Menu

Garmin Viago: navigace osvědčené značky nenadchne, ale ani nezklame [recenze]

garmin_viago_ico

V úterý 17. června se v Obchodě Play objevila úplně nová navigace Viago z dílny renomované značky Garmin. Prakticky hned po vydání jsme aplikaci zakoupili a podrobili důkladnému testu, s jehož výsledky vás seznámíme v této podrobné recenzi.

Garmin Viago: navigace osvědčené značky nenadchne, ale ani nezklame

Garmin Viago: navigace osvědčené značky nenadchne, ale ani nezklame

Co Garmin Viago slibuje?

Autoři aplikaci propagují poněkud kontroverzním sloganem „navigace s funkcemi, které u aplikací zdarma nenajdete“. Samozřejmě můžeme polemizovat o tom, že mnohé volně dostupné navigační programy disponují funkcemi, o kterých se Garminu ani nezdá (jako příklad uveďme hlášení policejních hlídek v navigaci Waze), nicméně cílem této recenze není zdržovat se nad marketingovými obraty, takže se posuneme dál.

Garmin Viago nabízí nejen tradiční turn-by-turn navigaci, ale také pokročilé funkce, jako je asistent jízdy v pruzích, který vám řekne, do kterého jízdního pruhu byste se měli zařadit. V některých zemích jsou také připraveny fotorealistické náhledy křižovatek, které poskytují pohled na to, co vás čeká. Nemusíte se tak obávat, když se na neznámých cestách přiblížíte složitější situaci.

Můžete prohlížet mapu, hledat adresy a body zájmu (POI) po celém světě. Navigace s online mapami je k dispozici za 24,99 Kč, pokud byste chtěli navigovat bez připojení k Internetu, je možné zakoupit offline mapové podklady. Například celá Evropa je aktuálně až do 13. července ve slevě za 200 Kč.

Další funkce a možnosti v bodech:

  • Prohlížení mapy, vyhledávání adresy a POI kdekoli na světě.
  • Turn-by-turn navigace.
  • Asistent jízdy v pruzích s fotorealistickým náhledem situace.
  • Zobrazuje název ulice, rychlost pohybu a rychlostní limit.
  • Možnost přizpůsobení navigace volitelnými upgrady.

Placené funkce, které lze pořídit skrze nákup v aplikaci:

  • Maps to Go – offline mapové podklady pro navigaci bez připojení k Internetu s možností výběru stažení celého regionu nebo vybraných zemí.

Maps to Go - mapové podklady

Maps to Go – mapové podklady

Maps to Go - mapové podklady

Maps to Go – mapové podklady

Maps to Go - mapové podklady

Maps to Go – mapové podklady

  • Traffic Live – poskytuje dopravní informace v reálném čase s automatickým přesměrováním trasy v případě dopravních komplikací.
  • Mobile Alert Live – upozornění na mobilní rychlostní radary, která zasílají přímo z terénu uživatelé aplikace.
  • Garmin Real Directions – navigační hlášky s pomocí památek, významných budov a semaforů, jako je „odbočit vlevo po věži s hodinami“ či „na semaforech odbočte vlevo“ a mluvené názvy ulic.

Traffic Live

Traffic Live

Mobile Alert Live

Mobile Alert Live

Garmin Real Directions

Garmin Real Directions

  • Panorama View 3D – zobrazuje okolní terén, včetně hor, kopců a údolí.
  • Safety Kit – vám pomůže vyhnout se problémům s rychlostí a bezpečnostními kamerami.
  • Sound & Buildings – 3D modely budov.

Panorama View 3D

Panorama View 3D

Safety Kit

Safety Kit

Sound & Buildings

Sound & Buildings

Jak Garmin Viago funguje v praxi?

Po zaplacení a stažení 26 MB velkého balíčku, který jsme instalovali na redakční Samsung Galaxy SIII s alternativní ROM CyanogenMod 11 M7 (Android 4.4.2), jsme aplikaci spustili. Zaujala poměrně dlouhá doba startu, která se i po několikátém spuštění pohybovala v rámci 30 sekund, což nám připadalo neúměrně dlouho. Během této doby se uživatel musí spokojit s pohledem na logo Garmin a tradiční ukazatel probíhající akce v podobě rotujícího kruhu.

Uživatel se musí spokojit s pohledem na logo Garmin

Uživatel se musí spokojit s pohledem na logo Garmin

Po prvním spuštění musí uživatel souhlasit s licenčními podmínkami a prohlášením o ochraně osobních údajů. Pak ještě zbývají bezpečnostní informace, až se nakonec ocitnete v prostředí aplikace, které je v noci laděno do černé a ve dne do bílé barvy.

