Menu

5 typů aplikací, které byste měli hned teď odinstalovat ze svého telefonu

5-typu-aplikaci–ktere-byste-meli-hned-ted-odinstalovat-ze-sveho-telefonu-ikona

Dnešní chytré telefony už dávno neslouží jen k telefonování a posílání krátkých textových zpráv. Umí toho mnohem více jak díky hardwarové výbavě, tak i díky softwaru a aplikacím. Jenže kromě užitečných programů si do telefonu můžete nainstalovat i takové, které víceméně jen ukusují interní paměť a ovlivňují výkon a výdrž baterie. V tomto článku vám představíme pět typů aplikací, které byste bez váhání měli odinstalovat ze svého telefonu.

Mezi indikátory, podle kterých poznáte, že máte v telefonu nainstalovanou jednu nebo více “nevhodných” aplikací, patří zhoršená odezva, snížení výkonu a zkrácení výdrže na jedno nabití. Samozřejmě se může jednat i o hardwarovou závadu, nebo může být příčinou stárnoucí akumulátor. Ale abyste to potvrdili, či naopak vyvrátili, je vhodné začít u softwaru – tedy v první řadě zvážit odstranění nepotřebných aplikací, zejména těch, které již nepoužíváte.

1. “Spořiče” baterie

V Obchodě Play najdete nespočet aplikací, které více či méně důvěryhodně slibují prodloužení výdrže telefonu na jedno nabití. Mají však jedno společné: zpravidla nefungují, ba často situaci i zhoršují. Zpravidla jde totiž o další aplikaci, která poběží na pozadí systému. Už tímto faktem se logicky bude podílet na spotřebě baterie. Snížení spotřeby elektrické energie lze v podstatě dosáhnout jedině v případě, kdy taková aplikace bude mít úplnou kontrolu nad systémem. A tu je možné získat jedině na rootnutých zařízeních.

Víte, že spořiče baterií zpravidla nefungují?

Pokud tedy nějaká aplikace slibuje, že dokáže prodloužit výdrž na jedno nabití, ale současně nepotřebuje práva roota, s největší pravděpodobností kýžený efekt nepřinese. Samozřejmě nelze tvrdit ani to, že aplikace s právy roota baterii ušetří – v této oblasti doporučujeme dát na zkušenosti ostatních uživatelů. Každopádně obecně se dá říci, že úsporné režimy si řídí Android sám, a nedělá to úplně špatně. Snaha zasahovat do těchto mechanismů pak má zpravidla kontraproduktivní účinek.

Spořiče baterií zpravidla nefungují

2. Antivirové aplikace

Začněme prostým konstatováním, že viry pro Android (stále ještě) neexistují. Tedy pokud budeme brát původní význam označení “virus” pro aplikaci, která se sama šíří. Existují však škodlivé aplikace, označované souhrnně jako malware. Měli byste tedy mít v telefonu program, který bude kontrolovat instalované programy a stažené soubory? Pokud instalujete pouze z Obchodu Play, pak při troše opatrnosti nic podobného nepotřebujete.

Oficiální repozitář hlídá Google pomocí automatizovaných mechanismů, které se starají o to, aby se do něj nedostaly škodlivé programy. Občas se samozřejmě stane, že se v nabídce objeví nežádoucí aplikace, ale Google obvykle reaguje poměrně rychle a v nutných případech takový program i na dálku odinstaluje. Aby bezpečnostní balík škodlivou aplikaci poznal, musí ji znát, případně rozpoznat na základě analýzy a typických rysů chování.

Instalujete-li jen z Obchodu Play, můžete odinstalovat antivir

Pokud tedy škodlivou aplikaci nerozpoznaly ochranné mechanismy Obchodu Play, s velkou pravděpodobností ji nepozná ani antivir. Navíc jde o další aplikaci, která svou činností zatěžuje procesor, obsazuje operační paměť, zabírá místo v úložišti a svou činností zpomaluje odezvu systému.

Instalujete-li jen z Obchodu Play, můžete odinstalovat antivir

Samozřejmě pokud instalujete aplikace z jiných zdrojů než jen z Obchodu Play, je instalace bezpečnostního balíku doporučená. V takovém případě pak doporučíme spoléhat na produkty společností, které již nějakou dobu fungují v tomto oboru.

