Menu

Galaxy S6 vs. iPhone 6, který z nich má větší herní výkon?

Nová vlajková loď společnosti Samsung – Galaxy S6 a TOP telefon od Applu – iPhone 6 nabídnou opravdu luxusní porci výkonu. Ten je bezesporu dostačující na jakoukoliv činnost, kterou ve svém chytrém telefonu využíváte, včetně hraní her. Který z této dvojice však nabídne lepší herní výkon? Na tuto otázku nám odpověděli redaktoři portálu GameBench. Ti obě zařízení řádně otestovali, a to na několika herních titulech. Jednalo se o hry – Boom Beach, Kill Shot, Marvel: Contest of Champions, Modern Combat 5, Dead Trigger 2, Real Racing 3, Grand Theft Auto: San Andreas, Asphalt 8, XCOM: Enemy Within and Monument Valley. Z výsledného grafu níže je zřejmé, že Apple iPhone 6 vykázal o něco lepší výsledek než Galaxy S6. Testován byl nejen samotný framerate (průměrné a minimální hodnoty), ale i jeho stabilita. Ve výsledcích jsou rovněž zahrnuty telefony HTC One M9 a Nexus 6.

Samsung Galaxy S6 vs iPhone 6

galaxy s6 vs iphone 6 1

 

Redaktoři z Gamebench zmínili, že iPhone 6 může vykazovat lepších výsledků díky nižšímu rozlišení, než nabídne Galaxy S6. Výsledné hodnoty těchto 2 zařízení jsou od sebe vzdáleny pouze nepatrně, proto lze oba telefony označit jako velmi výkonné.

Zdroj: AndroidAuthority.com

Komentáře

saidlik

saidlik

26.4.2015 22:16

A redaktoři z Gamebench zapomněli zmínit že Iphone 6 má krom menšího rozlišení 2jádrový procesor oproti 8jádru od samsungu a 1GB ram oproti 3GB od samsungu, je o půl roku starší, nicméně i přes to však vítězí….zajímavé :D

pawouczech

pawouczech

26.4.2015 22:22

A ještě okopčili něco z designu…

Jakub Topič

26.4.2015 22:28

Co kdyby redaktoři ze Světa Androida udělali vlastní test? :)

lukhash

lukhash

26.4.2015 22:34

Na tom není nic překvapivého, tato situace se každoročně opakuje, divil bych se, kdyby tomu bylo naopak. Test bylo vhodnější provést s ip6+ který se svým rozlišením více blíží S6. U iphonů nebylo nikdy tajemstvím, že grafický výkon hodně těžil z nízkého rozlišení displeje, u ip6+ už to právě taková hitparáda není. Takže ve finále je na tom S6 vzhledem k osazenému hw velice dobře.

Imrich

Imrich

26.4.2015 22:43

To zrovnanie je pochopitelne nezmyselne, ale v povodnom clanku to autori aspon priznavaju:
Samsung s6 – render do 1080p
iPhone 6 – render do 720p

Zaklad porovnania herneho vykonu v 3D spociva prave v rovnakom vystupnom rozliseni. V tomto pripade je porovnanie prakticky nie je mozne.

fakis

fakis

27.4.2015 1:00

Imrich má pravdu, není co řešit. Takovýto test nedává smysl.

mir

mir

27.4.2015 8:59

Máte pravdu test není férový na Samsungu by museli vypnout 6 jader u procesoru a nastavit stejné rozlišení displeje. To by asi nedopadlo pro Samsung moc dobre co?