Informace o uložení map

Informace o uložení map

Licenční dohoda

Licenční dohoda

Ochrana osobních údajů

Ochrana osobních údajů

Bezpečnostní informace

Bezpečnostní informace

Aplikace stojí symbolických 24,99 Kč – za tuto sumu získáte navigaci, která funguje zdarma s online mapovými podklady. Ke svému životu tedy potřebuje přístup k Internetu, podobně jako Mapy Google či Waze. Navigaci si ale mnoho lidí pořizuje pro zahraniční cesty bez dostupného Internetu, ať už za prací, nebo naopak odpočinkem, proto nás v první řadě zajímala práce v režimu offline. V takovém případě už budete muset sáhnout do virtuální peněženky a pořídit mapové podklady, které aktuálně pro Evropu stojí 200 Kč.

Nákup offline mapových podkladů

Nákup offline mapových podkladů

Nákup offline mapových podkladů

Nákup offline mapových podkladů

Nákup offline mapových podkladů

Nákup offline mapových podkladů

Hlavní obrazovce pochopitelně dominuje výřez mapy, v horní liště vpravo najdete tlačítko pro vstup do postranní nabídky, vpravo pak pro přístup k mapovým nástrojům (například nastavení hlasitosti navigace). V dolní stavové liště je zobrazována informace o stavu (například „lokalizace družic“, „připraven k navigaci“ a podobně). V modrém kruhu vlevo dole, nad stavovou lištou, je k vidění aktuální rychlost pohybu podle GPS.

Hlavní obrazovka aplikace Garmin Viago

Hlavní obrazovka aplikace Garmin Viago

Dlouhým tapnutím do mapy zobrazíte dvě tlačítka, kterými lze přibližovat nebo oddalovat výřez. Tím jsme si probrali prakticky celou hlavní obrazovku programu a nyní se můžeme podívat, jak se s Garminem dostaneme z bodu A do bodu B.

Levá postranní nabídka

Levá postranní nabídka

Pravá postranní nabídka

Pravá postranní nabídka

Tlačítka pro přiblížení mapy

Tlačítka pro přiblížení mapy

Zadáváme cíl cesty

Navigace na cíl začíná klepnutím na tlačítko v levém horním rohu, kterým vysunete levou postranní nabídku se sedmi položkami. Zajímat vás bude to první – Kam vést? Následně dostanete na výběr ze šesti možností:

Levá postranní nabídka

Levá postranní nabídka

Kam vést?

Kam vést?

    • Adresa – zadává se země, město, ulice a číslo domu. Situaci by výrazně usnadnil našeptávač, protože bez něj je nutné zadávat názvy od prvního písmenka do posledního. Neuspějete ani tehdy, pokusíte-li se zadat město a číslo popisné bez názvu ulice, což už je poměrně zásadní nedostatek.

Navigace na adresu

Navigace na adresu

Navigace na adresu

Navigace na adresu

Jen město a číslo Garmin neumí

Jen město a číslo Garmin neumí

    • Město – zadává se pouze země a město. Navigace pak vede do centra respektive středu dané obce.

Navigace na město

Navigace na město

Navigace na město

Navigace na město

Navigace na město

Navigace na město

    • Křižovatka – zadává se jedna z ulic a město. V dalším kole pak následuje zadání druhé ulice. Přinejmenším u kratších ulic bychom ale místo manuálního zadání názvu čekali výběr ze seznamu.

Navigace na křižovatku ulic

Navigace na křižovatku ulic

Navigace na křižovatku ulic

Navigace na křižovatku ulic

Navigace na křižovatku ulic

Navigace na křižovatku ulic

    • Důležité místo – obvykle v jiných navigacích označované jako „bod zájmu“ či POI. V tomto případě je možné hledat buď podle kategorie (jídlo, ubytování, palivo, banka nebo bankomat, atrakce, nakupování, rekreace, zábava, autoservisy, přeprava, obecní, nemocnice či ostatní), nebo zadáním konkrétního názvu (např. „Makro“). Klepnutím na tlačítko Hledat nejblíže lze ovlivnit, zda bude hledáno kolem aktuální pozice, cílů, kontaktu, adresy, města, křižovatky, nebo souřadnic.

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

Navigace na bod zájmu

    • Místní vyhledávání – používá k vyhledání firmy nebo bodu zájmu lokalizační službu HERE.

Místní vyhledávání

Místní vyhledávání

Místní vyhledávání

Místní vyhledávání

Místní vyhledávání

Místní vyhledávání

    • Souřadnice – navigace na zadané zeměpisné souřadnice, přičemž přes nastavení lze volit jeden ze tří způsobů jejich zápisu.