3. Čistící aplikace

Dalším fenoménem jsou různé čistící aplikace, slibující uvolnění místa v úložišti a následné zvýšení výkonu. Zde se budeme pohybovat na hraně – některé aplikace na odstraňování zbytečných souborů opravdu mohou fungovat. Často se však stává, že “softwarová uklízečka” napáchá více škody než užitku – například vymaže data, která budete později potřebovat. Když už tedy chcete provést “jarní telefonní úklid”, doporučujeme spolehnout se na aplikaci nějaké renomované společnosti se zkušenostmi v oboru.

Čistící aplikace ve většině případů vůbec nepotřebujete

Tento segment je totiž častým cílem podvodníků, jejichž aplikace čistí jen na oko, ale ve skutečnosti sbírají a odesílají osobní data. Doporučujeme tedy důkladně studovat, k jakým informacím hodlá instalovaný program přistupovat – tedy jaká oprávnění požaduje. Volte takový nástroj, o jehož spuštění rozhoduje uživatel, nikoli automatika, kdy program běží rezidentně v paměti a svou činností odčerpává část energie a výkonu.

Také čistící aplikace nejspíš nepotřebujete

Uvolnit nemálo místa v úložišti můžete například v systémovém nastavení v sekci Úložiště-Vnitřní úložiště-Data uložená v mezipaměti, kde odstraníte nepotřebné soubory doslova jedním klepnutím.

4. Aplikace pro správu RAM (“RAM boostery”)

Asi nejhorší, co můžete svému telefonu provést, je instalace nějaké aplikace, snažící se o správu paměti. O tu se totiž stará operační systém a nedělá to špatně. Bohužel “RAM boostery” vycházejí z naprosto mylného předpokladu, že “více volné operační paměti přináší rychlejší systém”. Tak to možná funguje na desktopech, ale nikoli na mobilech s Androidem. Pokud vás překvapuje, že na telefonu se 3 GB RAM je obsazeno třeba 2 GB, pak vězte, že to není chyba, ale vlastnost. Tak totiž Google koncipoval správu paměti v Androidu.

Uživatel mobilního telefonu totiž obvykle přepíná mezi několika aplikacemi. Nejpomalejším prvkem z hlediska hardware přitom bývá paměťová karta respektive interní paměť. Pokud se tedy aplikace spouští z úložiště, trvá její naběhnutí výrazně delší čas, než když ji operační systém aktivuje z RAM. Právě z tohoto důvodu si Android drží v paměti aplikace, do kterých byste se mohli chtít vrátit – pak reaguje poměrně svižně. “RAM boostery” obvykle fungují tak, že běžící procesy ukončí, čímž je uvolní z operační paměti.

Task killery můžete bez obav odinstalovat

Z hlediska ukazatelů tedy uvidíte více volné RAM. Tím ale efekt končí, Když pak budete chtít otevřít nějakou aplikaci, kterou “RAM booster” ukončil, budete muset počkat, než ji systém načte z úložiště. Kromě toho, že to potrvá déle, bude mít tato operace také vyšší energetickou náročnost, protože opětovné načtení celého programu do paměti vyžaduje čas procesoru. Výsledkem tedy bude nejen pomalejší odezva, ale také nižší výdrž na jedno nabití.

Bez obav můžete odinstalovat task killery

Tomuto tématu jsme se v minulosti několikrát věnovali, takže chcete-li vědět více, doporučujeme naše články Proč byste na Androidu neměli používat “task killery” a “čističe RAM”? a “Task killery” jsou zbytečné, tvrdí i Google a Cyanogen.

5. Bloatware od výrobce

Výrobci chytrých telefonů často upravují operační systém k obrazu svému pomocí takzvaných grafických nadstaveb. Kromě toho však také rádi přidávají sadu předinstalovaných aplikací. Někdy jde o skutečně šikovné programy, využívající schopnosti zařízení, většinou se však jedná o aplikace, které uživatelé nikdy nepoužijí. Zejména nepříjemné jsou pak programy, které výrobce instaluje na základě nějaké domluvené spolupráce, ze které mívá provizi nebo jiný benefit. Není výjimkou, že ze 16GB interního úložiště zbude uživateli po rozbalení telefonu z krabičky jen polovina.

