.2012 0:19

Podle mně si jen vytváří aliby, protože nebyli schopni s takovým telefonem přijít. Dělají stejnou chybu,jako minulý rok, proto nebudou vydělávat.Teď to smysl nemá a za rok ano? Co se tak změní? Nic, prostě jsou jen o rok po zadu.

Petr

Petr

2.3.2012 0:20

@BigT: samozřejmě, je to “neznámá” a v zátěžovejch situacích je spotřeba dvoujader podstatně vyšší než jedno, ale v běžnym provozu nevidim moc rozdíl. poslední rok a něco jsem měl galaxy s, teď mám galaxy nexus a rozdíl ve výdrži “přes den” je prakticky nulovej – ano nexus má větší baterku, ale zas podstatně vyšší display s vyšším rozlišením, což se imo tak akorát pokreje. naopak ale rozdíl v rychlosti, ač byla sgs sebelepší, je obrovskej (jistě, ICS taky udělá hodně, ale třeba rozdíl jestli se mi opera spouští 10s nebo 2s imo ICS neudělá)

BigT

BigT

2.3.2012 6:46

No rychlost systému a spouštění aplikací záleží hlavně na jeho optimalizaci…

dfajl

dfajl

2.3.2012 7:26

Má pravdu ten chlapec

Cryingfreeman

Milan Menšík 0

2.3.2012 8:05

Vzhladom k zmluve s Qualcommu ju nasadia az vtedy, ked s quad core pride on.

smartin

smartin

2.3.2012 8:14

Souhlas s Geary. Jasne ze ctyrjadra maji vyznam. Normalne na smartfounu takovy vykon nepotrebujete (psani SMS, volani, atd…), ale kdyz si pustim film, tak chci aby se to netrhalo, kdyz zapnu nejakou hru, tak chci peknou grafiku a plynuly beh. Me to prijde stejny, jako kdybych rek: ja nepotrebuju auto, me staci povoz (je levnejsi a taky me doveze kam potrebuju) a ostatni jsou idioti, ze si kupujou auta.

palacka

palacka

2.3.2012 8:51

Vsechno co jsi vypsal zvlada ale spousta dnesnich mobilu s 1.2 procesorem se 2 jadry. Souhlasim se sony. Sice jsem stale fanouskem samsungu, ale to co rekl ten reditel nebo kdo, ma hlavu a patu.

pRo_lama

pRo_lama

2.3.2012 9:03

Myslím, že to tu bolo niekde aj písané, že Snapdragon S4 (ako 2-jadro) je výkonnejší než Tegra S3 (4-jadro). Pokiaľ to je pravda aj v praxi, tak nemá zmysel, tam za každú cenu pchať 4-jadro.

Tom

Tom

2.3.2012 9:04

Ano. Čtyřjádra jsou teď nesmysl. Bude je kupovat malé procento či spíše promile lidí z těch, co si koupí Android, takže o nic nejde. K většímu rozšíření dojde až časem. Teď se budou rozšiřovat dvoujádra. Názory promile extrémistů chtějící drahý čtyřjádrový foun, aby byly IN, nejsou podstatné.

KejPi

KejPi

2.3.2012 9:19

Rozhodn me pravdu – cesta neni pres pridavani jader, ale spis pres optimalizaci systemu – viz. rychlost iFounu 4S na 2 jadrech vs. Galaxy S2.

Geary

Geary

2.3.2012 9:36

Kde ho samsung stále poráží. Jinak není pravda, že ho bude kupovat promile uživatelů.Vždyť to stejný bylo s dvoujádry a jednojádrový telefony se staly neprodejný. Kdo si bude za čtvrt roku kupovat dvoujádro, když vedle bude za stejnou cenu čtyřjádro.A může být klidně ten dvoujádrový rychlejší, zákazníci prostě šáhnou po čtyřjádru. Z pohledu firemní strategie Sony dělá stejnou chybu.Xperia arc stála na začátku stejně, jako sgs2 a dnes se prodává za 7 tisíc, aby to vůbec někdo koupil, sgs2 si stále drží cenu okolo 12500 a prodává se mnohem líp.

Uni

Uni

2.3.2012 9:59

Mají pravdu, ne nadarmo Google slibuje efektivní správu vícejádrových systému v A5.x, teď je to prostě problém. Tradičně, HW předbíhá OS.

Uni

Uni

2.3.2012 10:02

Tom: No problém je, že výrobci hi-end spojují s velkou uhlopříčkou, lidi jsou tím zblbnutí ((viz. “zklamání” při uvedení iPhone 4s, že to přý není hi-end, když to není pádlo…). Takže kdo bude chtít ty vlastnosti, které mu vyhovují a výrobce je spojí se čtyřjádrem, tak si prostě koupíš čtyřjádro, aniž bys ho chtěl nebo je OS vůbec využil.

