TOPlist

Prosinec 2012: Jelly Bean přes 10 %, Gingerbread konečně pod 50 %

No Image-02

Z nadpisu jste asi správně rozluštili, že tato zprávička bude o statistice zastoupení jednotlivých verzí Androidu, kterou pravidelně vždy počátkem měsíce prezentuje Google na stránkách pro vývojáře. Tentokrát se jedná o data sesbíraná ve dvou týdnech od 21. prosince do 3. ledna.

Co můžeme konstatovat úvodem? Ježíšek, Santa Claus, Děda Mráz a další obdarovatelé byli očividně hodně štědří, což se projevilo i v číslech zastoupení nejnovějších verzí Androidu 4.1 a 4.2 Jelly Bean – dohromady se dvě poslední verze přehouply přes 10% podíl. Na začátku prosince přitom měly oba Jelly Beany pouze 6,7 %, což znamená měsíční nárůst o více než 50 %. Jistě se na tom podepsaly také aktualizace na Android 4.1 masově zastoupených telefonů Samsung Galaxy S III, HTC One X a One S a Motorola RAZR. V případě Androidu 4.2 jde zatím pouze o zařízení Nexus a alternativní ROMky, které dohromady dávají 1,2 %.

Vyrostl také Android 4.0 Ice Cream Sandwich – z 27,5 % na 29,1 %, za což mohou z části aktualizace stávajících, ale také prodeje nových telefonů, neboť mnohá zařízení ještě nedostala aktualizaci na Jelly Bean.

Prosinec byl zásadním zlomem pro zastarávající (nicméně stále dobrý) Android 2.3 Gingerbread, který konečně ztratil nadpoloviční podíl, když z 50,8 % spadl na 47,6 %. Ze druhé generace Androidu zůstává významným už pouze podíl Androidu 2.2 Froyo s 9 %, všechny ostatní verze mají méně než 5% zastoupení.

Podíly jednotlivých verzí OS Android v prosinci 2012 Podíly jednotlivých verzí OS Android v prosinci 2012

Verze Androidu Jméno Podíl
1.6 Donut 0,2 %
2.1 Eclair 2,4 %
2.2 Froyo 9,0 %
2.3 Gingerbread 47,6 %
3.x Honeycomb 1,5 %
4.0 Ice Cream Sandwich 29,1 %
4.1 Jelly Bean 9,0 %
4.2 Jelly Bean 1,2 %
Historický průběh zastoupení jednotlivých verzí Androidu Historický průběh zastoupení jednotlivých verzí Androidu

Zdroje: Android Developers a Android Central.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (5)