I nový telefon je plný aplikací

I nový telefon je plný aplikací

Problémem těchto aplikací bývá, že je nelze odinstalovat (čest výjimkám). Aby neběžely na pozadí, můžete je alespoň zakázat. Provedete to tak, že v systémovém nastavení v sekci Aplikace u příslušných programů použijete možnost Zakázat. Taková aplikace pak již nemůže být spuštěna a zmizí také ze seznamu programů. V případě rootnutých telefonů lze aplikace odinstalovat, nicméně je nutné počínat si s rozvahou a opatrností. Pokud totiž odstraníte nějakou důležitou komponentu, může být následkem i nefunkční systém.

Jaké další aplikace byste měli odinstalovat ze svého telefonu?

Kromě výše uvedených typů aplikací samozřejmě můžete pokračovat odinstalací aplikací, které nepoužíváte. Některé launchery například dokážou řadit ikonky podle četnosti použití, času posledního spuštění či data instalace. Snadněji tak najdete programy, které jste nainstalovali na zkoušku a následně na ně úplně zapomněli. S odinstalací vám může pomoci náš starší článek Odinstalace v malíčku aneb Čtyři způsoby, jak odstranit aplikaci z Androidu.

Jaké další aplikace doporučujete odinstalovat z telefonu?

Komentáře

memu

memu

13.6.2017 12:54

Nie je to odinštalácia, ale vypnutie funkcie – Vyhladenie tváre/pekná tvár… ktorá rozmazáva fotku a tvár vyzerá ako z plastu.

Milan4exa

Milan4exa

13.6.2017 13:13

memu: co to pises za nesmysli, skovej se do stinu clovece :)

Kadli

Kadli

13.6.2017 13:15

Prakticky nic z tech veci v tel nemam a co se tyce predinstalovanejch aplikaci tak sem vse hodil pryc a nebo zakazal :-) …. Joooo jediny co pouzivam obcas na vycisteni je SD Maid, kterej je uz tak nejak osvedcenej :-). Jinak nic dalsiho (Vodafone smart ultra 6)

Irun66

Irun66

13.6.2017 13:32

Spoleham na appky výrobce, co se týče údržby a úklidu (+ jak již bylo zmíněno SD maid v pro verzi).
Jinak nesouhlasím s bodem 2. Používám AVG Antivirus Pro (mám i na PC a NB).
Samozřejmě chápu smysl článku, pokud bych neměl mobil / tablet jako pracovní nástroj, antivir bych také neměl.

SeppWinkler

SeppWinkler

13.6.2017 13:40

Netvrdím, že spomínané aplikácie je potrebné inštalovať, skôr naopak. Bohužiaľ musím tiež konštatovať, že všetky body tohto článku sú rovnaké mýty a sú veľmi zavádzajúce:

1) Šetrenie batérie: “úsporné režimy si řídí Android sám” – áno riadi a veľmi zle, navyše ak má používateľ starší Android a výrobca nezabudoval nejaké riešenie sám, prípadne kašle na aktualizáciu, je aplikácia tretej strany vhodná, najmä taká, ktorá umožňuje používateľovi zvoliť aplikácie, ktoré ON A NIE GENIÁLNY ZELENÝ ROBOT nechce, aby sa spúšťali a bežali na pozadí.

2) “Antivirové aplikace”: G si síce obchod stráži, ale účinnosť je pramalá, škodlivé aplikácie sú tam často celé týždne. Navyše AV má často dobré doplnkové funkcie, ktoré systému chýbajú, alebo sú slabé. Používam Avast a som spokojný, systém nezaťažuje a ako prevencia napríklad aj hrozby z webu je dobrý.

3) Čistiace aplikácie: Pozrite sa na súborový systém po roku používania. Android veľmi často necháva adresáre po odinštalovaných aplikáciách tam, kde sú. Ručné pátranie po nich je v chaose súborovej štruktúry ťažké, názvy často ani nekorešpondujú s názvami aplikácií. Pokiaľ je apka dobrá, nebeží na pozadí a zvládne upratať bordel, vymazať cache, ktorá napríklad mne rastie až doplna, robotko si ju priebežne nemaže, tak je jej použitie na mieste.

4) Uvoľňovanie RAM: Android zvláda veľmi zle. Z nejakých neznámych dôvodov preferuje aplikácie, ktoré použijem raz za týždeň, ale apky používané často, alebo len mnou považované za potrebné uvoľňuje s nadšením. Preto aplikácie vždy ukončujem sám z nepríliš intuitívneho zoznamu posledných.

