Obchod Play se opět výrazně promění. Jaké změny nás čekají?

Google Play – náhleďák

Podobně, jako se mění vizuál celého Googlu, mění se i design aplikací mobilního ekosystému. Spousta aplikací již grafickou proměnou prošla. Některé větší, jiné menší. Nyní je řada na hlavním zdroji Androidích aplikací. Obchod Play bude totiž brzy kompletně reorganizován.

Proměny Obchodu Play nejsou ničím neobvyklým. S každým novým designovým směrem Androida se aplikace vzhledově přizpůsobuje. A takových změn jsme za éru Androida zažili již mnoho.

Jak šel čas

Nový Obchod Play přinese nové ovládání

Tentokrát se bude reorganizace týkat spíše rozhraní navigace, než designu jako takového. Hlavním prvkem zůstává Material Design, který si stále drží obdiv mnoha uživatelů. Jak můžete vidět na obrázcích níže, Obchod Play bude rozdělen do dvou hlavních sekcí. Jedna bude pro aplikace a hry, druhá pak pro ostatní zábavu, jako knihy, filmy a hudbu. Konečný vzhled tak vytvoří čistší a přehlednější úvodní stránku. Někdo by mohl namítnout, že takhle ztrácí to, co dosud měl, tedy vše na jednom místě, a že bude muset udělat jedno tapnutí navíc. Nebo, že slider s obrázky v horní části pod vyhledávací lištou zabírají zbytečné místo, které by mohlo být zaplněné rozumným obsahem. My si ale myslíme, že po stránce ergonomie i vzhledu samotného je to krok správným směrem. Vkus ale může mít každý jiný.

Obchod Play v novém kabátku

Google UI inženýr Kirill Grouchnikov tento obrázek sdílel na Google+. Bez jakýchkoli dalších informací, jen s tím, že to přijde brzy. Nevíme tedy, kdy přesně tato aktualizace dorazí. Víme jen to, že to není ta, která vás pravděpodobně čeká v nejbližších hodinám, či dnech. Ta totiž bude jen velmi minoritní a možná ji ani nepostřehnete. Jedinou změnu, kterou přináší, je změna loga Google Play ve vyhledávací liště.

Zdroj: Kirill Grouchnikov, PhoneArena

Daniel Macho
O Autorovi - Daniel Macho

více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (6)