Menu

Představen nový typ revolučních akumulátorů. Dočkáme se jich v našich zařízeních?

dualcarbonbattery02-png
Představen nový typ revolučních akumulátorů. Dočkáme se jich v našich zařízeních?
Ohodnoťte článek

Společnost Power Japan Plus představila nový typ akumulátorů, využívající pro anodu i katodu uhlíková vlákna vyráběná z přírodní bavlny. Tato poměrně mladá firma se podílela již na vývoji Toyoty Prius a má s problematikou akumulátorů poměrně velké zkušenosti. Ve vlastnictví společnosti je také továrna na výrobu článků typu 18650, které slouží jako základní stavební prvek Li-Ion akumulátorů. Výrobu autobaterií chtějí spustit již tento rok.

 

A jaké jsou vlastnosti tohoto akumulátoru? Skutečně revoluční! Akumulátor je plně recyklovatelný díky použitým materiálům, nabije se dvacetkrát rychleji než Li-Ion akumulátor, vydrží více než 3000 nabíjecích cyklů, udrží třikrát více energie než Li-Ion a především je zde vzhledem k absenci exotických materiálů a drahých kovů šance na velmi přijatelnou cenu. Co myslíte, dočkáme se „bavlněných“ akumulátorů kromě elektromobilů také ve smartphonech, nebo jste spíše skeptičtí?

dualcarbonbattery02-png

Zdroj: The Atlantic.

Komentáře

mimar48

mimar48

z aplikace
17.5.2014 10:03

No super, hrňte to na nás…

coozle

coozle

17.5.2014 10:04

Už jsem viděl několik článků a různých revolučních akumulátorech, superkondenzátorech a já nevím o čem ještě. Vždy ten nápad koupila nějaká společnost a výsledek nikde.

Alfator007

Alfator007

z aplikace
17.5.2014 10:05

jj, dočkáme, ale tak až v příštím století :-)

mangekiu

mangekiu

z aplikace
17.5.2014 10:27

Super uz se těším

Qels

Qels

z aplikace
17.5.2014 10:27

Dočkáme, ale za dlouho a určitě né levně.

xxxvodnikxxx

xxxvodnikxxx

17.5.2014 10:42

Myslim, že už jenom kvůli tomu, jak by tim přišlo spoustu firem o dost peněz (naskrz víc odvětvím) tak to jen tak v praxi nebude, ale možná je to škoda..

Ilfirin

Ilfirin

17.5.2014 10:46

Akumulátor je plně recyklovatelný díky použitým materiálům, nabije se dvacetkrát rychleji než Li-Ion akumulátor, vydrží více než 3000 nabíjecích cyklů, udrží třikrát více energie, než Li-Ion a především je zde vzhledem k absenci exotických materiálů a drahých kovů šance na velmi přijatelnou cenu.

Skeptičtí? Vůbec ne. A když se dají do kompostu, tak zelenina poroste třikrát rychleji, bude mít pětkrát více materiálu a bude mnohem více provádět fotosyntézu, takže bude mnohem lepší vzduch.
Nebo se ty akumulátory dají sníst a to vyléčí i rakovinu.

plejtvak

plejtvak

z aplikace
17.5.2014 11:07

Takovejch článků už tu bylo…

Eag

Eag

17.5.2014 11:30

Za ty léta co čtu články o novejch bateriích, je tedle ten, u kterýho by jsem věřil, že to má šanci na relativně brzký rozšíření, hlavně díky tomu že to není tak fantastický jako „dobíjeni za 30sec“, ale hlavně za tim stojí firma, která už něco fakt ven dostala a není to jen studie nějaký university. Otázka je jak rychle se výrobce přeorientuje z aut i na mobily.

Ivo Rundt

Ivo Rundt

z aplikace
17.5.2014 11:49

Už se těším na kulaté baterie v mobilech :-)

Pavel

Pavel

17.5.2014 11:54

Chybí podstatný detail, rozměr/kapacita je jaká?
Vhledem k tomu že autobaterie mají uplně jiné napětí, nemusí být technicky možné vyrobit pro telefony tyhle baterky, tak jako nejdou Li-onky vyrábět ve verzi tužkových baterek.

Mitoush

Mitoush

17.5.2014 11:56

si myslím, že když už to přijde do telefonů, tak se výrobci budou snažit zase udělat co nejtenčí telefon s výdrží jak současné telefony místo toho, aby nechali tloušťku okolo těch 9 mm a vydrželo to aspoň 3 dny v plné zátěži… ale třeba výrobci překvapí :-)

Sakul

Sakul

17.5.2014 12:25

RE: Pavel
Články Li-ion se běžně vyrábí v pouzdře schodném s AA články. Používám je ve foťáku místo klasických tužkovek (nezkoušejte pokud nevíte jak !!!)
A samozřejmě Li-ion baterie v autě se skládají z 3,6V článků takže to samé co je v telefonu.