5) Bloatware od výrobcu je často aj bloatware od Googlu :( Bez rootu si človek moc neškrtne, zakázanie je len čiastočné riešenie. Výrobcovia by mali inštalovať len Obchod. Nemožnosť legálneho rootu – spravovania systému VLASTNÉHO zariadenia – je drzosť aj od výrobcu aj od Googlu!

Pritom by bolo riešenie také jednoduché. V základe umožniť používateľovi:
1) riadiť beh aplikácií na pozadí
2) riadiť spustenie po štarte
3) riadiť samovoľné spúšťanie aplikácií
4) normálne ukončovanie aplikácií – tlačidlo X
5) umožniť používateľovi odinštalovanie ktorejkoľvek aplikácie
6) umožniť používateľovi jednoduché zapínanie a vypínanie administrátorských práv
Lenže to by G musel byť IT firma, ktorá si váži používateľov a nie nenažraná reklamná agentúra…

Douby

Douby

13.6.2017 13:54

Velmi užitečný článek, snad pomůže trochu rozprášit řadu mýtů a “zaručených pravd” laických uživatelů androidu. Dodnes si říkám zda google s tou svojí otevřenou náručí google play kdy se bez schvalovacího procesu do katalogu dostane prakticky cokoliv neudělal chybu, ale je pravdou že tou schopností odiinstalovat škodlivé aplikace na dálku to docela zdárně vyřešili a uživatel který přes všechna možná varování povolí instalaci aplikací z nedůvěryhodných zdrojů mimo google play si prostě o malér koleduje sám … přímo malér vyžaduje :-) tomu prostě není pomoci.

Karel Kilián

Karel Kilián externista

13.6.2017 13:58

To: Douby
Děkuji za milou odezvu :)

memu

memu

13.6.2017 14:00

Milan4exa skovej? To je čo za slovo. Ty snáď používaš vyhladzovanie tváre a dávaš si fotečky na insta, aký si pekný vyhladený ako detská prdelka? :D

Tomato4

Tomato4

13.6.2017 14:01

S 3. nesouhlasím… používám CCleaner na vymazání cache, protože i ten malý kousek (kolem 100mb) potřebuju…

Douby

Douby

13.6.2017 14:07

jinak SeppWinkler svým způsobem nezklamal a názorně nám doložil důvod proč lidé těmto mýtům věří. Podobných lidí, kteří působí velmi zainterezovaně a jsou bohužel plná diskusní fóra a šíří katastrofické scénáře a svá dogmata horem dolem, přitom předpokládají vždy nejhorší možné situace, výrobce je patlal, android je v zastaralé verzi, telefon je plný bloatwaru a přesto valí tyhle rady do hlavy plošně všem. Fakt, že požaduje tlačítko X jen dokazuje že o UX ví asi tolik co power user z dob windows XP, který automatizaci a predikci považuje za šarlatánství :-) a minimalismus za čísté rouhání. Požadovat od výrobce aby oficálně všem uživatelům dal k dispozici root není nic jiného než otevření bezpečnostní díry dokořán a ano i otevření cesty pro SKUTEČNÉ viry, které jsme znali z windows a na androidu bez ROOT oprávnění se tímto způsobem projevovat. Fakt že root přístup prosazuje jako jakýsi standard jen dokazuje že přes své power klapky na očích nevidí realitu a bezpečnost platformy by ochotně ze dne na den poslal do kopru. Nevěřte lidem, kteří se zdají zainteresovaní … ověřujte si ty jejich “moudré rady” …

keystarchannel

keystarchannel

13.6.2017 14:09

AVG antivir už mi asi 2x za posledních 5 let napsal, že aplikace stažená oficiálně z google.play je malware a ať ji neotvírám a odinstaluju. Dejme tomu, že byl AVG moc přecitlivělý a neměl s tím malwarem pravdu (zkoumat, jestli má pravdu se mi fakt nechtělo) , ale stejně padá ta varianta, že když to nepozná google play, nepozná to ani antivir.

memu

memu

13.6.2017 14:15

keystarchannel 5 rokov si si zaťažoval systém, aby ti to 2 krát zahlásilo potenciálne nebezpečnú aplikáciu :D