Navigace na souřadnice

Navigace na souřadnice

Navigace na souřadnice

Navigace na souřadnice

Protože až polovina cest směřuje domů, je v postranní nabídce rychlý odkaz na domovskou adresu. Tu je nutné nejprve při prvním použití zadat a vyhledat, následně již navigace po klepnutí na toto tlačítko začne rovnou navádět. Ocenili bychom ale i možnost stejně snadného spuštění navigace do zaměstnání.

Nastavení domovské destinace

Nastavení domovské destinace

Nastavení domovské destinace

Nastavení domovské destinace

Nastavení domovské destinace

Nastavení domovské destinace

Své uplatnění by určitě také našla navigace na místo vybrané v mapě, která je dostupná v režimu plánování cesty přes více zastávek, ovšem v tomto módu ji aplikace nepochopitelně nenabízí.

Za zásadní nedostatek považujeme nemožnost vyhledání bodů zájmu (POI) podél trasy nebo kolem cíle. Pokud například hledáte čerpací stanici na cestě, nebo parkování v okolí vaší destinace, budete si muset pomoci jinak. Konkurenční produkty v tomto směru bývají propracovanější.

Sekce Moje cíle je rozdělená na dvě části V té první najdete naposledy nalezené lokality, ve druhé pak ty, jež jste si uložili mezi oblíbené. Do těch lze jakékoli místo uložit přes pravou výsuvnou nabídku poté, co ho najdete. Jednotlivé lokality lze libovolně pojmenovávat.

Sekce Moje cíle: naposledy nalezené

Sekce Moje cíle: naposledy nalezené

Sekce Moje cíle: oblíbené

Sekce Moje cíle: oblíbené

Uložení místa do oblíbených

Uložení místa do oblíbených

Jedete-li k někomu, koho máte uloženého v adresáři telefonu, je nejrychlejší použít nabídku Kontakty, která zobrazí všechna jména, u kterých máte uloženou adresu. Když jsme takto zkusili navigovat na konzulát v německém Berlíně, aplikace se restartovala. Ani s českými adresami si ale neporadila příliš dobře, neboť předávala číslo popisné jako součást názvu ulice a následně hlásila, že cílové místo nelze najít. V tomto směru tedy mají u Garminů hodně co vylepšovat.

Navigace na adresu kontaktu

Navigace na adresu kontaktu

Chybová hláška

Chybová hláška

Adresa je předávána chybně

Adresa je předávána chybně

Plánování trasy přes více bodů

V levé postranní nabídce je také položka Nástroje, kde kromě Správce stahování najdete také Plánování trasy. Zde postupně zadáte jednotlivé body, kterými hodláte projíždět – opět jsou na výběr: důležitá místa, moje cíle, aktuální poloha, kontakty, mapa, adresa, město, křižovatka, místní vyhledávání a souřadnice. Z hlediska počtu cílů jsme nezaznamenali žádné omezení (zkoušeli jsme trasu s pěti zastávkami), výpočet trasy byl taktéž relativně rychlý.

Plánování trasy přes více bodů

Plánování trasy přes více bodů

Plánování trasy přes více bodů

Plánování trasy přes více bodů

Plánování trasy přes více bodů

Plánování trasy přes více bodů

Naplánovaná trasa

Naplánovaná trasa

Naplánovaná trasa

Naplánovaná trasa

Naplánovaná trasa

Naplánovaná trasa

Možnosti nastavení

Sekce Nastavení patří ve srovnání s konkurencí spíše k těm chudším – pro lepší přehlednost je rozdělena do čtyř částí.

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení

V sekci Obecné můžete ovlivnit způsob zobrazování souřadnic (výběr ze tří variant), jednotky vzdálenosti (automaticky/metrické/angloamerické) a teploty (automaticky/Celsius/Fahrenheit). Níže najdete informace o aplikaci (verze, ID zařízení, odkaz na licenční dohodu), obnovení výchozího nastavení a pole pro zadání promo kódů. Pokud preferujete promítání navigace do čelního skla automobilu (využitelné především v noci), pak si v této části také můžete aktivovat takzvaný HUD („Head-up display“).

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Obecná nastavení

Pod sekcí Zvuk najdete výběr jazyka, kterým bude Garmin promlouvat, nastavení hlasitosti a funkci upozornění na chodce (hlas/vibrace/žádné), kterou jsme ovšem ani po aktivaci nijak nezaznamenali.

Nastavení zvuku

Nastavení zvuku

Výběr hlasu

Výběr hlasu

Upozornění na chodce

Upozornění na chodce

V nabídce Zobrazení lze volit mezi automatickým, denním (světlým) a nočním (tmavým) barevným režimem. Dále je možné vybírat režim zobrazení mapy (sever nahoře/prošlá trasa nahoře/3D) a aktivovat/deaktivovat automatický zoom. Pod položkou Data k zobrazení budete vybírat informace, jež chcete vidět na displeji v průběhu navigace (podrobněji viz v další kapitole).