Tadeáš

Tadeáš

27.4.2015 9:51

Jáj, tu je to zase samý odborník. No a co, že má iPhone jenom 2 jádra a S6 jich má 8, u her je důležitý výkon grafické části čipu ne počet jader CPU. Jasně, malý rozdíl to udělá, ale v tomto případě je spíš problém právě v tom rozlišení, tudíž srovnání není vypovídající. Stejně tak obě platformy nejde srovnávat, hra může být třeba líp optimalizovaná pro iOS.
Mimochodem S6 má 2K rozlišení displeje, ne FullHD, zatímco iPhone 6 má v podstatě čtvrtinové rozlišení.
Ale na druhou stranu je vidět, že i na slabším HW se dá dosáhnout velmi dobrého výkonu, toto prostě Apple umí, být to Android s takovým HW, výkon by byl poloviční ne-li třetinový.

Dr.80

Dr.80

27.4.2015 10:41

ludia hadate sa tu velmi nad zbytocnou vecou, ios hry maju 100krat lepsiu optimalizaciu ako hry na android kedze android zariadeni je nespocetne vela a aby dana hra isla na kazdom aspon nejako kazi vykon high end android mobilom, jasne ze na ios to ide lepsie ked vyvojary maju ios asi 10 typov zariadeni podla hardwaru (podla velkosti uloziska nehovorim tych by bolo viac) co je asi lahsie ? spravit hru co ide na 10 zariadeniach skvele alebo na 10000 aby to aspon islo ? :D hadate sa tu zbytocne, toto je ako test next gen konzol oproti high end pc, high end pc proste vyhra lebo na tom idu lepsie hry ale ajtak vacsina ludi je moc neschopnych na poskladanie alebo kupu spravneho pc tak kupia konzolicku za 400.

jaro

jaro

27.4.2015 11:20

bravo … porovnavať QHD a štvrtinové rozlišenie HD je také …. rovnocenné a profesionalne

Imrich

Imrich

27.4.2015 12:27

Dr.80: Ten test je zaujimavy mozno prave len v tom, ze na to, ze iOS ako OS je lepsie optimalizovany a softver je pre iOS lepsie optimalizovany (to je aspon oblubene tvrdenie) a render pre S6 je do 1080p a pre iPhone 6 do 720p, tak vysledok hovori dost jasne – hardver Samsungu je daleko vykonnejsi ako hardver iPhone.

Okrem toho porovnavat konzoly a PC je este vacsi nezmysel – konzoly prave vdaka priamej optimalizacii mozu dosahovat vysledky zrovnatelne s daleko vykonnejsim hw nejakeho herneho ninja PC. Nehovoriac o dalsich 2 dolezitych faktoroch:
1) PC rychlo starne a bez upgrade vizualna kvalita hier na nom neustale pocas zivotneho cyklu klesa, co je v pripade konzol presne opacne – pocas zivotneho cyklu ide vizual hier neustale hore (viz. kvalita hier 3-4 generacie v druhej polovici zivotneho cyklu konzoly)
2) 80-90% majitelov hernych PC (primarne deti) nerobia pravidelny upgrade hw a teda hraju aktualne hry v neporovnatelne hrosej kvalite, ako propaguju reklamne screenshoty vyrobcov herneho sw. V pripade konzol, kazdy majitel konzoly hru vidi presne taku, ako propaguje reklama.

uni

uni

27.4.2015 12:28

Tak ono je otázka, zda dané hry vůbec ono vyšší rozlišení podporují…

Jenda

Jenda

27.4.2015 13:12

Zrovna včera jsem čuměl jak tele na nový vrata, když si přítelkyně stáhla na svůj iP 4S Real Racing 3 a normálně plynule to na tom běželo. Podotýkám že iP 4S má 800MHz dvoujádro a 512MB RAM. Když mi říkala, že si to stáhne, tak jsem se smál. Mně to na Note 3 jede, ale občas se to škubne. Většinou plynulý, ale to mám papírově daleko silnější HW. Jako chápu, že iP4S má 960×640 a na tom prťavým displeji to není žádná sláva, ale jede to dobře. Představte si to spustit na androidu s takovým HW. Nemyslitelné.

