Menu

Ptáme se našich čtenářů: komentáře jen pro registrované, ano či ne?

Portál Svět Androida na trhu působí již několik let a za krátkou dobu se stal největším portálem, který vás denně informuje o všech novinkách a zajímavostech souvisejících s mobilními technologiemi a Androidem. S přibývajícím počtem návštěvníků ovšem narůstá i počet diskutujících, kteří často překračují pravidla, a z původně nevinné diskuze se často vyklube doslova internetová válka. Nebudeme si nic nalhávat – tomuto neduhu velmi napomáhá fakt, že jsou jednotliví uživatelé schováni “za internetem” a mohou si dovolit téměř cokoliv. A to je problém, který poslední dobou trápí nejen nás, ale samozřejmě i naše čtenáře, kteří chtějí diskutovat lidsky a k tématu.

Otázkou tedy je:

Jak vnímáte komentáře pod články – pomáhají, nebo spíše škodí?

Vašeho názorů si vážíme, ale…

S našimi čtenáři se snažíme komunikovat a vyznáváme názor, že každý uživatel má právo se vyjádřit. Již několikrát jste se mohli přesvědčit, že k mazání komentářů saháme až v krajním případě, kdy diskutující hrubě porušují veškerá pravidla slušného vystupování a komentování. V poslední době není výjimkou, že uživatelé u článku, který se věnuje výhradně Androidu, začínají řešit své osobní problémy, urážejí se a jsou hodně vzdálení původnímu tématu. To samozřejmě škodí především těm “slušným” čtenářům, kterých si vážíme nejvíce. Jak tedy zpříjemnit diskuzi těm “hodným”, ale zároveň eliminovat ty “zlé”, kteří se do diskuzí zapojují pouze za účelem rozpoutat hádky?

Každá mince má dvě strany

Nejsme tady od toho, abychom vám oznámili, že zavádíme komentáře jen pro registrované, a jsme si moc dobře vědomi, že všechna řešení mají svá pro a proti. Ani my v redakci nejsme dokonalí a vážíme si toho, když nás k našemu článku doplníte nebo upozorníte na nepřesnost. Stejně tak je pro nás hnacím motorem vaše uznání, které nám říká, že si naší práce vážíte a že má smysl pokračovat. Ostatně i vy sami v komentářích pod články mnohdy najdete užitečné informace, které pomohou, pobaví nebo zpříjemní celý den. Na druhou stranu se najdou i tací, kteří zneužívají komentáře pro své intelektuální, popřípadě emoční války sami se sebou nebo se svým okolím.

Je tady ještě třetí strana, která říká zakázat je úplně. Narazili jsme na velmi zajímavý článek, který trefným způsobem vysvětluje, proč je dobré komentáře zakázat úplně a v čem webům škodí.

Jak byste to řešili vy?

Jsme přesvědčeni, že pro naše pravidelné čtenáře není žádný problém vytvořit si účet a spousta z nich jich tak již učinila. Není to nic složitého obzvláště od té doby, co se dá velice rychle přihlásit skrze některou ze sociálních sítí. Než tedy přistoupíme k tomuto zásadnímu rozhodnutí, zdali nechat komentáře všem, nebo jen pro ty registrované, ptáme se vás, našich čtenářů – uvítali byste zavedení registrovaných komentářů? Budeme rádi, pokud se s námi podělíte o názor v jednoduchém formuláři níže. Třeba zrovna vy nám pomůžete vykročit tím správným směrem.

O svůj názor se můžete podělit i v komentářích.

Jako perličku na závěr ještě můžeme zmínit příběh jedné novinářky, která se nechala zaměstnat jako internetový troll. Po tom, co ji firma zaměstnala, se s nimi začala soudit.

Komentáře

fg

fg

16.6.2015 12:16

registrace beznym spusobem (zpetne overeni pres mail) + moznost personalizovaneho blacklistu. oni ti trollove kdyz nedostanou svoji potravu (jejich prispevky neuvidim a nebudu reagovat na ne), tak je to nebude bavit.

+ pridavna fx, kdyz si vice (treba +30) lidi prida do blacklistu stejnou osobu, tak podle te zhody asi bude zrejme, ze jeho prispevky nemaji zadnou pridanou hodnotu ani pro jine uzivatele => nezobrazovat. postizenemu trollovi jeho prispevky samozrejme ukazat/zobrazovat :)

lubosvar

z aplikace
16.6.2015 23:47

Já myslím že je to úplně jedno jestli je registrace taková či onaká. Podívejte se na novinky tam se musí člověk registrovat a až vám pošlou na vaší adresu kód či jak to bylo tak můžete dávat komentáře.Když na to koukám tak stejně 90 % těch komentářů je od nějakých ubohých lidí co vše jen pomluví a pořád se jim něco nezdá to samý je i zde.Já sem koukám a čtu příspěvky rád a vůbec neřeším jestli už to někde psali o pár hodin dřív.

pds

17.6.2015 12:46

Ja som za registrované komentáre. Tiež mi príde ako dobrý nápad to že po dosiahnutí velkého počtu – tento koment zbaliť a nezobrazovať. Také niečo som už videl na iných stránkach. Zrušiť komenty určite nie. človek sa v nich dozvie zaujímavejšie veci ako napr v článku (občas) skúsenisti iných na danú tému a tak… Asi by bolo dobré dať možnosť upraviť alebo uplne zmazať vlastný koment…

RSS (komentáře k článku)