Bishop

Bishop

2.3.2012 10:07

Popravde se Sony souhlasim.

xsarahdi

xsarahdi

2.3.2012 10:10

Tu je potvrdenie , že snapdraron S4 je aj s 2ma jadrami vykonnejší ako Tegra3 s 5timi.
http://www.mojandroid.sk/android-technologie/dvojjadrovy-qualcomm-snapdragon-s4-je-vykonnejsi-ako-nvidia-tegra-3
A cobsa týka výdrže tak tam by som bol tiež pesimista k tej Tegre.Oni si to iba tak predstavujú,že by sa malo o bežný chod starať to jedno malé jadro a potom sa postupne budú pripájať ďalšie.ALE…žiaden OS to momentálne nedokáže !
Presne ako pred rokom.Prišlo LG. S prvým 2jadrom a co mali s toho klienti?Zabugivanu reštartujúcu sa opachu.Kedy prišiel Android schopný pracovať s 2jadrami? 3/4 roka neskôr!!!
Tak isto bolo vo veľkom prezentované o koľko menej žerie Tegra2 oproti 1jadru.A REALITA???Jednojadrový ARC vydržal v pohode 2 dni ale Tegra2 ani náhodou.
Presne to bude aj touto Tegrou3. S4 je vyrábaná 28nm technológou a Tegra3 40nm!Už len tu bude nižšia spotreba a to nehovorím,že sa samozrejme S4 vie podtaktovať alebo pretaktovať podľa potreby a bude to efektívnejšie keďže s 2jadrami už vie ICS krásne pracovať.
Netvrdím,že s marketingového hľadiska to bude chýbať a možno viac ako si myslia ale podporujem ich zámer a myšlienky.už u predchádzajúcich Xperií bolo vidieť,že optimalizácia je viac ako počet jadier.
Mali by ísť tvrdo marketingovo po vyhodách S4 a porovnávať a porovnávať s 4jadrami aby zákazník videl,že nieje podstatný počet jadier na rýchly a kvalitný telefón.

Geary

Geary

2.3.2012 10:11

To je logický, vlajková loď je největší, výbavu superbu taky ve fábii nenajdeš, ale přesto pár kousků se špičkovou výbavou a úhlopříčkou 3,7 displejem tady je.

Uni

Uni

2.3.2012 10:26

Geary: To je nesmysl, klidně ti postavím PC, které bude o velikosti minitower a výkonu to bude mít jako bigtower.
Tak samozřejmě, asi nikdo nebude kupovat Fábii za cenu většího auta jen proto, že je tam nějaká fičurka.
Ale nevidím důvod, proč bych neměl chtít kompaktní zařízení s QWERTZ a možností přehrávat 1080p přes HDMI, že to dle výrobce chce jen ten, kdo chce zároveň pádlo. Uhozená “logika”. Takže 4jádra se budou prodávat tak jako tak, protože to bude přívěšek k…

Zeduaz

Zeduaz

2.3.2012 10:37

Bez quadcore nema zivot smysl :-D (joke)

Pixly

Pixly

2.3.2012 10:53

4jádra, 8jader, 12… co na tom sejde. Je to spíše o spotřebě versus výkonu, než o něčem jiném. Pokud by se hnali touto cestou, tak to nikomu nepomůže, skutečná cesta je optimalizace systému, nebo samotného jádra procesoru. Jsou lidi, kteří přetaktovávají procesor, aby jim šel “rychleji” Já ho zase podtaktovával, aby vydržel déle bez nabíječky. Proč by měl jít rychleji, když i tak vše zvládne? Takže ano – marketingově to bude chyba. Technicky ne.

Geary

Geary

2.3.2012 11:47

Uni: povíme si za rok, jak to dopadlo. Klidně se vsadím, že se prostě líp prodávat budou, takhle to funguje. A apple nedává vůbec na výběr z velikosti a prodává se dobře.

Tom

Tom

2.3.2012 11:49

Geary 9:36 – typický zaujatý.příspěvek. Nepiš lži a své představy o neprodejnosti a podobně…. To je jak za komunistů…

Tom

Tom

2.3.2012 11:51

Samsung má jméno… Tak se prodává bez ohledu na cokoli. Viz předražený krám Galaxy Ace ….