lukhash

lukhash

27.4.2015 13:22

Jenda: takto je to u mnoha her, často jsem nevěřil co je možné spustit, na dnes již zastaralém hw. RR3 je jen jeden z mnoha případů, však kolik her ještě dnes lze stáhnout a hrát na ip4 je neuvěřitelné, když si vezmu, že mnohem novější androidy si s tím neporadí. Když bych chtěl hrát hry, tak jedině iOS.

uni

uni

27.4.2015 13:42

lukhash: To je fakt, taky se občas neubráním podivení, že je daná věc dostupná i pro 4s:) Přitom Android z té doby se nedá prakticky ani používat (min. v podobě, jak byla vydána).

orgasmic

orgasmic

27.4.2015 14:04

Takže ve finále je S 3.5x výkonější díky 3.5x vyššímu rozlišení.

Jenda

Jenda

27.4.2015 14:18

Orgasmic: Ano, papírově je 3,5x výkonnější, ale praktiky bude méně výkonný, neboť musí počítat 3,5x více pixelů, bohužel zbytečných pixelů. FullHD by stačilo úplně krásně.

anonforever550

anonforever550

27.4.2015 14:20

Jenda: Však mě to rozjede i telefon za 4 tisícovky :D. I Porouchaný tablet od Goclever zajímavé 1 jádro a unese i NFS most wanted ale tablet pak krachl. Tohle nepochopím stejný akcelerátor a 1 jádro vs. 4 jádra od mediateku. Na mobilu sem i Real racing načítá rychle ;) než na tom zkrachovaném tabletu.

Imrich

Imrich

27.4.2015 14:23

Uni: iPhone 4s – vydane oktober (rijen) 2011. HTC desire S – vydane februar (unor) 2011. Pouzivam HTC desire S s povodnym OS a Sense do dnes bez akychkolvek problemov – posta (firma exchange, gmail, outlook.com), navigacia, kalendar, IPTV, browsing… Nehravam hry, to nie, ale inak nevidim ziaden problem v pouziti.

Tikouš

Tikouš

27.4.2015 15:49

Já furt nevim co řešíte, všichni víme, že na displeji do 5″ je i HD dostačující a pro velice náročné možná FHD. S6 má sice výkonu hodně, ale telefon je zaprvé horká novinka a má nejnovější čipset s 3GB RAM. Mít takové střeva IP, tak nemusí 5 let nic nového vymýšlet. Nelze prostě srovnávat Android a IOS. Android je navrhnut pro obrovské množství zařízení zatím co IOS jen pro IPHONE. Tady je jasné, že hry a vešketé aplikace pro Iphone budou plynulejší a stabilnější i při mnohem nižším hardwaru. No a nechápu na co je Vám všem to UHD, když většina super her je max. v HD.

Franta

Franta

27.4.2015 16:18

Nevim co tu resite pocet jader. Na herni vykon ma mnohem vetsi vliv GPU nez CPU. A grafika v iphonu je opravdu vykonna, protoze iphone je primarne cili na hry

Dr.80

Dr.80

27.4.2015 16:21

Imrich zobud sa porovnavame tzv next gen konzoly ktore maju vykon pc spred 4 rokov z pc co su tu dnes. hry sa povacsine odflakuju takze je jedno ci to hra clovek na konzole za 350/ pc za 500 ide naprd tam aj tam, a hry co su multiplatformy tak su povacsine len trapne konzolove porty a potom ze to ide naprd na pc. konzoly nejsu lepsie nez pc, su len na hranie ale na pc sa da toho ovela viac. proste ked je niekto dieta tak si kupi konzolu a ma po probleme, je mu jedno ci mu ide hra z 20fps a pri nizkom niekedy nikdy inde existujucom rozliseni, je to nenarocne dieta a je rado ze hra jeho trapne hry v trapnej kvalite :D

