TOPlist

Google zjednodušil vyhledávání na mobilních telefonech a oddělil placené reklamy

Google upravil vyhledávání pro mobily

Vyhledávání na mobilech nebylo dle Googlu efektivní, a provedl proto redesign výsledků. Uživatelům se teď mají zobrazovat relevantnější informace ze stránek, které nejvíce chtějí. Google tvrdí, že provedené změny nebyly výstřelem do neznáma, ale výsledek dlouholetého zkoumání a analyzování. Cílem bylo zjednodušit prohlížení nalezených výsledků na mobilním zařízení typu telefon a tablet, čímž byla zároveň posílena identita jednotlivých webů a e-shopů. Jiným to ale naopak může uškodit. Google si každopádně slibuje lepší komfort pro uživatele.

Při vyhledávání na mobilech lépe najdete, jaký web informaci poskytuje

Doposud se vyhledávané informace zobrazovaly v pořadí: Nadpis, URL, popis – což bylo dle Googlu neefektivní. Zeleně zbarvená url adresa prý na mobilu dostatečně neodrážela brand (název webu/e-shopu), kterému je řada uživatelů věrná. Nově se tak bude na telefonu a tabletu jako první zobrazovat ikona s názvem stránky (a část url nebo kategorie), a teprve poté samotný název a popis.

Google změnil vyhledávání na telefonuHned uvidíte, jaký portál informaci napsal; placené reklamy jsou teď viditelné na první pohled

Redesign má uživatelům pomoci lépe pochopit, který portál informace poskytuje. Řada čtenářů/nakupujících má své oblíbené weby a e-shopy, na nichž obvykle najde všechno, co potřebuje, včetně informací. Ty jsou v dnešní době stěžejní a přímo rozhodují, jestli si zákazník produkt koupí či nikoliv. Pokud jsou informace pravdivé a jejich vyhledávání zabere minimum času, zákazník se bude rád vracet, protože se vždy dozví to, co chce a potřebuje. Změn vy vyhledávání na mobilech., tabletech i počítačích ale může nastat více, Google už zveřejnil, jak se vyhledávač změní kvůli spornému článku 11.

Právě to bylo smyslem zmíněné změny, aby uživatelé při vyhledávání na mobilech na první pohled poznali svůj oblíbený web či internetový obchod, a nemuseli dlouho hledat, pokud by se zrovna umisťoval na nižších pozicích. Na mobilních zařízeních bylo nové zobrazování spuštěno před několika dny, a na počítačích zůstává prozatím všechno při starém. Je ovšem pravděpodobné, že Google v dohledné době změní výsledky vyhledávání i na laptopech a stolních počítačích, aby utvořil jednotný design.

Všimli jste si změny? Co si o ní myslíte? Napište nám do komentářů

Zdroj: economictimes.indiatimes.com

Lukáš Altman
O Autorovi - Lukáš Altman

Ahoj. Baví mě technologie a aplikace, které usnadňují každodenní život. Ve své tvorbě rád používám konstruktivní kritiku, fandím značkám jako Huawei, Honor nebo Xiaomi. více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (0)