SeppWinkler

SeppWinkler

13.6.2017 14:16

@Douby: inak Douby svojim spôsob nesklamal a názorne nám ukázal, že fanúšikovia svojich obľúbených firiem dokážu byť zanietení na úrovni predsedov pionierskych organizácií :) Akákoľvek kritika sa tým pádom nepripúšťa, dôležitá je názorová jednota a úsmev na tvári :) Fakt je, že pokiaľ by MS vydal systém, kde by nebolo možné administrátorské konto, tak by tu bolo kriku snáď ešte viac, ako pri inštalácii Win10. Automatizáciu a predikciu nepovažujem za šarlatánstvo, pokiaľ ju môžem kontrolovať. Opačný prípad tiež nepovažujem za šarlatánstvo, ale za drzosť – zrejme blízku Dobymu :) Hovoriť o bezpečnosti platformy v prípade Androidu je snáď až priveľký optimizmus :) BTW, milý Douby, môj horný príspevok sa obišiel bez drzých konštatovaní tvojej úrovne :)

Viktor Špička

Viktor Špička

13.6.2017 14:24

Nevěřím tomu , že by se výrobci konečně snažili optimalizovat . Resp.několikrát jsem se díky rootu přesvědčil ,že na nějakou optimalizaci zpravidla kašlou nejen výrobci z číny ale i ti v koreji . Rozumné výkonnostní profily a metody uspávání využívají málokdy , frekvence drží nahoře jen kvůli tomu aby si kupující neřekl , jak líný mobil si právě donesl z obchodu …. Přitom chvilka hraní s právy a z hodinové výdrže tabletu byly rázem tři (na film 2Ghz na 4 jádrech fakt nepotřebuji)
Google také není nejsvatější ale díky bohu odebírání práv u aplikací už funguje , takže bloatware má útrum ( pokud není defaultně upřednostněno Samsungu:( ) .
Chválím za postoj k antivirům , brzdy nejen v PC ale už i mobilech . Samozřejmě musí třikrát skenovat heuristikou na zařízení nové dokumenty místo toho aby hlídali nestandardní síťový provoz a analýzu dělali po předchozím svolení a nastavení oprávnění v cloudu. Solidní firewall a nepotřebuji reklamu ani předplatné od AVG či McAfee …

memu

memu

13.6.2017 14:37

SeppWinkler Nesúhlasím, nemám ani jednu z 5 kategórii aplikácii a mobil mi beží svižne jako lusk, pokiaľ človek nemá úplný šrot s 8/1GB. Čističe RAM operujú povrchne, nie na úrovni jadra, nemá absolútne žiadny zmysel čokoľvek ukončovať v RAM. Akékoľvek zmysluplné využitie RAM je lepšie ako držať ju prázdnu a pri spustení (hibernovanej) appky ju načítať z pomalšieho úložiska. No neviem ako tebe, ale ja keď zmažem appku, tak mi správca súborov pekne vyhľadá príslušné zložky a ponúkne ich vymazanie. Ak máš problém sa v tom orientovať, tak potom tu nerozdávaj rady. A k tomu antivírusu: Užívatelia zariadení s operačným systémom Android podľa spoločnosti Google nepotrebujú antivírusy a tieto len veľmi výnimočne poskytujú užívateľom reálnu ochranu. Vyplýva to z vyjadrení šéfa bezpečnosti Adriana Ludwiga. “Myslím si, že viac ako 99% užívateľov nemá z antivírusu žiadny benefit. Určite nie je žiadny dôvod inštalovať niečo navyše,” doplnil. Na rozdiel od napríklad Windows antivírusy pre Android skutočne v súčasnosti neposkytujú oproti zabudovanej ochrane žiadnu výraznú funkčnosť navyše, iba kontrolujú inštalované aplikácie. Na Androide nie sú k dispozícii API pre realizovanie napríklad heuristickej behaviorálnej kontroly a zároveň takáto rezidentná ochrana by znižovala výkon a výdrž mobilných zariadení. Jedinou potenciálnou výhodou antivírusov oproti zabudovanej ochrane môžu byť kvalitnejšie definičné databázy škodlivých aplikácií. Kým Ludwig sa tentokrát dotkol správania antivírusových spoločností len okrajovo, v minulosti zamestnanci Google tvrdo antivírusové spoločnosti tvoriace antivírusy pre mobilné operačné systémy kritizovali. Na konci 2011 ich Chris DiBona dokonca označil za “šarlatánov a podvodníkov”. “Áno, antivírusové spoločnosti zneužívajú Váš strach, aby Vám predali nezmyselný ochranný softvér pre Android, RIM a iOS. Ak pracujete pre spoločnosť predávajúcu vírusovú ochranu pre Android, RIM alebo iOS, mali by ste sa za seba hanbiť,” uviedol vtedy DiBona.

