Menu

Jak automaticky vypnout Wi-Fi při odchodu z domu?

Jak-automaticky-vypnout-Wi-Fi-při-odchodu-z-domu

Pokud máte například doma či v zaměstnání telefon připojený přes Wi-Fi, je vcelku zbytečné, aby tento modul byl aktivní i v okamžiku, kdy se nacházíte mimo dosah. V tomto článku vám ukážeme, jak automaticky vypnout Wi-Fi při odchodu ze zadané oblasti, jakož i jak ji zapnout po návratu.

Automatizace pomocí aplikace Llama

Automatizačních aplikací, které dokážou na základě splnění daných podmínek provádět různé operace, je opravdu mnoho. Naposledy jsme se jim věnovali v srpnu loňského roku, kdy redaktoři SvětAndroida.cz a čtenáři doporučili po pěti aplikacích. Pro naše účely, kdy chceme automaticky vypnout Wi-Fi při opuštění oblasti a zapnout ji po návratu, použijeme program Llama, který je k dispozici zdarma a neobsahuje nákupy v aplikaci.

Llama - Location Profiles
Llama - Location Profiles

Nastavujeme pravidla

K tomu, abychom mohli nastavit pravidlo, potřebujeme nejprve definovat oblasti, kde bude platit. Llama má pro tyto účely sekci Areas, kde klepnutím na tlačítko plus můžete zadat novou oblast. Podmínkou pro správné nastavení je, abyste se v okamžiku nastavení v této oblasti nacházeli. Následně aplikaci řeknete, jak dlouho se má uvedenou oblast učit. Čím delší dobu necháte Llamu učit, tím přesněji oblast identifikuje. Pokud tedy nespěcháte, doporučujeme nechat učení běžet alespoň pět minut. V praxi to znamená, že Llama bude sledovat buňky základnové sítě mobilního operátora, na jejichž základě bude poznávat, že “tady jste doma” či “tady jste v práci”, nebo kdekoli jinde.

Následně nastavíme, co se má stát, když do dané oblasti vstoupíme, a co má Llama provést, když ji opustíme. Přejdeme tedy do sekce Events, kde klepneme na tlačítko plus. Položku Event name and group použijte pro popis daného pravidla. Následně klepněte na tlačítko Add Condition, kterým stanovíte podmínku “když přijdu do práce”. Konkrétně se jedná o položku Enter/In Area, v dalším kroku pak zvolíte oblast, pro kterou pravidlo platí. Pak musíte Llamě sdělit, co má při vstupu do oblasti dělat – tedy zapnout Wi-Fi. Zde tedy klepnete na tlačítko Add Action, zvolíte položku WiFi a v další nabídce WiFi On. Tím máte nastavené pravidlo, podle kterého se po příchodu do oblasti aktivuje Wi-Fi.

Jak automaticky vypnout Wi-Fi?

Podobným způsobem aplikaci “sdělíte”, že má automaticky vypnout Wi-Fi při odchodu z oblasti. Tlačítkem plus tedy založíte nové pravidlo, nějak ho pojmenujete, jako podmínku (Add Condition) nastavíte Leave Area a jako úlohu (Add Action) WiFi-WiFi Off.

V seznamu Events pak můžete průběžně sledovat, které pravidlo je aktuálně aktivní (tj. je označeno zelenou barvou písma), a které momentálně neplatí (červená barva písma). Jestliže pravidla “zlobí” kvůli špatnému rozpoznávání oblasti, můžete v sekci Areas provést opětovné učení. Stačí na dané položce dlouze tapnout a z následující nabídky zvolit Start learning area.

Samozřejmě nemusíte spoléhat jen na aplikaci Llama – jak jsme uvedli na začátku, různých automatizačních nástrojů najdete v Obchodě Play opravdu mnoho. Stačí si jen vybrat ten, který filozofií ovládání a nabízenými funkcemi bude nejlépe vyhovovat vašim potřebám.

Využijete možnost automatického vypnutí a zapnutí Wi-Fi?

Komentáře

Cenzzor

Cenzzor

z aplikace
5.6.2017 12:06

tak co to mate za sunky ze resite takovou prkotinu pomoci složité aplikace 3 strany…?