Imrich

Imrich

27.4.2015 17:01

Dr.80: Business okolo konzol je trosku zlozitejsi ako ho vidis. Napr. v pripade Sony a PS3 je dominuju uzivatelia nad 25 rokov (vobec nie deti, ktore dominuju pri XBOXe). Hry na kozoly sa silne optimalizuju a to hlavne pre exkluzivne tituly. V pripade multiplatforiem sa optimalizuju enginy a to chvilu trva (napr. spickovy frosbyte sa dostal do slusneho stavu 6 rokov po uvedeni PS3, cize v 4. generaci produkcie softveru; Unreal engine je nepouzitelny dodnes). HW konzol sa optimalizuju na pomer vykon/energeticka spotreba. Inak povedane vykonne PC vyrobi hocikto, ale vykonnu kozolu s nizkou urovnou hlucnosti v malom konstrukcnom objeme s optimalnym odvodom tepla dokaze len par firiem. Okrem toho k comu je vysoky vykon hw v PC, ked ho nici vrstva OS a nefektivne rozhrania typu DirectX alebo OpenGL (resp. ich nefektivna implemetacia) – preco tu mame Mantle alebo Vulkan (kozolove koncepty), ze? A ze je vyvoj primarny pre konzoly je prirodzene – uroven piratstva sposobuje, ze PC predaje jednoducho AAA herne tituly nezaplatia a herny vvyvoj financuju konzoly. Staci si pozriet predaje – kde je PC v stovkach tisic, tam su konzoly v milionoch. Je to offtopic tema a velmi komplikovana, resp. ako som spominal v uvode, podstatne zlozitejsia technicky aj obchodne, ako ju vidis ty.

Wormas

Wormas

28.4.2015 21:42

Mně to jako test grafických čilů moc nepříjde, tohle je test her na různých zařízeních a co má prostě víc fps, tak má prostě víc fps, s tím nic nenadělam. Tohle je jenom test na kterém high-endu pojede hra plynuleji a na rozlišení se nehledí. iP6 má 40 nebo kolik fps, S6 cca 30 fps, koukatelný je díky jemnosti oboje, samozřejmě že na S6 to bude así kvůli vyšší jemnosti lepší podívaná, ale za trhaný obraz a nižší fps to nestojí, kdo by přeci chtěl nádhernou nehratelnou hru než né až tak pěknou hru, která se ale díky plynulosti dobře hraje?

ananas

ananas

6.5.2015 22:41

Ti, co se v oblasti výkonu mobilních GPU orientují se podívají na specifikace přímo GPU v použitém SoC. Tím se separují od vlivu míry optimalizace na rozdílných OS. Víceméně se tím smažou veškeré rozdíly a srovnání pak bude naprosto objektivní, jelikož se jedná o ničím nepodmíněný výkon.

hitman36

hitman36

17.5.2015 20:47

1. Pocet jader o vykonu nerozhoduje !
Jeden priklad z oblasti PC ktery je platny i v ARM:
http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-4770K-vs-AMD-FX-9590/1537vs1812

2. S6 nema nikdy sepla vsechna jadra na raz, ale vzdy 4 a 4. Jedna ctverice pracuje pro vykon druha pro usporu.

3. Android si ukousne vice pameti RAM, proto zbyde i mene pameti na hry, ktere si ale take ukousnou vice ve srovnani s iPhonem.

4. Hodnoceni rozliseni 1920p vs 720p neni fer, grafika a procesor samsungu totiz musi udelat za stejny cas 6x tolik vypoctu, aby mel stejna FPS. (1920×1080÷720×480=6)

5. Zaver. Na samsung jsou malinko hure optimalizovane hry a ma hure optimalizovany system, ale hardware bude zrejme trochu vykonnejsi nez u iPhonu. Ono by stacilo k tomu testovani alespon, aby hry meli moznost grafickeho nastaveni rozliseni a detailu, pak by se dalo konecne kloudneji pristupovat k vysledkum testu. ( :-D nejlepe hardwary obou telefonu spustit na stejnem systemu se stejnym vystupnim rozlisenim a pak udelat bench ;-) )

RSS (komentáře k článku)