uni

uni

13.6.2017 14:48

Nebo koupit iOS, kde je na startu deset ikon nebo kolik…:)

Ad antiviry, asi není úplně šťastné pojmenování, spíše se zabývat “security suite”, který bohužel na Androidu dává smysl, pokud drhnou (jako že 99% uživatelů drhnou) aktualizace systému/bezpečnostní záplaty. Pak to musí suplovat 3rd aplikace…..

SeppWinkler

SeppWinkler

13.6.2017 15:16

@memu:
1) “No neviem ako tebe, ale ja keď zmažem appku, tak mi správca súborov pekne vyhľadá príslušné zložky a ponúkne ich vymazanie.” – čiže používaš aplikáciu tretej strany, alebo výrobcu.

2) “Ak máš problém sa v tom orientovať, tak potom tu nerozdávaj rady.” – Ak máš problém normálne komunikovať, tak sa to nauč. Ak máš problém rozlíšiť, čo je rada a čo názor, vráť sa na ZŠ alebo vyhľadaj pomoc :) Nikomu nerozdávam rady, vyjadrujem svoj názor, ktorý mi aj po tvojom príspevku zostal rovnaký :)

3) Pokiaľ Android spravuje využitie RAM a to sa nechová správne (ukončuje potrebné a ponecháva nepotrebné) má zmysel ukončiť apku manuálne, aby som tomu predišiel. RAM mám 3 GB a CPU SD 801, čo by som za šrot moc nepovažoval :)

memu

memu

13.6.2017 15:24

A čo je zlé na správcovi súborov? :D No očividne sa v tom orientovať nevieš. Však trepeš tu nezmysly, teraz to tu nehraj na základnú školu. Ja ti tvoj názor neberiem, ukončuj si aplikácie ako chceš, je to tvoja slobodná vôľa, kde budeš mrhať svoj čas :D Na 3GB RAM zbytočné a nehovoril som o tebe, ale vo všeobecnosti.

kulichoid

kulichoid

13.6.2017 15:39

SeppWinkler: Můžete být tak laskav a vypsat nám zde ty aplikace, které podle Vás Androidu pomáhají ať už ohledně paměti, čištění či úspory baterie? Ať to nevypadá, že jen vaříte z vody. Díky.

Green98

Green98

13.6.2017 15:41

Když si člověk dává trochu pozor, co stahuje, tak nemá žádný problém…alespoň v mém Huawei P9 Lite 2017 tomu tak je

SeppWinkler

SeppWinkler

13.6.2017 16:23

@memu: V správcovi súborov vstavaný čistič, pretože ho používaš rád, je v pohode, iné nie. A ja trepem nezmysly :) OK, s tou ZŠ som to v tvojom prípade prehnal :) Tam už vedia čítať :) Stále som nepoužil ostré slová, čo tebe evidentne robí problém :) Ako som povedal, nikomu neradím, len vyjadrujem svoj názor. Pri spôsobe aktualizácií systému sa niekto jednoducho nevyhne používať aj tieto apky.

@kulichoid:
1) šetrenie batérie + správa aplikácií na pozadí: Greenify
2) bezpečnostný balík: Avast
3) odstraňovanie pozostatkov a cache: SD Maid, alebo Avast Cleanup
4) správa RAM: vstavaný nástroj nedávno spustených – jednoducho je mi rýchlejšie nepotrebnú apku ručne vypnúť, ako znášať to, že Android zhodí, čo nechcem a ponechá, čo chcem
5) Lenovo má v svojich telefónoch dobrý nástroj na správu aplikácií na pozadí, vybrané ukončí po vypnutí displeja, takže už Greenify nepotrebujem, ale na starších telefónoch to nebolo