Nastavení zobrazení

Nastavení zobrazení

Volba barevného režimu

Volba barevného režimu

Zobrazení mapy

Zobrazení mapy

Konečně pod položkou Navigace lze nastavit/změnit domovskou destinaci (zadání adresy/použití aktuální pozice/volba ze seznamu nebo z kontaktů), vybrat jeden ze dvou režimů plánování trasy (rychlejší čas/kratší vzdálenost) a určit, přes jaké cesty navigace smí či nesmí vést (obraty do protisměru, dálnice, placené silnice, trajekty, pruhy pro auta s více pasažéry, nezpevněné silnice).

Nastavení navigace

Nastavení navigace

Nastavení tras

Nastavení tras

Nastavení objížděk

Nastavení objížděk

Aplikace nemá možnost nastavení maximálních rychlostí pro dané typy silnic, podle kterých by pak počítala optimální trasu, což je škoda v případě, že nemůžete či nechcete využívat maximální povolené rychlostní limity (pokud například jezdíte po dálnici rychlostí 100 km/h, může být v některých případech rychlejší cesta přes „okresku“ rychlostí 80 – 90 km/h).

A „frčíme“ do cíle!

V průběhu navigace opět (docela logicky) zabírá největší část okna výřez mapy, který se průběžně aktualizuje a přizpůsobuje nejen rychlosti, ale i vzdálenosti k následující odbočce. V horní liště se zobrazují údaje o předpokládaném času příjezdu, vzdálenosti do cíle a očekávané době jízdy.

Hlavní obrazovka aplikace Garmin Viago během navigace

Hlavní obrazovka aplikace Garmin Viago během navigace

Pod touto lištou se zobrazuje název ulice nebo číslo silnice, kam povede následující odbočka a grafické vyjádření příkazu. V levém dolním rohu je v červeném kroužku maximální povolená rychlost v daném místě (pokud je známa) a aktuální rychlost pohybu podle GPS. Konečně v dolní liště je pak název ulice nebo číslo silnice, po které právě jedete.

Klepnutím na tlačítko v pravém horním rohu vyvoláte pravou postranní nabídku, kde lze nastavit hlasitost hlasových instrukcí, prohlédnout si plán cesty (itinerář) a její vyobrazení v mapě.

Pravá postranní nabídka během navigace

Pravá postranní nabídka během navigace

Zobrazení plánu cesty

Zobrazení plánu cesty

Zobrazení přehledu trasy

Zobrazení přehledu trasy

Tapnutím na lištu se dostanete do seznamu údajů, které si můžete nechat zobrazovat. Jsou to:

  • Čas příjezdu do cíle.
  • Vzdálenost k cíli.
  • Čas do cíle.
  • Čas příjezdu k pomocnému bodu.
  • Vzdálenost k pomocnému bodu.
  • Čas k pomocnému bodu.
  • Směr jízdy.
  • Nadmořská výška.

Údaje, které lze zobrazovat

Údaje, které lze zobrazovat

Údaje, které lze zobrazovat

Údaje, které lze zobrazovat

V prostoru mapy si pak lze nechat kromě aktuální rychlosti ukazovat také upozornění na stacionární radary, nicméně během cestování po Ostravsku jsme nenarazili ani na jedno varování, ačkoli jsme projížděli hned několika místy s notoricky známými radary, které konkurenční aplikace hlásí.

Negativně nás překvapila nízká hlasitost hlasových instrukcí – ačkoli jsme testovali v relativně tichém autě s dobře odhlučněným motorem a měli jsme nastavenou hlasitost telefonu i samotné aplikace na maximu, bylo leckdy obtížné porozumět vyřčeným pokynům.

Naopak velmi pozitivně překvapil asistent jízdy v pruzích s fotorealistickým zobrazením situace – nejedná se tedy jen o schematický náčrtek, ale skutečný obrázek daného místa s vykreslenou tabulí, podle které má řidič pokračovat.

Fotorealistický asistent jízdy v pruzích

Fotorealistický asistent jízdy v pruzích

Skutečná situace na místě podle StreetView

Skutečná situace na místě podle StreetView

Z hlediska bohatosti jazyka nepatřila česká Eliška k vysloveně upovídaným navigacím – její pokyny byly spíše stručné, ale zpravidla zcela jasné. V rychle navazujících odbočkách ale občas ale překvapila překotnými hlášeními typu „za 400 metrů odbočte vlevo“, „za 300 metrů odbočte vlevo“. V běžných podmínkách, kde je dostatek času, Garmin upozorňuje jeden kilometr, 300 metrů předem a těsně před zahájením manévru. U kruhových objezdů hlásí číslo odbočky, a to i v momentě, kdy na objezd vjíždíte. Hlášení názvů ulic stylem „odbočte doleva na Mírová“, jak to umí například Mapy Google s aplikací SVOX, jsou ale u Garmina za příplatek 200 Kč. Neměli jsme možnost vyzkoušet chování navigace v tunelech respektive v místech bez výhledu na oblohu.