Cenzzor

Cenzzor

z aplikace
5.6.2017 12:09

nereknu dejme tomu u androidu 2.3.6 ale myslim si ze snad i ten uz mel wifi podle mista a navic kazdej rozumnej člověk ma vypnutou wifi behem spqnku maximalne povoli par aplikaci aby behem spanku fungovali…tohle je ts.

kulichoid

kulichoid

z aplikace
5.6.2017 12:33

Wi-fi zapínám či vypínám tak, že zastrčím nebo vytáhnu šňůru ze zásuvky. Proč to komplikovat aplikací?

Petr M.

Petr M.

5.6.2017 12:37

používám Locale, na nastavení je mnohem jednodušší por běžného uživatele.

coyd

coyd

5.6.2017 12:45

Proc dnes dneska neco vypinat/zapinat kdyz se sluzba sama uspi pokud neni vyuzivana ??

dunco

dunco

z aplikace
5.6.2017 12:53

Úplně zbytečný článek. Zřejmě není o čem psát.

uni

uni

5.6.2017 13:20

Přesně jak píše coyd, zbytečnosti na druhou.

Karel Kilián

Karel Kilián externista

5.6.2017 13:23

To: coyd
Úplně se nevypíná. Jak by například zjistila, že je v dosahu Wi-Fi, ke které se může připojit? Což, jak jistě víte, takto funguje.

Karel Kilián

Karel Kilián externista

5.6.2017 13:25

To: Petr M.
Ano, Locale jsem také dlouho používal. Moc šikovná aplikace :) Ale není zdarma, ba dokonce bych se nebál označit ji za docela drahou. Proto jsem se zaměřil na program, za který uživatel nemusí platit.

mm

mm

z aplikace
5.6.2017 13:42

wifi jsem snad v zivote nevypl

Petr M.

Petr M.

5.6.2017 13:42

Karel Kilián: pravda pravda, já jí mám koupenou už xx let, dokonce to byla moje první koupená placená aplikace ještě z dob, kdy Google Play nebyl v ČR dostupný a já si kvůli tomu musel objednávat SIM kartu z US :)
Ale jinak uspokojuje plně mé potřeby.

Karel Kilián

Karel Kilián externista

5.6.2017 13:44

To: Petr M.
Souhlasím. Také jsem byl (a vlastně stále jsem) jejím velkým fandou. Viz https://www.svetandroida.cz/locale-inteligentni-automaticke-profily-pro-android-201102/ :)

SeppWinkler

SeppWinkler

5.6.2017 14:25

Llamu používam už roky na rôzne úlohy a som maximálne spokojný. Program je malý, má veľmi široké možnosti, nezaťažuje baterku, skrátka super. Mne dokonca príde aj intuitívny, ale možno je to zvykom. Wi-fi tiež zapínam a vypínam pomocou neho.

Pre tých, čo článok považujú za zbytočný: Tak prečo ho čítate? Články, o ktoré nemám záujem jednoducho nerozkliknem, je to celkom jednoduché :)

ok1mlw

ok1mlw

z aplikace
5.6.2017 14:32

Llama je super aplikace a stává se mi že venku při hraní Ingress se mi telefon pokouší přihlásit k nějaké slabé WiFi kterou mám uloženou, třeba z hospody. Proto mám v Llama nastavené pravidlo přesně jak se píše v tomto článku.
Skvele a krátce popsané, díky za všechny co to ocení, hejtující blbečci jděte do prdel. Sepp to napsal pěkně.

coyd

coyd

5.6.2017 14:43

@Karel Kilián: to samozrejme vim, ale to, ze obcas na sekundu checkne okolni site ma celkovy vliv na pohotovostni dobu mobilu asi 0,1% a i kdyby 1%, tak to porad neni nic, co s vyzaduje nejake rucni nebo externi reseni a prijit tim o komfort automatiky cele veci..

Pavel K.

Pavel K.

z aplikace
5.6.2017 14:48

Já používám Mocrodroid a spokojenost. A také vypínám wifi. Než neustálé připojování na slabé sítě (třeba při jízdě vlakem do práce) , tak raději vlastní data.

Qels

Qels

z aplikace
5.6.2017 15:12

Na to mám NFC tagy. Fungují výborně. A i android umí něco podobného.

Karel Kilián

Karel Kilián externista

5.6.2017 18:43

To: Qels
JJ, to je také dobrý způsob :) A spolehlivý.

