Google sníží u Chrome nároky na procesor, data i baterii. Jaký je plán?

Google Chrome náročnost reklamy

Prohlížeč Google Chrome bude brzy šetrnější vůči našim zařízením, zejména mobilním telefonům. Měl by méně „vysávat“ výkon procesoru i energii z baterie a také stahovat menší množství dat. Jak toho hodlají vývojáři docílit? Mají v plánu posvítit si na zbytečně náročné reklamy. Už před třemi roky Google vytvořil platformu pro dodržování přísnějších pravidel pro internetovou reklamu. Teď hodlá ještě trochu přitvrdit a eliminovat v prohlížeči inzertní obsah, který má až moc velké negativní účinky na dané zařízení. Mezi takové reklamy patří třeba i ty, které spuštěním v prohlížeči těží kryptoměny. Google Chrome má mít sníženou náročnost právě díky novým limitům pro tyto reklamy.

Google Chrome náročnost reklamy statistika

Pokud se nějaký inzertní obsah nevejde do maximálních hodnot, prohlížeč ho zablokuje. V současnosti blokuje Chrome například reklamy, které nepřiměřeně dlouho vytěžují procesor, případně stahují více než 4 megabajty dat. Chrání tak nejen výkon a energii přístroje, ale také objem přenesených dat a tím i peněženky uživatelů. Velmi zajímavé (a viditelné v grafu) je statistické zastoupení takových reklam mezi ostatními. A jejich nežádoucí „efektivita“. Pouhých 0,3 % se nevejde do limitů, ale i tak zvládnou sebrat 27 % veškerých stažených dat a 28 % výkonu z celkových součtů. „Chceme s těmito daty experimentovat a do konce srpna přijít s novým řešením,“ slibují vývojáři Google Chrome zaměřit se na náročnost reklamy.

Setkali jste se někdy s reklamou, která byla na první pohled takto náročná?

Zdroj: Google

Marek Houser
O Autorovi - Marek Houser

Fanoušek technologií už od chvíle, kdy jako malý kluk zadával příkazy Lemíkům na "dvaosmšestce". V záloze stále uchovává starý a podle všeho nezničitelný OnePlus2, ale… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (13)