Resumé

Na to, že Garmin Viago přichází na Android s více než ročním zpožděním proti TomTomu, bychom očekávali poněkud propracovanější aplikaci, neboť při srovnání s většinou konkurenčních aplikací vychází doslova jako chudý příbuzný. Netestovali jsme navigování s online mapovými podklady, které je k dispozici zdarma a bude pro mnohé uživatele, hledající bezplatnou navigaci pro Android, zajímavou alternativou. V takovém případě je ale nutné počítat s nemalými datovými přenosy, protože Garmin (na rozdíl například od Map Google) nepoužívá vektorové, ale objemově náročnější rastrové mapy.

V případě, že se rozhodnete zaplatit, začíná být situace podstatně zajímavější – Garmin patří z hlediska podkladů a výpočtů trasy k respektovaným „odborníkům v oboru“, byť část uživatelů, rekrutujících se především z řad příznivců konkurenčních programů, hodnotí jeho schopnosti spíše kriticky. Nesporné plus patří Garminu za zvolenou cenovou politiku – 200 Kč za komerční mapové podklady celé Evropy je doslova a do písmene bezkonkurenční nabídka. Na jedné straně hodnotíme kladně jednoduché uživatelské prostředí, ve kterém se snadno a rychle zorientujete. Na straně druhé ale musíme vytknout absenci celé řady funkcí, které od navigace očekávají pokročilejší uživatelé.

Líbil se nám fotorealistický asistent jízdy v pruzích, prezentující situaci tak, jak ji uvidíte ve skutečnosti, což výrazně zjednodušuje orientaci před odbočkou. Šikovná je také možnost plánování trasy přes více bodů (my jsme skončili na pěti, jeden ze čtenářů zkusil osm bodů a stále nenarazil na omezení). Našince jistě potěší kompletní lokalizace programu do češtiny.

Nepotěšíme řidiče kamionů, autobusů a podobných rozměrnějších vozidel – Garmin neumí plánovat trasy s ohledem na omezení výšky, šířky ani hmotnosti vozidla.

Asi nejzásadnější výhrady máme k poměrně dlouhé době spouštění programu, která je ze všech dosud testovaných produktů s odstupem nejdelší. Vadila nám také příliš nízká hlasitost, ačkoli vozidlo, ve kterém jsme aplikaci testovali, patří k těm nejlépe odhlučněným.

Další výtky směřují na programátory: nemožnost zadat jen město a číslo popisné bez názvu ulice, chybějící našeptávač a absence výběru ze seznamu v případě neúplného či víceznačného zadání jsou sice maličkosti, ale zásadně ovlivňují celkový dojem z uživatelské přívětivosti. Nepochválíme ani grafiky – uživatelské rozhraní ve stylu iOS nám rozhodně neudělalo velkou radost.

Klady

  • Online navigace zdarma.
  • Příznivá cena offline mapových podkladů.
  • Mapy jsou ukládány na externí SD kartu.
  • Fotorealistický asistent jízdy v pruzích.
  • Možnost plánování tras přes více bodů.
  • Poměrně rozumné trasování.
  • Jednoduchá aplikace, kterou pochopí i začátečník.
  • Lokalizace do češtiny.

Zápory

  • Příliš dlouhá doba spouštění.
  • Nízká hlasitost
  • Poměrně vysoká spotřeba baterie telefonu.
  • Nelze zadat jen město a číslo popisné.
  • Neumí vyhledávat body zájmu podél trasy ani kolem cíle.
  • Ve vyhledávání citelně chybí našeptávač nebo výběr ze seznamu.
  • Grafické prostředí neodpovídá standardům obvyklým pro OS Android.
  • Chybí řada funkcí pro pokročilejší uživatele.

Jak hodnotí Garmin Viago naši čtenáři?

Pod první zprávičkou o uvolnění navigace Garmin Viago do Obchodu Play se rozjela poměrně rozsáhlá diskuze, ve které čtenáři vyjadřovali své názory a dělili se o zkušenosti. Vysloveně nadšený nebyl z této aplikace skoro nikdo, nicméně kladné ohlasy získal Garmin za nastavení cen mapových podkladů.