Pavel

Pavel

17.5.2014 12:32

RE SAkul:
Tak mě pošlete nějaký název či adresu, v 1.5V nexistují, až od těch 3V – 3.5V(?) to jo, proto jsou taky v telefonech kde je 3.8V

Dominik

Dominik

z aplikace
17.5.2014 14:07

Sakul : lion v autě? :D si upadl z višně :D v autě jsou olovene 6 článků po 2v lion neumí dávat a udržovat takové proudy a o nabíjení ani nemluvím.

cajmen

cajmen

z aplikace
17.5.2014 14:36
Oskar Štejfa

Oskar Štejfa

z aplikace
17.5.2014 14:52

Hezke ale nedockame se, takovych tu uz bylo a porad nic…

Petr

Petr

z aplikace
17.5.2014 16:58

@dominik neplacej nesmysly a over si fakta.

Dominik

Dominik

z aplikace
18.5.2014 13:57

Nemyslel jsem elektromobily které jsou k ho*nu! výrobou baterií se ničí životní prostředí více než emisemi z aut… mám na mysli normální auta! tam najdete maximálně baterii gelovou.

bzum

bzum

18.5.2014 21:43

Dominiku, neokecávej to, mám opravdu rád takové lidi, kteří mají vždycky pravdu a když ji nemají, tak to vždycky okecají tak, že to vlastně mysleli jinak. To samé Pavel a jeho Li-on. Jinak doma běžně používám 18650 nabité na 4,2V a používá je i většina z vás v základním 3,7V. No že by snad konečně něco, aby telefon déle vydržel? Už aby to bylo, baterie snad nejvíc trápí každého.

Dominik

Dominik

z aplikace
19.5.2014 0:45

Neokecavam to. :) o el. autech vím víc než dost. jsem automechanik.

Sakul

Sakul

19.5.2014 2:14

RE: Pavel
Tak třeba zde: http://www.flajzar.cz/baterie-akumulatory/akumulator-li-ion-3-6v-kinetic.htm
Li-ion článek v klasickém AA pouzdře. Samozřejmě, že je 3,6V. Nikdy jsem ani netvrdil, že by byl na jiné napětí. Proto jsem dával do závorky ať to nikdo nezkouší, pokud neví co dělá.
RE: Dominik
Samozřejmě jsem měl na mysli elektromobily.

Saman

Saman

19.5.2014 7:54

Dominiku Dominiku > elektromobili jsou podle tebe naprd a nici zivotni prostredi viz nez auta se spalovakem/zazehem a lionky v nich nejsou? ja si vzpomel treba na Porsche ktere to ma v nabidce jako prvek pro snizeni vahy autam, narazil jsem na to kdyz jsem si tenkrat skladal to sve http://www.suncoastparts.com/product/LITHIUM.html?Category_Code=997TURBO a google by toho nasel zrejme mnohem vice :)

mimochodem s TeslouS i i3 se jezdi docela dobre :D ale to jako automechanik asi nemuzes vedet, ty auto se k tobe dostanou asi jen na obrazku :) dostal se k tobe jako automechanikovi vubec nejaky elektromobil? nenapada me duvod proc by mel? leda ze bys pracoval v nejakem servisu znacky co ty auta prodava

Dominik

Dominik

z aplikace
19.5.2014 11:53

samon : špatně si mě pochopil vím že jsou tam lion či lifepo atp. ano tvrdím protože výroba těchto článků je velmi náročná a obsahuje nebezpečné látky které zatezuji životní prostředí. Porsche tesla :D to nemá s třeba priusem nic společného. Snížení váhy? nedávno jsme na prezentaci měli elektro smarta a měl skoro dvě tuny. stejně jako prius. nejsem příznivcem el. aut. pořád všichni říkají jak je to ekologické přitom to není pravda jak jsem již psal výroba baterií + elektrárny. Ať jsou tepelné či atomové.

Saman

Saman

19.5.2014 20:31

Dominik > co post to perla :D „nedávno jsme na prezentaci měli elektro smarta a měl skoro dvě tuny.“ kdybys nepsal nesmysly, Smart Electro ma provozne 890kg ty skoro 2 tuno ;)

sis zase nasel na googlu specifikace abys tu mohl perlit o prezentacich a ani ses neobtezoval u vahy podivat na to, ze ji uvadi v librach co?, tam je pak 1962, jenze prave lbs

radek.milsky

radek.milsky

z aplikace
19.5.2014 21:19

prdlajs revoluce.. Davno uz jsou vymysleny typy baterii ktere by krmily auta, mobily, hracky a vsechno kolem nas tak ze by se nam z toho vykonu tocila hlava. Ale na ukor ceho by takove baterie slouzily ? To zadna vlada ani ropni magnati ani ekonomicti giganti jen tak nedovoli.. To by panecku najednou byly ztraty :-( takze pekne vybijet a nabijet a kupovat novy a novy a novy…

Dominik

Dominik

z aplikace
19.5.2014 23:07

saman: nic jsem nehledal ten smart co nám ukazovali měl něco málo pod dvě tuny ten chlap to sám říkal a když jsme ho zvedali na zdvizi měla co dělat.

xerox

xerox

22.5.2014 11:21

Asi ste si zle precitali tu specifikaciu baterky. Nema 3x vacsiu kapacitu nez klasicka li-ion bateria iba sa rychlejsie nabija a je lacnejsia.

RSS (komentáře k článku)