kulichoid

kulichoid

13.6.2017 16:42

SeppWinkler: Díky. O Greenify a SD Maid už Svět Androida psal, že jsou výborné. Článek neříká, že všechny apky na systém jsou špatný. Ale spíš že drtivá většina z nich je k ničemu a dělá pravý opak. Troufám si říct: Neinstalujte si nic, co má v názvu Faster, Saver, Booster, Killer nebo Cleaner…včetně variant bez “ER” na konci. :-) :-)

memu

memu

13.6.2017 16:51

SeppWinkler: Však na odstránení pozostatkov nie je nič zlé, ja som hovoril o čističoch RAM, zabíjaní procesov :D Používaš rád… ako keby to používam denne hovoríš :D Raz za mesiac dva vyskúšam nejakú appku. OMG. Už prestaň s tou školou stále, si trápny. Na vymazanie cache nepotrebujem žiadnu appku, keď to má android v sebe, aj to ma netrápi, keď to prečistím raz za mesiace 1 kliknutím, nebudem si kvôli tomu dávať app.

memu

memu

13.6.2017 17:05

SeppWinkler: Ja používam správcu súborov v 99,9..% prípadov na správu súborov, to že mi tá appka raz za x mesiacov vyhodí pridružené veci k nejakej appke, ktorú odinštalujem bolo len pripomienka k tomu, že to musíš vyhľadať manuálne. Nepoužívam žiadnu app špeciálne určenú ako čistič. Rovnako tak app na vyrovn. pamäť, nakoľko to android už má v sebe a rovnako ma to v dôsledku plynulosti zariadenia a veľkej kapacity zariadenia netrápi.

wrut78

wrut78

13.6.2017 20:52

SeppWinkler: Pár pripomienok k tvojmu poslednému príspevku:

1) súhlasím, že Greenify je výborný nástroj, ale nie pre všetkých. Problém je, keď telefón nemá manažovanie automatického spúšťania aplikácii, vtedy totiž môže nastať to, že Greenify aplikáciu hybernuje ale ona, nakoľko má povolený automatické spustenie sa zase spustí a nastáva boj spustenie/vypnutie čo zvyšuje spotrebu batérie. Toto sa mi stalo na jednom Samsungu myslím, že to bolo S3 mini, takže Greenify muselo ísť preč.
2) tiež doporučujem inštaláciu nejakého overeného bezpečnostného balíka, je mám platený ESET, na AVAST som totiž pred časom zanevrel, keď na PC vo free verzii začal byť príliš “otravný”.
3) súhlasím tiež, že Android nemá vôbec doriešené odstraňovanie pozostatkov odinštalovaných aplikácii. Našťastie ich netestujem nejaké veľké množstvá, takže keď niečo skúsim tak to potom odstraňujem cez správcu súborov. Čo sa týka cache, tak to nechávam na Android a nemám s tým problém.
4) keď nechceš, aby ti Android zhadzoval nejakú aplikáciu ktorú chceš aby bežala, tak si v nastaveniach v správcovi napájania vyhoď danú aplikáciu z optimalizácie batérie, mne takto nastavené aplikácie Android nezhodí. Pokiaľ sa nemýlim, tak je táto funkcia už v každom Androide od verzie 6 a viac.
5) je pravda, že Lenovo má naozaj dobrý nástroj na správu aplikácii, tiež ho mám, ale sú aj iné značky kde to majú celkom dobre riešené, napr. Honor, Huawei.

Milan4exa

Milan4exa

13.6.2017 21:10

memu: evidentně trpíš představou, že se chvílemi nacházíš v kosmeťáku :-P

memu

memu

13.6.2017 21:20

Milan4exa ja netrpím, neboj, Milanku ;)

pedes20

pedes20

14.6.2017 13:51

wrut78: ze zkušenosti vím, že to, co má Huawei funguje dobře. Každopádně ne každý soft je nastaven tak, jak má být a s tím vznikají problémy. Právě proto se mi líbí EMUI, to navíc umí už delší čas omezovat aplikace, řekl bych že dokonce dříve, než to pak přinesl adroid. Pokud to integruje výrobce, věřím tomu, že to má otestované.
Viry jsou asi jak je v článku výše věcí spíše okrajovou a nejvíc tam prudí malware a podobné prasečiny. U stahovaných aplikací člověk stejně nikdy dopředu neví, zda budou fungovat OK a nebudou třeba šmírovat.

uni

uni

20.6.2017 16:39

pedes20: Viry možná, ale bezpečnostní díry v neaktuálním systému….

RSS (komentáře k článku)