Poněkud kontroverzně čtenáři vnímají prémiové funkce – vovi konstatoval: „Cena sice vypadá dobře, ale když si posčítám ty moduly navíc (které ostatní většinou už mají v základu), tak se stejně přes tu tisícovku dostanu taky.“ Podobně hodnotí nastavený model monetizace také Libor Foltýnek: „Nákupní cena je fajn, ale když čtu, co všechno se dá (a je žádoucí) dokoupit, tak už to až tak fajn není a dostáváme se zhruba na cenu Sygicu v akci (a tohle je taky akce!).“

Praktickému testu podrobil Garmina Viago vlastik, kterému chybělo při plánování trasy zohledňování intenzity dopravy: „Cena výborná, ale tam kde Beonroad/Aponia/Google/Waze navigují bezchybně mě tato navigace posílá zbytečně do centra, takže bych do práce jel asi tak 3 x tak dlouho.“ Stepaan pro změnu kritizuje systém stahování mapových podkladů: „Proč je teda ČR pouze v balících buďto západní Evropa, nebo východní Evropa, atd.? Proč mám stahovat i Bosnu a Hercegovinu, abych se mohl projet po Praze?“

Další kritika se snáší, ve shodě s naším hodnocením, na pomalou odezvu aplikace. Michal Malý například napsal: „Nejdříve jsem stáhnul do mobilů jazyk a mapy a poté jsem zkusil nastavit navigaci cestu Praha-Řím. Telefon mám Lenovo P770 a nedostatkem systémových zdrojů netrpím, ale tento software nebyl schopen vypočítat cestu ani za 5 minut. I celé ovládání je zoufale pomalé. Já mužů za sebe říct, že tuto navigaci rozhodně nedoporučují. Mnohem lepší je například Aponia GPS Navigation – je o něco málo dražší, ale asi tak o 300% rychlejší.“ čtenář OgarZLin má ale zjevně opačnou zkušenost: „Tak ti nevím, stejná trasa na HTC ONE M8 a vypočítáno za cca 20s. Ovládání bez jediného zadrhnutí. Jen start je o chlup delší…“

Co říkají čeští uživatelé?

Na závěr přidejme názory českých uživatelů. Jiří Doubravský udělil Garminu Viago pouze tři hvězdičky s následujícím komentářem: „Zklamání, nenabízí nic, co by Mapy Google neměly zpracováno lépe. Mezi hlasy nechybí čeština, prostředí aplikace však do češtiny lokalizované není. Rastrové mapové podklady (rastrové dlaždice), které si navigace průběžně stahuje z Internetu, žerou váš datový limit FUP mnohem rychleji než Google maps, které si umí data načítat v mnohem úspornější vektorové formě. Pokud si však stáhnete mapy Viago přímo do zařízení, nebudete tento nedostatek řešit – cena ~200 Kč za mapy Evropy zřejmě není nijak přemrštěná, nezapomínejte však, že za data o hustotě dopravy zaplatíte tutéž částku znovu, za mapu kamer znovu, za modely budov znovu, a znovu, a znovu :-)“ Nejvyšší hodnocení dal aplikaci Petr Stránský, který konstatuje: „Na navigaci od Garmin jsem dlouho čekal. A můžu říci, že opravdu nezklamala!“ Konečně Joan Lukowicz, který taktéž hodnotí pěti hvězdičkami, do komentáře napsal: „Maximální spokojenost. Garmin jsem vždy používal a používat budu jako velkou i turistickou navigaci. Jen jim to sakra dlouho trvalo :) Nevím, jak jeden uživatel přede mnou, ale já navigaci v češtině mám komplet, beztak ji ani nespustil :D Cena za mapy Evropy v podáni Garminu je skvělá, bez Traffic Live se obejdu a bez budov taky. Výsledná cena je výborná!“

The app was not found in the store. :-( #wpappbox

Links: → Visit Store → Search Google

 

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

schwayk

z aplikace
21.6.2014 6:35

V jaké kvalitě je Bosna a Hercegovina? Podrobná nebo jen hlavní tahy?

trent

z aplikace
21.6.2014 8:14

Koukám, že zadávání adresy se od dob, kdy jsem garmina zkoušel na uiq, nezměnilo.

MartinH

z aplikace
21.6.2014 8:55

Stále ovšem chybí zásadní informace o aktualizacích. Garmin totiž požaduje za aktualizaci cca 25% ceny původní mapy, což bude počítáno jistě z ceny bez slevy a může tak dost zamávat s TCO:-). Aplikace se v zásadě neliší od funkčností „těžkých navigací“, takže žádné překvapení.

Forest

z aplikace
21.6.2014 9:39

Nefunguje jako of-line navigace.Jsou to vyhozene peníze za navigaci a mapy.

PowerfulCZ

z aplikace
21.6.2014 11:58

Twl nepochopím, jak můžete na začátku psát, že appka stojí 24,90 Kč a na konec napsat do kladů, že je to online zdarma… Aspoň jednou po sobě přečíst!

