Shazam použije rozšířenou realitu k poutavější reklamě

shazam-pouzije-rozsirenou-realitu-k-poutavejsi-reklame-ikona

Aplikaci Shazam jistě nemusíme našim čtenářům podrobněji představovat. V kostce jde tedy o program, který dokáže rozpoznat skladbu, zachycenou mikrofonem zařízení. Následně poskytne uživateli řadu souvisejících informací, jako je jméno interpreta, název písničky, album, oficiální videoklip či odkazy pro zakoupení. V pondělí autoři oznámili další novinku a současně s ní i nový směr, kterým se hodlají ubírat: Shazam použije rozšířenou realitu k poutavější reklamě. Díky tomu Shazam pozná nejen hudbu, ale také značky a produkty v reálném světě. Nejde o prosté rozpoznání výrobce, které Shazam nabízí od roku 2015, ale o zapojení uživatele a interaktivní zážitky.

Shazam použije rozšířenou realitu k poutavější reklamě Shazam použije rozšířenou realitu k poutavější reklamě

Alfou a omegou je zde samozřejmě marketing, propagace značek a podpora byznysu. Smyslem nové platformy tak je „přivedení marketingových materiálů k životu“ prostřednictvím speciálních „Shazam kódů“, které najdete například na obalech výrobků. Něco podobného přinesli již v roce 2012 autoři Guinnessovy kniha rekordů, kde uživatel po naskenování speciální ikony mohl na displeji svého telefonu sledovat videa, animace a další multimediální projekce, související s obsahem papírové knihy. Také Shazam po nasnímání kódu zobrazí na obrazovce například 3D animaci, vizualizaci produktu, mini hru, 360stupňové video či další zábavný obsah.

Kdy a jak Shazam použije rozšířenou realitu v praxi?

„Věděli jsme, že uvedením vizuálního rozpoznávání obrazu v roce 2015 spustili něco velkého,“ uvedl generální ředitel Shazamu Rich Riley. „S rychlým vzestupem rozšířené reality je to přirozený vývoj a Shazam hodlá být prvním subjektem na trhu, který v této oblasti využije ve větším měřítku rozšířenou realitu.“

Po naskenování kódu se zobrazí další obsah Po naskenování kódu se zobrazí další obsah

Shazam plánuje nastartovat svou novou platformu prostřednictvím spolupráce s firmou Beam Suntory, což je výrobce lihovin z Illinois. Marketingová ředitelka Michelle Cater je z nového partnerství se Shazamem nadšená a těší se na objevování nových způsobů, ve kterých firma využije platformu rozšířené reality pro zapojení svých zákazníků. První plánovaná kampaň se točí kolem brandovaného pexesa, které si budou moci zákazníci zahrát po naskenování kódu na výrobku. Kampaň začne v dubnu a obě společnosti věří, že nová forma pomůže odlišit Beam Suntory od dalších konkurentů.

Shazam použije rozšířenou realitu k poutavější reklamě v aplikacích pro Android a iOS.

shazam ar app

shazam ar app

Co říkáte na to, že Shazam použije rozšířenou realitu pro reklamní účely? Bude mít úspěch?

Zdroje: news.shazam.com, androidheadlines.com, vrscout.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (5)