To: Pavel K.
Vidím to stejně, jako Vy.

To: coyd
Nejde jen o úsporu baterie. Jde i o to, že se Android nepokouší připojovat k příliš slabému signálu, neskenuje Wi-Finy atd..

radeg

radeg

5.6.2017 19:58

WiFi, BT, GPS se vypínalo za krále Klacka.
Už tak pět let nevidím důvod pro toto.

v6ak

v6ak

5.6.2017 20:17

Přijde mi lepší zvolit „Wi-Fi off (if not connected)“. Když budu mít špatně specifikovanou podmínku (třeba nepřesné vymezenou oblast), neodpojí se to a ještě to upozorní.

Tomato4

Tomato4

5.6.2017 21:04

Llamu již dlouho používám…

peppa8053

peppa8053

5.6.2017 21:38

nic nevypinám už řadu let. App locale je asi super ale proč dalši App když to same umí sam telefon? .. divný ;-)

jardaberan

jardaberan

5.6.2017 23:36

Používám Tasker, polohu určuje také na základě BTS, a kromě vypínání WiFi dokáže ještě spoustu dalších věcí. Neměnil bych… jedna z nejlepších koupí na Play, kterou jsem kdy udělal…
Llamu jsem kdysi taky používal, ale pak jsem koupil Tasker, a šla pryč…

David Skořepa

David Skořepa

6.6.2017 7:38

Radši bych si přečetl radu o tom jak dětem automaticky vypnout data když přijdou domů na wifi, protože na to dost často zapomínají a jakmile jsou doma spustí nějakou žravou aplikaci aneuvědomí že se na wifi nepřepnuli, a pak se diví že si vyčerpali limit. Máte někdo nějaký tip?

coyd

coyd

6.6.2017 8:03

@David Skořepa: Nevipinat wifi vubec, jakmile prijdou domu, sama se pripoji.

radeg

radeg

6.6.2017 12:30

@coyd: +10 :)

A to je důsledek neustálého řešení blbostí, které řešit není potřeba!

pantauleo

pantauleo

z aplikace
6.6.2017 12:33

Tak Huawei to má pod názvem wi-fi+. Mám stálé zapnutý data a wifi, telefon se sám přihlašuje na uložené wifi (domov, práce, bar atd.) nebo na data. Ostatní wifi připojení mi to nenabízí. Na to jsem si zvyknul velmi rychle a funguje to perfektně.

Locus275

Locus275

6.6.2017 12:50

Llama je mazlik, ale bohuzel taky uz nekolik let bez aktualizace. Momentalne nema moznost vypinat mobilni data, takze se mi uz kolikrat stalo ze cumim na YT v noci, cvak wifi off (ala pravidlo nocni klid) a nevypnuta mobilni data dokoukala video. FUP konec. aktualizace by ji vice nez prospela.

Jerry7650

Jerry7650

6.6.2017 13:40

Proboha. Nebyl by lepší článek proč wifi nevypinat, protože se to absolutně nevyplatí? Wifi jsem na mobilu nikdy nevypinal, protože úspora baterie je někde mezi 1 až 2 procenty max, takže je to úplně jedno.
Naopak mě fascinují lidé, kteří tohle neustále řeší a podle toho kde se nachází neustále zapinaji a vypinaji wifi, gps, Bluetooth atd atd. Vliv na baterku minimální, vliv na obtěžování sebe sama maximální

Libb

Libb

6.6.2017 13:49

@Locus275: obávám se, že nemožnost vypnout data souvisí se změnami v Androidu. Bez rootu to nejde ani v Taskeru.

jav61

jav61

6.6.2017 22:04

Na automatizaci používám k maximální spokojenosti Automate. Přijde mi zdaleka nejvíce user friendly, kdy bez důkladného studování manuálu dokáži větvit i složitá pravidla.

CiMSTER

CiMSTER

z aplikace
6.6.2017 22:11

Používal som na to AutomateIT

Marek.P

Marek.P

7.6.2017 5:48

Používám PhoneProfilesPlus, je v češtině a zdarma.

radeg

radeg

7.6.2017 12:40

@Locus275:
Seš lama, řešíš blbosti a pak na to doplácíš.
Dobře Ti tak.

RSS (komentáře k článku)