OgarZlin

21.6.2014 13:12

No, mapy jsou online a zdarma. Co je na tom k nepochopení?
A jak jsi Foreste přišel na to, že offline nefunguje? Asi máme každý jinou navigaci :-)

PowerfulCZ

z aplikace
21.6.2014 13:43

Ale snad logicky musíš zaplatit za tu aplikaci těch 25 Kč, to že ty mapy jsou online zdarma je snad samozřejmostí.

PowerfulCZ

z aplikace
21.6.2014 13:44

A hlavně je tam napsáno navigace ne mapy, takže je to prostě protiřečení, co tam napsali.

OgarZlin

21.6.2014 14:20

Tk zase zamozdřejmostí to není. Máš snad u Navigonu, Sygic, TomTom online navigaci zdarma? Navigace je snad až s mapami. Ty znáš navigaci bez map? Appka je jen a jen Appkou. Navigací se stává až s navigačními mapami.

PS: Google mapy nehodnotím, nevyhovují mi a nepoužívám je.

OgarZlin

21.6.2014 14:22

Ještě doplním, třeba CoPilot má Appku grátis, mapy grátis, ale navigaci si extra zaplatíš…
Do té chvíle to není navigace, jen mapová aplikace.

OgarZlin

21.6.2014 14:24

Ještě drobnost pro ostatní:
při stažení mapy celé Evropy (3.3 GB) je v appce nebo mapě chyba a aplikace ji nevidí (alespoň u mne). Pak se tváří že jede stále online.
Staší ale stáhnout jinou mapu a je vše OK.
To je možná případ Foresta.

OgarZlin

21.6.2014 14:30

Omluva za překlepy

Pipa

z aplikace
21.6.2014 15:46

jak někdo psal, že trasu do Říma to počítá přes 5 minut tak na mém stařičkém Note to trvá 15 vteřin. Jinak jsem koupil mapy a traffic. trochu rozčarování z map, D8 má jako dokončenou a klidně po ní naviguje, přesto že úsek z Lovosic není hotový. Zatím testuji a předběžně hodnotím kladně, i když na TomTom to zatím nemá.

007

21.6.2014 15:56

V principe to vsetko ide ako ma (online mapy), ale Garmin ma co este opravovat, do streetpilotu to ma hodne daleko. Na S2 mi to startuje do 10s, po ukonceni viago si program nepameta trasu takze je nutne ju stale navolit, hlasova navigacia niekedy osekava prikaz a teda niekedy namiesto odbocte vlavo povie len odbocte vla. Offline mapy zatial nekupujem, ale mam otazku na autora ci by nesli pouzit mapsource mapy ?

David

z aplikace
21.6.2014 23:24

Chci se zeptat, zda má z vás uživatelů někdo problémy s offline navigací. Plánuji jet do Francie a nerad bych si koupil mapové podklady za 200,- a zjistil, že je k tomu potřeba internetové připojení, jak tu někdo psal. Děkuji.

uni

22.6.2014 10:47

Tak vytýkat spotřebu aku mi přijde poměrně zcestné, navigace patří mezi nejnáročnější aplikace a ano, to papá.
Jako v roce 2014 vyprodukovat navigaci co neumí vyhledávat čísla orientační a jak se zdá ani kloudně popisná je fakt ostuda a nechápu, jak může být hodnocena jako „ani nezklame“. Ta apka prostě nestojí ani za pozornost.

Roman

z aplikace
22.6.2014 14:26

@David:
Ten někdo psal kraviny!

David

22.6.2014 15:27

@Roman:
No, ono už jsem to četl několikrát i v recenzi uživatelů přímo na Google PLAY…

PS

22.6.2014 20:02

to Roman: Jsem jeden z nich, koupil jsem offline mapy a když vypnu data tak se nenastartuje z důvodu nemožnosti spojení se servrem…Teda konkrétně: mapy jsou (občas se při zoomovaní v určitém stupni zoomu nezobrazí !!), ale když se má offline najít (spočítat) trasa tak to nejde z výše uvedeného důvodu. Takže pouze offline je to nepoužitelné. Vyhozené prachy.

007

23.6.2014 9:29

Ja som prave skusal offline mapy, aplikaciu som spustil pri vypnutych datach, mesto ktore som hladal mi naslo … dokonca dole sa zobrazuju moznosti co asi hladate … mam to za nasepkavac. Trasu spocitalo bez problemu a teda navigacia bola riadne pripravena na navigovanie. Autor ma podla mna vela zbytocnych zaporov – mne sa spusta navigacia do 10s opakovane, hlasitost je v mojom pripade dostatocna, rychlost vybijania baterie (ak mate online verziu tak sa nieje co cudovat, mne v mobile vseobecne zere najviac energie prave datove spojenie) je porovnatelna so sygicom, graficky je aplikacia podla mna vporiadku je jednoducha a intuitivna co je ma po nejakom standarte??? Za 10€ si myslim dobra kupa, je tu co este vylepsovat, ale na prvu verziu si myslim je to ok, ako poznam garmin tak to nenechaju len tak bez vylepsovania.