Jarda

Jarda

2.3.2012 11:57

Je to stejné, jako kdyby tiskový mluvčí říkal pravdu a šel proti společnosti…
Nejde o to, co si někdo s vývojářů myslí, jde o to aby firma vydělávala. Člověka který říká a veřejně takové věci by měli vyhodit. Jde totiž proti proudu.
Firma musí vydělávat a generovat zisk. Musí jít s dobou a hlavně, musí být na trhu konkurenceschopná. Proto musí nabídnout zákazníkům čtyřjádra. To, že jsou méně efektivní je věc druhá. Lidi dnes chtějí kupovat to co je “in”. Konkurence je velká a přežije jen ten nejsilnější… Tohle není rok 1998, kdy trh se skládal s Nokie a Ericssonu…
To je můj názor.

Patrick

Patrick

2.3.2012 12:12

Maji pravdu kluci od Sony a muj pristi kousek bude od nich…..K cemu mi je foun ktery vydrzi par hodin pouzivani…..

Alias75

Alias75

2.3.2012 12:40

Trochu z jiného soudku:
Cit:”Podle Kaspersky Lab je nejvíce ohrožen Android, a právě tento systém má lví podíl na všech mobilních hrozbách. Na jedné straně je nejoblíbenějším operačním systémem, na straně druhé je otevřený – tyto dva faktory z něj činí ideální platformu pro viry. Navíc, jak Kaspersky vysvětlil, ochrana proti takovým hrozbám bude vyžadovat další zdroje, a tedy i silnější smartphony, takže moderní čtyřjádra zjevně najdou využití i jinde než ve hrách.:

Celý článek zde – https://www.svetandroida.cz/kaspersky-predstavil-bezpecnostni-balik-pro-tablety-201202

Shark.jd

Jan Dolejšexternista 0

2.3.2012 12:44

Alias75
To je kapitola sama pro sebe. Pomalu to začíná směřovat k situaci na počítačích, kdy zdaleka největší bloatware jsou antivirové programy. Uživatel si nacpe PC několika rezidentními ochranamy, několika antiNĚCO a pak snad neexistuje vir, který by dokázal zatížit počítač víc než tyhle “nástroje”.

Misiak22

Misiak22

2.3.2012 12:46

640 KB by malo kazdemu stacit.

Geary

Geary

2.3.2012 12:53

Tom. No tvůj příspěvek je jak za komunistů, já to nemám, tak neni možný , že se to prodává co? Galaxy s2 je nejprodávanějším modelem samsungu vůbec, tak že se kroť ve výrazech a vůbec si nedovoluj říkat, že lžu ,když víš uplný houby.

Anchel

Anchel

2.3.2012 17:18

no já se přiznám, že jsem dosud neviděl jednoho člověka, který by měl Samsung Galaxy S II, natož tablet Galaxy či Note, ano viděl jsem u lidí Galaxy Nexus, i Galaxy Ace, případně starší chudinky…….rád bych viděl skutečné statistiky, papír snese totiž vše….Jinak Sony-Panasonic-Fujitsu věřím, že do dvou let zlikvidují bezduché ťamťungy…

Geary

Geary

2.3.2012 17:35

Já taky neviděl jednoho člověka na vlastní oči, co má iPhone a věřím, že se prodává dobře. Nexuse a galaxy tab mám, sgs2 jsem měl, ale nevěřím v konspirace, že všichni výrobci lžou, ale co jsem se bavil v obchodě, tak říkali, že jednoznačně nejprodávanější jsou sgs2,galaxy ace , nějaká levná symbianová nokia a sony ericsson neo a xperie mini.

adsamcik

adsamcik

2.3.2012 18:05

nejsou třeba quad core. Jediné využití jsou hry. Dual-core jsou ještě využitelná pro multi-media na full-HD (Třeba při připojení k televizi).

Tom

Tom

2.3.2012 20:08

Geary – lžeš ! V čem ? Že jednojádra se neprodávají. To jsoj fundované příspěvky hodné puberťáka a prolhance. Taky podle toho tvé příspěvky vypadají.

Geary

Geary

2.3.2012 20:45

Já ale píšu o mobilech v té nejvyšší třídě, který musely s cenou hluboko pod deset tisíc, protože za vysokou cenu se staly neprodejný, pokud to nechápeš ,tak se raději nevyjadřuj, jinak jsi tu za debila. Se svou úrovní patříš na iDnes, tady na tebe není nikdo zvědavý.

Tom

Tom

2.3.2012 22:27

Ano. Dobře jsi to napsal. Se svým kvokvo kvo kvo kvocientem jsi tu za debila. Něco jako obecní blázen ve středověku. To jsem nevěděl. Ještě že jsi mi vysvětlil, co jsi zač. Tak promiň, debilům nemá cenu oponovat.

Geary

Geary

2.3.2012 22:40

Ty jsi opravdu retard, co nechápe psaný text.

RSS (komentáře k článku)