Jiří Egermaier

23.6.2014 22:10

Tak jsem v sobotu trošku otestoval cestou z Moravy na Kladno a jsem trošku v rozpacích:

– na můj vkus moc černobíle – prostě ve stylu modního „holo“ – jí radši trošku omalovánky
– panorama View 3-D prakticky k ničemu, protože reliéf terénu se zobrazuje až při hodně malém zoomu, takže při navigaci nic – žádné hory, údolí ve stylu Sygic
– Mobile Alert Live – zatím nevím jak funguje, kromě toho, že jsem někam odeslal několik pevných radarů, mi to hlášku žádnou nedalo, tak nevím jak se projeví
– Garmin Real Directions – nejen, že k Elišce co mám v TTS Acapela to přidá další hlas „Zuzana“ – z mého poslechu ne zvlášť líbezný, ale hlavně k vůli čemu jsem doplněk kupoval – nepoužitelný – čte sice názvy ulic a měla by třeba zahlásit „za mostem vpravo“ – ale zatím je to nedodělané, takže některé názvy jsou nesrozumitelné – taková ulice „Československé armády“ je pro ní skoro nevyslovitelná…. takže jsem ji vyměnil za „Elišku“, která sice ulice nečte, ale hlas má vlídnější
– Traffic Live – vypadá, že to hlásí super – cestou jsem byl zasypán množstvím hlášení o omezení na cestě (otázka reálnosti a aktuálnosti), ale vypadá, že tohle fungovat bude
– Lane assist with photoReal junction views – tak z toho jsem byl nadšen – krásné realistické náhledy sjezdů z dálnice, fakt pěkné

Vadí mi nemožnost vypnutí „automatické změny trasy“ při nějakém události na trase – u Brna to hlásilo závažnou událost na trase a vybízelo mi to na jinou trasu. Kousek jsem to zkusil – hnalo mi to různými okrajovámi uličkami Brna, po chvíli jsem se na nakrkl a hledal dálnici na Prahu – po nájezdu na dálnici až do Prahy žádný problém. Takže bych uvítal jednak možnost toto vypnout nebo aspoň možnost volby – čili aby to zobrazilo mapu objíždky a žádalo by potvrzení a ne aby si to dělalo samo co chce. Víme jak to chodí na tom centrální dopravním mozku lidstva v Ostravě a kdo ví co posílají do éteru

Celkové hodnotím jako slušnou, až moc jednoduchou, mají co zlepšovat

Jiří Egermaier

24.6.2014 9:12

Ještě bych dodal, že mi vadí, že po zakoupení map Evropy si musím uložit celou Střední, Západní nebo Východní Evropu. Proč to není řešeno jako u Sygicu, kde si mohu vybrat státy, které mohu stánnout a uložit???

Karol

24.6.2014 12:08

Je mozne mapove podklady presuvat medzi zariadeniami? Apku som bez problemov nainstaloval na oba tablety, ale ked zaplatim a stiahnem mapy na jednom tablete budu sa mi dat pouzit aj na druhom?
Dik za pomoc…

fela

26.6.2014 0:39

Neviete prosím povedať, či stále používa „mapový“ súbor gmapsupp.img?
Vytváram si pre môj starý Mobile XT sám mapy z OSM dát a rád by som v tom pokračoval…
Ďakujem za odpoveď

dtomas

26.6.2014 11:25

Garmin Real Directions funguje lépe s offline mapami. Při online mapě nebylo hlášení Zuzany téměř vůbec srozumitelné. Poté co jsem zakoupil a stáhl stáhl offline mapu evropy, pak vyslovování názvu ulic téměř bezchybné :)
Mobile Alert Live – někdy funguje a někdy ne. Už to testuji 4. den a jezdím kolem stejných pevných radarů. Asi obden mi je nahlásí a jinak mlčí. Zatím hodně nedotažené.
Traffic Live – podobně jako Mobile Alert Live, obden funguje a obden nestáhne žádnou událost. Chce to zapracovat na dostupnosti služby…

Patrik

28.6.2014 9:17

EDIT !!! 27.6. V polovině týdne jsem zakoupil doplňek Traffic Live a světe div se , v pátek kdy byl poslední školní den a cela republika se rozjela na dovolené a já z Prahy domů do Ostravy mě v předstihu navigace informovala a vyvedla před zácpama na D1. Vyhnul jsem se všem komplikacím na cestě. DOPORUČUJI

RSS (komentáře k článku)